T├╝redi Tiplere Ra─čmen YOL MUHAMMED (S.A.S) ÔÇÖ─░N YOLUDUR!..

YAZAR : M. A┼č─▒r KARABACAK ma.karabacak@gmail.com

Y├╝ce Allah buyurdu:

ÔÇť(Hab├«bim!) SenÔÇÖi, ancak ├ólemlere rahmet olarak g├Ânderdik.ÔÇŁ (el-Enbiy├ó, 107)

Rabbimiz; son g├Ânderdi─či ve muhafazas─▒n─▒ da bizzat kendisinin yapaca─č─▒n─▒ teyit etti─či y├╝ce kitap olan KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde, kitab─▒n ilk elden muhatab─▒ olan y├╝ce Ras├╗lÔÇÖ├╝ne sal├ót ve sel├óm getirdi─čini beyan etmektedir.

Bu c├╝mleden;

─░l├óh├« bir ├«kaz olarak da bizlere; OÔÇÖnu sevmek ve OÔÇÖna, OÔÇÖnun y├╝ce varl─▒─č─▒na b├╝t├╝n benli─čimizle sal├ót ve sel├óm getirmemizi emretmektedir.

Hat─▒rlayal─▒m Akabe Biatlar─▒n─▒. H├óssaten de ikinci Akabe Biat─▒ÔÇÖn─▒.

Hani ikisi kad─▒n 75 ki┼čilik a┼čk dolu, ├«man dolu kafile Akabe mevkiinde huzur-i ris├óletpen├óh├«de bir s├Âz vermi┼člerdi.

ÔÇťÔÇôEy All├óhÔÇÖ─▒n Ras├╗l├╝!

Sen, bize atalar─▒m─▒z─▒n d├«ninden d├Ânmemizi ve kendi getirdi─čin d├«ne t├ób├« olmam─▒z─▒ s├Âyledin. Bu zor bir karard─▒ bizim i├žin. Biz kabul ettik.

M├╝┼črik akraba ve kom┼čularla al├ókam─▒z─▒ kesmemizi s├Âyledin. Bu daha zor bir karard─▒. Biz bunu da kabul ettik.

Bizler, kendisini sadece kavminin de─čil yak─▒n akrabalar─▒n─▒n dah├« ├Âld├╝rmek istedi─či bir z├ót─▒ korumaya talip oldu─čumuzu ve ├žok ├žok daha zor bir karar ald─▒─č─▒m─▒z─▒ biliyoruz, fark─▒nday─▒z. Buna ra─čmen bu kutlu hizmete talibiz.

Kendimizi, aile efr├ód─▒m─▒z─▒ nas─▒l koruyup m├╝dafaa ediyor isek ayn─▒ ┼čekilde SenÔÇÖi de ├Âylece muhafaza edece─čimize s├Âz veriyoruz.ÔÇŁ

Ve s├Âzlerini yerine getirdiler. Ne s├Âz vermi┼člerse hakk─▒yla ├«f├óya g├╝├ž yetirdiler. Allah da onlar─▒ se├žkin kullar─▒ z├╝mresine d├óhil etti.

Zor zamanda zor bir vazifeye talip olmu┼člard─▒ onlar. Allah da kararlar─▒n─▒n arkas─▒nda duracak kudreti, dir├óyeti m├╝mk├╝n k─▒ld─▒ onlara.

Onlar─▒, ├ža─člar─▒ a┼čan ├ža─čr─▒n─▒n bir avu├ž inananlar─▒n─▒; ├ža─člara g├╝ne┼č ─▒┼č─▒─č─▒ k─▒ld─▒, g├Âkteki y─▒ld─▒zlar mes├óbesine v├ós─▒l etti ve hangisine t├ób├« olunursa cenneti vaÔÇśdetti geride kalanlara.

Sebep neydi?

OÔÇÖnu, O Neb├«-yi Z├«┼č├ón─▒, ┼×├óh-─▒ Ris├óletÔÇÖi korumaya talip olmalar─▒ ve bunun i├žin verdikleri s├Âzlerinde de sabit kalmalar─▒yd─▒.

***

Akabe mevkiinde biat eden o inanm─▒┼č k├╝├ž├╝k bir grup insan, nelere imk├ón aralad─▒lar?

├ľncelikle ┼čehirleri olan, nisbeten k├╝├ž├╝k ve zaman─▒nda etraf─▒ndaki di─čer ┼čehirlere k─▒yasla geli┼čmesi yetersiz olan Yesrib ┼čehrinin ehemmiyetini art─▒rd─▒lar. K─▒y├ómete kadar medeniyetin merkezi bir ┼čehir olarak an─▒lmas─▒na sebep oldular.

Bir ad─▒m ├Âtesi olarak, isminin dah├« Medine yani bizzat Arap├žadaki ┬ź┼čehir┬╗ anlam─▒na gelen cins ismini ├Âzeline alarak, b├╝t├╝n ┼čehirler bir Medine yani Peygamber ┼čehri olmaya mesÔÇÖul beldeler olmal─▒, d├╝┼č├╝ncesi ile ┬źMedine┬╗ ismini husus├« bir isim olarak ┼čehirlerine serlevha yapt─▒lar.

Nas─▒l yapt─▒lar?

├ç├╝nk├╝ onlar Hazret-i PeygamberÔÇÖi koruyacaklar─▒na s├Âz verdiler ve bu s├Âzlerinde sabit kald─▒lar. Tek sebep sal├ót ve sel├ómlar─▒n─▒ muhafazada g├Âsterdikleri dir├óyet oldu.

Akabe mevkiinde demi┼člerdi:

ÔÇťÔÇôY├ó Ras├╗l├óllah! Rabbin ve kendin i├žin bize istedi─čin ┼čart─▒ ko┼čabilirsin!ÔÇŁ

Hazret-i Peygamber EfendimizÔÇÖin cevab─▒;

ÔÇťÔÇôRabbim i├žin ┼čart─▒m, OÔÇÖna ib├ódet etmeniz ve hi├žbir ┼čekilde OÔÇÖna ┼čirk ko┼čmaman─▒zd─▒r. Kendim i├žin ┼čart─▒m ise, canlar─▒n─▒z─▒ ve mallar─▒n─▒z─▒ nas─▒l koruyorsan─▒z beni de ├Âylece koruman─▒zd─▒r.ÔÇŁ oldu.

O yetmi┼č be┼č m├╝sl├╝man tek bir y├╝rek h├ólinde;

ÔÇťÔÇôB├Âyle yaparsak kar┼č─▒l─▒─č─▒nda bize ne vard─▒r?ÔÇŁ diye sordular. Hazret-i Peygamber Efendimiz;

ÔÇťÔÇôCennet!..ÔÇŁ dedi. Oradakiler;

ÔÇťÔÇôNe k├órl─▒ bir al─▒┼čveri┼č! Bundan ne d├Âneriz ne de d├Ân├╝lmesini isteriz!..ÔÇŁ dediler.

Ve d├Ânmediler. Allah da verdi─či s├Âz├╝ tuttu. Allah Ras├╗l├╝ de onlar─▒ yaln─▒z b─▒rakmad─▒. Ya┼čay─▒┼č─▒ onlarla oldu─ču gibi irtih├óli de onlarla oldu.

***

├ťlkemizde ise son y─▒llarda kendilerine ┬źhoca┬╗ denilen birtak─▒m nevzuhur insanlar t├╝redi. Bu ┬źt├╝redi┬╗ tipler halk─▒m─▒z─▒n ehl-i s├╝nnet ├žizgisindeki tarih├« ge├žmi┼čini ve ehl-i s├╝nnetin y├╝zlerce y─▒l sancaktarl─▒─č─▒n─▒ ├╝stlenmi┼č olan, bakiyesi olmakla ┼čerefy├ób oldu─čumuz m├╝sl├╝man-T├╝rk tarihinin varl─▒─č─▒n─▒ yads─▒yarak g├╝ya ┬źKurÔÇÖ├ón ─░sl├óm─▒┬╗ ad─▒ alt─▒nda S├╝nnetÔÇÖe, tabiri c├óiz ise neredeyse, sava┼č a├žt─▒lar.

D├╝nya tarihi boyunca hi├žbir insan─▒n hayat─▒ OÔÇÖnun hayat─▒ kadar dikkatle ve rikkatle incelenmedi. Hi├žbir kulun hayat─▒ OÔÇÖnun hayat─▒ kadar ├Ârnek al─▒n─▒p takip edilmedi. Hi├žbir be┼čerin s├Âzleri, davran─▒┼člar─▒ ve takrirleri OÔÇÖnun s├Âzleri, davran─▒┼člar─▒ ve takrirleri kadar teferruatl─▒ ve k─▒l─▒ k─▒rk yararcas─▒na tetkik edilip ortaya konmad─▒.

Fakat kimin hocas─▒ oldu─ču belli olmayan bu ┬źhoca┬╗lar taraf─▒ndan OÔÇÖna ve OÔÇÖnun s├Âzlerine kar┼č─▒ a├ž─▒lan bu sava┼čla yine g├╝ya b├╝t├╝n hadis k├╝lliy├ót─▒ bir uydurma s├Âzler y─▒─č─▒n─▒ olarak ortaya konmaya ├žal─▒┼č─▒l─▒yor.

Bunlardan en ┬źhoca┬╗s─▒ ise ┬źhadis us├╗l├╝┬╗ konusundaki uzmanl─▒─č─▒n─▒ k├╝rs├╝s├╝nden ┼č├Âyle dile getiriyor:

ÔÇťRas├╗lullah, hacamat yapt─▒rm─▒┼č olabilir. O yapt─▒rd─▒ diye hacamat olan arkada┼č! O yetim idi, anan─▒ ├Âld├╝rsene… Niye bu s├╝nneti i┼člemiyorsun? Yetim olmak s├╝nnet. Anan─▒ kaybet, baban─▒ kaybet. Bunlar ├žok komik oluyor.ÔÇŁ

┬źKomik oluyor.┬╗ diyor fakat kendisi nas─▒l komik bir duruma d├╝┼č├╝yor fark─▒nda de─čil. Us├╗l noktas─▒nda ilkokul seviyesinde bile olamayacak bir benzetme ile bizzat PeygamberimizÔÇÖin emir ve tavsiye buyurdu─ču hacamat─▒ baltalamaya ├žal─▒┼č─▒yor. Bug├╝n hacamata yar─▒n da di─čer umdelere kar┼č─▒ yava┼č yava┼č sald─▒r─▒ pl├ónlamas─▒. Nitekim bir ba┼čka konu┼čmas─▒nda ise:

ÔÇť┬źHadis, yaz─▒lmam─▒┼č bir vahiydir.┬╗ diyorlar. ├ľyle inan─▒yorlar. Had├«sin ispat─▒ m├╝mk├╝n de─čildir, hadis zand─▒r, zandan ibarettir.ÔÇŁ

Evet, g├Âr├╝ld├╝─č├╝ gibi ├Ânce baz─▒ hadislere sonra da t├╝m hadis k├╝lliy├ót─▒na sald─▒r─▒. Bunun da bir ad─▒m ├Âtesi KurÔÇÖ├ónÔÇÖa sald─▒r─▒.

├ľnce ahk├óm ├óyetlerine sonra da KurÔÇÖ├ón k─▒ssalar─▒na, sonra da baz─▒ mahall├« ifadelerle anlat─▒lan cihan┼č├╝mul umdelere yine tarihselcilik yakla┼č─▒m─▒ ile karalama ve KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ 30 c├╝zden ├╝├ž-be┼č varakl─▒k bir mitolojik esere ├ževirmeye ├žal─▒┼čacaklar, ├žal─▒┼č─▒yorlar.

Sormadan edemiyor insan.

Bunlar, kimin hocas─▒, neyin hocas─▒?

Di─čer bir ├Âzdeyi┼činde (!) de ┼č├Âyle s├Âyl├╝yor beyefendi:

ÔÇťRas├╗lull├óhÔÇÖa (h├ó┼č├ó) yalakal─▒k etmeyin, salevat getirmeye ne gerek var!?.ÔÇŁ

Allah, KurÔÇÖ├ónÔÇÖda a├ž─▒k bir ┼čekilde, hi├žbir teÔÇÖvile imk├ón vermeyecek aleniyette:

ÔÇťAllah ve melekleri, PeygamberÔÇÖe ├žok salev├ót getirirler. Ey m├╝ÔÇÖminler! Siz de OÔÇÖna salev├ót getirin ve tam bir tesl├«miyetle sel├óm verin.ÔÇŁ (el-Ahz├ób, 56) buyurmakta iken hem kendisinin hem de meleklerinin salev├ót getirdi─čini s├Âyleyerek b├╝t├╝n m├╝ÔÇÖminlere de hitaben, emrederek; ┬źSiz de salevat getirin!┬╗ buyurmakta iken kime hizmet etti─či, kimin hocas─▒ oldu─ču belli olmayan bu ┼čah─▒s ise salevat getirmeyi ┬źyalakal─▒k┬╗ olarak niteliyor.

Elhamd├╝lill├óh ki bu sahiplerinin yalakalar─▒ hocalar─▒n, halk─▒m─▒z nezdinde kar┼č─▒l─▒─č─▒ yok. Bunlara kar┼č─▒ temel d├«n├« bilgilere h├óiz herkes, fikr├« olmasa da istikr├ór├« duru┼ču ile mukavemet g├Âsterebilir. Fakat bu mukavemet teyide muhta├žt─▒r. ├ç├╝nk├╝ sald─▒r─▒lar bir seferlik de─čil berdevam artarak s├╝rmektedir. Dolay─▒s─▒yla hem ilm├« ve fikr├« vecheden hem de sa─člam siyas├« bir tav─▒rla ehl-i s├╝nnet itikad─▒na sahip halk─▒m─▒z─▒ teyit etmek gerekmektedir.

Bu c├╝mleden olarak, Y├╝zak─▒ dergimizin Sorumlu Genel Yay─▒n Y├Ânetmeni Muhammed Ali E┼×MEL─░ Beyin, dergimizin 149 ve 150. say─▒lar─▒nda kaleme ald─▒─č─▒ ┬źHak Terazisi┬╗ isimli yaz─▒lar─▒, halk─▒m─▒z─▒n bu nev├« m├╝levves fikirlere kar┼č─▒ nas─▒l sabitkadem durabileceklerine y├Ânelik gayet net ve dolu dolu cevaplar vermektedir.

Art─▒ olarak;

Ge├žti─čimiz ay─▒n 20ÔÇÖsinde d├╝zenlenen Uluslararas─▒ Medeniyet ┼×├╗r├ós─▒ a├ž─▒l─▒┼č konu┼čmas─▒nda Cumhurba┼čkan─▒m─▒z Muhterem Recep Tayyip ERDO─×AN da net ifadelerle bu tip cereyanlara, kalk─▒┼čmalara kar┼č─▒ gerekli uyar─▒larda bulunmu┼č ve bunlar─▒n durdurulaca─č─▒n─▒ beyan etmi┼čtir.

┼×├Âyle ki:

ÔÇťPeygamber Efendimiz -aleyhissal├ót├╝ vessel├óm-ÔÇÖ─▒n n├╝b├╝vvetiyle temelleri at─▒lan medeniyetimizin k├Âkleri elbette bellidir ve gayet sarihtir. Bunlar KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim ve S├╝nnet-i SeniyyeÔÇÖdir. Ancak bug├╝n aziz d├«nimizi ter├Âr ├Ârg├╝tleri ├╝zerinden ├Âylesine bir yere konumland─▒rmaya ├žal─▒┼č─▒yorlar ki b├Âyle olmad─▒─č─▒n─▒ anlatmaya ├žal─▒┼čmaktan ├žo─ču zaman hakikati ifade etmeye f─▒rsat bulam─▒yoruz.

┼×u anda bir├žok insanlar ├ž─▒kt─▒ t├╝redi, bu t├╝redi tipler s├╝nneti cidd├« m├ón├óda tart─▒┼č─▒r h├óle geldiler. Tabi├« bu tart─▒┼čmalar─▒n ├Âzellikle ├╝lkemizde yap─▒lmas─▒ bizler i├žin cidd├« m├ón├óda bir ├╝z├╝nt├╝ sebebidir. ┼×unu a├ž─▒k net s├Âylemek zorunday─▒m: Hoca olmak, ahk├óm kesmek yetkisini kimseye vermiyor ve dolay─▒s─▒yla Sevgili PeygamberimizÔÇÖin s├╝nnetini tart─▒┼čma yetkisini de onlara vermiyor. Bu tart─▒┼čmalar─▒ a├žmak, asl─▒nda bir neslin ifs├ód─▒ anlam─▒nad─▒r. Ve bu nesli ifsat etme hakk─▒n─▒ da kimse onlara vermemi┼čtir, kendileri de b├Âyle bir tarz-─▒ siyasetin i├žerisine giremezler, girerlerse de bedelini onlar da a─č─▒r ├Âderler.ÔÇŁ

Cumhurba┼čkan─▒m─▒z yapm─▒┼č oldu─ču bu konu┼čmada iki ana noktaya temas etmi┼člerdir. Birincisi, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n d─▒┼č mihraklar ve gayr-i ─░sl├óm├« unsurlar taraf─▒ndan hi├ž hak etmedi─či h├ólde ter├Âr kelimesi ile zikredilir olmas─▒ ve bunun tel├ófisi i├žin g├Âsterilen gayretler.

Evet, bu sald─▒r─▒lar d─▒┼čar─▒dan gelmektedirler. D├╝┼čman─▒n i┼či, hasm─▒n─▒ kollamak ve uygun buldu─ču zaman ve zeminde sald─▒rmakt─▒r. ÔÇťSu uyur d├╝┼čman uyumaz.ÔÇŁ demi┼č atalar─▒m─▒z da bunun i├žin.

Fakat Cumhurba┼čkan─▒m─▒zÔÇÖ─▒n ikinci uyar─▒s─▒ daha can al─▒c─▒d─▒r.

T├╝redi tiplerden bahsetmektedir Cumhurba┼čkan─▒m─▒z.

Bizim i├žimizde, bizden g├Âr├╝nen ve bizim gibi konu┼čan, giyinen insanlardan. Fakat zihinleri mefl├╗├ž yahut i─čfal edilmi┼č, tam ifadesi ile ┬źt├╝redi tipler…┬╗

Bu iki unsur mutlaka birbiri ile irtibatl─▒, iltisakl─▒d─▒r. Aksi d├╝┼č├╝n├╝lemez. Y├╝z y─▒l ├Ânce Osmanl─▒ÔÇÖy─▒ y─▒kmak i├žin Ulu HakanÔÇÖa kar┼č─▒ birliktelik olu┼čturan bu bedhahlar, bug├╝n de T├╝rkiyeÔÇÖnin ilerlemesini, b├╝y├╝mesini engellemek i├žin elbirli─či, i┼č birli─či i├žerisindedirler.

Y├╝z y─▒l ├Ânce Arap Yar─▒madas─▒ÔÇÖnda a├žt─▒klar─▒ Vehh├ób├«lik t├╝r├╝ bir yaray─▒ bu sefer Osmanl─▒ÔÇÖn─▒n miras├ž─▒s─▒, bakiyesi T├╝rkiyeÔÇÖde a├žmaya gayret g├Âstermektedirler.

Çünkü biliyorlar ki;

Din, ─░sl├ómiyet; bu millet nezdinde el ├╝st├╝nde tutulan ekmek gibi su gibi ya┼čamak i├žin olmazsa olmaz bir de─čerdir. Ancak bu de─čere kar┼č─▒ gelinebilirse, bu kuts├« de─čer k─▒ymetinden d├╝┼č├╝r├╝lebilirse bir y├╝z y─▒l daha bu topraklarda hi├ž kimse ba┼čkald─▒ramaz ve bu topraklar─▒ s├Âm├╝rge olarak kullanmaya devam ederler.

Reis-i Cumhurumuz Recep Tayyip ERDO─×AN, selefi Ulu Hakan Cennetmek├ón Abd├╝lhamid Han gibi bu t├╝r y├óvelere pabu├ž b─▒rakmayaca─č─▒n─▒, ileri giderlerse de bedelini; o m├╝levves, o t├╝redi tiplere, a─č─▒r ├Âdetece─čini a├ž─▒k bir ┼čekilde ifade etmi┼čtir.

Nitekim Sultan ─░kinci Abdulhamid Han, d├Âneminde FransaÔÇÖda Hazret-i Peygamber EfendimizÔÇÖi alaya alan bir tiyatronun oynanaca─č─▒n─▒ i┼čitince derh├ól gerekli uyar─▒larda bulunmu┼č ve aksi takdirde bedelini a─č─▒r ├Âdetece─čini, cih├ód-─▒ ekber il├ón edece─čini sert ve katÔÇÖ├« bir dille bildirmi┼čtir. Frans─▒z yetkililer ise derh├ól mezk├╗r tiyatroyu hen├╝z sahnelenmeden iptal etmek zorunda kalm─▒┼člard─▒r.

Mahut iftira ve hakaret dolu tiyatronun Frans─▒z yazar─▒ Vicomte Henri de Bornier bu sefer ─░ngiltereÔÇÖde tiyatrosunu sahnelemeyi ├╝mit etmi┼č; fakat ─░ngiltere dah├« Sultan AbdulhamidÔÇÖin Hazret-i PeygamberÔÇÖe olan muhabbetinden, cel├ódetinden korkarak, bir ─░ngilizÔÇÖin dah├« tiyatroyu izlemesine f─▒rsat vermeden iptal etmek mecburiyetinde kalm─▒┼čt─▒r.

O d├Ânemdeki Osmanl─▒ÔÇÖn─▒n ┬źhas┬şta adam┬╗ olarak an─▒ld─▒─č─▒n─▒ da hat─▒rlarsak, devletinin en zay─▒f zaman─▒nda bile Ulu Hakan Abd├╝lhamid Han, Hazret-i PeygamberÔÇÖe y├Ânelik tamamen uydurma ve hayal mahs├╗l├╝ hezeyanlar─▒n, yalan ve iftiralar─▒n ortaya konulaca─č─▒ bir oyunu engellemi┼č ve k─▒rm─▒z─▒ ├žizgi olarak belirtmi┼čtir.

Bu d├Ânemde de Cumhurba┼čkan─▒m─▒z ayn─▒ kararl─▒l─▒─č─▒ sergilemi┼čtir. Art─▒ olarak da hadis-s├╝nnet noktas─▒ndaki bu tart─▒┼čmalar─▒n, ├╝lkemizde bir z├╝mre taraf─▒ndan yap─▒l─▒yor olmas─▒na da ayr─▒ca h├╝z├╝nlendi─čini ifade etmi┼čtir.

Tarih sosyolojisi bize ├Ânemli bir hat─▒rlatmada bulunur. ─░bn-i HaldunÔÇÖun sosyolojiye katt─▒─č─▒ o m├╝thi┼č zek├ó p─▒r─▒lt─▒s─▒ hakikatiyle;

Devletlerin de insanlar gibi ├Âm├╝rleri vard─▒r. Do─čar, b├╝y├╝r. Azametini d├╝nyaya hayk─▒r─▒r. Ya┼član─▒r, g├╝├ž kaybeder ve sonra da her canl─▒n─▒n ├Âl├╝m├╝ tatt─▒─č─▒ gibi tarihin derinliklerinde g├Âzden kaybolur.

Ata devletimiz Osmanl─▒, a┼čkla ve muhabbetle ├ž─▒kt─▒─č─▒ yolculukta g├Âstermi┼č oldu─ču dir├óyetle bug├╝n bile s├óir devletlere ─▒┼č─▒k olmaktad─▒r hem siyaseten hem de di─čer b├╝t├╝n sosyal ve iktis├ód├« mevzularda. Tarih, Osmanl─▒ÔÇÖn─▒n ┼čanl─▒ h├ót─▒ralar─▒n─▒ sayfalar─▒nda h├ól├ó gururla ta┼č─▒maktad─▒r.

T├╝rkiye Cumhuriyeti de devrald─▒─č─▒ tarih├« miras─▒ ├Ânce ne yapaca─č─▒n─▒ bilememi┼č sonra redd-i m├«ras yapm─▒┼č fakat sonunda; ÔÇťSu akar mecr├ós─▒n─▒ bulur.ÔÇŁ misali, tarihine sahip ├ž─▒kmak kararl─▒l─▒─č─▒n─▒ g├Âstermi┼čtir.

┼×imdi bu siy├ós├« irade ile yaz─▒m─▒z─▒n ba┼č─▒nda de─čindi─čimiz a┼čk─▒ yakalama yolunda seferberlikle Hazret-i PeygamberÔÇÖin kutlu d├óv├ós─▒na sahip ├ž─▒karak evvel├ó r├╗h├óniyet-i ┼×├óh-─▒ Rus├╗lÔÇÖ├╝n m├óneviy├ót─▒n─▒n muhafazas─▒ ve d├óv├ós─▒n─▒n tes├óh├╝p edilmesi ile eski ihti┼čam dolu kudretli g├╝nlere eri┼čmek elbette kitaplarda okudu─čumuz kahramanl─▒k hik├óyeleri olmaktan ├ž─▒kacak, kendi muvaffakiyet dolu hik├óyelerimiz olacakt─▒r.

Z─▒rvas─▒ndan zirvesine b├╝t├╝n has─▒mlar, d├╝┼čmanlar, t├╝redi tipler bir araya gelse de ba┼č─▒ muhabbet olan, a┼čk olan d├óv├ón─▒n samim├« inanm─▒┼člar─▒ ve o d├óv├ón─▒n y├╝rekli liderinin kar┼č─▒s─▒nda ha┼čha┼č tarlalar─▒n─▒n sarho┼č m├╝d├óvimleri gibi sallana sallana yere kapaklanmaya mecburdurlar, mahk├╗mdurlar.

Gayret bizden, muvaffakiyet AllahÔÇÖtan…