G├Ân├╝l Co─črafyam─▒z─▒n Fitnesi FIRKACILIK

YAZAR : B. Cahit ├ľZDEM─░R bcahit@hotmail.com

b_c_ozdemir-SAYI-141

Ge├žmi┼čte in┼ča etti─či ┼čanl─▒ bir medeniyetle, d├╝nyay─▒ as─▒rlarca estirdi─či rahmet meltemleriyle huzura kavu┼čturan ─░sl├óm ├╝mmeti; bug├╝n, f─▒rkac─▒l─▒k taassubunun pen├žesinde inliyor. KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde;

ÔÇť(Ras├╗l├╝m) ┼×├╝phesiz ki, Kit├óbÔÇÖ─▒ Sana hak olarak indirdik. O h├ólde Sen de, d├«ni All├óhÔÇÖa has k─▒larak (ihl├ós ile) kulluk et.ÔÇŁ (ez-Z├╝mer, 2)
buyurulur. Ancak ne yaz─▒k ki; s├Âm├╝rgecilerin h├╝kmetmek emelleriyle k─▒┼čk─▒rtt─▒klar─▒, himaye ettikleri; Allah Te├ól├óÔÇÖya de─čil, ona-buna has k─▒l─▒nan f─▒rkala┼čm─▒┼č yollar, ─░sl├óm ├ólemini kanser gibi sarm─▒┼č; d├╝┼čmanlar─▒ emellerine ula┼čt─▒rm─▒┼čt─▒r. Art─▒k, onlar─▒ kullanarak; devleti ele ge├žirtip, hi├ž direnme g├Âstermeden teslim bile alabilmektedir. Bu c├╝mleden olarak; kom┼ču Irak b├Âyle bir tertiple, -ordusu ├ódeta bir kur┼čun atmadan- i┼čgal edilmi┼čtir. 15 TemmuzÔÇÖda ├╝lkemizde de oynanmak istenen ayn─▒ oyunu; ├žok ┼č├╝k├╝r ki, Allah Te├ól├óÔÇÖn─▒n yard─▒m─▒yla, milletimiz topyek├╗n direnerek ak─ümete u─čratm─▒┼čt─▒r.

G├Ân├╝l co─črafyam─▒z─▒n ak├«de ├óhengi, birli─či ve b├╝t├╝nl├╝─č├╝; ┬ź─▒l─▒ml─▒, a┼č─▒r─▒, selef├«, ├že┼čitli sosyal ak─▒mlar, reformcu, birtak─▒m ┼čah─▒slara iz├ófe edilen… maske ve etiketlerle, araya soku┼čturulan dikenlerle┬╗ delik de┼čik edilmi┼čtir. ─░drak ve vicdan─▒n─▒ kaybetmi┼č ter├Âr gruplar─▒na d├Ân├╝┼čen bir k─▒sm─▒ da; kelime-i tevhid bayra─č─▒ sallayarak; akla ziyan katli├ómlar─▒ irtik├óp ederek, milletin em├ónet etti─či sil├óhlarla milleti bi├žecek kadar z─▒vanadan ├ž─▒karak… ─░sl├óm aleyhtarl─▒─č─▒na malzeme olup, hem s├Âm├╝rgecilere hizmet ediyorlar, hem de ├╝mmetin g├╝c├╝n├╝ zay─▒flat─▒yorlar.

┬źD├«ni All├óhÔÇÖa has k─▒larak, ihl├ós ile kulluk eden┬╗ Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- Efendimiz, ┬źen g├╝zel ├Ârnek┬╗ olarak insanl─▒─č─▒n ufkunu ayd─▒nlat─▒rken; bu ┼ča┼čk─▒nl─▒k, bu istikamet karga┼čas─▒, alt─▒n as─▒rlar─▒n v├órisleri i├žin fevkal├óde vahim bir y├╝z karas─▒d─▒r.

B├Âlgemizde; f─▒rkac─▒l─▒k taassubuyla k├Ârle┼čmi┼č devletler ve ├╝mmetin b├╝nyesinden t├╝reyen ter├Âr gruplar─▒yla ittifak kuran s├Âm├╝rgeciler, menfaatleri do─črultusunda, co─čraf├« s─▒n─▒rlar─▒ yeniden tanzim etme gayretindeler. Bu m├╝ttefiklerin kabul ettikleri tek d├╝┼čman da, ehl-i s├╝nneti temsil eden ve ad├óleti h├╝k├╝m-ferm├ó k─▒lma d├óv├ós─▒n─▒ g├╝den Osmanl─▒ÔÇÖn─▒n v├órisi mevkiindeki ├╝lkemiz. Bu da; ─░sl├óm co─črafyas─▒n─▒, sokulan fitnelerle zelil duruma d├╝┼č├╝rme hesab─▒n─▒n, hangi emellere hizmet etti─činin a├ž─▒k bir delilidir.

─░nsan; Allah Te├ól├óÔÇÖn─▒n mahl├╗kat─▒n en ┼čereflisi ve en g├╝zel k─▒vamda yaratt─▒─č─▒ ve ona y├╝ce Z├ótÔÇÖ─▒ ad─▒na yery├╝z├╝n├╝ ad├óletle idare etmesi p├óyesini tevd├« buyurdu─ču varl─▒kt─▒r. Ecd├ód─▒m─▒z; bu hususiyeti hep g├Âz ├Ân├╝nde bulundurmakla, o tarihe alt─▒n sayfalarla ge├žen ┼čanl─▒ medeniyeti tesis etmi┼čtir. Osmanl─▒ÔÇÖn─▒n temeli at─▒l─▒rken, ┼×eyh Edeb├ól├« HazretleriÔÇÖnin;

ÔÇťO─čul; insan─▒ ya┼čat ki devlet ya┼čas─▒n.ÔÇŁ diye ├Â─č├╝t vermesi de bu hususa istin├ódendir.

KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde, ┬źbelh├╝m edall┬╗ diye bir insan tipi ┼č├Âyle vasfedilir:

ÔÇťAnd olsun ki; cehennem i├žin de bir├žok cin ve insan yaratt─▒k. Onlar─▒n kalpleri vard─▒r ama anlamazlar; g├Âzleri vard─▒r ama g├Ârmezler; kulaklar─▒ vard─▒r ama i┼čitmezler. ─░┼čte bunlar, hayvanlar gibi hatt├ó daha da a┼ča─č─▒dad─▒rlar. ─░┼čte bunlar gafillerdir.ÔÇŁ (el-AÔÇśr├óf, 179)

B├╝t├╝n ter├Âristler; beyan buyuruldu─ču ├╝zere, insanl─▒ktan ├ž─▒km─▒┼č olmalar─▒ hasebiyle; mukaddeslerden habersiz, merhamet, ┼čefkat, hamiyet, sevgi… gibi insan─▒ insan yapan faz├«letlerden mahrumdurlar. Dolay─▒s─▒yla da; ona lutfedilen de─čerden gafil bulunduklar─▒ndan, ├Ânlerine ├ž─▒kan her ┼čeyi yok etmeye programlanm─▒┼č birer robot h├óline gelmi┼člerdir. ┬źCemaat, cihad, imam, hizmet, hal├«fe…┬╗ gibi d├«n├« mefhumlar─▒ m├ón├ólar─▒ndan sapt─▒rarak s├Âm├╝ren, kendilerinden ba┼čka herkesi tekf├«r eden veya tek do─čru yol olarak kendilerini g├Âren din maskeli ter├Âr te┼čkil├ótlar─▒n─▒n da, di─čerlerinden hi├žbir fark─▒ yoktur. ─░l├óve olarak; insanlar─▒n d├«n├« duygular─▒n─▒ s├Âm├╝rerek onlar─▒ teshir edip, bir bar─▒┼č ve sa├ódet d├«ni olan ─░sl├ómiyetÔÇÖi, insanlar nezdinde ter├Âr d├«ni gibi g├Âstererek, sahiplerine fazladan hizmet emektedirler.

┬źGaye i├žin her ┼čeyi mubah┬╗ g├Âren, reislerinin kendilerini; hal├«fe, Mehd├«, Mesih, imam… il├ón ettikleri bu m├óhut te┼čkil├ótlar─▒n, had├«s-i ┼čerifleri istismar ederek;

ÔÇťSuriyeÔÇÖde, k├ófirlere kar┼č─▒ k─▒y├ómet sava┼č─▒n─▒ kazanacaklar─▒; ─░stanbulÔÇÖu fethedip, Peygamber -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- EfendimizÔÇÖin methine mazhar olacaklar─▒; d├╝nyaya h├╝kmedecekleri…ÔÇŁ gibi bo┼č hayallerle m├╝sl├╝manlar─▒ b├╝y├╝leyip ├ódeta k├Âlele┼čtirmeleri, sap─▒kl─▒kta s─▒n─▒r tan─▒mad─▒klar─▒n─▒n bir g├Âstergesidir. Ancak ihsan edilen ak─▒l nimetinden vazge├žip, bu nev├« safsatalara kap─▒larak kay─▒ts─▒z ┼čarts─▒z teslim olan; kendilerini hem d├╝nya hem de ├óhiret bedbaht─▒ k─▒lan m├╝sl├╝manlar─▒n varl─▒─č─▒ da, ─░sl├óm c├ómi├ós─▒n─▒n halledilmesi gereken problemleri c├╝mlesindendir.

KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde, i├ž ├žeki┼čmelerle ilgili olarak;

ÔÇťAll├óhÔÇÖa ve Ras├╗l├╝ÔÇÖne itaat edin ve birbirinizle ├žeki┼čmeyin. Sonra gev┼čersiniz ve g├╝c├╝n├╝z, devletiniz elden gider. Sab─▒rl─▒ olun; ├ž├╝nk├╝, Allah sabredenlerle beraberdir.ÔÇŁ (el-Enf├ól, 46) buyurulur. ─░├žtim├ó├« b├╝nyeye sokulan f─▒rkac─▒l─▒k fitnesiyle, birlik ve beraberli─čin bozulmas─▒, memleketi d├╝┼čman ist├«l├ós─▒na haz─▒r h├óle getirir. Ancak; ┬źTarih, tekerr├╝rd├╝r.┬╗ kaidesince, milletler de hep bu i├žtim├ó├« vir├╝s├╝n kurban─▒ olmaktan kurtulamazlar. ┼×anl─▒ medeniyetimizi ta├žland─▒ran Osmanl─▒ da d├óhil olmak ├╝zere, b├╝t├╝n devletler az ├žok veya tamamen bu fitne sebebiyle zeval bulmu┼č; uzun as─▒rlar m├╝sl├╝manlara vatan olmu┼č topraklar ya tamamen ya da k─▒smen kaybedilmi┼č, h├╝viyet de─či┼čtirmi┼čtir.

Bug├╝n de; mazlum ─░sl├óm ├ólemi ve onun dirilme ├╝midi olan ├╝lkemiz, fevkal├óde a─č─▒r bir bask─▒ alt─▒ndad─▒r. ─░├žtim├ó├« bak─▒mdan bir zenginlik kabul edilmesi gereken farkl─▒l─▒klar, bir ayr─▒┼čma unsuru olarak g├Âsterilip; i├ž ve d─▒┼č tahriklerle ├╝lkeyi buhranlara s├╝r├╝kleyen f─▒rkac─▒l─▒─ča, ter├Âr hareketlerine d├Ân├╝┼čt├╝r├╝lm├╝┼čt├╝r. Birle┼čtirilen b├╝t├╝n ter├Âr te┼čkil├ótlar─▒; devletimizi etraf─▒ ile ilgilenemez, kendi derdiyle ba┼č etmeye u─čra┼čan bir h├óle d├╝┼č├╝rmek i├žin h├╝cuma ge├žirilmi┼čtir. Vatan─▒m─▒z; s─▒n─▒rlar─▒ d─▒┼č─▒ndan da ku┼čat─▒l─▒p tecrit edilerek, b├Âlge s─▒n─▒rlar─▒n─▒n yeniden tanzimine ├žal─▒┼č─▒lmaktad─▒r.

Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz;

ÔÇťM├╝ÔÇÖmin zarar g├Ârd├╝─č├╝ delikten iki kere sokulmaz.ÔÇŁ (Buh├ór├«, Edeb, 83) buyuruyor. ┼×a┼čmaz ├Âl├ž├╝ bu iken; de─čil iki kere, y├╝zlerce, binlerce kere sokulman─▒n nas─▒l bir izah─▒ olabilir? Had├«s-i ┼čerifte;

ÔÇťM├╝ÔÇÖminin fer├ósetinden sak─▒n─▒n; ├ž├╝nk├╝ o All├óhÔÇÖ─▒n n├╗ruyla bakar.ÔÇŁ (Tirmiz├«, Tefs├«ruÔÇÖl-KurÔÇÖ├ón, 16) buyuruluyor. ─░nsan olmak; ger├že─či aramak, bulmak a┼čk─▒ ile dolu olmay─▒ ve ins├ón├« hasletlerle donanmay─▒ gerektirir. Bu f─▒tr├« hususiyetten habersiz, akl─▒n─▒ bir n├ómerde teslim edip, ├Âmr├╝n├╝ ├ž─▒kmaz sokaklarda heder etmek ham├ókatinin kar┼č─▒l─▒─č─▒, iki cihanda da ancak h├╝sran olur. Ulem├ó (Eb├╗ Hanife, ┼×├ófi├«, Ahmed bin Hanbel… -rahmetull├óhi aleyh- Hazretleri gibi), KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim ve s├╝nnetin beyan─▒na g├Âre; ┬źk├╝fr├╝n tek millet oldu─ču┬╗nu ifade ediyor. B├╝t├╝n imk├ónlar─▒yla sald─▒ran bu g├╝r├╗ha kar┼č─▒; m├╝ÔÇÖmin olma fer├óset ve bas├«reti de, Fahr-i K├óinat -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- EfendimizÔÇÖin izinde, OÔÇÖnun mukaddes vasiyeti, ┬źKurÔÇÖ├ón ve S├╝nnet┬╗ ├žer├ževesinde toplanmay─▒, saflar─▒ s─▒k─▒┼čt─▒rmay─▒ gerektirir.

Bu birlik ve beraberlik, ├╝mmetin kurtulmas─▒ ve ecd├ód─▒m─▒zdan kalan ┬źy├╝ce d├óv├ó┬╗n─▒n s├╝rd├╝r├╝lmesi i├žin en b├╝y├╝k g├╝├žt├╝r.