H├╝cuma U─črayan De─čerlerimiz ve┬áMEHD├Ä M├ťJDES─░

YAZAR : Mustafa As─▒m K├ť├ç├ťKA┼×CI tali@yuzaki.com

mustafa_asim_kucukasci-yuzakidergisi-eylul2016

A─č─▒r bir h├╝cum kar┼č─▒s─▒nday─▒z.

Sadece ┼čehirlerimizi, d├╝─č├╝nlerimizi, karakollar─▒m─▒z─▒ ve caddelerimizi bombalam─▒yorlar; bizi biz yapan inan├ž esaslar─▒m─▒za ve fikir d├╝nyam─▒z─▒n temellerine de b├╝y├╝k bir taarruz var. Hatt├ó kelimelerimize, mefhumlar─▒m─▒za ve onlar─▒n zihinlerimizdeki kar┼č─▒l─▒klar─▒na b├╝y├╝k bir sald─▒r─▒ var.

Napolyon; M─▒s─▒rÔÇÖ─▒ i┼čgal etti─činde yan─▒nda, ┼čark─▒n dinamiklerini dinamitleyecek bir s├Âzde ilim adamlar─▒ ordusu da getirdi. Oryantalizmin ba┼člang─▒c─▒ olarak teklif edilen v├ók─▒alardan biri budur.

Nas─▒l ├ód├« ter├Ârist; ┬źD├╝─č├╝nde bile emniyetimiz yok!┬╗ hissini bize ya┼čatmaya ├žal─▒┼č─▒yorsa, etiketli, unvanl─▒ ter├Ârist de; ┬ź─░nan├žlar─▒n─▒n g├╝venilecek bir taraf─▒ yok. Neresinden tutarsan elinde kal─▒r!┬╗ alg─▒s─▒ meydana getirmeye u─čra┼č─▒yor. Eli kalem/kl├óvye tutan, ÔÇťalg─▒ y├ÂnetenÔÇŁ d├╝┼čman da, m├╝sbet de─čerlerimize menf├« m├ón├ólar y├╝klemeye ├žabal─▒yor.

├ťlkemizin ba┼č─▒na 15 TemmuzÔÇÖu a├žan yap─▒ hakk─▒nda, eskiden i├žinde ve ├╝st noktalar─▒nda bulunmu┼č ki┼čilerin itiraflar─▒, ortaya ├ž─▒kan videolar ve baz─▒ ┼čifreli yaz─▒lardan ┼ču anla┼č─▒l─▒yor:

Bu yap─▒n─▒n gerek d├«ne, gerek akla, gerekse vatanperverli─če ve insanl─▒─ča s─▒─čmayan emir ve t├ólimatlar─▒n─▒ izah etmek i├žin, eleba┼č─▒na baz─▒ p├óyeler verilmi┼č:

Mehd├« veya ─░sa veya H─▒z─▒r (s├ólih z├ót, s├╝rekli Peygamber EfendimizÔÇÖle g├Âr├╝┼čen k├óin├ót imam─▒)…

15 Temmuz sonras─▒, herkes bu ya┼čananlardan kendi bak─▒┼č a├ž─▒s─▒yla istifade derdine d├╝┼čt├╝. Kimisi;

ÔÇťG├Ârd├╝n├╝z m├╝ l├óiklik ne kadar k─▒ymetliymi┼č!ÔÇŁ propagandas─▒na koyuldu. Kimisi;

ÔÇťCemaat ve tar├«katlar─▒n hepsi ayn─▒!ÔÇŁ demek i├žin f─▒rsat buldu.

ÔÇťDarbeyi y├Âneten imamlar (!) hep il├óhiyat├ž─▒, il├óhiyatlar─▒n akademiye ne faydas─▒ var bu ├╝lkede?ÔÇŁ diyen bile oldu.

─░stismar─▒n iki hedefi olur:

1. ─░stismar etti─či ┼čeyin k─▒ymetini s├Âm├╝rmek.

2. ─░stismar etti─či ┼čeyin k─▒ymetini s├Ând├╝rmek!..

Maalesef, bir├žok kelime ve mefhumumuzu s├Âm├╝rd├╝ler. ┼×imdi de k─▒ymetini s├Ând├╝rme fasl─▒ var.

ÔÇťYarg─▒ imam─▒ÔÇŁ diyorlar… Ad├ólete kasteden, ├ódil muhakemeye tarafgirlik, mafyav├ór├« r├╝┼čvet ve hara├ž katan insana ┬źimam┬╗ ad─▒ verilebilir mi?

Hâlbuki imam denilince biz;

─░m├óm├╝ÔÇÖl-Enbiy├ó, ─░m├óm├╝ÔÇÖl-M├╝ttak├«n, ─░m├óm├╝ÔÇÖl-Harameyn isimleri vesilesiyle, Peygamber EfendimizÔÇÖi hat─▒rlar─▒z.

─░m├óm-─▒ ├ézam, ─░m├óm-─▒ ┼×├ófi├«, ─░m├óm-─▒ Gaz├ól├« ve ─░m├óm-─▒ Rabb├ón├« gibi topluma en g├╝zel ┼čekilde rehberlik eden mezheb imamlar─▒m─▒z─▒, m├╝├žtehidlerimizi ve irfan dolu ├ólimlerimizi hat─▒rlar─▒z.

─░mam gizli kapakl─▒ i┼člerin perde arkas─▒ sorumlusu de─čildir. ─░mam, ┬źem├óm: ├ľn taraf┬╗ kelimesinden gelir. Halk─▒n, ├╝mmetin ve cemaatin ├Ân├╝nde durur. Onlara namazda im├ómet vazifesini ed├ó etti─či gibi, her g├╝zel ve hay─▒rl─▒ mevzuda ├Ânderlik ve rehberlik eder.

─░mam gibi Cemaat de zihnimizde ve g├Ânl├╝m├╝zde a┼č─▒nd─▒r─▒lmak istenen mazlum bir kelimemiz olmu┼čtur. Cemaat denilince, ├╝mmetten, toplumdan farkl─▒ ve gizli hesaplar i├žinde olan, d├╝┼čmanl─▒k ve g├╝nahta yard─▒mla┼čan bir grupla┼čma anla┼č─▒lmaz. B├Âyle bir grupla┼čma, lisan─▒m─▒zda ancak ┬źf─▒rka┬╗ diye adland─▒r─▒labilir ve merduttur. Bug├╝n de b├Âyle menf├« grupla┼čmalar─▒ ┬ź├Ârg├╝t┬╗ tabiri gayet g├╝zel anlatmaktad─▒r.

Bilâkis;

Cemaat; tefrikan─▒n, ihtil├óf─▒n ve ayr─▒-gayr─▒ olman─▒n z─▒dd─▒d─▒r. Cemaat, gaye ve mefk├╗re birli─či i├žinde beraberce saf tutanlara denir. Birr (iyilik ve hayr─▒n kem├óli) ve takv├óda yard─▒mla┼čanlara denir. El birli─čiyle, g├╝├ž birli─čiyle vatana, millete ve d├«ne hizmet edenlere denir.

Tarihimiz, ─░sl├ómÔÇÖa, insanl─▒─ča hatt├ó b├╝t├╝n mahl├╗kata ┼čefkat i├žin bir araya gelmi┼č cemaatlerin, tar├«katlar─▒n ve onlar─▒n m├╝ntesiplerince kurulmu┼č vak─▒flar─▒n ve k├╝lliyelerin muhte┼čem misalleriyle doludur. Bunlar─▒n herkes├že bilinen ve takdir edilen hizmetleri d─▒┼č─▒nda hi├žbir ba┼čka ajandalar─▒ olmam─▒┼čt─▒r. Bozulan, dal├ólete d├╗├ž├ór olan ve ─░sl├óm cemaati d─▒┼č─▒na d├╝┼čen olmu┼č ise, o da sap─▒k bir f─▒rka h├óline gelmi┼č ve reddedilmi┼čtir.

Hizmet demi┼čken; kirletilmeye ├žal─▒┼č─▒lan bu de─čerimiz de ┬źMahl├╗kata ┼čefkat┬╗ prensibinin m├╝cessem ┼čekli ve i├žtim├ó├« ib├ódetlerin zirvesidir. Tasavvuf├« m├ón├óda hizmet; hizmet edenin en├óniyetini t├Ârp├╝leyerek, ona tev├ózu, mahviyet ve derece kazand─▒r─▒rken, hizmet edilene de ┼čefkat ve merhamet kanad─▒ olur. Hizmet, bat─▒ dilindeki ┬źservis┬╗in terc├╝mesi de─čildir. Mecc├ón├«dir, ┬źr─▒z├óen lill├óh┬╗t─▒r.

Gayesi hizmet olan cemaatler, halktan para toplamak de─čil, halka hizmet ve ikramda bulunmak gayesiyle vard─▒rlar. Hamiyyetperver insanlar da tabi├« ve g├Ân├╝ll├╝ olarak o infak ve hizmet kervan─▒na d├óhil olurlarsa ne ├ól├ó!..

Hele ┬źhimmet┬╗ kelimemiz… Hani Hac─▒ Bekt├ó┼č-─▒ Vel├« Hazretlerinin, Y├╗nus EmreÔÇÖye, ┬źBu─čday m─▒ himmet mi?┬╗ diye sordu─ču, ├ódeta maddiyattan ne kadar uzak bir ┼čey oldu─čunu as─▒rlar ├Âncesinden ispatlad─▒─č─▒ o ┬źhimmet┬╗, bug├╝n ┬źpara┬╗ hem de ├že┼čitli zorbal─▒klarla al─▒nan bir nevi ┬źhara├ž┬╗ m├ón├ós─▒na getirilmi┼čtir. H├ólbuki himmet, tasavvufta hem dervi┼čin ar─▒nmak i├žin g├Âsterece─či emek ve gayrete, hem de p├«rin o gayrete kar┼č─▒l─▒k m├ónev├« yard─▒m─▒na verilen isimdir.

H├ós─▒l─▒, kelimelerimizi bir an ├Ânce bu m├ónev├« tahriften kurtarmam─▒z gerekmektedir. Bunun i├žin de, bilhassa medya d├╝nyas─▒ndaki insanlar─▒n, bu kelimeler yerine, ├Ârg├╝t, sorumlu, faaliyet gibi n├Âtr yahut menf├« ted├ó├«lere sahip kelimeleri kullanmalar─▒ m├╝nasip olacakt─▒r.

Maalesef bu yap─▒n─▒n istismar sald─▒r─▒s─▒ndan nasip alan hususlardan biri de ┬źMehd├«┬╗ meselesi oldu.

Sahtesinden hareketle hakik├«sine de sald─▒r─▒ld─▒. ┬źMehd├« beklersen olaca─č─▒ budur.┬╗ dendi.

Mehd├« acaba kimdir, nedir ├Â─črenelim diye internette de istifademize sunulan T├╝rkiye Diyanet Vakf─▒ ─░sl├óm AnsiklopedisiÔÇÖne m├╝racaat edenler ise, tarafgir, mehd├« mu├ór─▒z─▒ ┬źMehd├«┬╗ maddesiyle kar┼č─▒la┼čt─▒lar. Mehd├« anlay─▒┼č─▒n─▒n ┼×iaÔÇÖdan ge├žti─či, Emev├« ve Abbas├«lerin hadis uydurdu─ču gibi oryantalist kur┼čunlar─▒n─▒ sa─ča sola s─▒kan tarafgir bir metinle…

Asl─▒nda madde, cumhurun g├Âr├╝┼č├╝ne sahip bir ├ólime yazd─▒r─▒lmal─▒yd─▒. De─čilse de ─░sl├óm levhas─▒ ta┼č─▒yan bir ansiklopedide, tarafs─▒z bir dille b├╝t├╝n g├Âr├╝┼čler dile getirilmeliydi. Mesel├ó Mehd├« ile al├ókal─▒ hadisleri 20 ayr─▒ sah├ób├«nin aktard─▒─č─▒, bu meseleyi tev├ót├╝r derecesinde g├Âren bir├žok ├ólimin oldu─ču gizlenmemeliydi.

Bizim ehl-i s├╝nnet inanc─▒m─▒zda Mehd├«ÔÇÖnin istismar edilmeye a├ž─▒k bir taraf─▒ var m─▒d─▒r?

Asl─▒nda yok.

Mehd├« yeni bir ┼čeriat m─▒ getirecek? AllahÔÇÖtan vahiy mi alacak?

Hay─▒r!

Masum (ismet s─▒fatl─▒) m─▒ olacak? O ne derse do─čru mu olacak?

Hay─▒r!

─░stanbulÔÇÖun fethini m├╝jdeleyen had├«s-i ┼čer├«fi d├╝┼č├╝nelim:

Fatih Sultan Mehmed Han ve askerleri bu m├╝jdeye n├óil oldular. Biz onlar─▒ di─čer ─░sl├óm kumandan ve askerlerinden farkl─▒ bir s─▒n─▒fta m─▒ d├╝┼č├╝n├╝yoruz? Fatih yapt─▒ysa do─črudur, ├ž├╝nk├╝ o peygamber m├╝jdesi alm─▒┼čt─▒r, diye bir tasnifimiz yok. Fakat bu m├╝jde bize bir in┼čirah veriyor. Ecd├ód─▒m─▒z─▒n z├óhir├« ├Âl├ž├╝lerle de tespit edebilece─čimiz istikamet ├╝zere olu┼člar─▒na bir m├ónev├« teyit oluyor. O kadar!.. Yine ecd├ód─▒m─▒z─▒n L├óle Devri gibi, Tanzimat gibi hatal─▒ davrand─▒─č─▒ yerlerde hatas─▒n─▒ s├Âylemekten geri durmuyoruz. ├ç├╝nk├╝ ├Âl├ž├╝m├╝z Kitap ve S├╝nnet.

Sapmaman─▒n ├Âl├ž├╝s├╝, Ved├ó HutbesiÔÇÖnde verilmi┼č: ─░ki em├ónete, Kitap ve S├╝nnetÔÇÖe hakik├« m├ón├óda sar─▒lan, sapmaz, do─čru yoldan uzakla┼čmaz.

Mehd├« de Allah Ras├╗l├╝ÔÇÖn├╝n getirdi─či esaslar ├╝zerinde hareket edecektir. Hazret-i ─░sa da… Mehd├«ÔÇÖnin l├╝gat m├ón├ós─▒ bile ┬źhid├óyet ├╝zere┬╗ oldu─čunu anlat─▒r. ┬źDal├ólet ├╝zere┬╗ de─čil!

E─čer Fet├ÂÔÇÖn├╝n yanl─▒┼člar─▒na; ┬źMehdiymi┼č┬╗ diye uyan biri varsa, as─▒l burada hata etmi┼č.

Zaten Fet├Â, hedef kitlesi olarak ekseriyetle d├«n├« bilgisi zay─▒f kitleleri se├žiyor ve onlar─▒ m├╝phem, kapal─▒ ve dolamba├žl─▒ bir dille efsunluyordu. Bug├╝n yeniden tervi├ž edilmeye ├žal─▒┼č─▒lan l├óikli─čin son derecede kat─▒ bir ┼čekilde uygulanmas─▒ da, bu gibi yap─▒lar─▒n gizlenmesine, takiyyeye ba┼čvurmas─▒na me┼čr├╗la┼čt─▒r─▒c─▒ bir bahane oluyordu.

Yani Fet├ÂÔÇÖn├╝n yapt─▒klar─▒na Mehd├« inanc─▒m─▒z asla mazeret olmam─▒┼čt─▒r.

Mehd├«li─čini g├Âbek geni┼čli─či ve sakal t─▒ra┼č─▒yla ispatlamaya ├žal─▒┼čan ba┼čka bir ┼čarlatan ise, c├╝mle ├ólemin alay etti─či bir ki┼či…

Mehdî haberlerinin hikmeti ne olabilir?

┼×├Âyle bir izahta bulunulabilir:

├éhirzamana dair haberlerin ├žo─ču korkutucu ve uyar─▒c─▒d─▒r:

Fitneler, kanl─▒ sava┼člar, g├╝nahlar─▒n yay─▒lmas─▒, Deccal, YeÔÇÖc├╝c ve MeÔÇÖc├╝c…

Bu ikazlar uyand─▒r─▒c─▒… Fakat ├╝mit k─▒r─▒c─▒ olmamas─▒ i├žin, istikb├ólin sadece karanl─▒klar ve fel├óketlerle dolu olmad─▒─č─▒, zaman zaman ├žok g├╝zel ve muzaffer devirlerin de ya┼čanaca─č─▒ ifade edilmi┼č.

Dolay─▒s─▒yla, bizde Mehd├«ÔÇÖyi bekleme miskinli─či yoktur, fakat gelece─če ├╝mitle bakmak vard─▒r. Hangi korkutucu k─▒y├ómet al├ómeti ba┼č─▒m─▒zda patlarsa patlas─▒n, elimizde fidanlar─▒ ekmeye devam etmek ve ┼ču hakikatleri ┼čiar edinmek vard─▒r:

ÔÇťK├ófirler / m├╝┼črikler istemese de Allah n├╗runu tamamlayacakt─▒r.ÔÇŁ (et-Tevbe, 32; es-Saff, 8)

ÔÇťAllah d├«nini b├╝t├╝n dinlere ├╝st├╝n k─▒lacakt─▒r.ÔÇŁ (et-Tevbe, 33; es-Saff, 9)

ÔÇťBu i┼č (─░sl├óm) gece ve g├╝nd├╝z├╝n ula┼čt─▒─č─▒ her yere ula┼čacakt─▒r…ÔÇŁ (Ahmed, IV, 103)

Had├«s-i ┼čeriflerde ├╝mmetin ┬źsonu da hay─▒rl─▒ olan bir ya─čmura┬╗ benzetilmesi, ├óhirzamanda EfendimizÔÇÖin karde┼čleri olarak vasfedilen, g├Ârmeye i┼čtiyak duydu─ču bir neslin yeti┼čecek olmas─▒, Roma gibi yerlerin tekbirlerle (sava┼čs─▒z, g├Ân├╝l fethiyle) fethedilece─činin bildirilmesi de bu kabildendir.

B├Âyle bir inan├ž miskinle┼čtirmez, gayret ettirir. Nitekim bug├╝n taarruzlar kar┼č─▒s─▒nda Mehd├« m├╝jdesini m├╝dafaa edenler de, d├«n├« e─čitim ve tebli─č gibi sahalarda canla ba┼čla ├žal─▒┼čanlard─▒r. Bir de reddedenlerin gayretlerine bakmal─▒d─▒r.

Bu ┼čekilde do─čru bir gelecek tel├ókk├«si ┼ču bilgide oldu─ču gibi m├╝sbet netice verir:

ÔÇťAfrikal─▒ m├╝sl├╝manlar Avrupal─▒ s├Âm├╝rgecileri deccal olarak g├Ârm├╝┼člerdir. 1927ÔÇÖde yay─▒mlanan bir ─░ngiliz h├╝k├╗met raporunda bu inanc─▒n Afrikal─▒ m├╝sl├╝manlar─▒ ayakta tuttu─ču belirtilmi┼čtir.ÔÇŁ (TDV ─░A, Deccal maddesi)

Halk─▒n tel├ókk├«sinde (alg─▒s─▒nda) hatalar olabilir. Tel├ókk├« d├╝zeltilir, hakikat oldu─ču gibi b─▒rak─▒l─▒r. Kader, ┼čefaat, vesile vb. hususlarda da b├Âyledir.

G├╝ndemimizden bir misal:

─░nsanl─▒k tarihi boyunca kurban, ├žok istismar edilmi┼čtir. ┬źTanr─▒lar istiyor┬╗ denilerek zavall─▒ ├žocuklar, gen├ž k─▒zlar, bazen ├Âlen ki┼činin kar─▒s─▒ veya k├Âleleri gibi bir├žok masum, su├žsuz yere ├Âld├╝r├╝lm├╝┼č, ad─▒na da kurban denmi┼čtir. Devrimizde de bat─▒da g├Âr├╝len toplu intihar sapk─▒nl─▒klar─▒, yine d├╝nyan─▒n her yerinde ad─▒na ter├Âristlerin ┬źfed├ó├«┬╗ (!) dedi─či intihar bombac─▒lar─▒, t├ó─čutlara verilmi┼č kurbanlar mes├óbesindedir. Yine farkl─▒ ┼čekillerde; HalepÔÇÖte, AntepÔÇÖte ├žocuklar, kurban edilmeye devam edilmektedir!

Bu c├╝r├╝mleri; All├óhÔÇÖ─▒n emretti─či kurban─▒ ortadan kald─▒rmakla gidermeye kalkmak, ne akl─▒n ne de d├«nin kabul edebilece─či bir ┼čeydir. Belki de tam tersi; b├╝nyedeki ┼čiddeti topraklama, merhamet, payla┼čma, a├žlar─▒ doyurma ve All├óhÔÇÖ─▒n hakik├« t├ólimatlar─▒ alt─▒nda bir araya gelme duygular─▒yla hakik├« kurban, ┼čiddet i├žin en g├╝zel ├žarelerden bir ├žaredir.

Kula kulluk var diye All├óhÔÇÖa kulluk yanl─▒┼č olur mu hi├ž?

Mafyav├ór├« eleba┼člar─▒na ba─čl─▒l─▒k var diye, hakik├« reislere sad├ókat yanl─▒┼č olur mu hi├ž?

G├╝nah ve d├╝┼čmanl─▒kta yard─▒mla┼čanlar var diye, iyilik ve takv├óda bir araya gelmek yanl─▒┼č olur mu hi├ž?

Mehd├« haberleri ile al├ókal─▒ bir ba┼čka husus:

Peygamberimiz gayb─▒ kendili─činden bilmez. Fakat OÔÇÖna ├že┼čitli vesilelerle Cen├ób-─▒ Hak gelecekten sahneler g├Âstermi┼čtir. M├«racda g├Âstermi┼čtir. S├╝nnetullah veya i├žtim├ó├« il├óh├« kanunlar diyebilece─čimiz baz─▒ esaslar─▒ da bildirmi┼čtir Ras├╗l-i Ekrem -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- Efendimiz… Ge├žmi┼č ├╝mmetlerin d├╝┼čt├╝─č├╝ hatalar─▒ bizim tekrarlamamam─▒z i├žin uyarm─▒┼čt─▒r. Ayn─▒ hatalar─▒ yapanlar ayn─▒ ├ók─▒betle, F├ótihaÔÇÖn─▒n son kelimesi olan dal├ólete d├╝┼čenlerden olmakla kar┼č─▒la┼čacakt─▒r ├ž├╝nk├╝.

Allah Ras├╗l├╝ÔÇÖn├╝n bildirdi─či bu al├ómetlerden bir├žo─ču ortaya ├ž─▒km─▒┼čken, hen├╝z zuhur etmemi┼čleri reddetmek akla da ayk─▒r─▒d─▒r.

Mehd├« ┬źbeklemek┬╗ diye bir ┼čey zaten yoktur dedik. Fakat tev├ót├╝r derecesindeki onca had├«s-i ┼čer├«fin ba┼č─▒nda muhaf─▒z gibi beklemek bizim vazifemizdir.

├ç├╝nk├╝ vatan gibi, bayrak gibi mukaddestir o em├ónet de…

Sahih hadisler, bizi KurÔÇÖ├ónÔÇÖa ba─člayan kuvvetli bir halat─▒n tel tel iplikleri gibidir. Onlar─▒ zay─▒flatman─▒n bizi KurÔÇÖ├ónÔÇÖdan da uzakla┼čt─▒raca─č─▒ndan emin olun!..

__________________________

NOT: Mehd├«ÔÇÖyi m├╝jdeleyen hadislerin m├╝dafaas─▒ ve tenkitlerin reddi i├žin Ebubekir S─░F─░L HocaÔÇÖn─▒n internette mevcut makale ve videolar─▒n─▒ tavsiye ederiz. https://ebubekirsifil.com