RAS├ŤLULLAH HAYATIMIZIN NERES─░NDE?

YAZAR : Sami B├ťY├ťKKAYNAK skaynak48@hotmail.com

s_buyukkaynak-SAYI122

Peygamberimiz -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- bug├╝n gelseydi…

M├╝sl├╝manlar─▒n ─░slam anlay─▒┼člar─▒n─▒, par├žalanm─▒┼čl─▒klar─▒n─▒ g├Ârseydi, ne derdi acaba?

Veya;

Onun ya┼čad─▒─č─▒ d├Âneme gitsek…

Meselâ;

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda;

ÔÇťBize sadece KurÔÇÖ├ón yeter!ÔÇŁ diyen var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda;

ÔÇťSen postac─▒s─▒n, SenÔÇÖin vazifen sadece vahyi getirmek!ÔÇŁ diyen var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda;

ÔÇťSen d├╝nya i┼čine kar─▒┼čma, biz d├╝nya i┼člerini kendimize g├Âre hallederiz. Sen vahyi anlat, ib├ódet ve t├óat noktas─▒nda g├Ân├╝l d├╝nyam─▒z─▒ in┼ča edecek birka├ž zikir, tesbihat ├Â─čret yeter!ÔÇŁ diyen var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda;

ÔÇťSenÔÇÖin cihad anlay─▒┼č─▒n yanl─▒┼č; biz kendi egolar─▒m─▒z, ├Ân kabullerimiz i├žin istedi─čimizi ├Âld├╝r├╝r├╝z, keseriz!ÔÇŁ diyen var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda; tekf├«r etmeyi hayat g├Âr├╝┼č├╝ h├óline getirmi┼č, kendi g├Âr├╝┼č├╝nde olmayan herkesi tekf├«r eden var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda;

ÔÇť─░sl├ómÔÇÖ─▒n devlet kurmak gibi bir amac─▒ yoktur, herkes diledi─či gibi ya┼čar, din ile devlet i┼člerini bir arada g├Ât├╝rmek m├╝mk├╝n de─čildir!ÔÇŁ diyen var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda, m├╝sl├╝manlar aras─▒nda hayat standard─▒ a├ž─▒s─▒ndan u├žurum var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda; d├╝nyev├«le┼čmeyi hayat g├Âr├╝┼č├╝ h├óline getirip, buna g├Âre hayat s├╝ren var m─▒yd─▒?

Ya┼čad─▒─č─▒ zamanda, t├╝ketim k├╝lt├╝r├╝ nas─▒ld─▒? Herkes di─čer karde┼čini m├╝himsemeden istedi─či gibi t├╝ketebiliyor muydu?

Bu sorular─▒ ├žo─čaltmak m├╝mk├╝n…

Bu sorulara verilen cevaplar, Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- ile ya┼čad─▒─č─▒m─▒z ├ža─č aras─▒nda nas─▒l bir fark─▒n meydana geldi─čini g├Âzler ├Ân├╝ne serecektir. Kendisinden as─▒rlar sonra gelmi┼č ├╝mmetinin ne h├ólde oldu─čunu gelse de bir g├Ârse!

Bir hadiste;

ÔÇť├ťmmetimin amelleri bana arz edilir. Hay─▒rl─▒ amelleri g├Ârd├╝─č├╝mde ondan dolay─▒ hamd ederim; k├Ât├╝ amelleri g├Ârd├╝─č├╝mde ise ├╝mmetim i├žin AllahÔÇÖtan ma─čfiret dilerim.ÔÇŁ (Heysem├«, MecmeuÔÇÖz-Zev├óid, 9, 24) buyuruyor Ras├╗lullah Efendimiz.

Demek ki, ya┼čad─▒─č─▒m─▒z zaman O -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-ÔÇÖin isti─čfar─▒n─▒n yo─čun oldu─ču bir zaman. Zira par├žalanm─▒┼č bir ├╝mmet, g├╝nah─▒ m├╝himsemeden i┼čleyen bir ├╝mmet, hayat tarzlar─▒ Ras├╗lullahÔÇÖtan uzakla┼čm─▒┼č bir ├╝mmet var, d├╝nyada.

O h├ólde, bug├╝n Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-ÔÇÖi yeniden anlaman─▒n zaman─▒ olsa gerektir. Nas─▒l anlayaca─č─▒z, bu noktada da ├Ân├╝m├╝zde s─▒k─▒nt─▒lar yok de─čil!

├ľncelikli s─▒k─▒nt─▒, okuma, anlama ve yorumlama s─▒k─▒nt─▒s─▒…

KurÔÇÖ├ón me├óli okuman─▒n ├Âncelendi─či zaman─▒m─▒zda, hi├žbir alt yap─▒s─▒ olmayan insanlar; okuduklar─▒ birka├ž meal bilgisiyle, ├óyetler hakk─▒nda ahk├óm kesebilmektedir. ├ľncelikle ┼čunun alt─▒n─▒ ├žizmek gerekir ki; elbette KurÔÇÖ├ón okunacak, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n me├óli okunacak, ama hangi meal okunacak? Zaman─▒m─▒zda piyasaya ├ž─▒kan ├žo─ču me├ólin sahibi, kendi istedi─čini, tahminini KurÔÇÖ├ónÔÇÖa s├Âyletecek ┼čekilde meal yazabilmektedir. Ayn─▒ ├óyetin farkl─▒ meallerde farkl─▒ anlamlarda ├ževrildi─či m├╝┼čahede edilirken; ┬ź─░nsanlar hangi me├ólin m├╝sl├╝man─▒ olacaklar?┬╗ gibi tehlikeli bir soru g├╝ndeme gelmektedir. Ayn─▒ zamanda; meal okuman─▒n ├Âncelendi─či bir d├Ânemde, bir-iki meal okuyan insan─▒n kendi kafas─▒na g├Âre ├óyetleri yorumlamaya ba┼člad─▒─č─▒, tek bir ├óyeti ├žekerek bunun ├╝zerinden insanlar─▒n ├«m├ón─▒n─▒ sorgular h├óle geldi─či g├Âr├╝lmektedir. Ayn─▒ ┼čekilde; ┬źHadis okuyal─▒m, okutal─▒m.┬╗ gibi saf bir d├╝┼č├╝nceyle ├ž─▒k─▒lan yolda da ayn─▒ s─▒k─▒nt─▒lar meydana gelmektedir.

Eline hadis kitab─▒n─▒ alan; hadis ├ólimiymi┼č gibi kendi kafas─▒na g├Âre hadisleri yorumlamaya ba┼člamakta, i┼čine gelmeyip anlayamad─▒─č─▒ hadisleri ise; ┬źUydurma, zay─▒f…┬╗ diye bir kenara atma c├╝reti g├Âstermekte, hatt├ó i┼čin daha vahim boyutu, kendisine g├Âre hadislerden mezhep bile olu┼čturmaktad─▒r.

Niye b├Âyle oldu?

├ç├╝nk├╝ art─▒k bilgi bir tu┼č kadar insana yak─▒n. Do─čru olsun, yanl─▒┼č olsun her an bilgiye ula┼čabilme kolayl─▒─č─▒ var. Yine ileti┼čim kanallar─▒nda; daha ├╝st meclislerde konu┼čulmas─▒ gereken teferruatl─▒ konular─▒n, hocalar taraf─▒ndan halk─▒n ├Ân├╝nde konu┼čulur, tart─▒┼č─▒l─▒r h├óle gelmesi de insanlar─▒n kafas─▒n─▒ allak bullak etmekte; insanlar─▒n ├«m├ón─▒n─▒, ─░sl├ómÔÇÖ─▒ zedeleyecek ┼čekilde kafa kar─▒┼č─▒kl─▒─č─▒na sebebiyet vermektedir.

Di─čer taraftan 15 asr─▒n getirdi─či birikimi, bug├╝n├╝n ┼čartlar─▒ i├žerisinde uygulamaya ├žal─▒┼čman─▒n getirdi─či s─▒k─▒nt─▒lar da var. Mesel├ó Hazret-i Peygamber -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-ÔÇÖden, All├óhÔÇÖa mahsus bir azap arac─▒ olan yakma fiiline ba┼čvurulmamas─▒ gerekti─či ┼čeklinde (Buh├ór├«, Cih├ód, 149; Tirmiz├«, Siyer, 20) riv├óyet varken, mezheplerden baz─▒s─▒n─▒n k─▒sas ├óyetini delil g├Âstermek s├╗retiyle yakarak ├Âld├╝ren ki┼čiye yakarak k─▒sas yap─▒l─▒r fetv├ós─▒n─▒ vermesi, bug├╝n bu fetv├ó ├žer├ževesinde prati─če d├Âk├╝len uygulamalar─▒n ├Ân├╝n├╝ a├žmaktad─▒r. Bu sadece bir ├Ârnekle de s─▒n─▒rl─▒ de─čildir, bununla ilgili y├╝zlerce ├Ârnek vermek m├╝mk├╝nd├╝r.

Onun i├žin, bug├╝n Hazret-i Peygamber -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-ÔÇÖin in┼ča etti─či ─░sl├óm toplumunu yeniden g├╝ndeme getirmek gerekmektedir. ─░nsanlar─▒n kafas─▒n─▒n kar─▒┼č─▒k oldu─ču bir zeminde; Hazret-i PeygamberÔÇÖe sar─▒lmak, OÔÇÖnun getirdi─či ├ža─čr─▒ya kulak vermek l├óz─▒m. Zira ┼ču anda insanl─▒k, OÔÇÖnun peygamber olarak geldi─či zamandan daha a┼ča─č─▒ durumda.

O g├╝n insanlar; birbirini rahatl─▒kla katlediyordu, bug├╝n her saniyede onlarca insan katlediliyor.

O g├╝n zin├ó; belirli evlerde, al├ómet dikilmi┼č evlerde yap─▒l─▒rken, bug├╝n sokaklar zin├óya davetiye ├ž─▒kar─▒yor.

O g├╝n belli baz─▒ kab├«lelerde k─▒z ├žocuklar─▒ diri diri topra─ča g├Âm├╝l├╝rken, bug├╝n anne rahimlerinde erkek-k─▒z fark etmeden ├žocuklar k├╝rtaj m├órifetiyle katlediyor.

O g├╝n can g├╝venli─činiz t├ób├« oldu─čunuz kab├«leye g├Âre sa─član─▒yordu; bug├╝n hangi serseri kur┼čunun, hangi psikopat─▒n b─▒├žak darbesinin muhatab─▒ olaca─č─▒n─▒z belli de─čil.

O g├╝n i├žki en b├╝y├╝k zararl─▒ madde iken; bug├╝n i├žkinin yan─▒nda, uyu┼čturucu maddenin bin bir t├╝rl├╝s├╝n├╝n tehlikesi insanl─▒─č─▒ ku┼čatm─▒┼č durumda.

O g├╝n sadece iki ├že┼čit f├óiz insanlar─▒n g├╝ndemindeyken ve bununla m├╝cadele edilirken; bug├╝n f├óizin binlerce ├že┼čidi reel ekonomide insanlar─▒ k─▒skac─▒na alm─▒┼č durumda.

O g├╝n kumar─▒n birka├ž ├že┼čidi insanlar─▒ esir alm─▒┼čken; bug├╝n kumar─▒n onlarca ├že┼čidinin i├žerisinde debelenen, k─▒sa yoldan zenginle┼čme vaÔÇśdiyle efsunlanan insanlar var.

Yani bug├╝n insanl─▒k, Nebev├« nefhaya daha fazla muhta├ž. Bunun i├žin OÔÇÖnun getirdi─či ─░sl├óm r├╗hunun, m├╝sl├╝man duru┼čunun in┼čas─▒na ihtiyac─▒m─▒z var. Sadece g├╝zel ifadelerle, g├╝zel sunumlarla, co┼čturucu il├óh├«lerle de─čil; OÔÇÖnun s├╝nnetinin ihy├ós─▒yla, ya┼čayarak ilmek ilmek dokudu─ču KurÔÇÖ├ón ahl├ók─▒n─▒n hayat tarz─▒ h├óline getirilmesiyle, Efendimiz -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-ÔÇÖin r├╗hu bug├╝ne ta┼č─▒nacakt─▒r.

Bug├╝n, Sana ├žok ihtiyac─▒m─▒z var, y├ó Ras├╗l├óllah