Aile Yuvasında HUZUR ve SAÂDET

M. Ali E┼×MEL─░ seyri@seyri.com – seyri@yuzaki.com

Hazret-i ├édemÔÇÖden beri;

─░nsano─člunun en b├╝y├╝k meselelerinden biri, aile yuvas─▒nda huzur ve sa├ódet.

Çünkü en mukaddes yuva:

Aile.

O zarar g├Ârd├╝─č├╝nde milletler zarar g├Âr├╝yor.

Bu y├╝zden;

Modern vah┼čet; eski zul├╝mlerden daha azg─▒n bir z├ólimlik i├žinde milletleri ├ž├Âkertebilmek i├žin y─▒llard─▒r, her ┼čekilde ve ─▒srarla aile yap─▒lar─▒n─▒ bozman─▒n u─črunda sava┼č veriyor. Son derece hilek├ór bir sava┼č. ├ç├╝nk├╝ modern vah┼četin sald─▒r─▒ ┼čekli, en b├╝y├╝k iyili─či yap─▒yormu┼č da aile yap─▒s─▒n─▒ en g├╝zel ┼čekilde tanzim ediyormu┼č gibi canh─▒ra┼č bir kavga.

B├Âylece;

Aile denilen sars─▒lmaz kalenin i├žine kendileri gelip de y─▒kmak i├žin u─čra┼čm─▒yor. ─░├žerden fethedip de bizzat ailenin fertlerine darmada─č─▒n ettiriyor bu mukaddes yuvay─▒. Hem de aileyi kurtarmak ad─▒na. As─▒rlard─▒r y─▒kamad─▒─č─▒ b├╝y├╝k aileyi / milleti ma─čl├╗p etmenin en sinsi ve y─▒k─▒c─▒ hamlelerini yap─▒yorlar, k├╝├ž├╝k aileyi harap olu┼ča s├╝r├╝kl├╝yorlar. D─▒┼čtan bak─▒nca ne g├╝zel bir cankurtaranl─▒k vazifesinde gibiler, i├žten bak─▒nca ortada ne can b─▒rak─▒yorlar ne c├ónan.

Hangi zehri ak─▒tacaklarsa;

Onu ┼čif├ó zannettirecek h├ódiseler ├╝retiyorlar, bunlar─▒ g├Âzleri korkutacak ┼čekilde ┼či┼čiriyorlar ve insanlar─▒ olumsuz endi┼čelere s├╝r├╝klemeyi ba┼čard─▒klar─▒ anda da; ┬ź─░┼čte derman bu!┬╗ deyip nice mikroplar ┼č─▒r─▒nga ediyorlar.

Netice;

ÔÇôDo─čar do─čmaz ├ž├Âpl├╝─če at─▒lan bebekler,

ÔÇôBirbirlerini aldatan kar─▒-kocalar,

ÔÇôBirbirlerine sava┼č h├ólinde anne-babalar,

ÔÇôBirbirlerini par├žalayan taraflar,

ÔÇôBirbirlerine yabanc─▒la┼čan evl├ótlar,

ÔÇôT├órum├ór olan karde┼člikler,

ÔÇôKar┼č─▒l─▒kl─▒ hunharca cinayetler…

Yani;

Âh aile, vâh gaile.

Bug├╝n istatistikler incelendi─činde, da─č─▒lan aile yuvalar─▒ ve problemleri hakk─▒nda korkun├ž tablolar kar┼č─▒m─▒za ├ž─▒k─▒yor. Onlara bak─▒nca; t├╝rl├╝ ambal├ójlar i├žinde aile yuvas─▒na ┼čif├ó diye zehir ak─▒tanlar─▒n, in┼č├ó ediyor g├Âr├╝n├╝p de t├órum├ór edenlerin ne yapt─▒klar─▒ bariz, her ┼čey ortada. Maalesef bug├╝n menf├« h├ódiseler etraf─▒nda g├╝ya yard─▒ma ko┼čan iyilik melekleri taraf─▒ndan da;

ÔÇôHakk─▒ savunmak s├╗retinde intikamlar k├Âr├╝kleniyor.

ÔÇôMasum bir duygu gibi g├Âsterilerek ih├ónetler normalle┼čtiriliyor.

ÔÇôElmayla armut aras─▒nda e┼čitlik derdiyle say─▒s─▒z haks─▒zl─▒klar ├╝retiliyor.

ÔÇôBirlik ve beraberli─či yok eden bencillikler ├Âzendiriliyor.

ÔÇôYok yere muhabbeti ├Âld├╝ren nefretler benimsetiliyor.

ÔÇôAyn─▒ gaye i├žin birle┼čen g├Ân├╝llere aralar─▒ndaki ba─člar─▒ koparacak ayk─▒r─▒l─▒klar, z─▒tl─▒klar ve ba┼č─▒na buyrukluklar en ba┼čar─▒l─▒ form├╝ller diye ezberletiliyor.

ÔÇôKar┼č─▒s─▒ndakini umursamayan nefs├ón├« d├╝rt├╝ler ve k├Ât├╝ ├Âzellikler, ki┼čilik ┼čart─▒ olarak alg─▒lat─▒l─▒yor.

ÔÇôNice ┼čeyt├ón├« fikirler, tek tarafl─▒ felsef├« k─▒l─▒flar i├žinde en g├╝zel d├╝┼č├╝nce ┼čekli zannettiriliyor.

ÔÇôEvlili─čin ger├žek mant─▒─č─▒ bozularak menfaat├ži ili┼čkiler destekleniyor.

Sonras─▒nda;

Ailede huzur ve saâdet târumar. Fertler târumar. Aile târumar.

Çünkü;

Modern vah┼četin cil├ól─▒ form├╝llerine kananlar─▒n ac─▒ ac─▒ ya┼čad─▒─č─▒, i┼čte bel├ól─▒ ├ók─▒betler:

ÔÇôMuhabbet ve sevgiler, a─č─▒r darbeler ald─▒.

ÔÇôH├╝rmet ve sayg─▒lar, peri┼čan oldu.

ÔÇô─░timat ve g├╝venler, sars─▒ld─▒.

ÔÇôSad├ókat ve ba─čl─▒l─▒klar, kopar─▒ld─▒.

ÔÇô┼×efkat ve merhametler, zincirlendi.

ÔÇôSab─▒r ve sebatlar, k├ó─č─▒t gibi buru┼čturulup at─▒ld─▒.

ÔÇôMesÔÇÖ├╗liyet ve sorumluluklar, su├ž h├óline d├Ân├╝┼čt├╝r├╝ld├╝.

ÔÇôTakv├ó ve samimiyetler, akla bile getirilmez oldu.

ÔÇôFaz├«letler ve ├ólicenapl─▒klar, ┼čahdamar─▒ndan yaraland─▒.

Bu hususlarda;

Uyan─▒k, ┼čuurlu, iradeli, tedbirli ve muhafaza edici olamayanlar─▒n bo┼č hayallerle kurdu─ču her aile, bin bir gaileden ibaret h├óle d├Ân├╝┼čt├╝. B├Âylece birilerinin cinsiyetsizlik projeleriyle, ├«mandan ahl├óka yald─▒zlar i├žinde insan─▒ bozma projeleriyle sinsi sinsi hedefleyip de ger├žekle┼čtirmeye ├žal─▒┼čt─▒─č─▒ ailesiz tipler ve ├žarp─▒kl─▒klar ├╝retmek, kendine yer buldu. ├ťstelik bunlar─▒, toplumu ┼čekillendiren kanunlara ve e─čitim ortamlar─▒na da sanki ├ži├žekli vazolarm─▒┼č gibi yedirmeye u─čra┼č─▒r oldular. L├ókin erken g├Ârmek gerekir ki; o ├ži├žekli vazolar, ancak aileleri ve nihayet koca bir milleti infil├ók ettirecek s├╝sl├╝ bombalard─▒r, intihar bombalar─▒d─▒r.

En b├╝y├╝k hata;

Aile meseleleri ele al─▒n─▒rken yap─▒l─▒yor. H├ódiseler tek tarafl─▒ bir ┼čekilde ├╝st ├╝ste y─▒─č─▒l─▒yor ve di─čer tarafa kar┼č─▒ insanlar tamamen k├Âr h├óle getirildikten sonra her t├╝rl├╝ yanl─▒┼č, en ├žareci do─čru diye h├╝k├╝mle┼čtiriliyor. ├ç├Âz├╝m diye kavgalar b├╝y├╝t├╝l├╝yor, tahribat art─▒r─▒l─▒yor.

Oysa ├ž├Âz├╝m maksad─▒nda d├╝r├╝st olmak l├óz─▒m.

E─čer mevzu ger├žekten tedavi ise, rotan─▒n ve form├╝llerin bu hakikatin d─▒┼č─▒na hi├ž ├ž─▒kmamas─▒ ┼čart. Y├╝ce Allah bo┼čuna buyurmam─▒┼č:

ÔÇô─░stikamet!

Niye?

Yolda say─▒s─▒z girinti ve sap─▒┼č yerleri var. D├╝z otoban de─čil.

┼×imdi;

ÔÇôMuhabbet ve sevgiyi tedavi i├žin ne yapmak gerek?

Tedavi istikametinden ├ž─▒kmadan, bu su├óli tahlil ve tatbiktir en isabetlisi. Bunda ba┼čar─▒l─▒ olabilmek i├žin de;

Her ┼čeyden ├Ânce muhabbet ve sevgilerin markalar─▒na iyi bakmak gerek. ├ç├╝nk├╝ markas─▒ k├ófirlere ve z─▒nd─▒klara ait bir muhabbet ve sevgi anlay─▒┼č─▒ ile bir m├╝sl├╝man─▒n ┼čif├ó bulmas─▒ m├╝mk├╝n de─čil. M├╝sl├╝man─▒n muhabbeti, mutlaka Muhammed├« olmal─▒! T├ó ki, yuvalar─▒ tedavi etsin! Nedir Muhammed├« muhabbet? M├óyesi, kar┼č─▒s─▒ndakini r├óz─▒ ve memnun etme duygusuyla yo─črulmu┼č bir sevd├ó. ─░ki taraf─▒n da hi├ž vazge├žmeden bu d├╝sturla hareket etti─či bir yuvada muhabbet ve sevgi zedelenir mi hi├ž? Asla zedelenmez.

Aile yuvas─▒;

Cennetten birlikte d├╝┼čen kad─▒n ve erke─čin yine birlikte cennete d├Ân├╝┼č k├Âpr├╝s├╝d├╝r. Dolay─▒s─▒yla aile yuvas─▒nda son neticenin cennet olabilmesi i├žin b├╝t├╝n meselelerde k─▒ldan ince ve k─▒l─▒├žtan keskin olan o k├Âpr├╝y├╝ ba┼čar─▒yla ge├žmek ┼čartt─▒r.

Bu y├Ân├╝yle;

Aile, mukaddes bir e─čitim mektebidir. Birlik ve beraberli─čin tevh├«d ├╝zere e─čitimi oradad─▒r. Faz├«letler medeniyetinin temeli oradad─▒r.

Bu itibarla;

Ailelere ┼č─▒r─▒nga edilen t├╝m vir├╝sl├╝ form├╝lleri ├ž├Âpe atarken t├╝m faz├«letli de─čerleri tekrar kazand─▒rmak yeg├óne zar├╗rettir. Milleti tehlikeye d├╝┼č├╝ren tuzak ve fel├óket dolu u├žurumlardan ├Ânce son kurtulu┼č hamlesi buna ba─čl─▒d─▒r.

Bu hamle;

Ancak TAKV├é i├žinde;

ÔÇóHuzur

ÔÇóMuhabbet

ÔÇóMerhamet

ÔÇó─░timat

ÔÇóSad├ókat

ÔÇóKar┼č─▒l─▒kl─▒ sayg─▒

ÔÇóSab─▒r

ÔÇóMesÔÇÖ├╗liyet

ÔÇóFaz├«let ve

ÔÇóSamimiyete sar─▒lmak

B├Âylece t├╝m il├óh├« hakikatleri yuvalar─▒m─▒z─▒n yine en vazge├žilmezleri h├óline getirmekten ibarettir. T─▒pk─▒ tarihimizde oldu─ču gibi. O zaman ger├žekten aileler, tekrar Hayme Analar, Ak┼čemseddinler ve Fatihler do─čuran bir mukaddes iklim olur.

Aile yap─▒s─▒nda huzur ve sa├ódetin ba┼čka yolu yoktur.

Yoksa;

Muhabbet ve sevgileri ├Âld├╝ren yalanc─▒ do─črular, hi├žbir ┼čey ifade etmez. Mal├╗m; do─čru denilen ┼čey, kat─▒┼č─▒ks─▒z bir ┼čekilde muhabbetleri diriltiyorsa do─čru say─▒l─▒r. ├ľld├╝r├╝yorsa, ona ba┼čka bir kelime kullanmak l├óz─▒m. S├Âyleyin, menfi m├ón├óda ├Âfke ve cinnet kar─▒┼č─▒ml─▒ bir do─čru, nefretten ba┼čka nedir? Kar┼č─▒l─▒─č─▒ da h├óliyle kendi cinsinden olmaktad─▒r.

Dolay─▒s─▒yla;

Aile hakk─▒ndaki b├╝t├╝n form├╝ller ve do─črular da y├╝ce teraziye g├Âre s├óf olacak, berrak ve ┼čeffaf olacak. Problemleri karanl─▒─ča bo─čan vakalardan ar─▒nm─▒┼č ve iki tarafl─▒ olacak. Aksi h├ólde bir yanl─▒┼čtan daha a─č─▒r bir yanl─▒┼ča saplan─▒r durur ├ž├Âz├╝mler.

Mesel├ó ┼čimdilerde;

Kad─▒nlarla al├ókal─▒ sadece olumsuz h├ódiseleri merkeze alarak ├ž├Âz├╝m ├╝retenler, fark etmeliler ki, asl─▒nda kad─▒nlar─▒ daha peri┼čan ettiler. Kad─▒na ┼čiddeti engellemek ├╝zere ├ž─▒─č─▒rtkanl─▒k yapanlar, perde ard─▒nda kad─▒n─▒ ├Âl├╝m├╝n kuca─č─▒na daha fazla ittiler. Sinsi bir ┼čekilde erkekleri hortlat─▒p kad─▒n cinayetlerini art─▒rd─▒lar. Yine kad─▒na yaz─▒k oldu.

├ç├╝nk├╝ yanl─▒┼č ├ž├Âz├╝mler;

Kad─▒na, istedi─či gibi iftira atabilme ve yalan s├Âyleme hakk─▒ verdi.

Yalan da s├Âylese, esast─▒r, denildi.

Yahu;

Bozuk bir erke─či d├╝zeltmenin form├╝l├╝, kad─▒n─▒ da bozmak m─▒d─▒r?

Bu asla d├╝zeltmek de─čil;

Bil├ókis haks─▒z olunsa bile kar┼č─▒ taraftan intikam alabilmeyi tetiklemek i├žin kurulmu┼č bir tezg├óht─▒r.

Bunun neresi ├ž├Âz├╝m?

Her yeri âh dolu.

Bug├╝n;

K─▒l─▒f ve ambal├ój devri fakat, onlar─▒n i├žinden ne ├ž─▒kt─▒─č─▒ m├╝him. E─čer alt─▒nda ba┼čka bir ger├žek varsa, o zaman ambal├ójda ne yazd─▒─č─▒n─▒n hi├žbir ehemmiyeti yoktur. Etikette kad─▒n haklar─▒ yazarken i┼čin i├žinden kad─▒nlar─▒ fel├ókete d├╝┼č├╝rmek ├ž─▒k─▒yorsa, o ambal├ójlar─▒ y─▒rt─▒p par├žalamal─▒. Zira biz├ótih├« uygulamalar─▒n neticesinde kendini g├Âstermeli kad─▒n haklar─▒.

E─čer;

Uygulamalar─▒n neticesinden cinayet ├ž─▒k─▒yor, cinnet ├ž─▒k─▒yor, fel├óket ├ž─▒k─▒yor ve h├╝sran ├ž─▒k─▒yorsa, idr├ók etmeli ki; ├žarp─▒ i┼člemindeki s─▒f─▒r mis├óli bir yanl─▒┼č yap─▒lmakta ve bu da b├╝t├╝n do─črular─▒ g├Ât├╝rmektedir.

Çare?

Aile yuvas─▒na dair sahip oldu─čumuz muhte┼čem hazinelerimizi hangi mant─▒kla olursa olsun s─▒f─▒rla ├žarpmamak.

Bu da;

Ancak ─░sl├óm ile ve Hazret-i PeygamberÔÇÖin y├╝ce ahl├ók─▒ ile m├╝mk├╝n. Aileye dair bundan ba┼čka her t├╝rl├╝ felsefenin, form├╝l├╝n, fikirlerin, cil├ólar─▒n ve yakla┼č─▒mlar─▒n ifl├ós etti─či bir devirde; bu ger├že─či ├žok daha g├╝├žl├╝ dile getirmek l├óz─▒m. G├óvur g├Âz├╝yle ele┼čtirileri ├ž├Âpe d├Âkerek ├«manl─▒ bir vakur g├Âz├╝yle hakikat ve hikmetleri g├Ârmek ve g├Âstermek l├óz─▒m.

Medeniyetlerin ambalâjlarını kaldırıp bakın;

Sadece hakik├« bir ─░sl├óm yuvas─▒nda; ger├žek bir muhabbet var, ger├žek bir karde┼člik var, ger├žek bir akrabal─▒k var, yak─▒nl─▒k var. Ger├žek bir huzur ve ger├žek bir sa├ódet var. ─░ki d├╝nyada da;

Y├╝zlerimizi ak eden bir b├╝t├╝nl├╝k var.

T├╝m memleket bu b├╝t├╝nl├╝─če muhta├ž. T├╝m d├╝nya buna muhta├ž. T├╝m ├ólem-i ─░sl├óm buna muhta├ž. Suriye, Filistin, Do─ču T├╝rkistan, Irak, Myanmar buna muhta├ž. Fokur fokur kaynayan t├╝m devran buna muhta├ž.

Yâ Rab!

Nasîb et!

Âmîn!..