DAL├éLET DE TEK M─░LLETM─░┼×!..

Mustafa As─▒m K├ť├ç├ťKA┼×CI tali@yuzaki.com

Ge├žti─čimiz ay, 13 EkimÔÇÖde ─░stanbulÔÇÖda bir sempozyum d├╝zenlenece─či afi┼člerle duyuruldu. Afi┼čte ismi ge├žen baz─▒ ┼čah─▒slara kar┼č─▒ halkta bir infi├ól meydana geldi.1 Halk ile hemen hi├žbir zaman imtiza├ž edememi┼č Ankara Okulu (Tarihselciler) mensubu bu isimler zaten, birtak─▒m k├╝rs├╝lerde il├óhiyat hocal─▒─č─▒ yapmaktalar. ├ťlkemizde farkl─▒ farkl─▒ g├Âr├╝┼člerde bir├žok ki┼či, din n├óm─▒na konu┼čmaya kendini ehil say─▒yor. Nice televizyon, vak─▒f, dernek ve internet mecr├ólar─▒ bunlarla dolu.

Fakat bu afi┼č, okuyan bir├žok m├╝sl├╝man─▒ rencide etti. Zira afi┼čte bu sempozyuma, halk─▒m─▒z─▒n mill├« ve m├ónev├« duygularla sahip ├ž─▒kt─▒─č─▒ belediyelerin ve birtak─▒m tic├ór├« m├╝esseselerin sponsor olduklar─▒ yaz─▒l─▒yd─▒. ─░nsanlar demokratik haklar─▒n─▒ kulland─▒lar. Telefonlar a├žt─▒lar, fakslar ├žektiler, e-postalar g├Ânderdiler. Tepkilerini ortaya koydular. ─░dare de se├žilmi┼č ve halk─▒n tepkisine k─▒ymet veren bir idarenin yapmas─▒ gerekeni yapt─▒. B├╝t├╝n sempozyumu iptal etmediyse de en ├žok tepki ├žeken ki┼čilerin programa kat─▒lmamas─▒n─▒ istedi.

─░┼čitti─čimiz kadar─▒yla olan, bu.

Fakat bu olanlar ├╝zerine sempozyumda, halk a┼ča─č─▒land─▒. K├╝rs├╝ye ├ž─▒kan birileri taraf─▒ndan bu tepkilerin sahipleri; I┼čid, h├óric├«, yobaz, vs. benzetmelerle hakaretlere bo─čuldu. Hatt├ó kendisi de en az men edilen kalemler kadar tahrik├ži bir dile sahip olan Mustafa ├ľZT├ťRK; buna sebebiyet veren halk kitlelerini, ikinci bir 28 ┼×ubat ve Kemalist jargonla tehdit etti.2

Bir ba┼čka ┼čey daha oldu:

ÔÇťK├╝f├╝r, tek millettir.ÔÇŁ

Bir had├«s-i ┼čerif ve bir f─▒kh├« kaide.

Me─čer; dal├ólet de tek milletmi┼č.

Sempozyuma halk─▒n tepkisi sebebiyle kabul edilmeyen bu iki tarihselci il├óhiyat├ž─▒ya, Hilal TV sahip ├ž─▒kt─▒. Hilal TVÔÇÖnin sahibi Mustafa ─░SLAMO─×LU, o ak┼čam televizyonunda ─░lhami G├ťLERÔÇÖi a─č─▒rlad─▒ ve ├ľmer ├ľZSOY da, ilerleyen saatlerde programa ba─član─▒p g├Âr├╝┼člerini ve protestolar─▒n─▒ ifade etti. ─░slamo─čluÔÇÖnun kendisi de telefon ba─člant─▒s─▒yla yay─▒na ba─članarak destek oldu.

Normalde, ─░slamo─člu ve ekibi; ÔÇťevrenselcilerÔÇŁ olarak addediliyor ve ─░lhami G├ťLER, Mustafa ├ľZT├ťRK, ├ľmer ├ľZSOY gibi ÔÇťtarihselcilerÔÇŁ taraf─▒ndan a─č─▒r ┼čekilde tenkit ediliyorlar. Tam tersi de v├ók├«. Evrenselciler de Tarihselcili─či d├╝zenledikleri programlarda alabildi─čine ele┼čtiriyorlar.

Bilhassa Mustafa ├ľZT├ťRKÔÇÖ├╝n; ─░slamo─člu, Caner TASLAMAN vbÔÇÖlerine; ┬źtinerci, hibrit, edepsiz, perv├ós─▒z tefsirciler┬╗ diye h├╝cum etti─či videolar─▒ bir ara sosyal medyada pop├╝ler idi…3

Fakat i┼č, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n temel s├óbitelerine sald─▒rmak ve onu m├╝dafaa edenlere kar┼č─▒ bir cephe olu┼čturmak meselesi olunca, modernistler birle┼čtiler. Her biri o programda bunun alt─▒n─▒ ├žizdi:

ÔÇťAyr─▒ g├Âr├╝┼člerde oldu─čumuz h├ólde, fikir ├Âzg├╝rl├╝─č├╝ sebebiyle birbirimize destek oluyoruz!ÔÇŁ

H├ólbuki mesele vicdan ve fikir h├╝rriyeti ile ne kadar ba─čda┼čt─▒r─▒labilirdi ki?

Evvel├ó ┼čunu ortaya koymal─▒:

EDEPS─░ZL─░─×E V─░CDAN SERBEST─░YET─░ YOK!..

─░sl├ómÔÇÖ─▒n tan─▒d─▒─č─▒ din ve vicdan h├╝rriyeti, def-ÔÇśi mef├ósid / k├Ât├╝l├╝kleri engelleme ve nehy-i aniÔÇÖl-m├╝nker prensibiyle dengelidir. ─░sl├óm; sap─▒kl─▒─ča ve sapk─▒nl─▒─ča h├╝rriyet tan─▒maz. ─░sl├ómÔÇÖda edepsizli─čin h├╝rriyeti yoktur. ─░nk├ór─▒n, ┼čirkin, putperestli─čin ve dal├óletin fikir h├╝rriyeti yoktur!.. ─░sl├óm; ┼čerre giden kap─▒lar─▒ kapatan, ┼čerre kilit, hayra anahtar olan bir dindir.

─░sl├óm; mikrop ├╝retmez, ├╝rettirmez. D├«nin sahipsiz b─▒rak─▒ld─▒─č─▒ ortamlarda mikroplar ├╝rer. Hazret-i OsmanÔÇÖ─▒n katledilmesinden sonra siy├ós├« kar─▒┼č─▒kl─▒klar zaman─▒nda ─░bn-i Sebeler, CaÔÇśdlar, Cehmler t├╝redi ve binlerin veb├óline girdi.

Ama ─░slamo─člu misal olarak, Hazret-i MusaÔÇÖy─▒ veriyor. FiravunÔÇÖun ona ve kavmine yapt─▒─č─▒ zul├╝mleri, ┬źfikre yap─▒lm─▒┼č bir zul├╝m, d├╝┼č├╝nceden korku┬╗ olarak adland─▒r─▒yor. Peki, ayn─▒ peygamber; T├╗r Da─č─▒ÔÇÖndan d├Ân├╝┼čte, kavmini hangi vaziyette buldu?

S├ómir├«ÔÇÖnin yapt─▒─č─▒ alt─▒n buza─č─▒ya tapar vaziyette buldu.

Ne yapt─▒ Hazret-i Musa? Karde┼či HarunÔÇÖun sa├ž─▒na sakal─▒na yap─▒┼č─▒p hesap sordu. Sonras─▒nda S├ómir├«ÔÇÖyi sorgulad─▒. Ard─▒ndan onu kavminden tard etti. Kendisiyle temas yasa─č─▒ koydu. H├ólbuki S├ómir├«, t─▒pk─▒ dal├óletlerine ┬źfarkl─▒ bir fikir┬╗ s├╝s├╝ ve g├Âr├╝nt├╝s├╝ vermeye ├žal─▒┼čan devrimiz modernistleri gibi; ┬źBen onlar─▒n g├Ârmedi─čini g├Ârd├╝m!┬╗ diyordu. Hazret-i Musa bu ┬źsanatk├ór┬╗─▒ toplumun d─▒┼č─▒na att─▒─č─▒ gibi, ┬źsanat ve fikir eseri┬╗ni de ate┼če att─▒!.. (T├óh├ó, 85-99; el-AÔÇśr├óf, 150-154)

Hi├žbir peygamber, dal├ólete ve sap─▒kl─▒─ča h├╝rriyet tan─▒mam─▒┼čt─▒r. Mesel├ó Hazret-i ┼×uayb;

ÔÇť…─░nananlar─▒ Allah yolundan al─▒koyarak ve o yolu e─čip b├╝kmek isteyerek ├Âyle her yolun ba┼č─▒nda oturmay─▒n!ÔÇŁ (el-AÔÇśr├óf, 86) buyurdu.

Hatt├ó; All├óhÔÇÖ─▒n ├óyetlerini yalanlayan, alaya alan ki┼čilerle oturup konu┼čmaya da izin vermez KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim. B├Âyle bir ortamda oturmay─▒, onlardan olmak sayar. Protesto etmeyi emreder. (el-EnÔÇś├óm, 68; en-Nis├ó, 140)

Peygamberimiz; fitneye mahal olan bir mescidi, D─▒rar MescidiÔÇÖni RabbimizÔÇÖin emriyle y─▒km─▒┼čt─▒r.4 Fikir eseri, sanat eseri k─▒l─▒flar─▒ arkas─▒ndan ─░sl├óm d├╝┼čmanl─▒─č─▒ yapanlara da aman vermemi┼čtir. ─░┼čte ─░sl├óm Ansiklopedisinden bilgi:

ÔÇťPeygamber Efendimiz, ├ťmeyye bin EbiÔÇÖs-SaltÔÇÖ─▒n Bedir HarbiÔÇÖnde ├Âlen m├╝┼čriklere yazd─▒─č─▒ mersiye ┼čiirinin riv├óyetini (okunup aktar─▒lmas─▒n─▒) yasaklad─▒.ÔÇŁ5

Peygamberimiz, Sak├«f kab├«lesinin ┬źnamazs─▒z din┬╗ teklifini reddetti. Hazret-i Eb├╗bekir, ┬źzek├óts─▒z din┬╗ teklifini reddetti ve onlarla cih├ód etti. Hazret-i Ali; tekfirci H├óric├«lerle ├Ânce ─░bn-i Abb├ósÔÇÖ─▒ g├Ândererek fikren, sonra k─▒l─▒├žla m├╝cadele etti. Ortak nokta a├ž─▒kt─▒r:

Temel esaslarla oynayana m├╝saade edilmez.

├ťstelik, kimse sizin fikirlerinizi yasakl─▒yor veya yok etmeye ├žal─▒┼č─▒yor de─čil ki! ─░nsanlar; oy verdikleri insanlara, nazlar─▒n─▒n ge├žece─čini d├╝┼č├╝nd├╝kleri sponsorlar─▒n─▒za sesleniyor:

ÔÇťDestek oldu─čunuz bu insanlar─▒n, ┼ču u├ž fikirlerini, ┼ču alayc─▒ ifade ifadelerini bile bile onlara destek olmaya devam eder misiniz?ÔÇŁ

Onlar da bir m├╝ÔÇÖmine yak─▒┼č─▒r ┼čekilde; ┬źMa├ózallah!┬╗ diyorlar.

Hepsi bu!..

Yoksa bu ├╝lkede ve bu d├╝nyada gayr-i ─░sl├óm├« her t├╝rl├╝ d├╝┼č├╝nce ├╝retiliyor, yay─▒l─▒yor, kendisine kanallar, gazeteler, mecr├ólar buluyor. Globalle┼čen d├╝nyada bunlar─▒ tamamen kurutman─▒n m├╝mk├╝n olmayaca─č─▒n─▒ herkes zaten bilir. Fakat dal├óletin hid├óyet k─▒l─▒─č─▒na girmesine bizim itiraz─▒m─▒z.

─░lhami G├ťLER, ger├žekten ├želi┼čkiler yuma─č─▒ bir insan. Ayn─▒ programda, kendisine isn├ód edilen bir c├╝mleyi ├«zah etmek durumunda kald─▒:

ÔÇť─░sl├óm b├Âl├╝c├╝ bir dindir.ÔÇŁ

Evet b├Âyle s├Âyl├╝yor G├╝ler. ┬źB├Âl├╝c├╝┬╗ denilince kimin akl─▒na PKK gelmez ki? ┬źB├Âl├╝c├╝l├╝k, tefrikac─▒l─▒k┬╗ ├žirkin s─▒fatlard─▒r. Fakat beyefendi, onu kastetmiyormu┼č. ─░sl├óm; birtak─▒m vahdet-i v├╝cud├žu mutasavv─▒flar─▒n dedi─či gibi, vahdeti esas almaz, varl─▒─č─▒; ┬źH├ól─▒k, Mahl├╗k┬╗ diye, insanlar─▒ da; ┬źm├╝ÔÇÖmin, k├ófir┬╗ diye ikiye b├Âlermi┼č, ay─▒r─▒rm─▒┼č. O bu maksatla ┬źb├Âl├╝c├╝┬╗ diyormu┼č.

Tamam, i┼čte tam bu fikir, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n sap─▒kl─▒─ča h├╝rriyet tan─▒mamas─▒ prensibini ├žok g├╝zel ├«zah ediyor. ─░sl├óm; fikirleri de ┬źb├Âler┬╗, daha do─čru ifadeyle iki ayr─▒ s─▒n─▒fta m├╝tal├óa eder:

HAK ve BÂTIL

B├ót─▒la kendisini yayma ve ├žo─čaltma h├╝rriyeti tan─▒maz d├«nimiz. Zin├ó, iftir├ó, cinayet, h─▒rs─▒zl─▒k ve e┼čk─▒y├ól─▒k gibi su├žlar─▒ cezaland─▒r─▒r. Bizzat Hazret-i Peygamber, talebelerini kader m├╝naka┼čas─▒ i├žinde g├Âr├╝nce gazapland─▒. Hazret-i ├ľmer, fitne ehlini kam├ž─▒s─▒yla kovalard─▒. Abdullah bin MesÔÇśud ve ─░mam M├ólik gibi b├╝y├╝k z├ótlar; kader, istiv├ó vb. mevzularda halk─▒n kafas─▒n─▒ kar─▒┼čt─▒rmaya kalkan fitne ehlini yanlar─▒ndan uzakla┼čt─▒rd─▒lar. Abdullah bin ├ľmer -rad─▒yall├óhu anh├╝m├ó- bidÔÇśat ehlinin cenazelerine dah├« gidilmemesini emrederdi. Hatt├ó ├ólimlerimiz; ┬źbilgisizce fetv├ó veren, insanlara ka├žamak yollar─▒n─▒ ├Â─čreten m├ócin m├╝ft├╝ ve c├óhil tabibi meslekten men etme┬╗ kaidesini koymu┼člard─▒r.6

E─čer G├╝ler ger├žekten; ┬ź─░sl├óm b├Âl├╝c├╝d├╝r.┬╗ c├╝mlesini kullanmas─▒n─▒n muhataplar─▒nda rahats─▒zl─▒k meydana getirece─čini idr├ók edemiyorsa; ortaokul seviyesinde Dil ve Anlat─▒m dersini, lisans seviyesinde Halkla ─░li┼čkiler dersini tekrarlamas─▒nda fayda vard─▒r.

Fakat kimi yazar ve filozoflarda g├Âr├╝lebilece─či ├╝zere, insanlar─▒ sarsmak, sansasyonel bir ┼čey s├Âylemek istiyorduysa -ki b├Âyle oldu─ču ├ó┼čik├ór- o h├ólde, meydana getirdi─či sars─▒nt─▒dan ┼čik├óyet etmeye hakk─▒ yoktur. Kim s├Âylerse s├Âylesin; ┬ź─░sl├óm b├Âl├╝c├╝d├╝r.┬╗ diyen ki┼či protesto edilir. Kimse c├╝mlenin siy├ók─▒na fil├ón bakmaz!..

Kald─▒ ki, s├Âzlerinin siy├ók─▒na bakmam─▒z da bir ┼čeyi de─či┼čtirmiyor. ├ç├╝nk├╝ siy├ós├« m├ón├óda; ┬źehl-i k├╝fr├╝ ba─čr─▒m─▒za basal─▒m.┬╗ diyen bir mutasavv─▒f da asla yoktur.

─░lhami G├ťLER; e─čer Mevl├ón├óÔÇÖy─▒ ger├žekten tan─▒mak istiyorsa, Mesnev├«ÔÇÖyi okusun. Orada Mevl├ón├ó HazretleriÔÇÖnin; k├ófirler, m├╝naf─▒klar, mec├╗s├«ler, h─▒ristiyanlar vb. gayr-i m├╝slim unsurlar hakk─▒ndaki net g├Âr├╝┼člerini g├Ârecektir. Rub├ó├«ler, gazeller gibi kad├«m tarz ve ├╝sl├╗p gere─či; edeb├« bir ibh├óm, kin├óye, t├óriz ve m├╝b├ól├ó─ča sanatlar─▒yla yaz─▒lm─▒┼č zor anla┼č─▒l─▒r metinler ├╝zerinden Mevl├ón├ó okumas─▒ yap─▒p onu sa─ča-sola ┼čik├óyet ederse de, ┼čunu bilmelidir ki yapt─▒─č─▒ ┼čey, kendisini sempozyumdan al─▒koyan infi├ólden pek farkl─▒ de─čildir. ├ç├╝nk├╝ kendisi, Mevl├ón├óÔÇÖn─▒n D─░B bask─▒s─▒ eserini, Diyanet ReisiÔÇÖne g├Âstererek ┼čik├óyette bulundu─čunu itiraf ediyor. Senin;

ÔÇťDiyanet b├Âyle bir eseri nas─▒l basar?ÔÇŁ diye v├óveyl├ó etti─čin gibi, seni ve d├╝┼č├╝ncelerini; dinleri ve nesilleri i├žin tehlikeli bulan insanlar da, oy verdikleri belediyelerini aray─▒p; ÔÇťBu adam, sizin destekledi─činiz programda ne ar─▒yor?ÔÇŁ demi┼člerdir.

D├Ânelim tekrar ─░slamo─čluÔÇÖna… Beyefendi, ─░lhami G├ťLERÔÇÖin maruz kald─▒─č─▒ durumu; Abdullah bin MesÔÇś├╗d -rad─▒yall├óhu anh-ÔÇÖ─▒n K├óbe avlusunda ilk kez sesli KurÔÇÖ├ón okudu─čunda, m├╝┼črikler taraf─▒ndan u─črad─▒─č─▒ sald─▒r─▒ya benzetiyor!..

Bunlar─▒n nazar─▒nda; All├óhÔÇÖ─▒n kel├óm─▒n─▒, bir filozofun y├óveleriyle ayn─▒ teraziye koymak c├óiz demek ki!..

H├ólbuki; as─▒l tarihselci, teÔÇÖvilci, modernist sapt─▒rmac─▒ g├Âr├╝┼čler, tam tersine m├╝┼čriklerin ├«zahlar─▒na benzerler. M├╝┼črikler; oturup kendi putperestliklerini, ├že┼čitli fikirlerle, te┼čbihlerle ├«zah etmeye ├žal─▒┼č─▒rlard─▒. Derlerdi ki:

ÔÇťNas─▒l bir kral─▒n vezirleri, yard─▒mc─▒lar─▒ olursa, bizim putlar─▒m─▒z da All├óhÔÇÖ─▒n yard─▒mc─▒lar─▒d─▒r!ÔÇŁ

Cenâb-ı Hak onlara cevap verdi:

ÔÇťAll├óhÔÇÖa misaller getirmeye kalkmay─▒n!ÔÇŁ (en-Nahl, 74)

Onlar yine;

ÔÇťBiz bizi All├óhÔÇÖa yakla┼čt─▒rs─▒n diye putlara tap─▒yoruz. Ba┼čka bir gayeyle de─čil!ÔÇŁ dediler. Yine yapt─▒klar─▒ i┼če bir k─▒l─▒f, bir felsef├« ├«zah getirmeye ├žal─▒┼čt─▒lar. (ez-Z├╝mer, 3) H─▒ristiyanlar─▒n Hazret-i ─░saÔÇÖy─▒ il├óhla┼čt─▒rmas─▒n─▒ da tutup putperestliklerine bir delil olarak sunmaya ├žal─▒┼čt─▒lar. (ez-Zuhruf, 57-59)

Evet, programda G├╝lerÔÇÖin de dedi─či gibi Cen├ób-─▒ Hak, b├Âyle iddialara kar┼č─▒;

ÔÇťDelillerinizi getirin!ÔÇŁ diyor. (el-Bakara, 111; el-Enbiy├ó, 24; en-Neml, 64; el-Kasas, 75… ) Fakat All├óhÔÇÖ─▒n istedi─či delil; l├óf salatas─▒, felsefe m─▒r─▒lt─▒s─▒ de─čil, ┬źkit├ób├«┬╗ delildir. O kitap da All├óhÔÇÖ─▒n kit├ób─▒d─▒r. Allah sorar:

ÔÇťAllahÔÇÖtan b├Âyle bir yaz─▒l─▒ belge mi ald─▒n─▒z? All├óhÔÇÖ─▒n size b├Âyle bir yemini mi vard─▒?ÔÇŁ (es-S├óff├ót, 156; el-Kamer, 43; el-Kalem, 37-39; F├ót─▒r, 40…)

├ç├╝nk├╝, din All├óhÔÇÖ─▒nd─▒r. Onun ├╝zerinde; filozoflar─▒n, s├Âzde m├╝├žtehidlerin ├╝retebilece─či, ekleyece─či, ├ž─▒karaca─č─▒ bir ┼čey olamaz. Buna ┬źbidÔÇśat┬╗ denir ve merduttur. H├ólbuki bidÔÇśat, kelime k├Âk├╝ne baksan─▒z; ┬źyenilik, yeni bir fikir, yeni uydurulmu┼č bir bulu┼č┬╗tur. Fakat dinde ihd├ós yetkisi sadece Allah ve Ras├╗l├╝ÔÇÖnde oldu─ču i├žin, buna fikir h├╝rriyeti tan─▒nmaz.

Elbette, bir ┼čekilde kendilerinde bu sal├óhiyeti g├Ârenler ve bu f─▒rsat─▒ bulanlar bidÔÇśatlerine sahip ├ž─▒karlar. Onlar da art─▒k ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ana caddesinden uzak d├╝┼čm├╝┼č ve f─▒rkala┼čm─▒┼č olurlar. Tarih boyunca; H├óric├«lik, ┼×├«a, Cehmiyye, Kaderiyye, Cebriyye, M├╗tezile, B├ót─▒niyye gibi say─▒s─▒z f─▒rka, bu; ┬źserbest ipsiz, saps─▒z d├╝┼č├╝nceler┬╗in mahs├╗l├╝d├╝r. Devrimizde de Tarihselciler, s├╝nneti d─▒┼člayan KurÔÇÖ├ónc─▒lar ayn─▒ kaderi payla┼čacaklard─▒r.

Peki; ─░sl├ómÔÇÖda i├žtihad, tecdid ve tecedd├╝d olmaz m─▒? Olur elbette… Fakat bir hudut i├žinde. S├óbiteleri y─▒kmadan. Esaslar─▒ ├ži─čnemeden. Ana caddenin i├žinde kalarak. F─▒rka ile mezhebin fark─▒ i┼čte bu. Hanef├«, ┼×├ófi├«, Hanbel├«, M├ólik├«, E┼čÔÇśar├«, M├ót├╝r├«d├«, Selef├«… nice mezhep var; hepsi ─░sl├óm dairesinin i├žinde kalarak, farkl─▒ g├Âr├╝┼čleri teklif ediyorlar. Fakat ana s├╝tunlar─▒ y─▒kmaya kalkanlar, kendilerini d─▒┼čar─▒da bir f─▒rkan─▒n i├žinde bulurlar.

─░sl├ómo─člu diyor ki:

ÔÇťBu kendisine Hanef├« diyen g├╝ruh, Eb├╗ Han├«feÔÇÖye de ayn─▒s─▒n─▒ yapt─▒. Eb├╗ Han├«feÔÇÖye ├ža─čda┼č─▒ Evz├ó├« ├Âl├╝m fetv├ós─▒ vermi┼čtir. KurÔÇÖ├ón kad├«m de─čil ┼čeklindeki g├Âr├╝┼č├╝n├╝ dile getirdi─či i├žin Eb├╗ Han├«fe zindana girdi ve ├Âl├╝s├╝ ├ž─▒kt─▒…ÔÇŁ

Diyanet ─░sl├óm Ansiklopedisine g├Âre; ─░m├óm-─▒ ├ézamÔÇÖ─▒ ├Âl├╝me g├Ât├╝ren sebep, Abb├ós├« idaresine muhalefet etmesi ve onlardan deneme maksatl─▒ gelen kad─▒l─▒k teklifini reddetmesidir.7

─░m├óm-─▒ ├ézam hakk─▒nda, ehl-i had├«s aras─▒nda menf├« bir propaganda vard─▒. Ba┼čta bunlara inanan ─░m├óm-─▒ Evz├ó├«ÔÇÖnin; Abdullah ─░bn-i M├╝b├órek vas─▒tas─▒yla, Eb├╗ Han├«feÔÇÖyi hakik├« kimli─čiyle tan─▒d─▒─č─▒, hacda bulu┼čup kendisine hayran kald─▒─č─▒, k─▒ymetli ├ólimler taraf─▒ndan bildirilmektedir.8

Yine iftira, yine ├žarp─▒tma, yine ├žamuru f─▒rlat─▒p ka├žma tavr─▒…

Bu yaygarac─▒ adamlar, devrimizde fikir h├╝rriyeti kadar ehemmiyetli bir de demokratik haklar─▒n mevcut oldu─čunu unutuyorlar. Halk─▒n, de─čerlerine hakaret etti─čini kabul ettikleri ki┼čileri protesto etme haklar─▒ pek├ól├ó vard─▒r. ─░┼čte G├╝lerÔÇÖin ├Âz├╝rleri ve garip ifadelerini bin dereden ├«zahlar─▒ bile, halk─▒n bu tepkilerinin m├╝sbet neticeleri de─čil midir?

─░slamo─člu, halk─▒n bu demokratik tepkisini;

ÔÇťPrimat d├Ânemine geri mi d├Ânece─čiz?ÔÇŁ s├Âzleriyle evrime de sel├óm ├žakarak ilkellik olarak nitelemeye ├žal─▒┼č─▒yor.

Bu s├Âzde fikir h├╝rriyeti hav├ór├«leri; acaba Nurettin YILDIZ Hoca, l├óik├ži yobazlar taraf─▒ndan SinopÔÇÖa sokulmad─▒─č─▒nda neredeydiler?

Dr. ─░hsan ┼×ENOCAK, n├óhak yere vazifeden uzakla┼čt─▒r─▒ld─▒─č─▒nda neredeydiler?

Yoksa bu esnada tam tersine bu uzakla┼čt─▒rmada rol oynamakla, ispiyonculukla m─▒ me┼čgul idiler!.. O zaman nerede kald─▒, h├╝rriyet ter├óneleri? Siz sadece kendinize mi h├╝rriyetperversiniz?

Siz bir sempozyum listesinden yetkililerin karar─▒yla ├ž─▒kar─▒ld─▒n─▒z! Onlar ise seyahat h├╝rriyetinden men olundular, vazifeden devaml─▒ olarak uzakla┼čt─▒r─▒ld─▒lar.

İDARECİLERİN BASÎRETİ

─░stikametli m├╝sl├╝man idareciler; tarih boyunca, b├ót─▒lla m├╝cadele etmi┼čler, sapk─▒nl─▒─ča, dal├ólete, ba┼č─▒ bozuklu─ča serbestiyet tan─▒mam─▒┼člard─▒r.

Herkes bilir ki Niz├ómiye Medreselerini kuran irade, ─░sl├ómiyetÔÇÖi o devirde h─▒zla yay─▒lmakta olan B├ót─▒n├« ak─▒mlara kar┼č─▒ korumak i├žin tesis etmi┼čtir. ─░m├óm-─▒ Gaz├ól├« o devirde, Sel├žuklu iradesinin te┼čvikiyle B├ót─▒niyyeÔÇÖnin faz├óhetini, rezilli─čini ortaya d├Âken eserler yazm─▒┼čt─▒r.

O devirde ya┼čayan m├╝fessir Zemah┼čer├« de, Niz├ómiye MedresesiÔÇÖne girebilmek i├žin ├žok u─čra┼č─▒r. Sel├žuklu emirlerine kas├«deler d├╝zer. Fakat sa─člam duru┼člu idareciler, Zemah┼čer├«ÔÇÖye ge├žit vermezler. Niye mi? ├ç├╝nk├╝ Zemah┼čer├«, M├╗tezile f─▒rkas─▒na mensuptur.

Meselenin bir de ┼ču taraf─▒ var: Zemah┼čer├«, Ke┼č┼č├óf adl─▒ ├žok k─▒ymetli bir dir├óyet tefsiri yazar. KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n iÔÇśc├óz─▒n─▒ ├žok g├╝zel ortaya koyan bu eseri, medreselere girer. Fakat okutan S├╝nn├« hocalar, iÔÇśtiz├ól├« g├Âr├╝┼čleri ay─▒klarlar, ├ž├╝r├╝t├╝rler.

─░┼čte ─░sl├óm medeniyetinin, b├ót─▒la koydu─ču ┼čerh ve ba┼čar─▒ya g├Âsterdi─či takdir…

Devrimizde de idareciler; il├óhiyat, diyanet ve din sahas─▒nda bir tav─▒r g├Âstermek, bir taraf se├žmek mecburiyetinde kalacaklard─▒r.

Ni├žin?

Anlatal─▒m:

Siz;

ÔÇťMemurluk m├╝ktesep hakt─▒r, T├╝rkiye de l├óik bir hukuk devletidir.ÔÇŁ diye, mesel├ó All├óhÔÇÖa inanmayan veya abdestsiz mihraba ge├žen bir imam─▒n arkas─▒nda namaz k─▒lar m─▒s─▒n─▒z? Bunu bir h├╝rriyet meselesi olarak g├Ârebilir misiniz?

Devlet Memurlar─▒ Kanununda, (657, 48 B ├Âzel ┼čartlar) ┬źortak nitelik┬╗ diye bir madde vard─▒r:

ÔÇťAtanmalar─▒nda d├«n├« ├Â─črenim ┼čart─▒ esas al─▒nan unvanlarda; ├«tikat, ib├ódet, tav─▒r ve hareketlerinin ─░sl├óm t├Ârelerine uygunlu─čunun, ├ževresinde bilinir oldu─ču ┼čeklinde ortak bir nitelik ta┼č─▒mak.ÔÇŁ

Yani il├óhiyat fak├╝ltesi mezunu da olsa, m├╝ktesep hakk─▒ da olsa; ┬ź├«tikat, ib├ódet, tav─▒r ve hareketlerinde ─░sl├óm t├Ârelerine uygunluk┬╗ ihl├ól olursa, bir imam─▒n, bir m├╝ft├╝n├╝n vazifesine son verilebilir.

Namaz k─▒ld─▒racak adamda ortak nitelik ar─▒yoruz da; o imamlar─▒, m├╝ft├╝leri yeti┼čtiren ilahiyat fak├╝ltesi hocas─▒nda niye aram─▒yoruz?

Bu ├╝lkede h├╝rriyet vard─▒r.

Sarho┼člar sokaklarda n├óralar atabilirler!.. ┼×izofrenler, meczuplar, sa├žma sapan s├Âzler s├Âyleyebilirler. Hatt├ó misyonerler, papazlar, ateistler, herkes propagandas─▒n─▒ yapabilir, zaten yap─▒yor. Fakat gelip de il├óhiyat k├╝rs├╝s├╝ne t─▒rman─▒p bunu yapmas─▒na m├╝saade edilmemeli!..

Fak├╝lte k├╝rs├╝leri bu kadar m─▒ ehemmiyetsiz yerlerdir?

Herkes hat─▒rlar;

ÔÇťHamilelere ┼čeker y├╝klemesi testi yap─▒lmamal─▒d─▒r.ÔÇŁ fikrinde ─▒srar etti─či i├žin, Prof. Dr. Canan KARATAY; Tabipler Birli─či taraf─▒ndan 15 g├╝n meslekten men edilmi┼č, itiraz edilen idare mahkemesi de cezay─▒ onaylam─▒┼čt─▒.

Canan KARATAYÔÇÖ─▒nki fikir mi de─čil mi? Fakat insan hayat─▒na dokununca, yetki sahipleri o h├╝rriyete m├╝dahale ediyor. Ya d├«nim bu kadar m─▒ sahipsiz?

Doktorlar; verdikleri re├žeteler, uygulad─▒klar─▒ tedaviler sebebiyle mahkemeye verilebiliyor, ┼čik├óyet edilebiliyor vs. Hocalar bu kadar m─▒ serbesttir?

Bu tarihselciler, oryantalistlerden beslendiklerini asla ink├ór etmiyorlar. Daha ge├žen sene, mevcut Papa, ├ódeta t├ólimat verdi:

ÔÇťT─▒pk─▒ bizim kutsal metinlere yapt─▒─č─▒m─▒z gibi, m├╝sl├╝manlar─▒n da KurÔÇÖ├ón ├╝zerinde ele┼čtirel bir ┼čekilde ├žal─▒┼čmalar─▒, onlar hakk─▒nda iyi olur. Tarihsel ve ele┼čtirel yorum y├Ântemi, onlar─▒n geli┼čmelerine yard─▒mc─▒ olacakt─▒r.ÔÇŁ dedi.9 Dinle al├ókas─▒ olmayan, fakat mill├« bir duru┼ča sahip bir idareci bile; bu ├╝lkede, k├Âk├╝ d─▒┼čar─▒da bir anlay─▒┼č─▒n m├╝esseselerimizde at ko┼čturmas─▒na m├╝saade etmemesi gerekti─čini idr├ók edecektir.

Evet Mustafa ├ľZT├ťRKÔÇÖ├╝n de mezk├╗r sempozyumda s├Âyledi─či gibi:

Pakistan, Afganistan gibi ├╝lkeler, zaman─▒nda Diyanet gibi bir m├╝essese ├žat─▒s─▒ kurmaman─▒n bedelini ├Âd├╝yorlar. ├çat─▒┼čma h├ólindeler. Yar─▒n bir imam;

ÔÇťSar─▒─ča, c├╝bbeye ne gerek var, bunlar Arap adeti!ÔÇŁ derse, bir m├╝ezzin;

ÔÇťBen Bay─▒nd─▒rÔÇÖa g├Âre ezan okuyaca─č─▒m, daha erken!ÔÇŁ derse, ├Âb├╝r g├╝n bir m├╝ft├╝;

ÔÇťBen il├žemde tarihsel anlay─▒┼ča g├Âre fetv├ó verece─čim!ÔÇŁ derse, di─čer g├╝n, bir vaiz;

ÔÇťBen Buh├ór├«ÔÇÖnin M├╝slimÔÇÖin uydurma oldu─ču gibi g├Âr├╝┼člerimi, k├╝rs├╝den insanlara anlataca─č─▒m!ÔÇŁ derse, ba┼čka bir g├╝n bir m├╝ft├╝;

ÔÇťBiz Ramaz├ónÔÇÖ─▒ Aral─▒kÔÇÖa sabitledik!ÔÇŁ derse, hacda bir kafile ba┼čkan─▒;

ÔÇťBen kafilemi ┼čeytan ta┼člatmaya g├Ât├╝rmeyece─čim, KurÔÇÖ├ónÔÇÖda ge├žmiyor!ÔÇŁ derse, ortal─▒k ne olacak?!.

L├óik de olsa bu ├╝lkede, binlerce y─▒ll─▒k devlet gelene─činin bir neticesi olarak, dinde bir tutarl─▒l─▒k ├žizgisi muhafaza edilmi┼čtir. Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒ Din ─░┼čleri Y├╝ksek Kurulu, -benim bildi─čim kadar─▒yla- h├ólen ehl-i s├╝nnet veÔÇÖl-cemaat ├žizgisini bozmam─▒┼čt─▒r. Yine vaiz ve m├╝ft├╝ yeti┼čtiren ihtisas kurslar─▒, kurucular─▒ olan muhterem Halil G├ťNEN├ç, Mehmet SAVA┼× gibi hakik├« ulem├ón─▒n ├žizgisini muhafaza etmektedir. Fakat il├óhiyatlardaki bu ba┼č─▒bozukluk er veya ge├ž DiyanetÔÇÖi sarsacakt─▒r.

Bu i┼čin idare boyutu… ─░darecilerimizin bunu d├╝┼č├╝nmemeleri m├╝mk├╝n de─čildir.

Ha, modernistler; o esas al─▒nan ana g├Âr├╝┼č├╝, kendi g├Âr├╝┼čleri yapmaya ├žal─▒┼č─▒yorlar. ─░┼čte insanlar─▒ telefona sar─▒l─▒p belediyeyi aratan bu endi┼čedir.

HALKIMIZ NİÇİN TEPKİLİ?

─░nsanlar; evl├ótlar─▒n─▒, ─░l├óhiyat Fak├╝ltelerine yollamaktan korkar h├óle geldiler. Her g├╝n; 15 as─▒rl─▒k d├«nin namaz─▒n─▒, orucunu, ims├ókini, iftar─▒n─▒, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n─▒, s├╝nnetini, Ramaz├ónÔÇÖ─▒n─▒ tart─▒┼č─▒p duran, hi├žbir s├óbite tan─▒mayan, her t├╝rl├╝ provokatif dili kullan─▒p sonra da fikir ├Âzg├╝rl├╝─č├╝ levhas─▒n─▒n arkas─▒na saklanan bu ┼čarlatanlara bir; ┬źDur!┬╗ diyen olmayacak m─▒?

Bug├╝n H─▒ristiyanl─▒─č─▒n h├óline bir bak─▒n!.. Y├╝zlerce din… B├Âl├╝k p├Âr├ž├╝k bir ├╝mmet. ─░sl├óm ├╝mmeti bu h├óle mi gelsin?

─░l├óhiyat Fak├╝ltesi denilince, din ├╝zerine sonsuz serbestiyet i├žerisinde her t├╝rl├╝ ileri-geri s├Âz s├Âylenebilecek, her t├╝rl├╝ ┬źfikir┬╗ oynat─▒labilecek bir fitne yuvas─▒ anl─▒yorsan─▒z; s├Âyleyin de evl├ótlar─▒m─▒z─▒ yollamayal─▒m oraya!..

ÔÇťDinde zorlama yoktur.ÔÇŁ Eyvallah! Kimseyi ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ana caddesinden y├╝r├╝meye zorlayamam. Ama fak├╝lte hocas─▒ olmas─▒na izin vermek mecburiyetinde de de─čilim ki!..

Ehl-i s├╝nnet veÔÇÖl-cemaat dedi─čimiz b├╝nye, ├žok geni┼č bir sahad─▒r. Elmal─▒l─▒ tefsirindeki gibi bir KurÔÇÖ├ón anlay─▒┼č─▒d─▒r. ├ľmer Nasuhi B─░LMENÔÇÖin ilmih├ólindeki ─░sl├ómÔÇÖd─▒r. B├óbanzade Ahmed NaimÔÇÖin Tecr├«dÔÇÖindeki hadistir. Yedi as─▒rl─▒k Osmanl─▒ÔÇÖn─▒n ┼čeyh├╝lisl├ómlar─▒n─▒n inand─▒─č─▒, yazd─▒─č─▒, ├žizdi─či, tebli─č etti─či ─░sl├ómÔÇÖd─▒r. H├ól-i haz─▒rda D─░B Din ─░┼čleri Y├╝ksek KuruluÔÇÖnun esas ald─▒─č─▒ temellerdir.

Daraltm─▒yoruz;

ÔÇť─░ll├ó benim d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m gibi d├╝┼č├╝n!ÔÇŁ demiyoruz. Ama bu kadar savrukluk, bu kadar hudutsuz geni┼člik olmaz, olamaz…

Ne olur halk─▒n endi┼česini anlay─▒n:

─░nsanlar;

ÔÇťEvl├ód─▒m d├«nini ├Â─črenecek, imam olacak, ─░mam hatip ├Â─čretmeni olacak…ÔÇŁ diye bu fak├╝ltelere evl├ótlar─▒n─▒ g├Ânderiyor. Fakat bu u├ž g├Âr├╝┼čl├╝ insanlara talebe g├Ândermek istemiyor. ┬źVergilerimle yap─▒lm─▒┼č salonlarda, vergilerimle bas─▒lm─▒┼č afi┼člerde bu ÔÇťba┼čkaÔÇŁ dinlerin, f─▒rkalar─▒n anlat─▒lmas─▒n─▒ ben de istemiyorum!..┬╗

M├ť┼×AHHAS B─░R TEKL─░F

Fikir h├╝rriyetini korumak fakat halk─▒n da bu endi┼čelerini gidermek ad─▒na, yap─▒labilecek ┼čeyler var. Fak├╝lteleri ay─▒rmak l├óz─▒m.

─░mam-hatip, KurÔÇÖ├ón kursu hocas─▒, ─░mam-hatip lisesi hocas─▒, vaiz, m├╝ft├╝ yeti┼čtirecek y├╝ksekokullar; Din ─░┼čleri Y├╝ksek KuruluÔÇÖnun temel esaslar─▒n─▒ belirledi─či ├žizgide ├Â─čretim yaps─▒n. Bunlar─▒n ad─▒; teoloji, ilahiyat, divinity olmas─▒n. ├çe┼čitli ├Ârnekleri g├Âr├╝lmeye ba┼čland─▒─č─▒ ├╝zere; ─░sl├óm├« ─░limler Fak├╝ltesi olsun.

Di─čer tarafta sonsuz serbestiyet i├žinde teoloji felsefesi isteyenler i├žin de -talep varsa- ba┼čka okullar olsun.

Ama bizim evl├ótlar─▒m─▒za g├Âz dikmesinler!.. Yar─▒n─▒n imamlar─▒, m├╝ft├╝leri, vaizleri bu kafalarla yeti┼čtirilemez!..

E─čer fak├╝lteler bu hudutsuz serbestiyet i├žinde kal─▒rsa, Allah d├«nini sahipsiz b─▒rakmaz. Halk─▒n m├╝him bir k─▒sm─▒, bu m├╝esseselerden b├╝sb├╝t├╝n so─čur. ─░l├óhiyat Fak├╝ltelerinin hi├žbir itibar─▒ kalmaz. Felsefe kul├╝plerine d├Âner. Tek Parti zaman─▒nda nas─▒l yer alt─▒nda devam ettiyse, ger├žek h├╝r ve asl├« d├«n├« e─čitim de bir ┼čekilde yoluna devam eder. Fakat ├╝lkemiz yine y─▒llar kaybeder.

Son y─▒llarda ├╝lkemizde vatanda┼č ve devlet bulu┼čmas─▒ sa─članm─▒┼čt─▒r. Bu ise, vatanda┼č─▒n hakl─▒ endi┼čelerine devletin teminat vermesiyle olmu┼čtur. G├╝vendi─či idareciler sayesinde; halk, devletini 15 TemmuzÔÇÖda ve sonras─▒nda ba┼č t├óc─▒ etmi┼čtir, can─▒ pahas─▒na korumu┼čtur. Fakat tepeden inmeci, jakoben anlay─▒┼čta ve darbelerde halk─▒n inanc─▒na m├╝dahale hastal─▒─č─▒ n├╝ksetti─činde ise, halk d├«nini muhafazaya alm─▒┼č ve ├žekilmi┼čtir.

Modernistler ne kadar tepki verse de yine de hay─▒rlara vesile oldu halk─▒n tepkileri!.. ─░┼čte ─░lhami G├ťLER, H─▒z─▒r k─▒ssas─▒ hakk─▒ndaki ├žirkin ifadelerinden bir kez daha teberr├« etti. ├ľz├╝r diledi. ┬źS├Âz├╝n ┼čehveti sebebiyle a─čz─▒mdan ka├žt─▒ o ifadeler…┬╗ dedi.

L├ókin, ayn─▒ programda dah├« yine d├«nin s├óbitelerini y─▒kt─▒ ge├žti.

Hazret-i ─░brahimÔÇÖin; monoteizmi, kendi vicdan─▒yla, kendi ayd─▒nlanmas─▒yla buldu─čunu, onun evvel├ó bir d├╝┼č├╝n├╝r oldu─čunu, bu ba┼čar─▒s─▒ sayesinde peygamberli─če atand─▒─č─▒n─▒ ileri s├╝rd├╝.

G├╝ler; Hazret-i Peygamber ve Hazret-i ├ľmerÔÇÖin i├žtihadlar─▒n─▒n KurÔÇÖ├ónÔÇÖa, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n olu┼čumuna fikir olarak katk─▒da bulundu─čunu iddia etti.10

─░┼čte vahiy anlay─▒┼člar─▒ bu: Akla gelen d├╝┼č├╝nceler ile vahyi m├╝s├óv├« g├Ârmek. B├Âylece onlar─▒n fikirleri de KurÔÇÖ├ón h├╝k├╝mlerinin yerini alabilecek!.. KurÔÇÖ├ón denildi─činde, bu insanlarla ayn─▒ ┼čeyi anlam─▒yoruz!

G├╝ler, ayn─▒ programda;

ÔÇť─░ster KurÔÇÖ├ón olsun, ister hadisler olsun, yedinci as─▒rda insanl─▒k i├žin konulmu┼č bir ├Ârnekliktir, ├ólimlere d├╝┼čen onun ┬źupdate┬╗ edilmesidir.ÔÇŁ dedi. Ebed├« olmayan, muvakkat bir ├Ârnek…

Bilgi hatalar─▒ da pa├žalar─▒ndan ak─▒yordu. Bedi├╝zzam├ónÔÇÖ─▒ vahdet-i v├╝cut├žu il├ón etti. H├ólbuki, Said Nurs├« Hazretleri; tam tersine, materyalizm d├╝┼č├╝ncesinin ├žok yay─▒ld─▒─č─▒ devrimizde ┬źVahdet-i V├╝cud┬╗ anlay─▒┼č─▒n─▒n, hakikatiyle anla┼č─▒lamayaca─č─▒n─▒, muhataplar─▒nca PanteizmÔÇÖle kar─▒┼čt─▒r─▒laca─č─▒n─▒ s├Âyler.11 Yine Bedi├╝zzam├ónÔÇÖ─▒n z├óhid├óne bir hayat ya┼čamakla birlikte, devrinde ┼čahit oldu─ču baz─▒ menf├« misaller sebebiyle, baz─▒ tar├«katlere kar┼č─▒ mesafeli oldu─ču bilinen bir ger├žektir.

G├╝ler, Fet├ÂÔÇÖy├╝ ┬źvahdet├ži tasavvuf┬╗un do─čurdu─čunu da iddia / iftira etti. H├ólbuki, Fet├ÂÔÇÖn├╝n tasavvufla do─črudan hi├žbir ba─člant─▒s─▒ bulunmuyor. Devrimizde ya┼čayan b├╝y├╝k tar├«katlar─▒n ├žo─ču da; vahdet-i v├╝c├╗du sadece ge├žici bir h├ól olarak g├Âren ve as─▒l ula┼č─▒lmas─▒ gerekenin, vahdet-i ┼č├╝h├╗d oldu─čunu s├Âyleyen ─░m├óm-─▒ Rabb├ón├« ├žizgisindedir.

G├╝ler; ┬źK─▒ssalar masald─▒r.┬╗ c├╝mlesi ve k─▒ssa-mitoloji irtibatland─▒rmas─▒ soruldu─čunda; ┬źKesinlikle bana ait de─čil!┬╗ dedi. Fakat can arkada┼č─▒ Mustafa ├ľZT├ťRKÔÇÖe ait oldu─čunu zikretmedi. H├ólbuki arkada┼č─▒n─▒ mert├že savunmal─▒yd─▒.12

Evet, bizler; ┬źKurÔÇÖ├ón ve S├╝nnet bize em├ónet!┬╗ diyen m├╝sl├╝manlar, idarecilerimizden; fir├óset ve bas├«retli ad─▒mlar bekliyoruz. Fakat as─▒l gereken her birimizin kendi ┼čuurlanmas─▒d─▒r. D├«nimizi m├╝stak├«m ├ólimlerden ├Â─črenmeye devam edelim. Elmal─▒l─▒ Hamdi, ├ľmer Nas├╗hi B─░LMEN, B├óbanz├óde Ahmed Naim, Abd├╝lfettah Eb├╗ Gudde, Muhammed Zahid Kevser├« ve Mehmed Zihni Efendilerin ├žizgisi… Bu geni┼č cadde…

Son bir sitemim var ki, hususî bir zümreye!..

D├╝zg├╝n ve m├╝stak├«m il├óhiyat├ž─▒lara. Madem d├╝zg├╝nler, niye sitemi hak ediyorlar? ├ç├╝nk├╝ e─čer onlar, kendi s├Âk├╝klerini dikselerdi, kendi meslekta┼člar─▒n─▒ tenkit ve ilz├óm edebilselerdi, k├╝rs├╝lerinin hakk─▒n─▒ vererek korkmay─▒p, ├žekinmeyip gerekli tepkiyi verselerdi; i┼č, mutaass─▒p addolunan sokaklardaki insana kalmazd─▒!..

─░┼č, sokaklardaki kuvve-i ├«m├óniyyeye d├╝┼č├╝nce; bu m├╝ptezeller de, lin├ž ediliyorlarm─▒┼č yaygaras─▒ kopard─▒lar. Tarihte mutaass─▒p insanlar─▒n, ger├žek ├ólimlere bask─▒lar─▒ oldu. Fakat bu b├Âyle bir ┼čey de─čildi. E─čer ├Âyle olsayd─▒, televizyona ├ž─▒k─▒p ┼čovlar─▒na devam edemezlerdi.

PapaÔÇÖn─▒n t├ólimat─▒yla hareket eden bu tarihselcilere sahip ├ž─▒kan, modernist televizyonlar─▒ varsa; m├╝stak├«m, ehl-i s├╝nnet m├╝sl├╝manlar─▒n da elhamd├╝lill├óh imk├ónlar─▒ var. Allah r─▒z├ós─▒ i├žin, All├óhÔÇÖ─▒n d├«nine sahip ├ž─▒k─▒n! ─░lm├« kisve alt─▒ndaki bu dal├ólete evvel├ó ilm├« cevap gerekir.

─░lmimizin, tahsilimizin de─čilse, M├╝sl├╝manl─▒─č─▒m─▒z─▒n boyun borcudur bu!.. Bunu bir avu├ž insana b─▒rakmay─▒n. Onlar bir avu├ž kal─▒nca; marjinal, polemik├ži, kimseyi be─čenmez ki┼čiler addolunuyorlar. ─░┼č bir avu├ž insana yahut kamuoyunda birtak─▒m sebeplerle sevilmeyen muayyen baz─▒ ki┼čilere kal─▒nca;

ÔÇťEhl-i s├╝nnet tekelcili─či yapmay─▒n!ÔÇŁ tarz─▒nda su├žlamalara muhatap oluyorlar. Bu da sizin veb├ólinizdir.

Abdurrahman Evz├ó├« -rahmetull├óhi aleyh-ÔÇÖin ├«kaz─▒ ile bitirelim:

ÔÇťBidÔÇśatler (d├«ne sokulmaya ├žal─▒┼č─▒lan b├ót─▒l anlay─▒┼člar, uygulamalar) zuh├╗r etti─činde, ├ólimler onlar─▒ reddetmezse, yad─▒rgay─▒p kar┼č─▒ durmazsa, bu bidÔÇśatler; yerle┼čir, ├ódet h├ólini al─▒r.ÔÇŁ

________________________________

1 ─░lhami G├ťLERÔÇÖe halk─▒n tepkisini g├Âsteren m├╝┼čahhas bir belge: https://goo.gl/eUfdM5 37.000 k├╝sur imza…
2 https://www.youtube.com/watch?v=-rU5HcscLe4 ─░┼čte tehdit c├╝mleleri: ÔÇťBu b├Âyle giderse, bu ┼č─▒mar─▒kl─▒k, bu perv├ós─▒zl─▒k b├Âyle giderse, (…) ya biz Afganistan, Pakistan olaca─č─▒z, m├╝sl├╝manlar birbirinin g─▒rtla─č─▒n─▒ s─▒kacak ya da devlet; ┬źEfendiler! Bu memleket ┼čeyhler, meczuplar memleketi de─čildir.┬╗ deyip bize 28 ┼×ubatÔÇÖa rahmet okutturacak devlet eliyle ikinci bir sopa daha gelecek.ÔÇŁ
3 https://www.youtube.com/results?search_query=tinerci+tefsirciler
4 Alg├╝l, H├╝seyin, ┬źMescid-i D─▒r├ór┬╗, TDV─░A, XXIX, 438-440.
5 T├╝ccar, Z├╝lfik├ór, ┬ź├ťmeyye bin Eb├╝ÔÇÖs-Salt┬╗, TDV─░A, XLII, 303-305.
6 Apayd─▒n, H. Yunus, ┬źHacr┬╗, TDV─░A, XIV, 513-517.
7 Uzunpostalc─▒, Mustafa, ┬źEb├╗ Han├«fe┬╗, TDV─░A, X, 131-138.
8 https://ilimcephesi.com/mustafa-islamoglunun-imam-evzaiye-iftirasi/
9 https://goo.gl/La33V1

Vatikan’─▒n soytar─▒s─▒ bize dinimizi ├Â─čretiyor!


10 Bu iddian─▒n ├ž├╝r├╝t├╝lmesine ┼ču ├óyet-i ker├«meler k├óf├« gelecektir. Tarihselcilerin Hazret-i ├ľmer hakk─▒ndaki tezviratlar─▒ ise m├╝stakil bir yaz─▒y─▒ gerektiriyor. Ebubekir SIFIL Hocam─▒z─▒n bu hususa k─▒saca temas─▒ i├žin: https://www.youtube.com/watch?v=in7u_48bxws
11 https://goo.gl/cgBWmZ ÔÇťEhl-i sahv olan sah├óbe ve s─▒dd├«k├«n ve veresenin me┼črepleri, vahdet-i v├╝cud me┼črebinden daha y├╝ksek, daha sel├ómetli, daha makb├╗ld├╝r.ÔÇŁ (Mektub├ót, 493)
12 https://www.youtube.com/watch?v=R5usqOUZKJI&t=36s Dr. ─░hsan ┼×ENOCAK Hocam─▒z─▒n, KurÔÇÖ├ón k─▒ssalar─▒ hakk─▒ndaki tarihselcilerin g├Âr├╝┼člerine reddiyesi.