├ľR├ťMCEK, HAKKI G├ľRMEYEN G├ľZLERDEYD─░

YAZAR : Raif KOÇAK raifkocak@gmail.com

─░nsanl─▒k tarihinin en karma┼č─▒k, en insafs─▒z ve merhametsiz d├Ânemini ya┼č─▒yoruz zannederim. Zira yery├╝z├╝n├╝n her yan─▒nda sava┼člar, i┼čgaller ve katli├ómlar ya┼čan─▒yor. Ne yaz─▒k ki bu ya┼čanan katli├ómlar─▒n muhatab─▒ genellikle m├╝sl├╝manlar oluyor. D├╝nya haritas─▒na bir g├Âz at─▒p m├╝sl├╝manlar─▒n ya┼čad─▒klar─▒ ├╝lkelere baksan─▒z; hemen tamam─▒nda yine m├╝sl├╝manlar─▒n ezildi─čini, horland─▒─č─▒n─▒ ve canlar─▒na k─▒y─▒ld─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝yorsunuz. Bu durumun en b├╝y├╝k sebebi, m├╝sl├╝manlar─▒ bir araya getirecek ve dertlerine ├ž├Âz├╝m bulacak bir merciin olmamas─▒d─▒r.

Fiil├« i┼čgaller ve sava┼člar bir yana, zihn├« i┼čgaller ile de yine m├╝sl├╝manlar bir de─či┼čime ve d├Ân├╝┼č├╝me zorlan─▒yor. Devlet imk├ónlar─▒ da kullan─▒larak; bir yandan ┼či├«, di─čer yandan selef├«, modernist ve mealcilik ak─▒mlar─▒ ile insanlar inan├žlar─▒ ├╝zerinden bir tercihe zorlan─▒yor.

├ťlkemizde inan├žl─▒ insanlar ├╝zerinde rejimin belli d├Ânemlerde ├že┼čitli operasyonlar─▒ olmu┼čtur. Bu operasyonlar; m├╝sl├╝manlar─▒ belli alanlarda sindirmekten ziyade, daha da ┼čuurland─▒rm─▒┼čt─▒. Ancak, son d├Ânemlerde ekilen fitne tohumlar─▒ y├╝z├╝nden ne yaz─▒k ki ├╝mmet-i Muhammed aras─▒nda bir├žok alanda ┼čuur kaymas─▒ ba┼č g├Âstermi┼čtir.

Bu fitne ak─▒mlar─▒; ├Ânce mezheblere ve mezheb imamlar─▒na, sonra ┬źehlull├óh┬╗a sald─▒r─▒p hadsiz ve mesnetsiz tenkitler yapm─▒┼člard─▒r. ┼×imdilerde ise; ┬źKurÔÇÖ├ón bize yeter!┬╗ deyip, S├╝nnetÔÇÖi devre d─▒┼č─▒ b─▒rakmaya, hatt├ó baz─▒ ├óyetlerin tarihsel oldu─čunu beyan ederek, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ tahrif etmeye ├žal─▒┼čmaktad─▒rlar. ┼×u anda y├╝r├╝t├╝len operasyon ile; bin y─▒ld─▒r bu topraklarda ─░sl├ómÔÇÖa hizmet etmi┼č, ├ževresindeki ├╝lkelere yol g├Âstermi┼č, ├Ârnek olmu┼č bir milleti tarihinden, k├Âklerinden ve inanc─▒ndan uzakla┼čt─▒rmak, ifrat ve tefrit dengesini bozarak, yeni bir inan├ž sistemi tercih etmeye zorlamaktad─▒rlar.

Bu operasyonlarda kad├«m ulem├óm─▒za dil uzat─▒lmakta, haks─▒z ve insafs─▒zca tenkitler yap─▒lmakta, onlar─▒n ula┼čamad─▒─č─▒ hakikatlere kendilerinin ula┼čt─▒klar─▒ s├Âylenmekte; hatt├ó onlar─▒n yan─▒ld─▒─č─▒, do─črunun kendi s├Âyledikleri ┼čeyler oldu─ču iddia edilmektedir.

─░sl├óm tarihinde m├╝sl├╝manlar ├že┼čitli eziyet ve i┼čkencelere muhatap olmu┼člard─▒r. Ancak, b├Âylesine ahl├óks─▒zca bir sald─▒r─▒ zannederim daha ├Ânce s├ód─▒r olmam─▒┼čt─▒r. Zira bu sald─▒r─▒lar ile yeni nesiller kendi inan├žlar─▒ndan ve de─čerlerinden so─čutularak, onlar─▒n zihinlerinde tamiri zor hasarlar b─▒rak─▒lmaktad─▒r.

Bir hususta denge bozulunca, onun az veya ├žok olmas─▒ fark etmiyor. ├ç├╝nk├╝ gafil ile h├óin ayn─▒ d├óv├óya hizmet etmektedir. Bu operasyonlar─▒ tasarlayan ve uygulamaya ├žal─▒┼čanlar─▒n ayarlar─▒ gitgide bozulmakta, hadsizlik ve ahl├óks─▒zl─▒kta ┬źbelh├╝m edall┬╗ derekesine yuvarlanmaktad─▒rlar.

Bin y─▒ll─▒k gelenekten ve ─░sl├óm├« m├╝ktesebattan nasiplenmeyenler; ┬źBize KurÔÇÖ├ón yeter!┬╗ diyerek had├«s-i ┼čerifleri ve S├╝nnetÔÇÖi, dolay─▒s─▒yla Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- EfendimizÔÇÖi devre d─▒┼č─▒ b─▒rakma hadsizli─čine d├╝┼č├╝yorlar. S├╝nnet olmadan ya┼čanan bir dinde, nas─▒l ib├ódet edilece─čini bilmeyen bu gaflet ehli;

ÔÇťPeygamber bize sadece vahyi ta┼č─▒makla vazifeliydi. O, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ kendi d├Ânemine g├Âre yorumlad─▒ ve vazifesini tamamlad─▒. Biz ┼čimdi KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ kendi d├Ânemimize, kendi akl─▒m─▒za g├Âre tekrar yorumlayabiliriz…ÔÇŁ diyerek tarihin en b├╝y├╝k ahl├óks─▒zl─▒─č─▒na ve hadsizli─čine te┼čebb├╝s etmektedirler.

┼×unu ifade etmek gerekir ki, S├╝nnet d├╝┼čmanlar─▒n─▒n as─▒l maksad─▒; KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ S├╝nnetÔÇÖten tecr├«d ederek, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒, okuyanlar─▒n ve yorumlayanlar─▒n m├╝dahalesine a├ž─▒k h├óle getirmek, dolay─▒s─▒yla ├óyetleri tahrif ederek maksatlar─▒na hizmet eder h├óle getirmektir.

KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde bir├žok ├óyet-i kerimede; Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- EfendimizÔÇÖe uymam─▒z, OÔÇÖna ittib├ó etmemiz, OÔÇÖnu ├Ârnek almam─▒z, hatt├ó aram─▒zdaki problemleri OÔÇÖna g├Ât├╝rmemiz ve OÔÇÖnun verece─či h├╝kme tam bir tesl├«miyetle itaat etmemiz emredilmektedir. (bkz. en-Nisa, 65)

Yapt─▒─č─▒m─▒z bir├žok ib├ódetin ana unsurlar─▒ S├╝nnet ve hadislere dayan─▒rken, onu ├Ârnek almamak ve devre d─▒┼č─▒ b─▒rakmak s├╗retiyle nas─▒l bir d├«n├« hayat tasavvur edilmektedir, anlamakta g├╝├žl├╝k ├žekiyoruz. D├«n├« hayat─▒m─▒zdan S├╝nnetÔÇÖi ├ž─▒kard─▒─č─▒m─▒z zaman, namaz gibi en temel ib├ódeti dah├« yapamaz h├óle geliyoruz. O h├ólde S├╝nnetÔÇÖi d─▒┼člayanlar─▒n as─▒l gayesi, ib├ódetsiz bir din midir?

G├╝nl├╝k hayatta kulland─▒─č─▒ en basit ├óletlerin kullan─▒m veya tamirinde yahut herhangi bir i┼če giri┼čece─či yahut da ticarete at─▒laca─č─▒ zaman, o i┼či en iyi bilene m├╝racaat eden, onlardan yard─▒m alan insan; en k─▒ymetli ┼čey olan d├«nimizin emirleri ve yasaklar─▒n─▒ uygulamak ve ├Â─črenmek i├žin o d├«nin pratikte en g├╝zel ├Ârne─či olan─▒ nas─▒l dikkate almaz, bu insanlara sormak l├óz─▒m…

PeygamberÔÇÖin h├╝k├╝m koyamayaca─č─▒n─▒ iddia eden ve; ┬źKurÔÇÖ├ónÔÇÖdan ba┼čka kaynak tan─▒may─▒z!┬╗ diyenler, ┼ču ├óyeti nas─▒l yorumlayacaklard─▒r:

ÔÇťPeygamber size ne verdiyse onu al─▒n, neyi de size yasak ettiyse ondan vazge├žin. All├óhÔÇÖa kar┼č─▒ gelmekten sak─▒n─▒n. ┼×├╝phesiz, All├óhÔÇÖ─▒n azab─▒ ├žetindir.ÔÇŁ (el-Ha┼čr, 7)

─░sl├óm d├«ninin tebli─č edilmesinden itibaren; her devirde elbette ki herkes her ┼čeyi s├Âylemi┼čtir, yazm─▒┼čt─▒r. Herkes s├Âyledi─činin ve yazd─▒─č─▒n─▒n hesab─▒n─▒ elbette verecektir. Bizi ├╝zen ve as─▒l can─▒m─▒z─▒ yakan, sahip olduklar─▒ k─▒s─▒tl─▒ bilgiler ile ─░sl├ómÔÇÖ─▒n temel prensiplerini tart─▒┼čan ve onlar─▒ kendi hev├ólar─▒na g├Âre yorumlayan insanlar─▒n ├žo─čalmas─▒d─▒r.

Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- EfendimizÔÇÖi Hazret-i Eb├╗bekir -rad─▒yall├óhu anh- Efendimiz de g├Ârd├╝, Eb├╗ Cehil de g├Ârd├╝. Birisi t├╝m sad├ókati ile OÔÇÖnun yoluna teslim olup S─▒dd├«k lakab─▒na eri┼čirken, di─čeri OÔÇÖnun yoluna engel koymaya devam ederek cehlin babas─▒ unv├ón─▒na sahip oldu. Bakt─▒klar─▒ ayn─▒ ki┼čiydi. Ancak bak─▒┼č a├ž─▒lar─▒ farkl─▒ oldu─ču i├žin, g├Ârd├╝kleri farkl─▒ oldu.

┼×imdi, birileri OÔÇÖnu ┬ź-h├ó┼č├ó- postac─▒┬╗ olarak g├Ârebilir. Bu onlar─▒n bak─▒┼člar─▒ndaki ├ór─▒zay─▒ ve zihinlerindeki kiri/pas─▒ g├Âstermektedir. Biz OÔÇÖna ve OÔÇÖnun getirdiklerine az─▒ di┼člerimiz ile s─▒ms─▒k─▒ sar─▒lmaya ve can─▒m─▒z pahas─▒na savunmaya devam edece─čiz. ├ç├╝nk├╝ bu bizim en b├╝y├╝k ├«m├ón├« vazifemizdir.

Ne demi┼čti ┼čair:

Ke┼čke bir g├Âlge kadar yak─▒n─▒nda dursayd─▒m,

O m├╝cell├ó ├žehreni izleseydim ebed├«.

Mevl├ó g├Âzlerimizdeki hakikat perdelerini kapatmas─▒n. OÔÇÖnun n├╗ru ile hayata ve hakikate bakmay─▒ nasip eylesin.

Bu makale www.yuzaki.com yayınıdır.