VESVESEYLE NASIL M├ťCADELE ETMEL─░?

YAZAR : ─░rfan ├ľZT├ťRK

─░nsanlar─▒ y├Ânlendiren ┬źirade┬╗ g├╝c├╝d├╝r. Ancak, irade g├╝c├╝ h├╝r olmay─▒p; akl─▒n, hayalin, vehmin, nefs├ón├« duygular─▒n ve g├Ânl├╝n tesiri alt─▒ndad─▒r.

─░rade g├╝c├╝ ├╝zerinde b├╝t├╝n duygular─▒n tesiri vard─▒r. Ama en g├╝├žl├╝s├╝ ┬źg├Ân├╝l┬╗d├╝r. G├Ân├╝lden gelen kesin ve g├╝├žl├╝ sinyaller kar┼č─▒s─▒nda, di─čer duygulardan gelen sinyaller tesirsiz kal─▒r.

Anlat─▒rlar:

├çad─▒rda ya┼čayan bir y├Âr├╝k k─▒z─▒, kendisini seven sultan─▒n o─člu ile evlenmeyi kabul etmemi┼č de kendisi gibi bir y├Âr├╝kle evlenmi┼č. Kendisini k─▒nayanlara da;

ÔÇťG├Ân├╝l kimi severse sultan odur.ÔÇŁ demi┼č.

Emr-i Rabb├ón├« olan g├Ân├╝l, insan─▒n ├Âz├╝ ve ger├že─čidir. ─░nsan oradan y├Ânlendirilir.

Ancak, g├Ân├╝l de melekle ┼čeytan─▒n aras─▒ndad─▒r. Her ikisi de b├╝t├╝n g├╝├žleri ile g├Ân├╝l ├╝zerinde m├╝essir olmaya ├žal─▒┼č─▒rlar.

Nurdan yarat─▒lan melek; g├Ânl├╝ kendi ├ólemine, yani nurlar ├ólemine ├žekmeye ├žal─▒┼č─▒r. Mele─čin tesiri alt─▒na giren g├Ân├╝l, nurlan─▒r ve melek gibi tertemiz ahl├óka eri┼čir. G├Ânl├╝nde ve ahv├ólinde geni┼člik, huzur ve rahatlama olur. Elinden ve dilinden kimseye zarar gelmez, haramlardan tiksinip her t├╝rl├╝ g├╝nahlardan ve k├Ât├╝ arkada┼člar─▒ndan kopar. G├Ânl├╝nde ve ahv├ólinde darl─▒k, s─▒k─▒nt─▒ ve gerilim olmad─▒─č─▒ i├žin, ┼čuurlu olarak ib├ódetlere y├Ânelir. M├ónev├« feyizlerle, r├╗h├« zevklerle ve g├╝├žl├╝ ├«m├ón─▒n n├╗ru ile geni┼čleyen g├Ânl├╝ cennet bah├žesine d├Ân├╝┼č├╝r.

Ate┼čten yarat─▒lan ┼čeytan da g├Ânl├╝ kendi ├ólemine ├žekmeye ├žal─▒┼č─▒r. ┼×eytan─▒n tesirine giren g├Ân├╝llerde darl─▒k, huzursuzluk ve bunal─▒m ba┼člar. ├Äm├ón─▒ zay─▒flar, ib├ódetlerden kopar ve harama y├Ânelir. Aceleci olur, ├žabuk k─▒zar, merhameti azal─▒r ve elinden, dilinden her t├╝rl├╝ k├Ât├╝l├╝k gelebilir. G├╝nahlarla kararan g├Ânl├╝ cehennem ├žukuruna d├Ân├╝┼č├╝r.

B├╝t├╝n insanlar, ─░sl├óm f─▒trat─▒ ├╝zere do─čarlar. G├Ân├╝lleri tertemiz, p─▒r─▒l p─▒r─▒l ve nur gibi ┼čeffaft─▒r.

Asl├« f─▒trat─▒n─▒ koruyan bu gibi g├Ân├╝llerin, nurdan yarat─▒lm─▒┼č olan meleklerle uyum i├žinde olmalar─▒ f─▒trat─▒n ├«c├ób─▒d─▒r. Tabi├«dir ve e┼čyan─▒n tabiat─▒na uygundur.

Melekle b├╝t├╝nle┼čen g├Ân├╝llerin, ┼čeytanlardan nefret edip ka├ž─▒nmalar─▒ da f─▒tr├«dir, tabi├«dir ve e┼čyan─▒n tabiat─▒na uygundur.

G├Ân├╝llerinin f─▒trat─▒n─▒ koruyan; ├«manl─▒, ihl├ósl─▒ ve ─░sl├ómÔÇÖ─▒ ┼čuurlu bir ┼čekilde ya┼čayan m├╝sl├╝manlar─▒, ne i├žlerindeki ┼čeytanlar ve ne de d─▒┼čar─▒daki ┼čeytan vas─▒fl─▒ sap─▒k ajanlar kesinlikle yan─▒ltamaz ve aldatamazlar.

Mecn├╗nÔÇÖu Leyl├óÔÇÖs─▒ndan kimse ay─▒ramad─▒─č─▒ gibi, ger├žek m├╝ÔÇÖminleri de Mevl├óÔÇÖdan ve Mevl├óÔÇÖn─▒n yolu olan ┬źs─▒r├ót-─▒ m├╝s┬ştak├«m┬╗den kimse ay─▒ramaz.

Peygamberlerden ba┼čka hi├ž kimse masum (g├╝nahlardan korunmu┼č) de─čildir. Bir g├╝nah─▒ ilk defa i┼člemeye yeltenen ki┼činin g├Ânl├╝ daral─▒r ve eli, aya─č─▒ titrer. Pi┼čmanl─▒k duyarak hemen tevbe ederse, g├╝nah i┼člememi┼č gibi olur. G├Ânl├╝, p─▒r─▒l p─▒r─▒l n├╗runu ve melekle ├óhenkli bir ┼čekilde m├╝nasebetini devam ettirir.

Aksi h├ólde; yani g├╝nah i┼člemeye ve namaz gibi farz olan ib├ódetleri terk etmeye devam ederse, g├Ânl├╝ kararmaya ba┼člar. Kararan g├Ân├╝l, tabi├« olarak melekten uzakla┼č─▒r ve ┼čeytana yakla┼č─▒r.

├çok tehlikeli d├╝┼čman─▒m─▒z olan ┼čeytan, ├žok ak─▒ll─▒ ve ┼čuurludur. ─░nsanlar─▒n hayat─▒na, ┼čuuruna, beden├« ve r├╗h├« hususiyetlerine g├Âre hareket eder.

─░hl├ós ve takv├ó ├╝zere ─░sl├ómÔÇÖ─▒ ya┼čamaya ├žal─▒┼čan ki┼čiyi, sap─▒k bir yola ├žekemez ve haram i┼člemeye sevk edemez ise, d├«nin dire─či olan namazdan koparmaya ├žal─▒┼č─▒r. ├Äm├óna e┼č de─čere yak─▒n olan ve b├╝t├╝n ib├ódetlerin ba┼č─▒ olan namaz─▒, ikinci pl├óna atabilmek i├žin; abdest, gus├╝l ve temizlik gibi mevzular─▒ titizlikle ve a┼č─▒r─▒l─▒kla g├╝ndeme getirir.

├ľzellikle r├╗h├« a├ž─▒dan a┼č─▒r─▒ hassas olanlar─▒, beyin yorgunlu─ču olan ki┼čileri; abdest, gus├╝l ve temizlikle oyalay─▒p huzurlu ve feyizli namaz k─▒lmaktan al─▒koymaya ├žal─▒┼č─▒r. Musluktan kopamayan ve banyodan ├ž─▒kamayan ki┼čilere, hem vakitlerini hem de sular─▒n─▒ israf ettirir.

Namazda da ayn─▒ pl├ón─▒ uygulamaya ba┼člayan ┼čeytan, zavall─▒ ki┼čiyi namazdan so─čutur.

Bu durumda olan ki┼čiler; ├žok ┼čuurlu davranmal─▒, banyoda ve muslu─čun ba┼č─▒nda kesinlikle oyalanmamal─▒d─▒r. Us├╗l-i f─▒kh─▒n;

┬ź┼×ek (┼č├╝phe) ile yak├«n z├óil olmaz (bozulmaz!)┬╗ h├╝km├╝n├╝ uygulamal─▒d─▒r. Abdest ald─▒─č─▒ ve gus├╝l yapt─▒─č─▒ kesin iken;

┬źAcaba ┼čuras─▒n─▒ y─▒kad─▒m m─▒?┬╗ veya;

┬źKa├ž sefer y─▒kad─▒m?┬╗ gibi zanlarla ve faraziyelere dayal─▒ vehimlerle kesinlikle muslu─ča veya banyoya geri d├Ânmemelidir.

┼×uurlu ve kas─▒tl─▒ olarak eksiklik yap─▒lmay─▒nca; hata ve unutkanl─▒─č─▒n affedilece─čine dair Bakara S├╗resiÔÇÖnin son ├óyetindeki fermana ve PeygamberimizÔÇÖin had├«sine kesinlikle inanmal─▒d─▒r.

Beyinde evham ile ba┼člayan gerilim; g├Ân├╝lde s─▒k─▒nt─▒, dalg─▒nl─▒k, unutkanl─▒k, ba┼č a─čr─▒s─▒, uykusuzluk, h├ólsizlik ve sinir bunal─▒m─▒na d├Ân├╝┼č├╝r. Karars─▒zl─▒ktan ve karamsarl─▒ktan dolay─▒ irade g├╝c├╝ sars─▒l─▒r. Bu duruma gelen ki┼či, b├╝t├╝n ib├ódetlerden kopar ve yaln─▒zl─▒─ča itilir.

┼×eytan bu faaliyetinde muvaffak olursa, bunalan ve irade g├╝c├╝n├╝ kaybeden ki┼činin ├«m├ón─▒n─▒ soru i┼čaretleri ile sarsmaya ├žal─▒┼č─▒r.

┼×eytan─▒n ink├órc─▒, ┼čirk ve k├╝f├╝r ile ilgili s├Âzlerini, a├ž─▒k ve net bir ┼čekilde duyan ki┼či; k├ófir oldu─ču zann─▒ ile korkuya kap─▒l─▒r ve karamsarl─▒─ča d├╝┼čer.

E─čer ┼čeytan bu faaliyetinde de muvaffak olursa, son safhaya ge├žer. A┼č─▒r─▒ bunal─▒ma d├╝┼čen ki┼čiyi; ┬ź├ľl de kurtul!┬╗ diye intihara te┼čvik eder.

Di─čer yandan, g├Ânl├╝ne gelen soru i┼čaretleri ve vehimlerle ilgilenmemeli ve onlar─▒n ├╝zerinde durup, cevap vermeye u─čra┼čmamal─▒d─▒r. Atalar─▒m─▒z─▒n;

ÔÇť─░t ├╝r├╝r, kervan y├╝r├╝r.ÔÇŁ s├Âz├╝n├╝ uygulamal─▒ ve kesinlikle ┼čeytanla muhatap olmamal─▒d─▒r.

Yaln─▒zl─▒─č─▒n─▒ ve sessizli─čini bozmal─▒ ve d─▒┼č duygular─▒n─▒ ├žal─▒┼čt─▒rmal─▒d─▒r. Sesli KurÔÇÖ├ón okumal─▒, zikir yapmal─▒, il├óh├« s├Âylemeli ve cemiyete kar─▒┼č─▒p g├╝nah olmamas─▒ kayd─▒yla bo┼č ┼čeylerle bile oyalanmal─▒d─▒r.

Allah c├╝mlemizi s─▒r├ót-─▒ m├╝stak├«mden ay─▒rmas─▒n. (Kaynak: KurÔÇÖ├ónÔÇÖdan Bir N├╗r, F├ótiha S├╗resi, Ahmet TOMOR)

Bizleri eyle yâ Rab;
┬źZ├╝mre-i m├╝ttak├«n┬╗den.
Ayırma bizi yâ Rab;
┬źS─▒r├ót-─▒ m├╝stak├«m┬╗den. (G├╝lz├ór-─▒ ─░rfan)