KÂİNAT KİTABINI OKU!

YAZAR : M. Ali E┼×MEL─░

Kütüphâneler kitaplarla dolu.

─░nsan hangisini okuyaca─č─▒n─▒ ┼ča┼č─▒r─▒yor. Kimileri okuyor, okuyor da yine ceh├óletin dibinde bo─čuluyor. Niye?

Çünkü;

Okumak, akla ve g├Ânle ancak il├óh├« hikmet ve hakikatleri en do─čru ┼čekilde dokumakt─▒r. Aksi h├ólde her okuyu┼č, bir ba┼čka aldan─▒┼ča ve bir ba┼čka ceh├ólete yuvarlanmakt─▒r.

Bunun i├žin;

1. KurÔÇÖ├ón-─▒ Az├«m├╝┼č┼č├ón,

2. Kâinat kitabı,

3. Omuzlar─▒m─▒zdaki kitap, elimizden hi├ž d├╝┼čmemeli.

Bunlar─▒ okuyamayanlar, bu ├ólemde daima ebed├« bir ifl├ósa s├╝r├╝klenirler. Onlar, ad├ólet l├ók─▒rd─▒s─▒ i├žinde zulme dalarlar. Merhamet duygular─▒n─▒ kalkan ederek canavarla┼č─▒rlar.

Ancak;

Bunlar─▒ okuyabilenlerdir ki, ebed├« bir sa├ódetin yolcusu olurlar. ├ç├╝nk├╝ onlar, ger├žek bir okuyu┼ča mazhar olurlar. ├ç├╝nk├╝ d├╝nyay─▒ da ├óhireti do─čru okurlar.

─░┼čte;

─░nsanlar─▒n i├žebilece─či as─▒l ├Âl├╝ms├╝zl├╝k iksiri, bu ┼čekilde bir okuyu┼čtur. Bizler, i┼čte bu iksirle tarihten bu yana ├Âl├╝ms├╝z bir medeniyete imza att─▒k. Bu iksirle, sonsuz il├óh├« r─▒zaya r├óm olduk. Bu iksirle cihan sahnesinde ├Âl├╝ms├╝z m├╝cadeleler ve zaferler ger├žekle┼čtirdik. Bu iksirle, feth-i m├╝binlere n├óil olduk. Bu iksirle; ┬ź┼×ehidler ├Âlmez!┬╗ dedik.

Bu ruh ile;

Yedi d├╝vel kar┼č─▒m─▒za ├ž─▒kmas─▒na ra─čmen g├Ân├╝llerimizdeki ├«man kalelerimiz y─▒k─▒lmad─▒ ve ┼čanl─▒ tarihimize alt─▒n harflerle ┬ź├çanakkale ge├žilmez!┬╗ yazd─▒rd─▒k. Kurtulu┼č Sava┼č─▒ÔÇÖn─▒ destanlarla kazand─▒k. Ayn─▒ destanlar ┼čimdi AfrinÔÇÖde yaz─▒l─▒yor. Rabbim zaferler ihsan eylesin. ┼×ehidlerimize rahmet, gazilerimize ┼čif├ó, vatan─▒m─▒za beka olsun.

Beka…

Bu f├ón├« ├ólemde bir tek beka var, o da ruhlar─▒n, ├«manlar─▒n ve do─črulu─čun ebed├«li─či.

Bu bak─▒mdan nesilden nesle k─▒y├ómete kadar devam edecek olan ger├žek bekam─▒z;

Her ┼čeyden ├Ânce KurÔÇÖ├ón-─▒ Az├«m├╝┼č┼č├ónÔÇÖ─▒ hakk─▒yla til├óvet ederek ya┼čamaya ba─čl─▒. Sonra o til├óvetin kazand─▒rd─▒─č─▒ bir liy├ókat ile bu k├óinat kitab─▒ndaki hikmet ve hakikatleri do─čru okuyabilmeye ba─čl─▒. Bir de, elbette omuzlar─▒m─▒zdaki kitaba yazd─▒rd─▒klar─▒m─▒z─▒ da ├Âlmeden evvel inceden inceye g├Âzden ge├žirebilmeye ba─čl─▒.

O zaman bayraklar─▒ hi├ž d├╝┼č├╝rmeyen bilekler ve y├╝rekler daima var olur. O zaman vatan daima p├óyid├ór olur.

Bu bak─▒mdan unutmamal─▒ ki:

D├╝n├╝-bug├╝n├╝ ve yar─▒nlar─▒ itibar─▒yla b├╝t├╝n d├╝nyay─▒, insanl─▒─č─▒, k├óin├ót─▒, ├óhireti ve ebed├« sel├ómeti, en do─čru okuyu┼čun yeg├óne ┼čart─▒:

A┼čk ile kelime-i ┼čah├ódettir. Yani Allah ve Peygamber a┼čk─▒ i├žinde bir ├«man. ├ç├╝nk├╝ ebediyete en g├╝zel ve en do─čru haz─▒rl─▒─č─▒n hakikatidir bu ├«man. Kez├ó;

D├«nimize, neslimize, vatan─▒m─▒za ve bayra─č─▒m─▒za ger├žek m├ón├óda sahip ├ž─▒kman─▒n as─▒l r├╗hu da bu ├«man:

A┼čk ile kelime-i ┼čah├ódet.

A┼ča─č─▒daki sat─▒rlar ve m─▒sralar, i├žinde belirtilen sebeplerin yan─▒nda ayr─▒ca bu sebeple de kaleme al─▒nd─▒:

Yeni Bir Mevlid

KEL─░ME-─░ ┼×AH├éDET A┼×KI

Ger├žek ├«man, ancak a┼čk ile ├«mand─▒r!

As─▒rlar ├Ânce;

Gafil ve ruhsuz bir vaiz Ulu CamiÔÇÖde Hazret-i Peygamber hakk─▒nda OÔÇÖnu de─čersiz g├Âsteren ifadeler kulland─▒.

Bunun ├╝zerine,

├Äman gayreti bin bir sanc─▒ ile ┼čahlanan S├╝leyman ├çelebi, o ruhsuzlu─ča ve ├«manda a┼čk z├ófiyetine kar┼č─▒ bir cevap m├óhiyetinde co┼čkun bir muhabbetle mevlid-i ┼čer├«fi yazd─▒. Ad─▒na da;

┬źVes├«let├╝ÔÇÖn-Nec├ót / Kurtulu┼č Vesilesi┬╗ dedi.

B├Âylece;

Allah ve Peygamber hakk─▒nda seviyesiz l├ók─▒rd─▒lar─▒, a┼čk─▒ bozan yakla┼č─▒mlar─▒, ba─čl─▒l─▒klar─▒ koparan kirli ve zehirli yorumlar─▒ sildi s├╝p├╝rd├╝.

B├Âylece;

├Ämanlar ferahlad─▒. G├Ân├╝ller a┼čk-─▒ il├óh├« ile co┼čtu. A┼čk-─▒ Peygamber ile ye┼čerdi, kuvvetlendi. Bu milletin hak olan ├«tik─üd─▒ sars─▒lmaz h├óle geldi.

─░┼čte bu itibarla;

Medeniyetimizde a┼čk ile kaleme al─▒nan ve as─▒rlarca okunan mevlid-i ┼čerifler, Hazret-i All├óhÔÇÖa ve Hazret-i PeygamberÔÇÖe ├«man ve sevd├óm─▒z─▒n en g├╝zel terenn├╝m├╝d├╝r.

├ľz├╝ itibar─▒yla da;

Kelime-i ┼čah├ódetin ┼čiir diliyle T├╝rk├že tefsir ve a├ž─▒klamas─▒ndan ibarettir. ─░├žine a┼čk kat─▒lm─▒┼č bir a├ž─▒klamad─▒r bu. Yani;

Mevlid-i ┼čerif vasf─▒nda yaz─▒lan eserlerde anlat─▒lan hakikat, daima kelime-i ┼čah├ódet ├žer├ževesinde ruhlar─▒ co┼čturan, g├Ân├╝lleri a┼čk ile yo─čurarak ├«manlar─▒ sars─▒lmaz h├óle getiren bir hikmet m├óhiyetindedir.

Yak─▒n tarihimiz ┼č├óhittir;

─░sl├ómÔÇÖ─▒n yok edilmeye ├žal─▒┼č─▒ld─▒─č─▒ k├óbus dolu y─▒llarda m├╝ÔÇÖmin insanlar─▒m─▒z─▒n ├«man ve ├«tikatlar─▒n─▒ muhafazada yeg├óne vesile, en ba┼čta bu eserler olmu┼čtur. Allah ve Peygamber demenin bile yasak oldu─ču o karanl─▒k zamanlarda, mevlid-i ┼čerifler, g├Ân├╝llerde Allah ve Peygamber sed├ós─▒n─▒ en canl─▒ ┼čekilde a┼čk ile devam ettirmi┼č ve b├Âylece ├«manlar─▒ koruyan bir kalkan vazifesi g├Ârm├╝┼čt├╝r.

Lâkin;

B├Âyle ├«man koruyucu bir kalkana toslay─▒p da ba┼čar─▒s─▒z olan din i┼čgalcileri, derh├ól o kalkan─▒ bertaraf etmeye soyundular. Bu yolda ├Âzellikle din ve ├«m├ón─▒ ya┼čatan her a┼čk─▒ g├Ân├╝llerden s├Âk├╝p almak isteyen oryantalist zihniyetler, tel├ó┼č i├žinde nice zehirli fikirler att─▒lar ortaya:

ÔÇôMevlid, bidÔÇśattir, dediler.

Hatt├ó, ┼čirk diyenler oldu.

Ne tuhaf;

Kelime-i ┼čah├ódetin g├Ân├╝llerde a┼čk ile k├Âklendirilmesine ┼čirk yaftas─▒n─▒ vurmaya kalk─▒┼čt─▒lar.

Maalesef;

Bas├«retsiz kafalar buna aldand─▒. Hikmetsiz fikirler, bundan zehirlendi. Hakikatsiz fetv├óc─▒lar da, mikrop├žu tenkit r├╝zg├órlar─▒na kap─▒l─▒p bo┼čbo─čazl─▒klar etti.

Sonunda;

Medeniyetimizin ├«manlar─▒ a┼čk ile dokuyan ve koruyan m├╝kemmel bir ger├že─či, g├Âzlerden de dillerden de bir hayli d├╝┼č├╝r├╝ld├╝. G├╝ndemlerden de d├╝┼č├╝r├╝ld├╝. Bir de dilde yap─▒lan tahribatlarla da zaten gitgide anla┼č─▒lmaz h├óle getirildi. Bu y├╝zden, g├╝├žl├╝ terenn├╝mler eski ihti┼čam─▒n─▒ kaybetti. Bu y├╝zden, a┼čk─▒n co┼čkun ─▒rmaklar─▒ ├ža─člamaz oldu. Bu y├╝zden, il├óh├« yank─▒lar bekleyen g├Ân├╝l meydanlar─▒ bo┼č kald─▒.

Bu bo┼člukta;

F─▒rsat bu f─▒rsat deyip, yine Hazret-i PeygamberÔÇÖe dil uzatanlar, yine s├╝nnet-i seniyyeyi silmeye ├žal─▒┼čanlar, yine ├«m├óna dair y├╝ce sevd├óy─▒ ├Âld├╝rmek isteyenler t├╝redi.

T─▒pk─▒ as─▒rlar ├Âncesinde oldu─ču gibi.

─░┼čte bundan dolay─▒d─▒r ki, yeniden manzum olarak bir Siyer-i Neb├« ve yeniden manzum olarak bir mevlid-i ┼čerif yazma ihtiyac─▒ h├ós─▒l oldu. Hem ├Âncesini y├ód edici, hem sonras─▒n─▒ ihy├ó edici vas─▒fta yeni bir mevlid-i ┼čerif, ├ódeta zaruret oldu. B├╝t├╝n hakikat, kelime-i ┼čah├ódet a┼čk─▒.

Bu gaye etraf─▒nda;

├éciz├óne alt─▒ b├Âl├╝mden m├╝te┼čekkil bir k├╝├ž├╝k eser meydana geldi. ─░lk b├Âl├╝m, akrosti┼č tarz─▒yla; ┬źisti├ózeyle, besmeleyle, hamdeleyle, salveleyle┬╗ diye ba┼člad─▒. Sonra ┬źN├╗r-i Muhammed├«┬╗ anlat─▒ld─▒. Ard─▒ndan ┬źVel├ódet-i Peygamber -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-┬╗ dile getirildi. Hemen pe┼činden ┬źBin Bir Merhab├ó┬╗ arz edildi. Sonra ┬źAll├óhÔÇÖa M├«rac┬╗ bahsi yer ald─▒. En sonda da; ┬źAllahÔÇÖtan Af Talebi┬╗ ile du├ó edildi.

Rabbim makbul eylesin!

├ém├«n…