ALLAH, BEN─░ YARATIRKEN…

YAZAR : M. A┼č─▒r KARABACAK ma.karabacak@gmail.com

ALLAH, BEN─░ YARATIRKEN BANA MI SORDU?

Ateizme yeni ba┼člayanlar─▒n veya saf bir beyni ┼č├╝phe tohumlar─▒ ile i─čfal etmeye ├žal─▒┼čanlar─▒n elindeki en sa─člam delil, en fiyakal─▒ arg├╝man bu sorudur:

ÔÇťAllah beni yarat─▒rken bana m─▒ sordu?ÔÇŁ

Yani dile getirmek istedikleri as─▒l nokta;

ÔÇť(H├ó┼č├ó) bir yarat─▒c─▒ olsayd─▒ elbette bana sorard─▒. ├ľyle bir yarat─▒c─▒ yok ki. Bizler evrimin ├╝r├╝nleriyiz. Maymundan geldik. ├çok uzun y─▒llar boyunca tabiat─▒n bir hediyesi olarak yava┼č yava┼č de─či┼če de─či┼če bug├╝nk├╝ insan h├ólini ald─▒k.ÔÇŁ

En usta evrimci ile konu┼čsan─▒z da asl─▒nda size s├Âyleyecekleri s├Âzler bu ve buna yak─▒n c├╝mleler olacakt─▒r. Sadece c├╝mlelerin gramer keyfiyeti de─či┼čecektir o kadar. M├ón├óda herhangi bir de─či┼čim, fikirde herhangi bir ┬źevrim┬╗ g├Âremezsiniz.

Neden derseniz?

Temel olarak bir ┼čeyin ink├ór─▒, o ┼čeyin varl─▒─č─▒n─▒ ispattan daha zordur.

Bir ┼čeyin mevcut olmad─▒─č─▒n─▒ ispata ├žal─▒┼čan ki┼či, ba┼čl─▒ ba┼č─▒na ortaya koydu─ču b├╝t├╝n delilleri ile asl─▒nda mevcudiyetinin olmad─▒─č─▒n─▒ iddia etti─či ┼čeyin varl─▒─č─▒n─▒ ispat etmi┼č olmaktad─▒r.

D├╝┼č├╝nelim.

ÔÇťBu sandalye yoktur.ÔÇŁ c├╝mlesini ele alal─▒m.

Hangi sandalye yoktur?

Bu sandalye.

Olmayan bir ┼čey ├╝zerinde; o ┼čeyin asl─▒nda olmad─▒─č─▒n─▒ konu┼čmaya ├žal─▒┼čma, muhal bir abesle i┼čtigal. Olan bir ┼čeyin olmamas─▒n─▒ konu┼čmaya ├žal─▒┼čmak ise m├╝mk├╝n bir ahmakl─▒kt─▒r.

Dolay─▒s─▒yla;

ÔÇťAllah (Tanr─▒) yoktur.ÔÇŁ c├╝mlesi asl─▒nda;

ÔÇťAllah vard─▒r!ÔÇŁ demenin farkl─▒ bir yolu olmaktan ├Âteye gidemez. Bu da mal├╗m kafalar─▒n ayr─▒ bir tezad─▒d─▒r.

Bununla birlikte;

Sar─▒ld─▒klar─▒ ┬źevrim┬╗ nazariyesine bakacak olursak, orada da pek ├žok idrak yoksunlu─ču ve izÔÇśans─▒zl─▒k ortaya ├ž─▒kmaktad─▒r.

En temel sorusuna bakal─▒m ├Âncelikle:

ÔÇťAllah beni yarat─▒rken bana m─▒ sordu?ÔÇŁ

Hi├ž, olan veya olmayan bir ┼čeye kar┼č─▒ ne yap─▒labilir ve/veya hi├ž olan ┼čeye kar┼č─▒ bir ┼čey yap─▒lma ihtiyac─▒ hissedilir mi?

Bu soruyu sorana sormak gerekir ki:

Sen yoksan; Allah, sana ne sorsun, niye sorsun? Sana bir ┼čey sormas─▒ i├žin seni yaratmas─▒ gerekir ki, sen zaten yarat─▒lm─▒┼č olduktan sonra, sana; ÔÇťSeni yaratay─▒m m─▒?ÔÇŁ diye bir soru sorulmas─▒n─▒ beklemek ak─▒l nimetinden nasiplenmemi┼čli─či g├Âsterir.

Bu k─▒t ak─▒ll─▒lar ┼č├Âyle de derler:

ÔÇťSenin varl─▒─č─▒n─▒ devam m─▒ ettireyim yoksa seni yok edeyim mi?ÔÇŁ diye sorulsa idi.

Y├╝celik ve ululuk sahibi Allah, zaten KurÔÇÖ├ón-─▒ Ker├«mÔÇÖinde AÔÇśr├óf S├╗resiÔÇÖnin 172. ├óyetinde bu soruyu sordu─čunu s├Âylemektedir:

ÔÇťHani Rabbin (ezelde) ├édemo─čullar─▒n─▒n sulblerinden z├╝rriyetlerini alm─▒┼č, onlar─▒ kendilerine kar┼č─▒ ┼čahit tutarak; ┬źBen sizin Rabbiniz de─čil miyim?┬╗ demi┼čti. Onlar da; ┬źEvet, ┼čahit olduk (ki RabbimizÔÇÖsin)┬╗ demi┼člerdi. B├Âyle yapmam─▒z k─▒y├ómet g├╝n├╝; ┬źBiz bundan habersizdik.┬╗ dememeniz i├žindir.ÔÇŁ

Son olarak da;

ÔÇťHi├ž yaratmasayd─▒, ne olurdu sanki!!!ÔÇŁ diye sorarlar.

Onlar da biliyorlar ki hi├žbir varl─▒k yoklu─ča asla r├óz─▒ gelmez. Ve hatt├ó 80 ya┼č─▒nda 90 ya┼č─▒nda ihtiyarlara bile baksan─▒z, ├Âl├╝me kar┼č─▒ kendilerini savunacak bir doktoru arar dururlar. ├ľlmek istemezler. Varl─▒klar─▒n─▒n sadece bu d├╝nyadan eksilecek olmas─▒na bile r├óz─▒ gelmezler/gelemezler.

─░nsan─▒n bu ve benzeri safsatalara uymas─▒ veya uyuyor g├Âr├╝lmesi, kendisini bekleyen tehlikeyi unutmaya ├žal─▒┼čmas─▒n─▒n bir tez├óh├╝r├╝d├╝r.

O tehlike de ┬ź├óhiret haberi┬╗dir. KurÔÇÖ├ón├« ifadesi ile ┬źaz├«m haber-├žok b├╝y├╝k haber┬╗ diye nitelenen sorgu su├ólin ger├žekle┼čece─či ├óhiret haberi/g├╝n├╝d├╝r.

Deve ku┼ču misali; unutunca kar┼č─▒lar─▒na o g├╝n├╝n gelmeyece─čini sanmak ne b├╝y├╝k bir aldan─▒┼č, bunun i├žin s─▒n─▒rl─▒ ak─▒llar─▒ ile n├óm├╝ten├óh├« olan s─▒n─▒rs─▒z varl─▒─č─▒n esr├ór─▒n─▒ ├ž├Âzmeye ├žal─▒┼čmak i├žin k├╝fre ve ink├óra giden sorular sormak ise ├žok b├╝y├╝k k├╝stahl─▒k ve nank├Ârl├╝kt├╝r.

All├óhÔÇÖ─▒n yarat─▒p;

ÔÇť─░ster ┼č├╝kredici ol, istersen nank├Âr ol!ÔÇŁ (el-─░ns├ón, 3) diyerek imtihana sokmas─▒, kazananlara cennetleri vaÔÇśdetmesi, tasvir etmesi, te┼čvik etmesi; kaybedenlere de cehennemi adres g├Âstermesi ve ez├ó cef├óy─▒ s├Âylemesi insano─člu i├žin bir imtihand─▒r.

Bu ahmak├ža l├óflar─▒ s├Âyleyenlere, ger├žekten sorulsa idi, yoklu─ču mu se├žeceklerdi? Yoksa o cennetlere mi talip olacaklard─▒?

Tabiî ki cennetlere talip olacaklardı.

Peki, ┬źevrim teorisi┬╗ ne diyor bize?

ÔÇť─░nsan denilen varl─▒k, ├Ânceden maymun idi. Sonra uzun zaman tabiat─▒n s├óik─▒yla yava┼č yava┼č tek├óm├╝l ederek bug├╝nk├╝ h├ólini ald─▒.ÔÇŁ

All├óhÔÇÖ─▒n yarat─▒c─▒l─▒─č─▒n─▒ ink├ór i├žin insan─▒n kendi akl─▒na tap─▒nmada geldi─či a┼ča─č─▒l─▒k noktan─▒n daha ne kadar dibi olabilir ki kendi atalar─▒na ┬źmaymun┬╗ diyebilsin!?

Sormazlar m─▒ madem ├Âyle:

510 milyon kilometrekarelik d├╝nya ├╝zerindeki b├╝t├╝n insanl─▒k ayn─▒ tek├óm├╝l├╝ nas─▒l yakalad─▒. B├╝t├╝n insanlar─▒n; g├Âzleri, kulaklar─▒, burunlar─▒ ayn─▒ yerlerinde. Bir insan iskeletinin durumu her b├Âlgede ayn─▒ ├Âzelikleri ta┼č─▒makta. ─░klime, co─čraf├« ┼čartlara vb. pek ├žok d─▒┼č tesire g├Âre bu de─či┼čimin farkl─▒l─▒klar g├Âstermesi gerekmez miydi?

Sormazlar m─▒ madem ├Âyle:

Bug├╝nk├╝ geli┼čmi┼č t─▒p ilmi ile gorilinden orangutan─▒na kadar veya en k├╝├ž├╝k maymun t├╝r├╝ne kadar bu kadar maymun aras─▒nda DNA de─či┼čimi, h├╝cre nakli vs. b├╝t├╝n imk├ónlar ile bir insan─▒ maymuna veya bir maymunu insana ├ževirmeye veya yak─▒nla┼čt─▒rmaya neden v├ók─▒f olam─▒yorlar?

Sormazlar m─▒ madem ├Âyle:

Bir insan─▒n v├╝cudunu inceledi─čimizde, ayak t─▒rnaklar─▒ndan sa├žlar─▒na kadar milyonlarca birbirini tamamlayan dev├ós├ó bir k├óin├ót─▒n minimize edilmi┼č h├óli ile kar┼č─▒ kar┼č─▒ya kal─▒yoruz. Bu nas─▒l m├╝mk├╝n oluyor? Hadi birka├ž h├╝cre ┬źtesad├╝fen┬╗ do─čru dizildi de bu kadar milyonlarca dizilim ve her bir milyon dizilimin di─čer h├╝cre verileri ile ten├ókuza d├╝┼čmeden varl─▒─č─▒n─▒ devam ettirmesi nas─▒l m├╝mk├╝n oluyor? Hadi bir insanda bu kadar milyon kere milyonun tesad├╝f├╝ bir seferli─čine oldu diyelim. Nas─▒l oluyor da b├╝t├╝n insanlarda bu kadar mikronluk ve hatt├ó daha da k├╝├ž├╝k olu┼člar ayn─▒ ┼čekilde vuk├╗ buluyor?

Pek ├žok soru sorulabilir.

K├óinatta her ┼čey All├óhÔÇÖ─▒n varl─▒─č─▒na delil iken ve hepsi kendi lis├ón─▒nca All├óhÔÇÖ─▒n varl─▒─č─▒n─▒ hayk─▒r─▒p dururken; ak─▒l, yoldan ├ž─▒kt─▒ m─▒ g├Âz├╝n├╝n ├Ân├╝ndeki hakikatlere bile k├Âr olmay─▒ tercih etmektedir.

Bir Hak dostu ├órif z├ót ┼č├Âyle demi┼čtir:

ÔÇťAllah, ├Âyle z├óhir ├Âyle z├óhirdir ki zuh├╗runun ┼čiddetinden g─üibdir.ÔÇŁ

Yeter ki g├Âz, g├Ân├╝l ve ak─▒l hakikati anlamaya te┼čne olup bir araya gelsinler.

Buna mukabil;

Ateizmi ispatlayacak en ufak bir delil bile yoktur.