151. SAYI TAKD─░M…

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

Eski as─▒rlara g├Âre insanl─▒k, ├Âmr├╝n├╝n m├╝him bir k─▒sm─▒n─▒ mekteplerde ge├žiriyor. ┬źYuva┬╗da ba┼člay─▒p y├╝ksek okula, hatt├ó doktora ve ├Âtesine uzanan tahsil; insan ├Âmr├╝n├╝n tam da geli┼čme, olgunla┼čma ve bir ┼čahsiyet kazanma ├ža─č─▒n─▒ tamam─▒yla kapl─▒yor. Anne-baba, akraba, kom┼ču, mahalle ve usta, hepsi yerlerini; mektebe b─▒rakm─▒┼č durumda. ├ľyleyse beklenti de ayn─▒ nisbette b├╝y├╝yor.

Tahsil ne kazand─▒r─▒yor? Neler kazand─▒rmal─▒?

├ľzl├╝ bir k─▒stas─▒ Y├╗nus Emre Hazretleri vermi┼č:

─░lim ilim bilmektir,
─░lim kendin bilmektir.
Sen kendini bilmezsin,
Ya nice okumakt─▒r? (Y├╗nus Emre)

Kendini, haddini bilmenin yolu ne?

Okumaktan mânâ ne;
Ki┼či HakkÔÇÖ─▒ bilmektir.
Çün okudun bilmezsin;
Ha bir kuru emektir. (Y├╗nus Emre)

HakkÔÇÖ─▒ bilmek: M├órifetullah… Ki┼činin kalben Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒ tan─▒mas─▒.

Çünkü;

Eser m├╝essirinin ┼čahididir.

Sanat sanatk├ór─▒n─▒n ┼čahididir.

Çünkü;

Esas tahsil de ┬źM├órifetullah┬╗t─▒r.

Ger├žek ilim; insan─▒n kendini, kullu─čunu ve varl─▒k gayesini bilmesi… Bu bak─▒┼čla k├óin├ót─▒n yarat─▒l─▒┼č sebebini idrak etmesi. Bu vazifenin Hak kat─▒ndan bir hakik├« rehberi var:

KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim…

Mehmed Akif de bu ┼čuurla hedef koyuyor:

Do─črudan do─čruya KurÔÇÖ├ónÔÇÖdan al─▒p ilh├óm─▒
Asr─▒n idr├ókine s├Âyletmeliyiz ─░sl├ómÔÇÖ─▒!..

Sanat─▒n sanatk├óra ┼čahitlik etmesine m├óni olarak, n├╗run ├╝st├╝n├╝ ├Ârterek, g├Ârmezden gelerek, bilimcilik, tahsilcilik oynamak, Necip Faz─▒lÔÇÖ─▒n; ┬źG├Âky├╝z├╝nden habersiz u├žurtma u├žurmak!..┬╗ dedi─či gibi, asl─▒nda tam bir ceh├ólet…

Tahsile; geri kalm─▒┼č halklar─▒, ilerlemi┼č milletlere yeti┼čtirme gayreti olarak bakanlar var. H├ólbuki, asr─▒n idraki, m├óneviyats─▒z, ger├žek sanatk├órdan habersiz olunca, ┬źtek di┼či kalm─▒┼č┬╗ canavar medeniyetinden ibaret. Bizim gayemiz ve ufkumuz olmaktan uzak.

┬źTerbiye┬╗siz bir t├ólim, ┬źinsaf┬╗s─▒z bir teknoloji, ┬źad├ólet┬╗siz bir hukuk, sanatk├órdan habersiz bir tahsilin neticesi…

Bizim gayemiz:

GERÇEK İLİM ve TAHSİL

─░nsana kendini ve Rabbini, b├Âylece insanl─▒─č─▒n─▒ ve haddini ├Â─čretecek bir ilim.

Bilimi, fenni, tekni─či ve teknolojiyi; insanl─▒─č─▒ ezmekte, yok etmekte de─čil; insanl─▒─ča, mazlumlara, mahrumlara hizmet etmekte kullanacak ve kulland─▒racak bir ilim…

G├Âklere t─▒rmanacak binalar dikme yar─▒┼č─▒nda de─čil; g├Ân├╝l m├«r├óc─▒nda fert ve cemiyeti ideal insanl─▒─ča, hayr─▒n kem├óline, rahmet insan─▒ olma k─▒vam─▒na y├╝kseltecek bir tahsil.

├ľmr├╝m├╝z├╝ verdi─čimiz, nesillerimizi kap─▒lar─▒na y─▒─čd─▒─č─▒m─▒z mekteplerde, bu incelikleri ta┼č─▒yan bir ruh, bir ideal ve k├Âk├╝ muhte┼čem m├óz├«de, g├Âz├╝ muhte┼čem istikbalde olan bir m├╝fredat ve bu gayeyle m├╝ten├ósip bir e─čitim kadrosu…

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░; KurÔÇÖ├ón ve S├╝nnetÔÇÖe d├╝nden bug├╝ne y├Âneltilen iftiralar─▒n i├ž y├╝z├╝n├╝ ortaya serdi.

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× Hocaefendi; ┬źMesÔÇÖ├╗liyetlerimiz┬╗i kaleme ald─▒. RabbimizÔÇÖe, neslimize, ailemize ve cemiyetimize kar┼č─▒ vazifelerimiz…

─░nsan kendini tan─▒d─▒k├ža, i├ž d├╝nyas─▒ndaki bozukluklar─▒ tespit edip d├╝zeltmeye ├žal─▒┼čmak zorunda. Bu m├ón├óda, B├ót─▒n├« Haramlardan ┬źHaset┬╗le m├╝cadele de Hazret-i Mevl├ón├óÔÇÖn─▒n S─▒r ve Hikmet ─░ncileriÔÇÖnde anlat─▒ld─▒.

Muharrirlerimiz; e─čitimin bir meslek kazand─▒rmaktan ziyade, bir insan in┼č├ós─▒, insana bir d├╝nya g├Âr├╝┼č├╝ kazand─▒rma gayreti oldu─čunu ifade ettiler. D├«n├« e─čitimin ihl├ós ve niyet boyutundaki ehemmiyetini vurgulad─▒lar. Tahsil merkezlerinde ge├žen onca y─▒la ra─čmen, hapishaneleri dolduran on binlere yani su├žun ├Ân├╝n├╝n al─▒namay─▒┼č─▒na temas ettiler.

Hazret-i ─░brahim, hac ve kurban da dosyam─▒zda anlat─▒lan ┼čahsiyet ve mevzular oldu.

┼×iir de hikem├« tarz─▒yla t├ólim ve terbiyenin, edep ve edebiyat─▒n hizmetk├ór─▒ olan bir ├ólet, bir vas─▒ta asl─▒nda…

Anlad─▒m i┼či, sanat All├óhÔÇÖ─▒ aramakm─▒┼č;
M├órifet, bu! Gerisi yaln─▒z ├želik-├žomakm─▒┼č. (Necip Faz─▒l)

Y├╝zak─▒yla…