MASKELER D├ť┼×├ťNCE…

YAZAR : M. A┼č─▒r KARABACAK ma.karabacak@gmail.com

Ge├žti─čimiz ay, AvrupaÔÇÖn─▒n yalanc─▒ maskesi d├╝┼čt├╝. Alt─▒ndan vah┼č├«, barbar ve ├žirkin surat─▒ g├Âr├╝nd├╝. ├ékifÔÇÖin dedi─či ├╝zere;

Maske y─▒rt─▒lmasa h├ól├ó bize ├ófetti o y├╝z…
Medeniyyet denilen kahbe, hakikat y├╝zs├╝z.

H├ólbuki Tanz├«matÔÇÖtan beri 200 y─▒ld─▒r bilhassa ayd─▒nlar─▒m─▒z─▒n kalbinin y├Ân├╝yd├╝ Avrupa… Mu├ós─▒r medeniyet seviyesi diye eri┼čilmek, kavu┼čulmak istenen bir hedefti, hayran olunan bir idealdi. Fakat g├Âr├╝ld├╝ ki, Avrupa i├žin, kendisini Avrupa yapan de─čerlerin hi├žbir de─čeri yokmu┼č! Demokrasi, ifade h├╝rriyeti, h├╝m├ónizm ve insan haklar─▒, bas─▒n h├╝rriyeti vs d├╝nyan─▒n g├Âz├╝n├╝n i├žine baka baka ├ži─čnenip ge├žilebilirmi┼č!

Bu sebeple, her ne kadar incitici olsa da, AvrupaÔÇÖn─▒n maskesinin d├╝┼čmesi, zihnimize ├ž├Âreklenmi┼č bat─▒ hayranl─▒─č─▒n─▒n silinmesi ad─▒na, faydal─▒ ve hay─▒rl─▒ bir h├ódisedir. Anadolu insan─▒, her F├ótihaÔÇÖda tekrarlad─▒─č─▒;

ÔÇťGazaba u─čram─▒┼člar─▒n ve sapm─▒┼člar─▒n yolundan bizi muhafaza eyle y├ó Rabb├«ÔÇŁ du├ós─▒n─▒n ┼čuuruyla, asl─▒nda bat─▒n─▒n ger├žek y├╝z├╝n├╝ Ha├žl─▒ seferlerinden beri unutmu┼č de─čildi. Fakat kader tahterevallisinin, a┼ča─č─▒ d├╝┼čen taraf─▒nda olman─▒n sab─▒r ve ihtiyat─▒yla susmu┼č, i├žinde saklam─▒┼čt─▒, ─░sl├óm ate┼činin korunu. Hil├ól d├óv├ós─▒n─▒… ─░┼čte; 200 y─▒ld─▒r k─▒rk boh├ža i├žinde saklanarak y├╝rekten y├╝re─če aktar─▒l─▒p gelen bu kor ate┼čin, tek tek a├ž─▒lan ├Ârt├╝leri gibi belki son par├žas─▒yd─▒ a├ž─▒lacak olan 16 Nisan 2017ÔÇÖde yap─▒lacak referandum. AvrupaÔÇÖy─▒ da asl├« s├╗retine yani ha├žl─▒ r├╗huna ├ževiren, maskelerinin d├╝┼čmesine sebebiyet veren de bu ├Âze d├Ân├╝┼č hamlesiydi asl─▒nda!

Peki, ge├žti─čimiz ay neler ya┼čand─▒?

Avrupa Birli─čiÔÇÖnin lokomotif ├╝lkesi AlmanyaÔÇÖn─▒n d├╝rtmesiyle; Hollanda, D─▒┼či┼čleri Bakan─▒ÔÇÖm─▒z─▒n toplant─▒ yapmas─▒n─▒ istemedi─čini bildirir sonra da u├ža─č─▒m─▒za verdi─či u├žu┼č iznini iptal eder. Akabinde ├Ânce Almanya sonra da Hollanda, kad─▒n haklar─▒ hususunda her zaman ahk├óm kesmek hususunda birbirleriyle yar─▒┼čmalar─▒na ra─čmen, bir han─▒m olan Aile ve Sosyal Politikalar Bakan─▒ Fatma Bet├╝l Sayan KAYAÔÇÖn─▒n toplant─▒s─▒n─▒ iptal eder. Bakan Kaya Almanya ├╝zerinden kara yoluyla HollandaÔÇÖya giri┼č yapar ve yol ├╝zerinde gazeteciler ve bakanl─▒k ├žal─▒┼čanlar─▒ durdurularak s─▒n─▒r d─▒┼č─▒ edilirler. Bakan KayaÔÇÖn─▒n da b├╝y├╝kel├žili─čimize girmesine engel olurlar. Daha da vahimi e─čer Bakan Kaya geri ad─▒m atmazsa ┬źvur emri┬╗ verilir.

Fecaate bakar m─▒s─▒n─▒z?

Bir Avrupa Birli─či ├╝yesi ├╝lke ve ayn─▒ zamanda; ┬źSana bir sald─▒r─▒ oldu─čunda bu sald─▒r─▒ bana da olmu┼čtur!┬╗ diyen bir NATO ├╝lkesi, m├╝ttefiki konumundaki bir ├╝lkenin bakan─▒n─▒n milletler aras─▒ hukukta kendi topra─č─▒ say─▒lan b├╝y├╝kel├žilik binas─▒na girmesini engellemektedir.

Almanya ve HollandaÔÇÖn─▒n ard─▒ndan ─░svi├žre ve Avusturya da ayn─▒ tarz uygulamalar─▒ devreye sokar. Di─čer baz─▒ devletler de s─▒rada olduklar─▒n─▒ ifade ederler.

Hemen o g├╝nlerde de Avrupa Birli─či Ad├ólet D├«v├ón─▒; ┬ź─░┼čverenlerin, ├žal─▒┼čanlara ba┼č├Ârt├╝s├╝ yasa─č─▒ getirebilece─či┬╗ y├Ân├╝ndeki ├ža─čd─▒┼č─▒ bir karara imza atarak AB ├╝yesi ├╝lkelerdeki toplant─▒ iptal kararlar─▒n─▒n arkas─▒ndaki as─▒l sebebi gayr-i ihtiy├ór├« g├╝n y├╝z├╝ne ├ž─▒kar─▒r.

Demokratik bir ├╝lkedeki demokratik bir referanduma y├Ânelik antidemokratik uygulamalar─▒n as─▒l sebebi; y├╝zy─▒llard─▒r ┬źT├╝rk┬╗ denilince ┬źm├╝sl├╝man┬╗ alg─▒s─▒n─▒n olu┼čturdu─ču ekonomik, ├Âzg├╝rl├╝k├ž├╝ ve insan haklar─▒na sayg─▒l─▒ bir m├╝sl├╝man devletin g├╝├žlenip kar┼č─▒lar─▒nda el-pen├že d├«van durmamaya ba┼člamas─▒d─▒r.

Oysa ke┼čke kendi tarihlerini olsun okusalard─▒.

─░sl├óm ile yo─črulmu┼č bir m├╝sl├╝man ├╝lkenin gayr-i ins├ón├« tav─▒r ve davran─▒┼člar─▒ tak─▒nmas─▒ m├╝mk├╝n de─čildi.

Meselâ Hollanda.

HollandaÔÇÖn─▒n Leiden ┼čehrinde be┼č katl─▒ belediye binas─▒n─▒n tepesinde Barbaros Hayreddin Pa┼čaÔÇÖn─▒n heykeli bulunmaktad─▒r. Heykelin hemen alt k─▒sm─▒nda da ┬źIN DEN VERGULDEN TURK┬╗ yani ┬źAlt─▒n T├╝rkÔÇÖ├╝n H├ót─▒ras─▒na┬╗ yaz─▒l─▒d─▒r. Sebebine gelince;

1510-1518 y─▒llar─▒nda kara ticaretinde ilerleyemeyen ve deniz ticareti sahas─▒nda ilerlemek zorunda olan Hollandal─▒lar, b├╝y├╝k gemiler yaparlar ve denize a├ž─▒lmak isterler. Fakat bu arada Portekizlilerin taarruzlar─▒ ile kar┼č─▒ kar┼č─▒ya kal─▒rlar. ├ľyle ki tek tic├ór├« yol olan deniz yolu onlara kapan─▒r. Bu durumda ├ževre ├╝lkelerden yard─▒m istemek yerine Osmanl─▒ÔÇÖya m├╝racaat ederler.

Yavuz Sultan Selim Han, Barbaros Hayreddin Pa┼čaÔÇÖya Hollandal─▒lar─▒ kurtarmas─▒n─▒ s├Âyler. Barbaros Hayreddin Pa┼ča, gemilerinin istikametini ├ževirmeden hemen haber u├žurur Portekizliler.

Bundan sonra HollandaÔÇÖya kar┼č─▒ d├╝┼čmanca hareketlerde bulunmayacaklard─▒r.

Hollandal─▒lar, bunun ├╝zerine YavuzÔÇÖun b├╝y├╝k bir resmini ve BarbarosÔÇÖun da heykelini yaparlar.

O d├Ânemde Barbaros, End├╝l├╝sÔÇÖte zul├╝m g├Âren m├╝sl├╝manlar─▒ ve yahudileri de h─▒ristiyanlar─▒n i┼čkencelerinden ve cinayetlerinden ├žekip kurtarm─▒┼čt─▒r. Gemilerle kimilerini FasÔÇÖa kimilerini de AnadoluÔÇÖya, TrakyaÔÇÖya kadar ta┼č─▒m─▒┼čt─▒r. Engin bir insanl─▒k ufku g├Âstermi┼čtir.

B├Âyleyken ─░stanbul kadar n├╝fusu, KonyaÔÇÖn─▒n yar─▒s─▒ kadar topra─č─▒ olan Hollanda; nas─▒l b├Âyle bir c├╝ret i├žine girebilir, nas─▒l bir bakan─▒m─▒za; ┬źvur emri┬╗ verecek kadar g├Âz├╝n├╝ kan b├╝r├╝yebilir.

Kendi topraklar─▒na gelmi┼č bir misafirin; evine, b├╝y├╝kel├žili─čine bile girmesine m├╝saade etmeden zorla, polis eskortlar─▒ e┼čli─činde bin bir d├╝menle ba┼čka bir ├╝lkeye g├Ânderebilir.

H├ólbuki Hollanda a├ž─▒s─▒ndan bak─▒ld─▒─č─▒nda daha da vahimi, bir devlet olmas─▒n─▒n yolunu da yine bizim ecd├ód─▒m─▒z a├žm─▒┼čt─▒r. ┼×├Âyle ki:

Tarihte ilk olarak 1612 y─▒l─▒nda HollandaÔÇÖy─▒ devlet olarak Osmanl─▒ tan─▒m─▒┼čt─▒r. Ve HollandaÔÇÖya ├že┼čitli kapit├╝l├ósyonlar vererek denizde kendi bayraklar─▒ ile ticaret yapmalar─▒n─▒n ├Ân├╝n├╝ a├žm─▒┼čt─▒r.

***

80 milyonluk n├╝fusumuzun neredeyse 7 milyonu Avrupa ├╝lkelerinde ya┼čamaktad─▒r ve kullanacaklar─▒ oylar hakk─▒nda mal├╗mat sahibi olmalar─▒ en tabi├« haklar─▒d─▒r. Bununla birlikte ├╝lke siyaset├žilerimizin de hem milletler aras─▒ hukuktan kaynaklanan hem de ├╝stlendikleri vazife icab─▒ vatanda┼člar─▒, referandum maddeleri ile ilgili ayd─▒nlatmak ve bilgilendirmek en tabi├« haklar─▒d─▒r.

Meselenin bamteli de zaten burada.

Ba┼čta Almanya olmak ├╝zere bu sayd─▒─č─▒m─▒z hukuksuzlu─ča y├Ânelen devletlerde, 16 Nisan referandumu i├žin ┬źHay─▒r┬╗ propagandas─▒ yapmak isterseniz hi├žbir problemle kar┼č─▒la┼čmadan ve hatt├ó farkl─▒ desteklerle istedi─činiz kadar toplant─▒, seminer, bilgilendirme, televizyon programlar─▒ vs. yapabilirsiniz. Onlar─▒n kar┼č─▒ olduklar─▒ nokta, referanduma ┬źEvet┬╗ diyenlerin ve ┬źEvet┬╗ y├Ânlendirmesi yapanlar─▒n fiilleri ve toplant─▒lar─▒.

Bu ne ad├óletsizlik ├Âyle de─čil mi? 15. ve 16. y├╝zy─▒lda ya┼čam─▒┼č Protestan MezhebiÔÇÖni kurmu┼č reformist Alman din adam─▒ Martin Luther -ki kendisinin ┬źT├╝rklere Kar┼č─▒ Sava┼čta┬╗ isimli bir eseri olmas─▒na ra─čmen- T├╝rklerdeki ad├ólet ve insaf ├Âl├ž├╝lerini ├žok iyi g├Ârm├╝┼č ve;

ÔÇťY├ó Rabb├«! B├╝y├╝k T├╝rkleri bir an ├Ânce ba┼č─▒m─▒za getir de, SenÔÇÖin il├óh├« ad├óletinden onlar sayesinde nasiplenelim!..ÔÇŁ demi┼čtir.

Bu ad├ólet, PolanyaÔÇÖda bir darb-─▒ mesele d├Ânm├╝┼č ve;

ÔÇťOsmanl─▒ atlar─▒ Vist├╝l NehriÔÇÖnden su i├žmedik├že, bu ├╝lkenin h├╝rriyet ve istikl├óle kavu┼čamayaca─č─▒..ÔÇŁ ┼čeklinde nesilden nesile aktar─▒lagelmi┼čtir.

Herh├ólde Martin Luther ya┼časa;

ÔÇť500 y─▒l ge├žti h├ól├ó de─či┼čmedin mi sen Avrupa?ÔÇŁ derdi bu ad├óletsizlik kar┼č─▒s─▒nda.

Esasen biz art─▒k, bundan ├Ânce ayd─▒nlar─▒m─▒z─▒n yapt─▒─č─▒ gibi AvrupaÔÇÖdan ad├ólet de bekliyor de─čiliz. Diyebiliriz ki; 15 Temmuz 2016 darbe kalk─▒┼čmas─▒ ├ók─▒betimiz ├╝zerindeki son taarruz hareketiydi. Hamdolsun tarihinin azametini, meh├óbetini, ┼čecaatini sadece bir geceli─čine hisseden asil millet ve bu asil milletin gen├žli─či; sa─čdan-soldan, i├žten-d─▒┼čtan, yukar─▒dan-a┼ča─č─▒dan gelen o b├╝y├╝k me┼čÔÇśum bel├óy─▒ ├╝mmetin du├ólar─▒ ve liderinin irfan─▒ ile alt etmeyi ba┼čarm─▒┼čt─▒r. Bilmi┼čtir ki, bu sald─▒r─▒y─▒ kaybedersek 200 y─▒l daha ba┼č─▒m─▒z─▒ kald─▒rmam─▒z m├╝mk├╝n olmayacakt─▒r.

16 Nisan 2017 referandumu da 15 TemmuzÔÇÖun devam─▒ olarak ilk taarruz hareketimiz olacakt─▒r. Bu taarruzun geldi─čini g├Âren Avrupa, onun i├žin ├╝lkelerinde m├╝dafaa yap─▒yorlar ve; ÔÇťOrada konu┼čamazs─▒n, burada konu┼čamazs─▒n, sak─▒n anayasay─▒ de─či┼čtirme! Senin i├žin bu eski, darbe anayasas─▒ daha hay─▒rl─▒d─▒r.ÔÇŁ sakilli─čine d├╝┼č├╝yor.

├ľn├╝m├╝zdeki d├Ânemde bu t├╝r hadsizliklerde de bulunamayacaklar. ├ç├╝nk├╝ art─▒k biz ┬źK─░MD─░M?┬╗ sorusunu sorduk kendimize:

K─░MD─░M?

├és├óra sorarsan beni s├Âyler sana kimdi,
Bir ba┼čka denizdim k├╝rÔÇśenin rubÔÇśu benimdi.

Merm├«ler, alevler beni bir kalÔÇśa san─▒rd─▒,
Ta├žlar u├žu┼čur, dalgalan─▒r, par├žalan─▒rd─▒.

Cevval at─▒m─▒n kanl─▒ k─▒v─▒lc─▒ml─▒ izinde,
Bir ba┼čka denizdim, ebediyyet denizinde.

├çarpard─▒ g├Â─č├╝n kalbi hil├ólin avucunda,
Titrerdi yerin tâlihi mermîmin ucunda.

├és├ór elimin ├žizdi─či mecr├ódan akard─▒,
├ť├ž k─▒tÔÇśada ma─čr├╗r at─▒m─▒n izleri vard─▒.

Fevkinde u├žarken o ne┼č├«bin bu fir├óz─▒n,
En ┼čanl─▒ ┼čeh├ómetli, h├╝k├╝md├ór─▒na arz─▒n.

Tek bir nazarım sanki inâyetti, keremdi,
İklîli hediyyemdi, arazisi hibemdi.

Han├žerdi hay├ólim, b├╝t├╝n ├ólem ona k─▒nd─▒,
Ba┼čtan ba┼ča d├╝nya bir esirimdi, kad─▒nd─▒.

Âsâbına kalbimdeki âhengi verirdim,
Kasd eyledi─čim ┼čekli verir, rengi verirdim.

D├╝ny├ó bilir icl├ólimi ben b├Âyle de─čildim,
Ben, alt─▒ as─▒rdan beri bir kerre e─čildim.
(Midhat Cemal KUNTAY)

Evet, biz e─čer d├╝nyada s├Âz sahibi olmazsak, d├╝nya; zay─▒flar─▒n, fakirlerin, g├╝├žs├╝zlerin, dertlilerin daha da k├Ât├╝ durumlara d├╝┼čt├╝─č├╝ bir karma┼ča ve karga┼ča mek├ón─▒na d├Ânm├╝┼čt├╝r, d├Ânecektir. Bizim i├žin bir l├╝ks de─čil bir vazifedir art─▒k bu durum. Bir gecelik bir uyan─▒┼č, yar─▒m as─▒rl─▒k dev├ós├ó bir pl├ón─▒ ├ž├Âkertti. O g├╝nden bu yana da gelen salvolar─▒ devirdi, yerle bir etti.

┼×imdi bize d├╝┼čen ise, vazifemizin ard─▒nca; y─▒lmadan y─▒k─▒lmadan y├╝r├╝mektir, d├Ânmemektir.

HOLLANDAÔÇÖNIN ├ťLKE OLARAK TANINMASI

1612 y─▒l─▒nda Hollanda bir el├ži g├Ânderir Osmanl─▒ ─░stanbulÔÇÖuna. Cornelis Haga. Haga ilk olarak kendisine bir himaye bulur. ├ç├╝nk├╝ ─░stanbulÔÇÖa geli┼č amac─▒ devletinin tan─▒nmas─▒ ve Osmanl─▒ÔÇÖdan kapit├╝l├ósyonlar almakt─▒r. Frans─▒z ve ─░ngilizler ise kendilerine ba┼čka bir rakip istememektedirler. Onun i├žin HagaÔÇÖn─▒n g├Âr├╝┼čmelerini sabote etmeye gayret ederler.

Haga, Vez├«r-i ├ézam Halil Pa┼čaÔÇÖn─▒n himayesinde birtak─▒m g├Âr├╝┼čmeler yapar ve son olarak sarayda y├╝ksek n├╝f├╗zu bulunan Aziz Mahmut H├╝d├óy├«ÔÇÖnin de elini ├Âper. H├╝d├óy├« Hazretleri bir tavsiye mektubu yazar ve Haga i├žin saray─▒n kap─▒s─▒ ard─▒na kadar a├ž─▒l─▒r. Sultan I. Ahmed ile g├Âr├╝┼č├╝r.

Sultan I. Ahmed, gerekli bilgiyi ald─▒ktan sonra Hollanda i├žin tan─▒nma ve kapit├╝l├ósyonlar─▒n ├Ân├╝n├╝ a├žar. ┼×u metin de o zaman Hollanda b├╝y├╝kel├žisi olarak ─░stanbulÔÇÖda kalmaya ba┼člayan Cornelis HagaÔÇÖya verilen berat─▒n giri┼č k─▒sm─▒d─▒r:

Nederland vil├óyetlerine ba─čl─▒ olan Gelderland, Holland, Zeeland, Utrecht, Friesland, Overijsel, Groningen ve Groningerland ve bunun yan─▒nda do─ču HindistanÔÇÖ─▒n vil├óyetlerine t├ób├« bir├žok memleketin Staten Generaallar─▒ ve h├ókimleri -├ók─▒betleri hay─▒rl─▒ olsun- taraf─▒ndan sad├ókatle m├╝h├╝rlenen mektuplar─▒yla birlikte h─▒r─▒stiyan milletinin ileri gelenlerinden olan m├╗teber el├žileri Cornelis Haga -itaati arts─▒n- huz├╗rumuza geldi. Mektuplar─▒ incelendi─činde nih├ó├« gayelerinin ihl├ós ve samimiyetlerini arz etmek oldu─ču anla┼č─▒lmaktad─▒r. Yine mektuplar─▒ndan anla┼č─▒lmaktad─▒r ki harb├« vil├óyetlerin gemilerinde olan m├╝sl├╝man esirleri, aileleriyle birlikte kurtararak vil├óyetlerine g├Ândermi┼čler ve memleketimize ait gemilere ve insanlara uzun bir zamandan beri tecav├╝zde bulunmam─▒┼člard─▒r. Bu dost├óne davran─▒┼člar─▒n─▒n neticesi olarak -y├╝ksek e┼či─čimizle Fransa ve ─░ngiltere aras─▒ndaki dostlukta oldu─ču gibi- kendi t├╝ccarlar─▒n─▒n, adamlar─▒n─▒n ve terc├╝manlar─▒n─▒n memleketimize emniyet i├žerisinde mallar─▒ ile birlikte gelip ticaret etmelerine izin verilmesini ve zikredilen ├╝lkelere verilen anla┼čman─▒n bir benzerinin de kendilerine verilmesini istedikleri bilgimize sunuldu─čunda, istekleri taraf─▒m─▒zdan uygun g├Âr├╝lm├╝┼čt├╝r. El├žileri Cornelis Haga ise makam─▒m─▒za y├╝z s├╝rerek di─čer el├žiler gibi e┼či─čimizde el├žilik hizmetine tayin edilmi┼č ve ├╝lkemizdeki iskelelere konsoloslar tayin etmeye yetkili k─▒l─▒nm─▒┼čt─▒r.

HOLLANDALILARA SU├çLAMA: ┬źT├ťRKLERLE ─░┼×B─░RL─░─×─░ ─░├ç─░NDELER!┬╗

1567ÔÇÖde ─░spanyaÔÇÖya kar┼č─▒ istikl├ól m├╝cadelesine giren Hollanda, o d├Ânemde yard─▒m alabilece─či ve sesini duyurabilece─či tek makam olarak Osmanl─▒ DevletiÔÇÖni g├Âr├╝r. Bu s├╝rede Osmanl─▒ÔÇÖdan ├žok├ža yard─▒m da al─▒r.

─░spanya kral─▒ ─░kinci Felibe; uzun sil├óhl─▒ m├╝cadele sonunda alt edemedi─či bu k├╝├ž├╝k prensli─čin Osmanl─▒ÔÇÖdan yard─▒m ald─▒─č─▒n─▒ ├Â─črenir ve onlar─▒, kendisinin de ba─čl─▒ bulundu─ču Kutsal Roma-Germen ─░mparatorlu─čuÔÇÖna, kiliseye ve mutaass─▒p h─▒ristiyanlara bir bak─▒ma ┼čik├óyet eder:

ÔÇťWilliam, T├╝rklerle beraber ├žal─▒┼čmaktad─▒r, i┼č birli─či yapmaktad─▒r.ÔÇŁ

Kilisenin ├Âzellikle d├«n├« hisleri kullanarak ha├žl─▒ seferlerini te┼čvik etmek i├žin T├╝rkler (m├╝sl├╝manlar) hakk─▒nda ├žok olumsuz birtak─▒m yarg─▒lar─▒ vard─▒r. Fakat zaman ge├žtik├že, ├Âzellikle kilisenin yapm─▒┼č oldu─ču yanl─▒┼č ve tarafl─▒ propagandan─▒n fark─▒na varan ayd─▒n kesim, farkl─▒ dinlerden de olsa T├╝rklerin insanlara s─▒rf YaratanÔÇÖdan ├Ât├╝r├╝ ins├ón├« ve h├╝rmete de─čer bakt─▒klar─▒n─▒ g├Ârm├╝┼čt├╝r.

Prens William, bu durumdan rahats─▒z olmaz ve olmad─▒─č─▒ gibi, bunu g├Âstermekten de ├žekinmez. Hil├ól ┼čeklinde bir ni┼čan bast─▒rarak ├╝zerine; ┬źLiver Turck Dan Pavs┬╗ yani her ne kadar kendi d├«nimden bile olsa; ┬źPapaÔÇÖyla birlikte olaca─č─▒ma T├╝rklerle beraber olurum.┬╗ yazd─▒r─▒r.