NASIL BU HÂLE GELDİK?

YAZAR : Sami B├ťY├ťKKAYNAK skaynak48@hotmail.com

Bir ┼čeyler yanl─▒┼č seyrediyor. M├╝sl├╝manlar, kendi mahallelerini b─▒rak─▒p ba┼čka mahallelere entegre olduk├ža, asl─▒nda M├╝sl├╝manl─▒klar─▒n─▒n i├žini bo┼čalt─▒yorlar. ├ç├╝nk├╝ ─░sl├óm d─▒┼č─▒ yerlere ba─članmak, onlar─▒n g├╝d├╝m├╝ne girmek; ─░sl├ómÔÇÖdan taviz vermeyi, ─░sl├ómÔÇÖ─▒ kafaya g├Âre yorumlamay─▒ beraberinde getiriyor. Bilgiden beslenmek yerine, birilerinin i┼čaret etti─či ├žer├ževede hareket etme kolayc─▒l─▒─č─▒ da m├╝sl├╝manlar─▒n kimli─čini tan─▒nmaz h├óle getiriyor. Bilgisiz, ham insan─▒ kontrol alt─▒na almak, onu evirip ├ževirmek ├žok kolay. Ama ├Âng├Âr├╝l├╝, basmakal─▒p bildiklerini yeg├óne olarak g├Âren, birilerinin g├╝d├╝m├╝ne giren insanlar─▒ tesir alt─▒na almak g├╝├ž. Bug├╝n bunun had safhada s─▒k─▒nt─▒s─▒ ├žekiliyor. Herkes ├Âng├Âr├╝leriyle, ba─čland─▒klar─▒ ─░sl├óm d─▒┼č─▒ yerlere g├Âre hareket ederken as─▒ldan uzakla┼č─▒yorlar. Onun i├žin Allah -celle cel├ól├╝h├╗- bir├žok ├óyet-i ker├«mede;

ÔÇťM├╝ÔÇÖminleri b─▒rak─▒p da k├ófirleri dost edinmeyiÔÇŁ (├él-i ─░mr├ón, 28; en-Nis├ó, 144) yasaklar. Bu yasak, ┼čahs├« ili┼čkilerle ilgili bir yasak de─čildir. Bu yasak; m├╝sl├╝manlar─▒n gelece─čini etkileyecek tarzda her s─▒rr─▒ payla┼čmak, m├╝sl├╝manlar─▒n gelece─čini ilgilendiren konularda tavizk├ór olup, k├ófirin g├╝d├╝m├╝ne girmek ile ilgilidir. Bug├╝n bu yasa─č─▒ ├ži─čneyerek, g├óvurlarla beraber i┼č g├Âren m├╝sl├╝manlar─▒n yapt─▒─č─▒ i┼čler, d├╝menler; m├╝sl├╝man d├╝nyay─▒ menf├« olarak etkileyen bir duruma gelmi┼čtir.

─░nsan etkilenen ve etki eden bir varl─▒k. ├ľyle ki insan─▒n f─▒trat─▒nda yer alan ├Âld├╝rme, yok etme, d├╝┼čman meydana getirme duygular─▒ yo─čun bir ┼čekilde g├╝ndeme getirildi─či zaman; ondan bir katil ├╝retilebiliyor. Ayn─▒ ┼čekilde insan─▒n f─▒trat─▒nda yer alan merhamet, af, di─čerg├óml─▒k, muhabbet duygular─▒ kontrol alt─▒na al─▒nd─▒─č─▒ zaman da, ondan ├Ârnek bir m├╝sl├╝man ┼čahsiyeti in┼ča edilebiliyor. Bug├╝n g├óvurun g├╝d├╝m├╝ne girip saf niyetli m├╝sl├╝manlar─▒ etkileyenler daha ├žok; nifak i├žin, g├óvurun ekme─čine ya─č s├╝rmek i├žin, kin ve nefret tohumlar─▒ ekerek baz─▒ m├╝sl├╝manlar─▒ y├Ânlendiriyorlar ve onlardan katil ve fitneci ├╝retiyorlar.

Bu noktada ┼ču da akla gelmiyor de─čil:

M├╝sl├╝manl─▒k sadece af ve merhamet d├«ni midir? Kendisine sava┼č emredilen ve bu emir gere─či sava┼čan Peygamber ├Ârne─čini nereye koyaca─č─▒z? Cihad ├óyetleri bug├╝n ne anlam ifade ediyor? M├╝sl├╝manlar hep uysal koyun g├Âr├╝nt├╝s├╝ m├╝ verecekler?

Bu sorular anlaml─▒ ve bir yere oturan sorular…

Evet, konjonkt├╝re g├Âre ─░sl├óm sava┼č─▒ emreder. Ama ─░sl├ómÔÇÖ─▒n salt sava┼č d├«ni olmad─▒─č─▒n─▒n da alt─▒n─▒ ├žizmek gerekiyor. Bunun i├žin en g├╝zel ├Ârnek, MedineÔÇÖnin in┼čas─▒ olsa gerektir. Efendimiz -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-, MedineÔÇÖyi sava┼čarak almad─▒. MedineÔÇÖyi ┬źAkabe BeyÔÇśatleri┬╗nde g├Ân├╝llerini ─░sl├ómÔÇÖa kazand─▒rd─▒─č─▒ Yesriblilerle Medine h├óline getirdi. Di─čer taraftan ─░sl├ómÔÇÖ─▒n k─▒talara yay─▒ld─▒─č─▒ zaman diliminde ├Âncelik, insanlar─▒n ─░sl├ómÔÇÖa kazand─▒r─▒lmas─▒ oldu, yok etmek yerine ─░sl├ómla┼čt─▒rma ├Âncelikli siyaset benimsendi. Asr-─▒ sa├ódette ne zaman ki; mesel├ó Medine d├╝┼čman sald─▒r─▒lar─▒na muhatap h├óle geldi, o zaman Efendimiz ve sah├óbesi mi─čfer giydiler. Onun i├žin ─░sl├ómÔÇÖda sava┼č, illetler mevcutsa farz h├óline gelir. Hi├žbir zaman durduk yere sava┼č il├ón─▒ ─░sl├óm Sava┼č HukukuÔÇÖnda yer almaz. M├╝sl├╝man bir toplum uysal bir koyun olmad─▒─č─▒ gibi, hi├žbir ┼čart ger├žekle┼čmeden sava┼č il├ón eden sava┼č├ž─▒ bir toplum da de─čildir.

─░sl├óm toplumu merhamet ve af ├Âncelikli in┼ča edilmi┼č toplumdur. Kendisine olur olmad─▒k eziyeti, i┼čkenceyi, asimilasyonu rev├ó g├Âren Mekkelilere Efendimiz -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem-ÔÇÖin MekkeÔÇÖnin fethindeki tavr─▒ bunu izhar eder. MekkeÔÇÖye sava┼čacakm─▒┼č gibi haz─▒rl─▒kla gelen Efendimiz; kar┼č─▒s─▒nda teslim olmu┼č bir topluluk g├Âr├╝nce, Af Peygamberi oldu─čunu g├Âstererek, hepsini affetmi┼č, neticede hepsini ─░sl├ómÔÇÖa kazand─▒rm─▒┼čt─▒r. Bu h├ódise;

ÔÇťAll├óhÔÇÖ─▒n sizi affetmesini arzulamaz m─▒s─▒n─▒z?ÔÇÖÔÇÖ (en-N├╗r, 22) il├óh├« mur├ód─▒na t├ób├« olman─▒n en g├╝zel ├Ârne─čidir.

B├Âyle g├╝zel bir ├Ârnek varken, PeygamberimizÔÇÖin ├óhirete irtihalinin ├╝zerinden daha ├žeyrek as─▒r ge├žmeden, ortaya ├ž─▒kan ┬źfitne┬╗nin ├Ân├╝ne ge├žilemedi─čini ve m├╝sl├╝manlar─▒n birbirine k─▒l─▒├ž ├žektiklerini g├Ârmek ise b├╝y├╝k ac─▒d─▒r. Onun i├žin ├óyet-i ker├«mede;

ÔÇťFitne katilden daha k├Ât├╝d├╝r.ÔÇŁ (el-Bakara, 191) buyurulmaktad─▒r. E─čer m├╝sl├╝man toplumun s├╝k├╗netini, ref├óh─▒n─▒, huzurunu bozacak birtak─▒m fitneciler varsa ve bu fitnenin iz├ólesi i├žin m├╝cadele edilmemi┼čse, o zaman sava┼čtan daha k├Ât├╝ olan toplum karga┼čas─▒ ortaya ├ž─▒kmakta, toplumda kampla┼čmalar meydana gelmekte, neticede ayn─▒ d├«ne inanan insanlar─▒n birbirlerini ├Âld├╝rmelerine var─▒ncaya kadar ├žok vahim sonu├žlar do─čmaktad─▒r. Mesel├ó sah├óbenin ├žo─čunun hayatta oldu─ču bir zaman diliminde H├óric├« zihniyetini ortaya ├ž─▒karan, bu fitnedir. G├Âz g├Âre g├Âre Hazret-i Ali -rad─▒yall├óhu anh-ÔÇÖ─▒
┼čeh├ódete g├Ât├╝ren bu zihniyet, ilmin kap─▒s─▒ olarak tavsif edilen Hal├«feÔÇÖyi KurÔÇÖ├ónÔÇÖdan uzakla┼čmakla itham edip k├╝fr├╝ne h├╝kmetmeye kadar i┼či vard─▒rm─▒┼čt─▒r. Ne yaz─▒k ki ayn─▒ zihniyetin izd├╝┼č├╝m├╝; bug├╝n ─░sl├ómÔÇÖ─▒ temsil etti─čini s├Âyleyerek, m├╝sl├╝man oldu─čunu s├Âyleyen insanlar─▒ katledebilmektedir. Bu bir fitnedir. ─░sl├ómafobinin k├Âr├╝klenmesi i├žin masa ba┼č─▒nda olu┼čturulmu┼č ve g├╝nden g├╝ne ─░sl├ómÔÇÖ─▒n katli├óm d├«ni, birbirini ├Âld├╝ren insanlar─▒n d├«ni olarak yans─▒t─▒lmas─▒ i├žin birilerinin oynatt─▒─č─▒ bir oyundur. ─░sl├óm, d├╝nyada h─▒zla yay─▒l─▒rken; ┬źbu yay─▒l─▒┼č─▒n ├Ân├╝ne nas─▒l ge├žeriz┬╗i d├╝┼č├╝nen think-tank├ž─▒lar, bu projenin uygulanmas─▒ i├žin ellerinden geleni yapmaktad─▒rlar. Ve proje ┼ču an hayatta. ┬źBir insan─▒ ya┼čatan t├╝m insanlar─▒ ya┼čatm─▒┼č gibidir.┬╗ ilkesi t├órum├ór edilmekte. B─▒rak─▒n ehl-i k├╝fr├╝; m├╝sl├╝manlar─▒n birbirini ├Âld├╝rd├╝─č├╝ bir manzara, bunun ne denli bir ─░sl├ómÔÇÖ─▒ k├Ât├╝leme projesi oldu─čunu g├Âzler ├Ân├╝ne sermektedir. Zira ─░sl├óm son y─▒llarda insanlar aras─▒nda ├Ân├╝ al─▒nmaz bir ┼čekilde h─▒zla ilerliyordu. Bu ilerleyi┼čin ├Ân├╝ne ge├žmek, ancak ─░sl├ómÔÇÖ─▒ katil d├«ni olarak g├Âsteren baz─▒ modellerin ├Âne ├ž─▒kar─▒larak g├╝ndem olu┼čturulmas─▒; ─░sl├óm deyince akla eli b─▒├žakl─▒, kafa kesen, ac─▒mas─▒zca insanlar─▒n ├╝zerine sil├óh do─črultan, uzun sakall─▒, uzun sa├žl─▒ insanlar─▒n gelmesini sa─člayarak, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ilerleyi┼čini durdurmak gerekiyordu. ─░┼čte, bunun i├žin m├╝sl├╝man ad─▒ alt─▒nda binlerce insan kullan─▒l─▒yor.

─░sl├ómÔÇÖ─▒m─▒z─▒ ve m├╝sl├╝man─▒m─▒z─▒ heder eden bu t├╝r g├óvur projelerine kar┼č─▒ m├╝sl├╝manlar─▒n eli kolu ba─čl─▒ durmas─▒ da bir vebaldir. Bu a┼č─▒r─▒ g├╝c├╝n ├Ân├╝ne ge├žmek i├žin; ─░sl├ómÔÇÖ─▒n af, merhamet y├Ân├╝n├╝ izhar edecek, bunu g├╝ndemde tutacak bir g├╝├ž birli─čine ihtiya├ž var.

ÔŚćYery├╝z├╝n├╝n in┼čas─▒n─▒n, insanlar─▒n g├Ân├╝llerinin kazan─▒larak elde edilece─čini;

ÔŚćM├╝sl├╝manlar─▒n birbirine d├╝┼č├╝r├╝lmesinin bir ┬źfitne┬╗ oldu─čunu;

ÔŚćBir m├╝sl├╝man─▒n bir m├╝sl├╝man─▒ ┬źAllah i├žin┬╗ katledemeyece─čini;

ÔŚć┬źL├ó il├óhe ill├óllah┬╗ diyen herkesin kan─▒n─▒n, m├╝sl├╝man oldu─čunu s├Âyleyen ba┼čka bir kimseye haram oldu─čunu;

ÔŚćG├Ân├╝llerdeki ├«m├ón─▒ ancak All├óhÔÇÖ─▒n bilece─čini;

ÔŚćKimsenin kimsenin kalbini bilemeyece─čini;

ÔŚćBirbirine sil├óh ├žeken iki m├╝sl├╝man─▒n ikisinin de cehennem yolcusu oldu─čunu;

b├╝t├╝n m├╝sl├╝manlar g├╝ndemlerine almal─▒lar. ├ľlen her m├╝sl├╝man, M├╝sl├╝manl─▒─č─▒n kayb─▒d─▒r, m├╝sl├╝man─▒n m├╝sl├╝man─▒ katletmesi ise karde┼čli─čin ilg─üs─▒d─▒r. Bunun i├žin karde┼čli─či tesis edecek ses ve g├Ân├╝l birlikteli─čine ihtiyac─▒m─▒z var. Yoksa, kan durmadan akacak, hem de m├╝sl├╝man kan─▒…