116. SAYI TAKD─░M

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

İslâm Rahmet Dînidir.

─░sl├óm Karde┼čliktir.

İslâm Fedâkârlıktır.

İslâm Merhamettir.

Birileri bir s├╝redir bu hakikatlerin tersini kabul ettirmeye ├žal─▒┼č─▒yor. Karikat├╝r krizinden, PapaÔÇÖn─▒n hezeyanlar─▒na, 11 Eyl├╝l olaylar─▒ndan ─░sl├ómofobiye senelerdir bunun ├žal─▒┼čmas─▒ yap─▒l─▒yor. Tahrik edici filmler, m├╝sl├╝man ├╝lkelerin sosyal kar─▒┼č─▒kl─▒klara zemin olu┼čturacak batakl─▒klara ├ževrilmesi, mezhep farkl─▒l─▒klar─▒n─▒n d├╝┼čmanl─▒klara d├Ân├╝┼čt├╝r├╝lmesi. Onlara ve ortaya koyduklar─▒ ┬źfilm┬╗lere g├Âre; ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ┼čiddet d├«ni, d├╝┼čmanl─▒k, bencillik ve ac─▒mas─▒zl─▒k d├«ni oldu─čuna herkesi inand─▒rmaya ├žal─▒┼č─▒yorlar.

Bunca ├žal─▒┼čma kar┼č─▒l─▒ks─▒z kalm─▒yor tabi├«… Fitneye ├ólet olanlar, asabiyete yenik d├╝┼čenler, yang─▒na k├Âr├╝kle gidenler de eksik olmuyor.

H├ólbuki, ┼ču kan g├Âl├╝ne d├Ânen co─črafya, bat─▒l─▒lar burnunu sokmadan ├Ânce, i┼čgaller, tecav├╝zler, Eb├╗ Gureybler ya┼čanmadan ├Ânce; ├že┼čit ├že┼čit millet, mezhep ve dinden insanlar─▒n birbirini incitmeden as─▒rlarca ya┼čad─▒─č─▒ bir co─črafya idi.

14 as─▒rd─▒r, y├╝z milyonlarca m├╝sl├╝man─▒n ortas─▒nda; Yez├«d├«si, D├╝rz├«si, Nusayr├«si, S├╝ry├ón├«si… bug├╝ne nas─▒l geldi? K├╝lt├╝r├╝n├╝, topra─č─▒n─▒, m├óbedini nas─▒l getirdi? Kim korudu onlar─▒n varl─▒─č─▒n─▒, ─▒rz─▒n─▒, hatt├ó m├╝lkiyet hakk─▒n─▒?

Elbette ki ─░sl├óm korudu, ─░sl├ómÔÇÖ─▒ hakikatiyle ya┼čayan m├╝sl├╝manlar korudu.

├ç├╝nk├╝ ─░sl├óm vicdanlara bir ├ža─čr─▒da bulundu. O ├ža─čr─▒ya kulak verip ├«m├ón edenler, m├╝sl├╝man oldu. Kabullenmeyenler, siyas├« h├ókimiyetine isyan etmedik├že; can─▒n─▒, mal─▒n─▒, ─▒rz─▒n─▒, d├«nini, neslini korudu.

Çünkü İslâm rahmet dînidir.

├ç├╝nk├╝ ─░sl├óm karde┼čliktir, fed├ók├órl─▒kt─▒r, merhamettir.

Tam da bu hakikatlerin bir me┼čheri:

Kurban Bayram─▒…

Kurban; g├Âr├╝n├╝rde bir canl─▒y─▒ bo─čazlamak. Fakat b├ót─▒n─▒na bak─▒l─▒rsa, o kurban; insan─▒ bo─čazlanmaktan kurtarmak i├žin lutfedildi. ─░nsan; hay├ótiyetini s├╝rd├╝rmek i├žin, zaten bitki ve hayvanattan istifade mecburiyetinde. Fakat bunu israfa, zulme d├Ân├╝┼čt├╝rmemeli. Bu istifadeyi de rahmetle, merhametle yapmal─▒… Sonra, bunu ikr├óma, fed├ók├órl─▒─ča, c├Âmertli─če d├Ân├╝┼čt├╝rmeli. Kurban─▒, karde┼člik sofras─▒na d├Ân├╝┼čt├╝rmeli. Kurban bize bunu t├ólim ediyor.

─░┼čte bir bayramda da sakl─▒ hakikat:

─░sl├óm Rahmet D├«nidir. Karde┼člik, fed├ók├órl─▒k, merhamettir.

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░; ─░sl├ómÔÇÖ─▒n rahmet d├«ni olmak yan─▒nda, yeg├óne hak din, kitab─▒ bozulmam─▒┼č, kendinden ├Ânceki peygamberleri tasdik eden, dosdo─čru ve ├ódil tek hakikat olu┼čundan dolay─▒, d├╝┼čmanlar─▒n─▒n ona yalan, iftira ve hilelerle sald─▒rmaktan ba┼čka bir ├žare bulamad─▒─č─▒n─▒ dile getirdi. M├╝sl├╝manlara d├╝┼čenin, bu oyunlara aldanmayacak bas├«ret ve karde┼čli─či sergilemek oldu─čunu vurgulayarak…

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× Hocaefendi, d├«nimizdeki iki bayram─▒ ve hayat─▒n hakk─▒n─▒ verenleri bekleyen ┬źGer├žek Bayram┬╗─▒ kaleme ald─▒.

Hazret-i Mevl├ón├óÔÇÖn─▒n G├Ân├╝l Dery├ós─▒nda S─▒r ve Hikmet ─░ncileriÔÇÖnde Padi┼čahlar Padi┼čah─▒ÔÇÖna takdim edece─čimiz hediye, yani HakkÔÇÖ─▒n sonsuz ilmi ve rahmeti kar┼č─▒s─▒nda gayretlerimizin hakik├« mahiyeti anlat─▒ld─▒.

D├╝nya g├╝ndemindeki I┼×─░D ┼čiddeti, makalelere yans─▒d─▒. ─░sl├ómÔÇÖ─▒n rahmet d├«ni oldu─čunun kaynaklardaki ve tarihteki misalleri ortaya kondu. Meselenin bir ba┼čka y├Ân├╝ olan, ─░sl├ómÔÇÖ─▒ rahmet d├«ni olarak takdim ederken, terbiyenin gerektirdi─či ciddiyet ve dik duru┼ču da kaybetmemenin alt─▒ ├žizildi. KurbanÔÇÖa dair hikmet, incelik ve hakikatler hat─▒rlat─▒ld─▒.

Menk─▒beleriyle Harputlu Musa K├óz─▒m Efendi, hel├ól lokma dikkati ve d├╝nyay─▒ bir devre m├╝lk olarak g├Ârmenin psikolojik faydalar─▒ dergimizde derlenmi┼č ├ži├žeklerden bir demet…

┼×iirlerde de, ┼čiddeti telÔÇÖin ve rahmet ├ža─čr─▒s─▒ h├ókim. Bayram─▒n─▒z─▒ en g├╝zel dileklerle tebrik eden m─▒sralar var.

Y├╝zak─▒yla…