-D├╝zeltti─čini Savunarak Bozgunculuk Yapanlara- ├ÄMAN V─░R├ťS KABUL ETMEZ!

YAZAR : M. Ali E┼×MEL─░ seyri@seyri.com seyri@yuzaki.com

Baz─▒ e─čitim k├╝rs├╝lerinde baz─▒ l├ók─▒rd─▒lar sak─▒z oldu:

ÔÇťÔÇôBen dinde reformcuyum!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôBen tarihsel anlay─▒┼č─▒ benimsiyorum!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôPeygamberÔÇÖe bu kadar muhabbet gereksiz ve a┼č─▒r─▒!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôHadiste kimi sah├ób├«ler yalanc─▒!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôMirasta kad─▒nlara haks─▒zl─▒k ediliyor!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôKad─▒nlar, ├Âz├╝rl├╝ d├Ânemlerinde de namaz k─▒labilir, KurÔÇÖ├ón okuyabilir! Yasak masak yok! ├ľnceki ulem├ó, sah├óbe, f─▒k─▒h izin vermiyorsa da bu zamanda ihtiya├ž; ben izin veriyorum. Ba┼čkas─▒ beni ilgilendirmez!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôEski ├ólimler zaten d├«ni hep yanl─▒┼č anlam─▒┼č ve milleti kand─▒rm─▒┼člar!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôAllah dostlar─▒, evliy├ó da neymi┼č! Bu tabirler ┼čirk dolu! Hepsi masal!ÔÇŁ

ÔÇťÔÇôOkunacak bir tane do─čru tefsir yok! ─░├žleri ─░sr├óiliyat deposu. Hi├žbirine g├╝venilmez!ÔÇŁ

H├ó┼č├ó!

Daha neler neler…

H├ó┼č├ó!

Nakledilmesi bile insan─▒n idrakini burkan sayg─▒s─▒zl─▒klar, ┼čeyt├ón├« c├╝retk├órl─▒klar!

Kabal─▒klar.

Âsîlikler. Fitneler.

─░yi niyet elbisesi giydirilmi┼č k├Ât├╝l├╝k hizmetk├órl─▒─č─▒.

Bilmeden b├Âylesi gafletlere d├╝┼čenler, ebed├« fel├óket sabah─▒ndan ├Ânce uyanmal─▒. Bile bile bu ceh├ólet y├╝kl├╝ saplant─▒lar─▒n, m├╝nkirli─čin ve h├╝rmetsizli─čin girdab─▒na atlam─▒┼č olanlar ise, yar─▒n eyvaha yuvarlanmadan bug├╝n All├óhÔÇÖa en do─čru ┼čekilde y├Ânelmeyi idrak etmeli, tevbeye sar─▒lmal─▒…

Belli ki;

Ceh├ólet ve gaflet l├ók─▒rd─▒lar─▒n─▒n sahipleri; ─░sl├ómÔÇÖ─▒n temel ger├že─čini, a├ž─▒k├ža ya anlamam─▒┼č, ya da unutmu┼člar.

Yahut;

Unutmu┼člar, anlam─▒yorlar.

Unutmu┼člar da, sat─▒r sat─▒r hayallerinin uydurdu─ču f├ósit dairede ┼ča┼čk─▒n ┼ča┼čk─▒n dola┼č─▒yorlar.

Ancak;

Ebed├« gaye ve kurtulu┼č i├žin hat─▒rlamalar─▒ gerek.

Yeniden ulv├« hakikati; do─čru okumalar─▒, do─čru hat─▒rlamalar─▒ ve do─čru anlamalar─▒ gerek.

Mal├╗m:

Allah, ├Ânceki sem├óv├« dinleri ve mensuplar─▒n─▒n ├«manlar─▒n─▒ toptan iptal etti.

Çünkü;

Bilgi├ž insanlar eliyle inanc─▒ bozan vir├╝sler, itikad─▒n b├╝nyesinde temizlenmesi imk├óns─▒z h├óle gelmi┼čti. ├édeta vir├╝sl├╝ bir yap─▒, ├Ânceki dinlerin vazge├žilmez sistemi olmu┼čtu.

Bu itibarla;

K─▒y├ómete kadar, kim ne yaparsa yaps─▒n hi├ž bozulmayacak ┼čekilde g├Ânderilen son hak din olan ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ve onun peygamberi olan Hazret-i Muhammed Mustafa j EfendimizÔÇÖin temel vazifesi, o vir├╝sleri tevhidden de, insanlar─▒n g├Ân├╝llerinden de s├╝p├╝rmek ve d├«ne asla sokmamak ┼čeklinde ger├žekle┼čti.

Onun i├žin;

Ba┼čtan sona y├╝ce kitab─▒m─▒z KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim; dinde her t├╝rl├╝ nifak, fitne, bozgunculuk, samimiyetsizlik, l├óub├ól├«lik, alay, yalan, iftira ve sayg─▒s─▒zl─▒─ča kar┼č─▒ keskin retlerle doludur. En ┼čiddetli ret ve azap da, m├╝naf─▒klar hakk─▒ndad─▒r.

Nitekim asr-ı saâdette;

Onlar─▒n, d─▒┼čtan hay─▒rl─▒ g├Âr├╝nt├╝ler ard─▒nda i├žten vir├╝sl├╝ bir ┼čekilde olu┼čturduklar─▒ fiilleri ve ├žal─▒┼čmalar─▒; daima merdut muamelesi g├Ârd├╝. Ba─čr─▒ vir├╝s deposu olarak kurulan Mescid-i D─▒r├ór, bizzat Peygamber Efendimiz taraf─▒ndan y─▒k─▒ld─▒.

Bu hususta Peygamber Efendimiz j, ├Âylesine hassas davrand─▒ ki, b├╝t├╝n sah├ób├«si her ├že┼čit m├╝naf─▒kl─▒─ča ve m├╝naf─▒klara kar┼č─▒ duyarl─▒ bir k─▒vam i├žinde ya┼čad─▒. Hatt├ó Hazret-i ├ľmerÔÇÖin ├žok m├ónidar bir ┼čekilde;

ÔÇťÔÇôAcaba ben m├╝naf─▒k m─▒y─▒m?ÔÇŁ diye sormas─▒, ger├žekten de ibretler ve hikmetlerle sergilemekte idi.

Bu sual, zira, en g├╝├žl├╝ bir ret ve l├ó tokad─▒ idi. B├Âyle bir ┼čuur sayesinde zira, ├ľmeruÔÇÖl-F├órukÔÇÖa, nifak─▒n tozu bile bula┼čamad─▒. Hil├ófeti devrinde de fitne ve nifak, hi├žbir ┼čekilde ona ve tebas─▒na yol bulamad─▒. ─░nanca da, insanlara da vir├╝sler sir├óyet edemedi. Sadece takv├ó ├╝zere, ad├ólet ve huzur h├óli ya┼čand─▒.

Ya┼čanan daha nice m├╝stesn├ó, g├╝zel neticeleri itibar─▒yla da bu sual ├žok m├╝himdir.

Ayr─▒ca bu sual;

O sa├ódet devrinde bile pusuda duran bir nifak ve m├╝naf─▒k ger├že─čini ifade etmesi bak─▒m─▒ndan da ├žok m├╝himdir. ├çok a├ž─▒k bir ┼čekilde uyan─▒k olunmas─▒ ve uyan─▒k bir g├Ân├╝lle ya┼čanmas─▒ gerekti─čini ikazd─▒r.

├ç├╝nk├╝ bu su├ólin unutuldu─ču demler, ├žok hazin ├ók─▒betlere maruz kal─▒nm─▒┼čt─▒r. ├çok ac─▒ fel├óketler, ├žileler, musibetler ve iptil├ólar, insanl─▒─č─▒ peri┼čan etmi┼čtir.

Dolay─▒s─▒yla;

Bu sual, her devirde, her ortamda, her ┼čartta mutlaka zinde, canl─▒ ve c├ór├« bir mahiyette sorulmal─▒d─▒r. Ki┼činin kendi taraf─▒ndan kendine sorulmal─▒d─▒r. Bir de ├Âzellikle; ├Ânceki dinleri bozan bilgi├žlerle ayn─▒ moda r├╝zg├ór─▒na tutulmu┼č k├╝rs├╝l├╝ bilgi├žler hakk─▒nda da sorulmal─▒d─▒r, gerekti─činde on kere daha fazla sorulmal─▒d─▒r.

├ç├╝nk├╝ sorulmad─▒k├ža;

Ne olup bitti─čine dair olu┼čan unutkanl─▒klardan istifade ile g├╝n├╝m├╝z├╝n nifak tuzaklar─▒, devreye girmeye f─▒rsat bulmakta. Neticede boylu boyunca itikad─▒ bozulmu┼č bilgi├žler bile kendilerini kolayca bu sualden mu├ófiyet i├žinde g├Âstermekte. Yapt─▒klar─▒ tahrif edici pusular─▒, rahatl─▒kla ├Ârtbas etmekte. Masum g├Âr├╝┼čler serdediyorlarm─▒┼č gibi kendilerindeki gizli ve a├ž─▒k nice fitneyi, m├╝naf─▒kl─▒─č─▒ yok saymakta. Hepsinin h├óli, sanki s├ófiy├óne ve basit bir yorumculuk. Sanki, asr-─▒ sa├ódet gibi bir m├╝stesn├ó iklimde dah├« pusuda duran nifaklar ve m├╝naf─▒klar, bug├╝n yok!

Olmaz olur mu?

K├óh ekranlarda, k├óh e─čitim k├╝rs├╝lerinde onlar─▒n ta┼čk─▒n vir├╝sleri, her zaman sahnelere ve s─▒ralara d├Âk├╝l├╝yor.

Her zaman;

De─čersiz olduklar─▒ h├ólde de─čerli olabilmek i├žin nefs├ón├« ├ž─▒rp─▒n─▒┼člar i├žinde olan o bilgi├ž tiplerin, bu vir├╝sl├╝ i┼čte muvaffak olabilmek u─čruna yakla┼č─▒m ve metot n├óm─▒na benimsedikleri ortak modalar─▒, hep ayn─▒:

ÔÇó Fareliklerini b├╝y├╝tebilmek i├žin, da─člar─▒ k├╝├ž├╝msemek!

ÔÇó Vir├╝se tapabilmek i├žin, s─▒hhati k├Ât├╝lemek!

ÔÇó Yalana yer a├žabilmek i├žin, do─čruyu ve hakk─▒ hi├že saymak!

ÔÇó ├çirkini g├╝zel g├Âstermek i├žin, g├╝zele ├žamur atmak!

ÔÇó Bilgi├žlikte unvan duvarlar─▒n─▒n arkas─▒na s─▒─č─▒nm─▒┼č finolar─▒n, ├Âb├╝r yandaki aslanlar─▒ yendi─či iddias─▒yla kendi kendilerine havlay─▒p durmas─▒…

Bilgili de olsa ehl-i cehâletin hâli bu.

Onlar din hususunda d├╝zmece tipler. Hangi konuma oturtulsalar, ayn─▒ vir├╝s hizmetk├órl─▒─č─▒n─▒ yap─▒yorlar. Kimi, g├Âr├╝nt├╝ itibar─▒yla il├óhiyatta KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim hocas─▒ oluyor, g├╝ya ├óyet okuyor, fakat anlay─▒┼č─▒ ve gayreti, tamamen ┼čeyt├óniyet kokuyor.

Bu y├╝zden;

O vir├╝sl├╝ tipler, ┼čeytan a─čz─▒yla konu┼čuyorlar. Bu y├╝zden; ┬źhay─▒zl─▒ bir kad─▒n─▒n KurÔÇÖ├ón okuyabilece─či ve namaz k─▒labilece─či┬╗ne dair h├╝rmetsizlik ve sayg─▒s─▒zl─▒k dolu yorumlar yap─▒yorlar. Bu y├╝zden onlara g├Âre, ├ódet├ó Rahm├ónÔÇÖ─▒n de─čil ┼čeytan─▒n sevinmesi daha m├╝him. Bilgi├žliklerinin gizli ve kararl─▒ durumu, hatt├ó sald─▒rgan ve kavgac─▒ vaziyeti, hep bu y├╝zden…

Y├╝ce KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ da o gafiller; ┼čeytan a─čz─▒yla okuduklar─▒ i├žin had├«s-i ┼čeriflerle al├ókal─▒ il├óh├« emirleri g├Ârm├╝yor ve All├óhÔÇÖa bile din ├Â─čretircesine bir tav─▒rla Hazret-i Peygamber jÔÇÖi kendi hayallerine g├Âre, ├╝stelik ├žizgi film mant─▒─č─▒ ile anlatmaya kalk─▒┼č─▒yorlar. Peygamber d├╝┼čman─▒ karikat├╝rc├╝lerin soldan yakla┼č─▒mlar─▒n─▒, sa─čdan yakla┼č─▒mla s├╝rd├╝rmeye ├žal─▒┼čan y├╝zs├╝zl├╝kler sergiliyorlar.

G├╝ya din anlat─▒yorlar.

D├«ni anlatmak, Hazret-i Peygamber muhabbetini y─▒kmaya u─čra┼čmak m─▒? D├«ni anlatmak, ─░sl├ómÔÇÖ─▒ ├žarp─▒tabilmek i├žin k─▒rk ┼čekle yamulmak m─▒?

D├«ni bilmek, Hazret-i PeygamberÔÇÖe bile sayg─▒s─▒zl─▒kla dolmak m─▒? OÔÇÖna ve ash├ób─▒na iftiraya bile yeltenmek mi? Akademik faaliyetlerini de bu i┼če adamak, din adaml─▒─č─▒ m─▒? Israrla ─░sl├óm b├╝y├╝klerini karalamak ve onlara ├žamur atmak i├žin gece-g├╝nd├╝z ┼čeytan bal├ž─▒─č─▒nda ├žal─▒┼čmak; hangi liy├ókat, hangi ehliyet, hangi ilim, hangi ├«man, hangi m├╝sl├╝manl─▒k?

B├Âyle tipler; tarihten beri olagelmi┼č. Her zaman problem; onlar─▒n b├╝t├╝n ┼čenaatlerine, ceh├óletlerine ve ih├ónetlerine ra─čmen, s├╗ret-i haktan g├Âr├╝nmeye kalk─▒┼čmalar─▒. Bir bak─▒ma buna mecburlar tabi├«. Yoksa tutunacaklar─▒ hi├žbir dal yok. Tutunamasalar, sinsi vazifelerini icra edemeyecekler. Dolay─▒s─▒yla s├╗ret-i haktan g├Âr├╝nmek, onlar─▒n en temel prensibi.

Ancak;

Ehl-i ├«man ve ehl-i istikametin bu hakikati iyi bilmesi ve ├«m├ón─▒ da bilgisi de vir├╝sl├╝ olan tipleri do─čru tan─▒mas─▒ l├óz─▒m. Onun i├žin y├╝ce Allah; bilhassa KurÔÇÖ├ón-─▒ Ker├«mÔÇÖin daha ba┼č─▒nda, onlar─▒n i├žy├╝zlerini, h├óllerini, reflekslerini, kulland─▒klar─▒ metotlar─▒, yakla┼č─▒m tarzlar─▒n─▒ ve hedeflerini her ┼čeyiyle ortaya koyuyor ve a├ž─▒k├ža beyan buyuruyor:

ÔÇťOnlar─▒n kalplerinde bir hastal─▒k vard─▒r. Allah da onlar─▒n hastal─▒─č─▒n─▒ ├žo─čaltm─▒┼čt─▒r. S├Âylemekte olduklar─▒ yalanlar sebebiyle de onlar i├žin el├«m bir azap vard─▒r.ÔÇŁ

ÔÇťOnlara; ┬źYery├╝z├╝nde fesat ├ž─▒karmay─▒n!┬╗ denildi─či zaman; ┬źBiz ancak ─▒slah edicileriz.┬╗ derler.ÔÇŁ (el-Bakara, 10-11)

├Äm├ón─▒ ve bilgisi vir├╝sl├╝ tiplerin i┼čte, ilk ├╝├ž ├Âzelli─či:

ÔÇó Kalpleri hastal─▒kl─▒, vir├╝sl├╝ ve bozuk,

ÔÇó Marazlar─▒n─▒n sebebi, bilgi n├óm─▒na s├Âyledikleri yalanlar,

ÔÇó Fesat├ž─▒l─▒klar─▒n─▒ ─▒slah g├Âstermeleri, bozgunculuklar─▒n─▒ d├╝zeltme diye savunmalar─▒…

Onlar b├Âyle iddia ededursunlar; Hazret-i Allah, b├╝t├╝n ehl-i ├«m├óna, onlar─▒n gizli durumlar─▒n─▒ da f├ó┼č ederek ├Âzel bir ikaz ve tembihte bulunuyor:

ÔÇťHaberiniz olsun ki; onlar bozguncular─▒n/fesat├ž─▒lar─▒n ta kendileridir. Fakat fark─▒nda de─čillerdir.ÔÇŁ (el-Bakara, 12)

Bu fark edemeyi┼člerine ra─čmen, kendilerini farkl─▒ g├Âstermeye ├žal─▒┼čmak da onlar─▒n bir ba┼čka belirgin ├Âzellikleri. Onlara g├Âre; ehl-i ─░sl├óm aras─▒nda herkes ├«m├ón─▒nda yanl─▒┼č, b├╝t├╝n faz├«letli ulem├óm─▒z yanl─▒┼č, sah├óbe-i kiram yanl─▒┼č, hatt├ó Hazret-i Peygamber de yanl─▒┼č, bir kendileri do─čru. Kendileri ├«manlar─▒nda ak─▒ll─▒. Di─čerleri ak─▒ls─▒z.

Y├╝ce Allah, onlar─▒ bu y├Ânleriyle de sarih bir ┼čekilde tan─▒t─▒yor:

ÔÇťOnlara; ┬ź─░nsanlar─▒n inand─▒klar─▒ gibi siz de inan─▒n!┬╗ denildi─činde; ┬źBiz de ak─▒ls─▒zlar gibi ├«man m─▒ edelim?┬╗ derler.

─░yi bilin ki, as─▒l ak─▒ls─▒zlar kendileridir.

Fakat bilmezler.ÔÇŁ (el-Bakara, 13)

B├Âyledirler.

Yine de m├╝ÔÇÖminler aras─▒nda dururlar. ├Äm├ón ehli olduklar─▒n─▒ s├Âylerler. Bilgi├žtirler. Fakat devaml─▒ olarak, y├╝ksek hakikatlerle alay edici bir vas─▒ftad─▒rlar. Peygamber muhabbeti ile alay ederler, Allah dostlar─▒ ile alay ederler, tertemiz ├«m├ón ile alay ederler, s├╝nnet-i seniyye ile alay ederler, ├óyetleri ├žarp─▒tarak do─čru ve hak bilgiyle alay ederler, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ├óbide ┼čahsiyetlerine iftira ederek alay ederler. B├╝t├╝n sermayeleri de zaten budur.

Hazret-i KurÔÇÖ├ón, onlar─▒n bu y├Ânlerini de f├ó┼č ediyor:

ÔÇť├Äm├ón edenlerle kar┼č─▒la┼čt─▒klar─▒ zaman; ┬ź─░nand─▒k.┬╗ derler. Fakat ┼čeytanlar─▒yla (m├╝naf─▒k dostlar─▒yla) yaln─▒z kald─▒klar─▒ zaman; ┬ź┼×├╝phesiz, biz sizinle beraberiz. Biz ancak onlarla alay ediyoruz.┬╗ derler.ÔÇŁ (el-Bakara, 14)

Onlar─▒n b├╝t├╝n bu h├ólleri kar┼č─▒s─▒nda azamet ve kudret sahibi y├╝ce Allah, son noktay─▒ ┼č├Âyle koyar:

ÔÇťGer├žekte ise, Allah onlarla istihz├ó (alay) eder! (─░mtihan sebebiyle de) azg─▒nl─▒klar─▒nda onlara f─▒rsat verir; bu ┼čekilde onlar bir m├╝ddet ba┼č─▒bo┼č dola┼č─▒rlar.ÔÇŁ (el-Bakara, 15)

ÔÇť─░┼čte onlar, hid├óyete kar┼č─▒l─▒k sap─▒kl─▒─č─▒ sat─▒n alm─▒┼č kimselerdir. Bu y├╝zden al─▒┼čveri┼čleri onlara k├ór getirmemi┼č ve (neticede) do─čru yolu bulamam─▒┼člard─▒r.ÔÇŁ (el-Bakara, 16)

ÔÇťOnlar─▒n durumu, (geceleyin) ate┼č yakan kimsenin durumuna benzer: Ate┼č tam ├ževresini ayd─▒nlatt─▒─č─▒ s─▒rada; Allah, ─▒┼č─▒klar─▒n─▒ yok ediverir de onlar─▒ g├Âremez bir ┼čekilde karanl─▒klar i├žinde b─▒rak─▒verir.ÔÇŁ (el-Bakara, 17)

ÔÇťOnlar; sa─č─▒rd─▒rlar, dilsizdirler, k├Ârd├╝rler. Art─▒k (hakka) d├Ânmezler.ÔÇŁ (el-Bakara, 18)

Art─▒k;

├Äman─▒na da bilgisine de All├óhÔÇÖ─▒n sa─č─▒r dedi─či, dilsiz dedi─či, k├Âr dedi─či kimselerin ne h├╝km├╝ olur?

Karanl─▒klar i├žinde ─▒┼č─▒ks─▒z bir kimsenin dinde rehberlik yapmaya kalkmas─▒ sadece ve sadece abes de─čil midir?

├ľyledir de.

Mesele, onlar─▒ iyice tan─▒mak. ├ç├╝nk├╝ vir├╝s, g├Âzden ka├žt─▒─č─▒ zaman nas─▒l v├╝cuda d├óhil olup da hastal─▒ktan hastal─▒─ča, hatt├ó ├Âl├╝me sebebiyet veriyorsa; b├Âyle tipler de ├«man ve irfan g├Âz├╝nden sakl─▒ kalarak inan├žlar─▒n i├žine d├óhil olduklar─▒nda, Eb├╗ Cehil gibi i┼č g├Ârmeye ba┼čl─▒yorlar.

├é┼č─▒k Pa┼ča, onlardan ┬źaldat─▒c─▒ tipler┬╗ olarak bahseder:

Kavl i├žinde dosta benzer birli─či,
FiÔÇśle baksan i┼či d├╝┼čman dirli─či…

ÔÇťKonu┼čmalar─▒, dost g├Âr├╝nt├╝s├╝ verir. Fakat yapt─▒klar─▒na dikkat et, d├╝┼čman gibi ├žal─▒┼čmakta.ÔÇŁ

┼×air B├ók├« de onlar─▒n sinsi manevralar─▒na dikkat ├žeker:

B├ót─▒l hem├«┼če b├ót─▒l u b├«h├╗dedir, vel├«,
M├╝┼čkil budur ki s├╗ret-i haktan zuh├╗r ide…

ÔÇťB├ót─▒l olan ┼čey, her zaman b├ót─▒ld─▒r ve bo┼č bir ┼čeydir. Ancak o, hak s├╗retinde ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒nda, i┼čte bunu ay─▒rt etmek ├žok m├╝┼čkil bir i┼čtir; bu hususta son derece dikkatli ol!ÔÇŁ

Bu m├╝┼čkilin tipleri, her zaman ayn─▒d─▒r. D├╝nk├╝ ile bug├╝nk├╝ aras─▒nda hi├žbir fark yoktur. Onlar; d├╝n, asr-─▒ sa├ódette bile, s├╗ret-i haktan g├Âr├╝n├╝p Hazret-i PeygamberÔÇÖle dah├« ├žeki┼čen tiplerdir. Bu ├žeki┼čme; onlar─▒n metot ve yakla┼č─▒mlar─▒n─▒ tan─▒tmak ve onlara kar┼č─▒ aldan─▒┼člar─▒n ├Ân├╝ne ge├žmek a├ž─▒s─▒ndan, ├óyetlere de mevzu olmu┼čtur:

ÔÇť(Ras├╗l├╝m!) Onlar her t├╝rl├╝ m├╗cizeyi g├Ârseler bile, yine de ona inanmazlar, nihayet Sana geldiklerinde de SenÔÇÖinle ├žeki┼čirler. O ink├ór ediciler; ┬źBu, ├Âncekilerin masallar─▒ndan ba┼čka bir ┼čey de─čildir!┬╗ derler.ÔÇŁ (el-EnÔÇś├óm, 25)

Yani onlar─▒n ├Âzellikleri:

ÔÇó PeygamberÔÇÖle ├žeki┼čmek,

ÔÇó Hakikate masal yaftas─▒ vurmak.

ÔÇťBununla beraber, e─čer Sen onlara bir m├╗cize getirmi┼č olsan da, o (gizli veya a├ž─▒k) ink├ór edici tipler; ┬źSiz ancak b├ót─▒l ┼čeyler ortaya atanlars─▒n─▒z!┬╗ derler.ÔÇŁ (er-R├╗m, 58)

Ne garip bir s├╗ret-i haktan g├Âr├╝n├╝┼č:

Hazret-i PeygamberÔÇÖin m├╗cizelerine b├ót─▒l su├žlamas─▒… Hem de Peygamberler Sultan─▒ÔÇÖn─▒n y├╝z├╝ne kar┼č─▒… Ahmak├ža bir gaflet ve aymaz bir ceh├ólet!

Bizzat All├óhÔÇÖ─▒n itiraz edip reddetti─či ve a─č─▒r bir ┼čekilde cezaland─▒raca─č─▒ bir su├žlama!

Onlar; onca m├╗cizelere, il├óh├« hakikatlere ve ├«m├óna ra─čmen, ni├žin bu h├óllere d├╝┼č├╝yorlar?

Cevap, yine Cen├ób-─▒ HakÔÇÖtan:

ÔÇť(Ras├╗l├╝m! Sana;) ┬źPeki┬╗ derler. Fakat SenÔÇÖin yan─▒ndan ├ž─▒kt─▒klar─▒nda; i├žlerinden bir tak─▒m─▒, geceleyin SenÔÇÖin dediklerinden ba┼čka bir ┼čey kurarlar…ÔÇŁ (en-Nis├ó, 81)

Demek ki problem;

Hazret-i PeygamberÔÇÖin dediklerinden ba┼čka bir ┼čey kurmalar─▒. All├óhÔÇÖa ve PeygamberÔÇÖe peki deyi┼člerini, kendi i├žlerindeki karanl─▒klarda kendi kurduklar─▒ pekilerle bozmalar─▒. Nefislerinin ve ┼čeytanlar─▒n─▒n vir├╝s├╝ne teslim olmalar─▒.

Fakat;

Îman virüs kabul etmiyor.

Etmez de.

├ç├╝nk├╝ vir├╝s demek, hastal─▒k demek, ├Âl├╝m demek.

Buna ra─čmen kimileri vir├╝s├╝ seviyor.

Fark etmez.

Onlar; ister cami kürsüsüne otursun, ister üniversite-ilâhiyat kürsüsüne otursun; fark etmez:

Y─▒lan─▒n, g├Âmle─či h├óri├ž satacak bir ┼čeyi yok,
Zehri m├ól├╗m, bize i├žten katacak bir ┼čeyi yok!

├çamur atmak moda olmu┼čsa ┼ča┼č─▒rmam.. Z├«r├ó,
Eli bal├ž─▒kta rez├«lin atacak bir ┼čeyi yok!

Yalan─▒n s├Âzc├╝s├╝ elbette k─▒zar ger├že─če hep,
Do─čru anlat deseler, anlatacak bir ┼čeyi yok!

Kimi nefsinde saraylar ├žat─▒yor kendisine,
Ama kalbinde per├«┼čan, ├žatacak bir ┼čeyi yok!

Yaslan─▒r koltu─ča keyfince bug├╝n ey Seyr├«,
┼×u mezarl─▒kta sef├«lin yatacak bir ┼čeyi yok!..

├Äman ve ilminde bu vaziyette olanlara ├žok yaz─▒k!

Unutmamal─▒:

─░limde iki rota var. Her ikisinin ├╝retimi ve neticesi de ayr─▒:

Biri, insan─▒ ma─črurluk ve abusluk koridoruna sokar ve sonunda K─ür├╗n-i sefil, ukal├ó-y─▒ rezil eyler.

Biri de takv├ó ve tev├ózu k├Âpr├╝s├╝nde ├óg├óh ya┼čatarak ├ólim-i f├óz─▒l, ├órif-i k├ómil eyler.

Bu itibarla;

├élimin ├«tikad─▒, yani ├«man ve inanc─▒, ancak ihl├ós─▒na ba─čl─▒d─▒r. ─░hl├ós─▒ bozulan her ├ólim, sapk─▒n bir bilgice d├Ân├╝┼čmeye ba┼člar. Bug├╝n├╝n bile bile c├óhil-i k├╝st├óh─▒, yar─▒n mah┼čerin g─üfil-i eyv├óh─▒ olur.

Çok yazık!

Onlara aldananlara da ├žok yaz─▒k!

Allah hidâyet versin!

Fakat ne mutlu;

Îmânın virüssüz bülbülü olanlara!

Bilginin cennete g├Ât├╝recek g├╝llerini dev┼čirebilenlere ne mutlu!

Onlara meth-i peygamber var:

ÔÇť(─░hl├ósl─▒ ger├žek) ├ólimin ├óbide kar┼č─▒ faz├«leti / ├╝st├╝nl├╝─č├╝; benim, i├žinizden en alt seviyede olana faz├«letim gibidir.ÔÇŁ (Eb├╗ D├óv├╗d, ─░lim, 1)

Bu faz├«letin ┼čart─▒ da;

İhlâs üzere sırât-ı müstakîm!

Ehl-i s├╝nnet bir ├žizgide dosdo─čru ├«man ve dosdo─čru ilim.

├ľzellikle ┼ču ├óhirzamanda;

─░l├óh├« a┼čk─▒n, ├«m├ón─▒n ve ilmin k─▒blesinden sapmadan ya┼čayanlara ne mutlu!

Bir s├╝nneti ihy├ó edip de y├╝z ┼čehid sevab─▒ elde edebilenlere ne mutlu!

A┼čk-─▒ Muhammed├« ile co┼čkun bir g├Ân├╝l ikliminde; d├«n-i ─░sl├ómÔÇÖ─▒ h├╝rmet, edep ve ihl├ós i├žinde ya┼čayarak HakkÔÇÖa dost olabilenlere ne mutlu!

─░┼čte;

Mah┼čerde ancak onlar─▒n y├╝z├╝ ak olacak!

Ne mutlu!