Yeni Papa, Bilmiyor muAcaba?

Mehmed ─░sa HAK┼×─░NAS
Her sem├óv├« din gibi H─▒ristiyanl─▒k da hak bir din olarak geldi. ─░nsanlara hid├óyet ve kurtulu┼č yolu oldu. ─░stikamet ├╝zere, ├╝├ž as─▒r yasakl─▒ bir din olarak devam etti. Bu d├Ânemde samim├« m├╝ntesipleri, a─č─▒r i┼čkencelere ve zul├╝mlere u─črad─▒lar.

Daha sonra Pavlos, H─▒ristiyanl─▒─č─▒ devrin resm├« otoritesinin inan├žlar─▒yla yo─čurdu. Tabir c├óizse dinin ├Âz├╝ ile putperestlik aras─▒nda bir Katolik nik├óh─▒ k─▒yd─▒. B├Âylece krallar─▒ ikn├ó ile onlar─▒n g├╝c├╝n├╝ arkas─▒na ald─▒. Neticede Pavlos├žu kilise, H─▒ristiyanl─▒─č─▒ tekelinde bir din h├óline getirdi. Buna muhalif olanlara kendi dinda┼člar─▒ da olsa, ac─▒mas─▒z bir ┼čiddet uygulad─▒. Deh┼četli s├╝rek avlar─▒ ba┼člatt─▒.

Bu sebeple H─▒ristiyanlar aras─▒nda kanl─▒ mezhep kavgalar─▒ ├ž─▒kt─▒. Y├╝zy─▒llarca ┼čiddet, katliam, zul├╝m ve infazlar─▒n ard─▒ arkas─▒ kesilmedi.

D├Ârd├╝nc├╝ y├╝zy─▒lda, Donatistler ba┼čta olmak ├╝zere, Arius, Makedonius, Nestorius ve taraftarlar─▒na kar┼č─▒ uygulanan ┼čiddet, ilk toplu ┼čiddet oldu. Ard─▒ndan be┼činci y├╝zy─▒lda ┼čiddet ve zul├╝mler i├žin resm├« kilise ┬źhakl─▒ sava┼č┬╗ tabirini kulland─▒. On ├╝├ž├╝nc├╝ y├╝zy─▒lda bu tabir sistemle┼čti ve din ad─▒na yap─▒lan o hunhar ve z├ólim├óne b├╝t├╝n katliamlar ┬źkutsal sava┼č┬╗ ad─▒yla me┼čr├╗la┼čt─▒r─▒ld─▒.

Hele onuncu y├╝zy─▒ldan sonra kurulan engizisyon mahkemeleri tam bir insan mezbahanesi gibi ├žal─▒┼čt─▒. Yarg─▒s─▒z infazlarla deh┼čet sa├žt─▒. Bu mahkemelerde yap─▒lan i┼čkenceler, insaniyet ad─▒na en kabul edilmez zul├╝mlerdir. Bu korkun├ž eziyet ve cinayetler, meziyetmi┼č gibi kilise kons├╝lleri taraf─▒ndan da onaylan─▒yordu.

Zanl─▒ su├ž itiraf─▒nda bulunmazsa, bin bir ├že┼čit i┼čkenceye ba┼čvurulurdu:

-Kaynar suya bat─▒r─▒l─▒rd─▒,

-Kor h├óline gelmi┼č demir tutturulurdu,

-Ate┼čte k─▒zd─▒r─▒lm─▒┼č demir topuzlarla kam├ž─▒lan─▒rd─▒,

-Di┼č, ├žene, cins├« ve benzeri organlar─▒ ezilirdi,

-Kor h├ólindeki k├Âm├╝r ├╝zerinde y├╝r├╝t├╝l├╝rd├╝,

-┬źK├ófirlik kafesi┬╗ne konularak sokaklarda te┼čhir ve alay edilirdi,

-Kaz─▒─ča oturtulurdu.

Ya da;

-Akla hayale gelmeyen ac─▒, y├╝z k─▒zart─▒c─▒ ba┼čka cezalar verilirdi,

-Bu cezalar─▒n i├žinde ├Âl├╝m de vard─▒,

-├ľl├╝me mahk├╗m edilenler, bazen odun y─▒─č─▒nlar─▒ i├žerisinde diri diri yak─▒l─▒rd─▒,

-Bazen de ├Âlen ki┼činin cesedinin mezardan ├ž─▒kar─▒l─▒p yak─▒ld─▒─č─▒ olurdu.

Mesel├ó Bizans ─░mparatorlu─ču, Slav Balkanlar─▒ÔÇÖn─▒n ├ž─▒kard─▒─č─▒ ┬źBogomiller Hareketi┬╗nin lideri Vasilios ve taraftarlar─▒n─▒ odun y─▒─č─▒nlar─▒ ├╝zerinde yakm─▒┼č ve bu isyan─▒ b├Âyle bast─▒rma
yolunu tercih etmi┼čti.

Engizisyonlardaki bu uygulamalara insaf sahibi baz─▒ papazlar kar┼č─▒ ├ž─▒km─▒┼čsa da neticeyi de─či┼čtiremediler ve bu insanl─▒k ay─▒b─▒ y├╝zy─▒llarca (1200-1800) devam etti.

Engizisyonlarda kimler yarg─▒lan─▒p ma─čdur olmad─▒ ki!

Do─čum sanc─▒s─▒n─▒ bast─▒rmak i├žin a─čr─▒ kesici kullanan kad─▒nlar bile Tanr─▒ÔÇÖn─▒n HavvaÔÇÖya s├Âyledi─či ÔÇťZahmetini ve gebeli─čini ziyadesiyle ├žo─čaltaca─č─▒m, a─čr─▒ ile evl├ót do─čuracaks─▒n!ÔÇŁ (Tekvin, 3/16) ifadesine kar┼č─▒ ├ž─▒kt─▒klar─▒ gerek├žesiyle yarg─▒land─▒lar.

─░sl├óm kaynaklar─▒ndan hareketle ┬źD├╝nya d├Ân├╝yor!┬╗ dedi─či i├žin me┼čhur Galileo de idam ile yarg─▒lananlar aras─▒ndad─▒r. Galileo, ancak bu fikrinden vazge├žti─čini itiraf sayesinde kurtulabilmi┼čtir. Fakat Jan Huss (├Â. 1415), Giordano Bruno (├Â. 1600) gibi pek ├žok ilim adam─▒ ├Âl├╝me mahk├╗m edilerek diri diri yak─▒lm─▒┼člard─▒r.

Kaynaklara g├Âre yakla┼č─▒k elli bini yakma cezas─▒ olmak ├╝zere engizisyonlarda yar─▒m milyona yak─▒n insan ├Âld├╝r├╝lm├╝┼čt├╝r. Takriben be┼č milyon ki┼či de bulunduklar─▒ yerden g├Â├ž ederek ka├žmak zorunda b─▒rak─▒lm─▒┼čt─▒r.

Bu insanl─▒k su├žu ve Katolik Papa KilisesiÔÇÖnin y├╝zkaras─▒ uygulamalar─▒n bir ba┼čka kan kokan uzant─▒s─▒ da Ha├žl─▒ SeferleriÔÇÖdir. Y├╝zy─▒llar─▒ saran en korkun├ž ┼čiddet ve ter├Âr hareketleri olan bu seferlerde, tamamen papalar─▒n te┼čvikleri vard─▒r. Kendileri zenginlik i├žerisinde y├╝zerken fakir halk─▒ cennet vaatleriyle maceradan maceraya s├╝r├╝klemi┼člerdir. Kurulan ha├žl─▒ ordular─▒, ┬źkutsal sava┼č┬╗ kand─▒rmacas─▒ ve elde edilecek zenginlik sarho┼člu─ču ile ge├žti─či her yerde tarihin en korkun├ž katliamlar─▒n─▒ ger├žekle┼čtirmi┼člerdir. Kud├╝sÔÇÖe girdiklerinde M├╝sl├╝manlar─▒ ├žoluk-├žocuk demeden k─▒l─▒├žtan ge├žirmi┼člerdir. Bu katliamdan Yahudiler ve Katolik olmayan H─▒ristiyanlar da kurtulamam─▒┼čt─▒r.

Di─čer taraftan mezhep ayr─▒l─▒─č─▒ dolay─▒s─▒yla 1024 tarihinde IV. Ha├žl─▒ Seferi ─░stanbulÔÇÖa yap─▒lm─▒┼č ve ┼čehir ya─čma ile alt ├╝st edilmi┼čtir. Niketas Khoniates adl─▒ bir Bizansl─▒ der ki:

ÔÇťMelÔÇÖun L├ótinlerÔÇŽ M├╝lk├╝m├╝ze a─č─▒zlar─▒n─▒n salyalar─▒ ak─▒yor, k├Âk├╝m├╝z├╝ kurutmak istiyorlarÔÇŽ Aram─▒zda bir kin u├žurumu var, onlarla birle┼čmemiz imk├óns─▒z, her ┼čeyimiz ayr─▒…ÔÇŁ

Bir ba┼čka Bizans tarih├žisi de ┼č├Âyle der:

ÔÇťOmuzlar─▒nda ─░saÔÇÖn─▒n ha├ž─▒n─▒ ta┼č─▒yan bu adamlara nispetle M├╝sl├╝manlar, daha insan dostu ve daha merhametlidir.ÔÇŁ

─░stanbulÔÇÖun fethinden evvel Bizans asillerinden NotarasÔÇÖ─▒n ┼ču s├Âz├╝ de me┼čhurdur:

ÔÇť─░stanbulÔÇÖda L├ótin papazlar─▒n─▒n k├╝l├óh─▒n─▒ g├Ârmektense Osmanl─▒ sar─▒─č─▒n─▒ g├Ârmeyi tercih ederim.ÔÇŁ

Ge├želim End├╝l├╝sÔÇÖe.

Tarihin h├ól├ó kan a─člayarak y├ód etti─či ac─▒kl─▒ bir v├ók─▒a, End├╝l├╝s (─░spanya).

Devletleri y─▒k─▒ld─▒ktan sonra End├╝l├╝s M├╝sl├╝manlar─▒ papal─▒k taraf─▒ndan ac─▒mas─▒z katliamlara m├óruz kalm─▒┼čt─▒r. Papal─▒k, Reconquista (yeniden H─▒ristiyanla┼čt─▒rma) diye bir m├╝cadele ba┼člatm─▒┼č ve H─▒ristiyan olmayanlar─▒ hunharca ├Âld├╝rtm├╝┼čt├╝r. Papa II. Clement, Kral KarlosÔÇÖa 12 Nisan 1525 tarihli mektubunda:

ÔÇťH├ól├ó bu topraklarda M├╝sl├╝man halkla birlikte ya┼čan─▒l─▒yor olmas─▒n─▒n kendini son derece ├╝zd├╝─č├╝, bunlar─▒n takibata al─▒n─▒p bir an ├Ânce engizisyona havale edilmeleri gerekti─čiÔÇŽÔÇŁ hususlar─▒na bilhassa vurgu yapm─▒┼čt─▒r.

Bundan sonra ┼čiddetli bir M├╝sl├╝man k─▒y─▒m─▒ ba┼člam─▒┼čt─▒r. Tarihin en kanl─▒ soyk─▒r─▒m─▒ ya┼čanm─▒┼čt─▒r. 700 y─▒ll─▒k birikimiyle d├╝nyan─▒n en b├╝y├╝k ilim ve medeniyet merkezi, harabeye d├Ânm├╝┼čt├╝r. K├╝t├╝phaneler dolusu ilm├« eserler k├╝l edilmi┼čtir. Sa─č b─▒rak─▒lan M├╝sl├╝manlar─▒n bir k─▒sm─▒ kiliselerde bir k─▒sm─▒ da hayvan ah─▒rlar─▒nda ├╝zerlerine vaftiz suyu serpilerek zorla H─▒ristiyanla┼čt─▒r─▒lm─▒┼člard─▒r. End├╝l├╝s katliamlar─▒nda Yahudiler ve Katolik olmayan H─▒ristiyanlar da M├╝sl├╝manlar─▒n ├ók─▒betine u─čram─▒┼čt─▒r.

Neticede Papal─▒─č─▒n b├Âylesine ak─▒l d─▒┼č─▒ uygulamalar─▒na kar┼č─▒ Martin Luther Protestanl─▒k MezhebiÔÇÖni kurmu┼č ve PapaÔÇÖy─▒, Deccal olarak ├«lan etmi┼čtir. Fakat Martin Luther de bir yandan Kanun├«ÔÇÖden yard─▒m ald─▒─č─▒ i├žin:

ÔÇťY├ó Rabbim! B├╝y├╝k T├╝rkleri bir an ├Ânce ba┼č─▒m─▒za getir de, senin il├óh├« ad├óletinden onlar sayesinde nasiplenelim!..ÔÇŁ derken ve d├╝nyada hak ve ad├óleti tevz├« eden T├╝rklerÔÇÖe kar┼č─▒ mukavemetin ┬źk├╝f├╝r┬╗ oldu─čunu s├Âylerken di─čer yandan da M├╝sl├╝man T├╝rkler i├žin ┼č├Âyle diyordu:

ÔÇťBiz onlar─▒ din adamlar─▒ ile birlikte k─▒l─▒├žtan ge├žirmedik├že onlara kar┼č─▒ galip gelemeyiz.ÔÇŁ

LutherÔÇÖin ┼ču c├╝mleleri ise, onun katliam fikrinde papal─▒ktan a┼ča─č─▒ kalmad─▒─č─▒n─▒ g├Âstermektedir:

ÔÇťBir sava┼ča yava┼č yava┼č gitmek, H─▒ristiyanca bir sevgi i┼či de─čildir. Bir kimse d├╝┼čmanlar─▒n─▒n bo─čaz─▒n─▒ kesmeli, onlar─▒ ya─čmalamal─▒ ve yakmal─▒d─▒r ve onlara kar┼č─▒ galip gelene kadar her t├╝rl├╝ zarar─▒ vermelidirÔÇŽ Sadece bir ahmak, bo─čazlaman─▒n ve ├žalman─▒n H─▒ristiyanl─▒─ča ve sevgi ilkesine uygun olmad─▒─č─▒n─▒ ileri s├╝rebilir. Ger├žekte sevgi budur.ÔÇŁ

B├Âyle demesi gayet normal. ├ç├╝nk├╝ okuduklar─▒ mukaddes kitapta daha a─č─▒r katliam c├╝mleleri, bizzat Tanr─▒ÔÇÖya s├Âyletilmektedir:

ÔÇťOrdular─▒n Rabbi ┼č├Âyle diyor:ÔÇŽ vur ve onlar─▒n her ┼čeylerini tamamen yok et ve onlar─▒ esirgeme ve erkekten kad─▒na ve ├žocuktan emzikte olana, ├Âk├╝zden koyuna, deveden e┼če─če kadar hepsini ├Âld├╝r!ÔÇŁ
(I. Samuel 15, 2-3)

ÔÇťÔÇŽBu kavimlerin ┼čehirlerinden nefes alan kimseyi sa─č b─▒rakmayacaks─▒n.ÔÇŁ (Tesniye 20, 16-17)

ÔÇťÔÇŽVurun, g├Âz├╝n├╝z esirgemesin ve ac─▒may─▒n. ─░htiyar─▒, genci, ere varmam─▒┼č k─▒z─▒ ve ├žocuklarla kad─▒nlar─▒ hel├ók i├žin vurun!ÔÇŁ (Hezekiel 9, 4-6)

ÔÇťÔÇŽ Yavrular─▒ g├Âzleri ├Ân├╝nde yere ├žal─▒nacak; evleri ├žapul edilecek ve kar─▒lar─▒ kirletilecek.ÔÇŁ (─░┼čaya 13, 15-16)

Bu kan ve vah┼čet kokan ifadeler, nelere sebep olmad─▒ ki!

├ľncelikle bu c├╝mlelere ├«man edenlerin aralar─▒nda devaml─▒ kan d├Âk├╝lmesine sebep oldu. AvrupaÔÇÖda ┬ź30 Y─▒l Sava┼člar─▒┬╗ diye isimlendirilen ve binlerce insan─▒n ├Âld├╝─č├╝ kanl─▒ mezhep sava┼člar─▒ ya┼čand─▒.

B├Âylece daha bir fakirle┼čen Avrupal─▒ devletler, ─░ncil pazarlama ad─▒ alt─▒nda AfrikaÔÇÖya girdiler, yeralt─▒ ve yer ├╝st├╝ kaynaklar─▒n─▒ tamamen soydular, ├žald─▒lar, s├Âm├╝rd├╝ler. Neticede kendileri semirirken, oralarda insanl─▒k dram─▒ olan a├žl─▒k ve sef├óletin kayna─č─▒ oldular.

Daha sonra d├╝nya sava┼člar─▒ ├ž─▒kt─▒. Milyonlarca insan ├Âld├╝. ─░ngiliz KilisesiÔÇÖnin I. D├╝nya Sava┼č─▒ hakk─▒nda s├Âyledi─či ┬źTanr─▒n─▒n krall─▒─č─▒ ile ┼čeytan (Almanya) aras─▒ndaki sava┼č┬╗ tabiri, dikkat ├žekicidir. Ayn─▒ ┼čekilde ABDÔÇÖnin II. D├╝nya Sava┼č─▒ÔÇÖnda JaponyaÔÇÖya att─▒─č─▒ atom bombalar─▒ projesini ┬źTrinity┬╗/┬źTeslis┬╗ diye isimlendirmesi de son derece manid├órd─▒r. Yani bu teslis bombas─▒, y├╝z binlerce insan─▒ ├Âld├╝rm├╝┼č, tabiatta bitki ve hayvan, canl─▒ n├óm─▒na ne varsa k├Âk├╝n├╝ kurutmu┼čtur.

Bu ├žer├ževede i┼členen daha o kadar ├žok katliamlar var kiÔÇŽ Ba┼čl─▒ ba┼č─▒na ciltler olu┼čtururÔÇŽ Son zamanlarda do─čuda ya┼čananlar cabas─▒ÔÇŽ

─░┼čin en tuhaf yan─▒ da, b├╝t├╝n bu katliamlar─▒n ve vah┼četlerin temelinde Hazret-i ─░saÔÇÖn─▒n sevgisini kazanmak niyetinin olmas─▒, insan├«lik olmas─▒, ┼čimdilerde de demokrasi ihrac─▒ olmas─▒d─▒r. Bir sevgi, insan├«lik ve demokrasi ihrac─▒; bu kadar katliam, cinayet, vah┼čet, zul├╝m ve soyk─▒r─▒m sebebi olabilir mi?

Nerede Hazret-i ─░saÔÇÖn─▒n engin merhamet ve sevgisi, nerede bunlar?!.

─░ncillerde ge├žen ve misyonerlerin de s─▒k├ža kulland─▒klar─▒: ÔÇťD├╝┼čmanlar─▒n─▒z─▒ da sevin!ÔÇŁ ifadesinin, tarihten bug├╝ne kas─▒p kavurmakla, kesip bi├žmekle, yak─▒p y─▒kmakla, i┼čkence ve ├Âl├╝mle, k─▒l─▒├ž ve bombard─▒manlarla uygulanmas─▒, ne garip bir sevgi mant─▒─č─▒!..

Kendisinde yan─▒lmazl─▒k oldu─čunu vehmeden Papa, bu kadar yan─▒lg─▒lar─▒ hi├ž mi fark etmiyor?

Yoksa Yeni Papa, bunlar─▒ bilmiyor mu acaba?

E─čer bu ac─▒ ger├žekleri bilmiyor, g├Ârm├╝yor ve duymuyorsa, ─░sl├ómÔÇÖdaki g├╝zel hakikatlere ne kadar ├ó┼čina olabilir? Nas─▒l olur da ─░sl├óm hakk─▒nda su├žlay─▒c─▒ konu┼čmada bulunabilir? Hangi mant─▒k ve maksatla ├Âz├╝r dilemez?

┼×├Âyle mi d├╝┼č├╝n├╝yor:

PapaÔÇÖn─▒n ├«tikad─▒na g├Âre ─░sa RabÔÇÖd─▒r. ─░saÔÇÖn─▒n vekili olan papa da dolay─▒s─▒yla RabbÔÇÖ─▒n vekilidir. E─čer ├Âz├╝r dilerse, Rab ├Âz├╝r dilemi┼č olacakt─▒r. Bu da olmayacak bir ┼čeydir.

Fakat unutmamal─▒ ki papan─▒n yanl─▒┼člar─▒ RabbÔÇÖ─▒n yanl─▒┼člar─▒ de─čildir.

Yine de kendi ger├žeklerine k├Âr ve sa─č─▒r kalan birinden, ─░sl├ómÔÇÖa kar┼č─▒ hakkaniyetli bir ┼čekilde g├Âz ve kulak kesilmesini beklemiyorum.

Bu m├╝mk├╝n de─čil.

Bekledi─čim ┼čey, sadece uydurma ve yak─▒┼čt─▒rma bilgilerle bizleri rencide etmemesi. ├ç├╝nk├╝ kendi a├ž─▒klar─▒, bu ┼čekilde kapanmaz. ├ç├╝nk├╝ ─░sl├ómÔÇÖa kar┼č─▒ maksatl─▒ bir ┼čekilde olumsuz ├Ânyarg─▒ i├žin ├ž─▒rp─▒nmak PapaÔÇÖya ├žare olamaz. ├ç├╝nk├╝ H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ├ž├Âk├╝┼č├╝n├╝ durdurmak ve ─░sl├ómÔÇÖ─▒n d├╝nyadaki y├╝kseli┼čini engellemek ad─▒na karalay─▒c─▒ tav─▒rlar sergilemek, hakikatleri de─či┼čtirmez.

Çünkü;

G├╝ne┼č hi├žbir zaman bal├ž─▒kla s─▒vanamam─▒┼čt─▒r.

Bilhassa ─░sl├óm g├╝ne┼čiÔÇŽ

Yeni Papa bu ger├že─či de bilmiyor mu acaba? Yoksa s├Âyledi─či s├Âz├╝n hakikatinden habersiz mi, ya da d├╝nyada y├╝kseli┼či artan ─░sl├ómÔÇÖa kar┼č─▒ kas─▒tl─▒ bir olumsuz ├Ânyarg─▒ olu┼čturma tel├ó┼č─▒ i├žinde mi? Kendilerinde oldu─ču gibi ─░sl├ómÔÇÖ─▒n da k─▒l─▒├žla yay─▒ld─▒─č─▒n─▒ ifade ederken hangi mal├╗matla konu┼čuyor?

Dile getirdi─či ve ├Âz├╝r dilemedi─či ithamlardan ├Ânce ve sonra ┼ču ger├žekleri g├Âremedi mi?

─░sl├óm, gariplerle ba┼člam─▒┼č bir dindir.

Hazret-i PeygamberÔÇÖin merhametli ve ┼čefkatli elleriyle kalbi k─▒r─▒klar─▒, zay─▒flar─▒, ├ócizleri, mazlumlar─▒ ve ma─čdurlar─▒ ba─čr─▒na basarak fev├ž fev├ž yay─▒lm─▒┼čt─▒r. Hangi ┼čart i├žinde olursa olsun hid├óyet yolunda ak─▒l ve g├Ân├╝lden ba┼čka bir vas─▒ta kullan─▒lmam─▒┼čt─▒r.

Hele k─▒l─▒├ž!

Davette hi├ž kullan─▒lmam─▒┼čt─▒r.

Zaten k─▒l─▒├ž, Mekke D├ÂnemiÔÇÖnde: ┬źNiye M├╝sl├╝man oldunuz, vazge├žin!┬╗ diyenlerin elindeydi. Yani M├╝sl├╝man olmak, bir bak─▒ma k─▒l─▒├ž ve ├Âl├╝m tehlikesi alt─▒nda ya┼čamak demekti. Nitekim Hazret-i Y├ósir ve Hazret-i S├╝meyye gibi nice zay─▒f ┼čah─▒slar i┼čkence ile ┼čeh├«d edildiler. Bir k├Âle olan Hazret-i Bil├ólÔÇÖe yap─▒lan ez├ólar anlatmakla bitmez. ┼×iirin diliyle ┼č├Âyle aktaral─▒m:

├ťmeyye bin Halef ÔÇÖin vard─▒ zenci bir k├Âlesi,
Bil├ólÔÇÖdi ismi, sulardan g├╝zeldi, g├╝rd├╝ sesi.
Ras├╗lÔÇÖ├╝n a┼čk ile c├ón att─▒ HakkÔÇÖa d├óvetine,
├ťmeyye, k─▒zd─▒ bu parlak g├Ân├╝l hid├óyetine.
┬źNe hakla eyledin ├«man?┬╗ deyip de etti cef├ó,
Bil├ólÔÇÖse her ┼čeye ra─čmen ├Âz├╝nde HakkÔÇÖa vef├ó,
┬źEhad, ehad┬╗ dedi ┼čirkin alev alev k├Âz├╝ne,
┬źO bir, O bir!┬╗ diye hayk─▒rd─▒ m├╝┼čri─čin y├╝z├╝ne!
Yat─▒rd─▒lar kuma k─▒zg─▒n har├óretinde ├ž├Âl├╝n,
Zay─▒f v├╝c├╗dunu ta┼člarla ezdiler her g├╝n..
K├Âp├╝kl├╝, di┼čli a─č─▒zlarla s├Âvd├╝ler boyuna,
Yalaz yalaz nice k─▒rba├žla d├Âvd├╝ler boyuna.
Eb├╗bekir, bu zor i┼čkenceden olup da hazin,
Garip Bil├ólÔÇÖi sat─▒n ald─▒ Hak r─▒z├ós─▒ i├žinÔÇŽ
┼×erefle eyledi ├óz├ód o ├ži─čnenen k├Âleyi,
G├Ân├╝l huz├╗runa d├Ând├╝rd├╝ bitmeyen ├žileyiÔÇŽ [Seyr├«]

H├ós─▒l─▒ k─▒l─▒├ž, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ba┼člang─▒├ž y─▒llar─▒nda Hazret-i Bil├ól mis├óli gariplerin elinde de─čil, boyunlar─▒nda bir tehdit unsuruydu. Hatt├ó m├╝┼čriklerin elindeki k─▒l─▒├ž, gittik├že ayg─▒rla┼čt─▒ ve M├╝sl├╝manlar─▒ vatanlar─▒ndan ay─▒rd─▒, hicretlere mecbur b─▒rakt─▒. Buna ra─čmen, yani M├╝sl├╝man olmak tehlikeli bir meseleyken, insanlar ─░sl├ómÔÇÖa ko┼čmaya devam ettiler.

H├ól b├Âyleyken nas─▒l oluyor da ─░sl├ómÔÇÖ─▒n k─▒l─▒├ž zoruyla yay─▒lm─▒┼č oldu─čundan bahsedilebiliyor?

Medine D├ÂnemiÔÇÖnde M├╝sl├╝manlar g├╝├žlendiklerinde tabi├« ki ellerine k─▒l─▒├ž ald─▒lar. Ancak bu, insanlar─▒ M├╝sl├╝man yapmak i├žin de─čil, sadece z├ólimlerin ve vah┼četlerin ├Ân├╝ne ge├žebilmek i├žindi. Kendilerini savunabilmek i├žindi. ├ç├╝nk├╝ m├╝┼črikler her f─▒rsatta ─░sl├ómÔÇÖ─▒ ve M├╝sl├╝manlar─▒ tamamen yok etmek azmindeydiler.

Bu ├žer├ževede Hazret-i PeygamberÔÇÖin b├╝t├╝n harplerinin savunma harbi oldu─ču dikkate al─▒n─▒rsa ─░sl├ómÔÇÖ─▒n, k─▒l─▒c─▒ nas─▒l kulland─▒─č─▒ daha iyi anla┼č─▒l─▒r. Ayr─▒ca Mekke FethiÔÇÖnde Hazret-i PeygamberÔÇÖin harikul├óde metotlarla ┼čehri kan d├Âkmeden almas─▒ ve genel af ├«lan etmesi, son derecede ├Ânemli bir husustur.

Di─čer taraftan yukar─▒da anlatt─▒─č─▒m─▒z gibi H─▒ristiyanlarda bolca g├Âr├╝len ve sava┼člar─▒n birer katliam olarak ger├žekle┼čti─či bir d├Ânemde Hazret-i PeygamberÔÇÖin, muharebelerdeki katliamlar─▒ affa d├Ân├╝┼čt├╝r├╝c├╝ ad─▒mlar─▒ ve bu ad─▒mlardaki ad├ólet, ┼čefkat ve merhamet dolu muvaffak─▒yeti, tart─▒┼čmas─▒z bir ger├žektir. ├ľyle ki bu ger├žek, filozof LafayetÔÇÖe ┼ču c├╝mleyi s├Âylettirmi┼čtir:

ÔÇťEy Muhammed! Senin ad├óleti ger├žekle┼čtirmek hus├╗sunda ula┼čt─▒─č─▒n seviyeyi bir daha hi├ž kimse g├Âsteremedi!..ÔÇŁ

Buna ra─čmen ─░sl├ómÔÇÖa ┬źk─▒l─▒├žla yay─▒lm─▒┼čt─▒r┬╗ diye ithamda ve karalamada bulunanlara sormak l├óz─▒m:

Hazret-i PeygamberÔÇÖin, K├óbeÔÇÖde ibadet ederken ├╝zerine seksen kiloluk deve i┼čkembesi konulmas─▒ kar┼č─▒s─▒ndaki sabr─▒nda, k─▒l─▒├ž m─▒ var?

Hazret-i Bil├ólÔÇÖin, i┼čkence i├žin s─▒cak kumlar─▒n ├╝zerine yat─▒r─▒l─▒p da g├Â─čs├╝ne kayalar kondu─čunda ┬źAllah bir!┬╗ diye hayk─▒rmas─▒, k─▒l─▒├žla m─▒?

Hazret-i S├╝meyyeÔÇÖnin, k─▒zarm─▒┼č demir ├žubuklarla ├Âl├╝me r├óz─▒ olup M├╝sl├╝manl─▒ktan vazge├žmemesi, k─▒l─▒├žla M├╝sl├╝manl─▒k m─▒?

Bir aya─č─▒ bir deveye di─čer aya─č─▒ ba┼čka bir deveye ba─član─▒p da ─░sl├ómÔÇÖdan caymad─▒─č─▒ i├žin ikiye b├Âl├╝nen sah├ób├«nin M├╝sl├╝manl─▒─č─▒ k─▒l─▒├žla m─▒?

─░sl├óm yolunda evini bark─▒n─▒ terk etmek pahas─▒na hicret edenlerin ├«man─▒, k─▒l─▒├žla m─▒?

Ens├ór-─▒ kir├óm─▒n, muhacir├«n-i kir├óm ile her ┼čeylerini ikiye b├Âl├╝p payla┼čacak seviyede bir karde┼člik ya┼čamas─▒, k─▒l─▒├žla m─▒?

Mekke FethiÔÇÖnde Hazret-i PeygamberÔÇÖin, kendine ait biri m├╝b├órek annesinden di─čeri de han─▒m─▒ndan kalma iki evine de m├╝┼črikler taraf─▒ndan sat─▒ld─▒─č─▒ i├žin gidemeyip de ├žad─▒rda kalmas─▒, k─▒l─▒├ž m─▒? ├ťstelik b├╝t├╝n MekkeÔÇÖyi fethetmi┼č bir muzaffer kumandan ikenÔÇŽ

Hazret-i PeygamberÔÇÖin te┼črifinden ve hususiyetlerinden haberd├ór olunca kelime-i ┼čah├ódet getirip de: ┬źYan─▒nda olsayd─▒m, ayaklar─▒n─▒ y─▒kard─▒m.┬╗ diyen Habe┼čistan k─▒ral─▒ Nec├ó┼č├«ÔÇÖnin M├╝sl├╝manl─▒─č─▒, k─▒l─▒├žla m─▒?

Elbette ki de─čil.

Asla de─čil.

├ç├╝nk├╝ b├╝t├╝n bunlar hi├žbir zaman k─▒l─▒├žla de─čil, ancak g├Ân├╝llerin fethiyle m├╝mk├╝n olabilecek neticelerdir.

Dolay─▒s─▒yla hid├óyet-i ─░sl├ómÔÇÖda k─▒l─▒c─▒n hi├žbir ┼čekilde hi├žbir yeri yoktur, olmam─▒┼čt─▒r da. Sava┼č esnas─▒nda olunsa bile. ─░┼čte hayal ├╝st├╝ bir ├Ârnek:

BedirÔÇÖde M├╝sl├╝manlar suyun ba┼č─▒n─▒ tutmu┼člard─▒. Muharebe ba┼člamadan bir g├╝n ├Ânce m├╝┼čriklerden bir grup gelerek su almak istedi. Sah├óbe r├óz─▒ olmak istemediyse de Ras├╗lullah -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- Efendimiz, onlara su verilmesini emretti. Ertesi g├╝n kendisine k─▒l─▒├ž ├žekecek kimselere g├Âsterilen bu merhamet, tarihin hangi sayfas─▒nda var?

Tabi├« bu noktada hid├óyete davet ile savunmay─▒ birbirinden ay─▒rmak l├óz─▒m. Yani hid├óyette k─▒l─▒├ž ne kadar gereksizse, savunmada da o kadar mecburiyet oldu─čundan ─░sl├óm; k─▒l─▒c─▒, d├╝┼čmanlara kar┼č─▒ bir koruyucu olarak de─čerlendirmi┼čtir. Fakat bu mecb├╗riyette de k─▒l─▒c─▒ ├ódeta hassas bir kalem gibi kullanm─▒┼č, onun zul├╝m makinesi olmas─▒n─▒ engellemi┼čtir. ─░┼čte k─▒l─▒├žla ilgili Edebali HazretleriÔÇÖnin Osman GaziÔÇÖye ├Âl├╝ms├╝z nasihatleri:

ÔÇťHam armut yenmez; yense bile ba─čr─▒nda kal─▒r. Bilgisiz k─▒l─▒├ž da t─▒pk─▒ ham armut gibidir.ÔÇŁ

ÔÇťSava┼č─▒ sevmem. Kan ak─▒tmaktan ho┼članmam. Yine de bilirim ki, k─▒l─▒├ž kalk─▒p inmelidir. Fakat bu kalk─▒p-ini┼č ya┼čatmak i├žin olmal─▒d─▒r. Hele ki┼činin ki┼čiye k─▒l─▒├ž indirmesi bir cin├óyettir.ÔÇŁ

─░sl├óm, k─▒l─▒c─▒ bu ┼čekilde kalem olarak kullanmay─▒ ├Â─čretmeseydi;

Cihan Sultan─▒ Fatih Mehmed Han, hatal─▒ olarak elini kestirdi─či bir H─▒ristiyan mimarla ayn─▒ mahkemede yarg─▒lanabilir ve aleyhinde karar verilebilir miydi?

─░stanbul fethinden sonra hangi H─▒ristiyan─▒n burnu kanam─▒┼čt─▒r? Fetihte hakk─▒ ve hukuku tevz├« etti─či i├žin FatihÔÇÖin yoluna g├╝l buketleri sa├žanlar H─▒ristiyanlar de─čil miydi? ┼×ayet Fatih, k─▒l─▒c─▒ kalem olarak kullanmasayd─▒, bu neticeleri alabilir miydi?

Yavuz gibi sert ve dir├óyetli bir padi┼čah─▒, Zenbilli Ali EfendiÔÇÖnin m├╝dahalesi ├╝zerine verdi─či yanl─▒┼č karardan d├Ând├╝ren neydi, k─▒l─▒├ž m─▒?

├çanakkaleÔÇÖdeki T├╝rk askerinin, ate┼čkes ├«lan edilince kendi yaras─▒na toprak bas─▒p da bir Frans─▒z askerinin yaras─▒na kendi g├Âmle─čini y─▒rtarak sarg─▒ bezi yapmas─▒, k─▒l─▒c─▒ndaki kalemin h├╝neri de─čil miydi?

Bu ┼čanl─▒ h├╝nere kim dil uzatsa, kendini ay─▒plam─▒┼č olur.

Hazret-i Mevl├ón├óÔÇÖn─▒n ifadesiyle:

ÔÇťK├Âpeklerin dudaklar─▒ de─čdi diye deniz kirlenmez.ÔÇŁ

Tarihe soral─▒m:

E─čer ─░sl├óm sayesinde ecdad─▒m─▒z k─▒l─▒├žlar─▒n─▒ kalem gibi kullanmasalard─▒, 500 y─▒l h├ókim olarak kald─▒─č─▒m─▒z Balkanlarda bug├╝n M├╝sl├╝man olmam─▒┼č tek bir fert kal─▒r m─▒yd─▒? ─░┼čte d├╝nyada 620 sene kesintisiz devam edebilen Osmanl─▒ÔÇÖdan ba┼čka ikinci bir devletin olmamas─▒ bu sebepledir.

Velhas─▒l;

Bunlar─▒ ve benzeri say─▒s─▒z ger├žekleri bir tarafa b─▒rak─▒p ─░sl├óm ve M├╝sl├╝manlar hakk─▒nda olumsuz ├Ânyarg─▒lar olu┼čturmak, her zaman i├žin temelsiz ve mesnetsiz i┼člerdir.

Tabiî;

B├╝t├╝n bunlar─▒n yan─▒nda;

Yeni Papalar, her zaman ─░sl├óm├« ger├žeklere ve g├╝zelliklere sa─č─▒r kal─▒p da istediklerini uydurma hakk─▒na sahiptirler.

Bu d├╝nyada; kimi hakikatle ya┼čamay─▒ sever, kimi hayal ileÔÇŽ