┬ź8 MART KADINLAR G├ťN├ť┬╗ M├ťNASEBET─░YLE

YAZAR : Nurten Selma ├çEV─░KO─×LU

Kad─▒n en m├╝kemmel ve son din olan ─░sl├óm ile y├╝celmi┼čtir. Bu y├╝ce d├«nin ├Ânderi, insanl─▒─č─▒n iftihar─▒, en g├╝zel ahl├ók─▒n tims├óli Hazret-i Peygamber -aleyhissal├ótu vessel├óm-ÔÇÖ─▒n kad─▒nlara kar┼č─▒ davran─▒┼člar─▒ndaki yumu┼čakl─▒k, nez├óket ve hakperestlik, kad─▒na nas─▒l bak─▒lmas─▒ gerekti─čini a├ž─▒k ve net olarak ortaya koymu┼čtur. Hazret-i Peygamber -aleyhissel├óm-, kad─▒n haklar─▒n─▒ en do─čru kullanan ve onun kutsiyetini pratik uygulamalar─▒yla b├╝t├╝n d├╝nyaya il├ón eden tek liderdir. Bug├╝nk├╝ insanl─▒─č─▒n kad─▒na bak─▒┼č─▒ndaki ├Âl├ž├╝s├╝zl├╝k ve seviyesizlik, bu hakikatin icr├ó edilmedi─či ger├že─čini bir kere daha ispatl─▒yor.

Biz de diyoruz ki, problemlerimizin ├ž├Âz├╝m├╝n├╝ yanl─▒┼č yerlerde ve yanl─▒┼č adreslerde aramayal─▒m. Problemin cevab─▒ yanl─▒┼č sorularla bulunmaz. Do─čru adres, do─čru cevaplar ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ve onun rehberi Hazret-i Muhammed -aleyhissel├óm-ÔÇÖ─▒n hayat dolu uygulamalar─▒ndad─▒r. Kad─▒n konusunda oldu─ču gibi her s─▒k─▒nt─▒l─▒ durumla kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m─▒zda kendi k─▒staslar─▒m─▒z, kendi inan├žlar─▒m─▒z d├óhilinde problemlerimize ├ž├Âz├╝mler aranmal─▒ ve bulunmal─▒d─▒r.

Y├ťCE ─░SL├éMÔÇÖIN KADINA BAKI┼×I

Ôť│ Y├╝ce ─░sl├óm d├«ni; kad─▒nlar─▒n, tarih boyunca m├óruz kald─▒klar─▒ b├╝t├╝n menf├« durumlar─▒ t├╝m├╝yle ortadan kald─▒rm─▒┼č, getirdi─či il├óh├« men┼čeli h├╝k├╝m ve prensiplerle, kad─▒n─▒n aleyhine i┼čleyen kanun, ├Ârf ve ├ódetleri k├Âk├╝nden kaz─▒y─▒p yok etmi┼čtir.

Ôť│ Y├╝ce ─░sl├óm d├«ni; kad─▒n─▒n pazarlarda al─▒n─▒p sat─▒lan bir e┼čya olmad─▒─č─▒n─▒, her ┼čeyden ├Ânce onun bir insan olarak de─čeri bulundu─čunu ve toplumun en k├╝├ž├╝k birimi olan ailenin kurulmas─▒nda, erke─čin b├Âl├╝nmez bir par├žas─▒ oldu─čunu, onsuz erke─čin eksik ve yar─▒m kald─▒─č─▒n─▒ ├žok a├ž─▒k ve net olarak ifadelendirmi┼čtir.

Ôť│ Y├╝ce ─░sl├óm d├«ninde, kad─▒n; ┼čefkat, merhamet ve h├╝rmet duyulmas─▒ gereken asil ve nezih bir varl─▒kt─▒r.

Ôť│ Gelmi┼č-ge├žmi┼č ve OÔÇÖndan bir ba┼čkas─▒ daha gelmeyecek olan, k├óin├ót─▒n ├Ârnek insan─▒ Peygamber -aleyhissal├ót├╝ vessel├óm- Efendimiz; kad─▒nlar─▒n n├órin, n├ózik, ve kibar olduklar─▒na i┼čaretle, onlar─▒n hi├ž k─▒r─▒lmamas─▒ ve incitilmemesi gerekti─čini tavsiye etmi┼člerdir.

Ôť│ Hazret-i Peygamber -aleyhissal├ótu vessel├óm-ÔÇÖa ilk inanan ve OÔÇÖna en b├╝y├╝k deste─či veren han─▒m─▒ Hazret-i Hatice -rad─▒yall├óhu anh├ó- AnnemizÔÇÖdir.

Ôť│ D├«nimizde kad─▒na o denli ehemmiyet verilmi┼čtir ki, s─▒rf kad─▒nlarla ilgili iki s├╗re inmi┼čtir. Bunlar; Nis├ó (=Kad─▒nlar) S├╗resi ve Meryem S├╗resiÔÇÖdir.

Ôť│ Aile binas─▒n─▒n kurulmas─▒nda emsalsiz bir yeri bulunan kad─▒na ger├žek de─čerini veren ─░sl├óm d├«ni, onu d├╝┼čt├╝─č├╝ yerden kurtarm─▒┼č ve toplumda kendisine bah┼čedilen bu mevkii koruyabilmesi i├žin baz─▒ h├╝k├╝mler koymu┼čtur. Kad─▒n─▒n eskiden bulundu─ču k├Ât├╝ durumlara bir daha s├╝r├╝klenmemesi ve toplum i├žerisinde kendisine yak─▒┼č─▒r yerde dimdik ayakta kalabilmesi i├žin, kad─▒na ├Ânemli vazifeler y├╝klemi┼čtir.

Ôť│ Y├╝ce ─░sl├óm d├«ni; kad─▒n─▒n mesÔÇÖ├╗liyetine verilen vazifeleri yerine getirdi─či s├╝rece y├╝kselece─čini ve toplumda kendisine l├óy─▒k de─čeri kazanaca─č─▒n─▒ vaz ediyor. Fakat kendisine verilen bu ulv├« g├Ârevleri yerine getirmeyen kad─▒nlar─▒n, kendi varl─▒klar─▒n─▒ k├Ât├╝ye kullan─▒p kad─▒nl─▒k ┼čereflerini korumad─▒─č─▒ takdirde; ruh yap─▒s─▒n─▒n zedelenip m├ónen ├ž├Âkece─čini, k─▒ymet ve ├«tibar─▒n─▒ yitirip eski sef├ólet g├╝nlerine geri d├Ânece─čini ve de─čerini kaybedece─čini ihtar etmi┼čtir.

Ôť│ Bu ihtara uymayan kad─▒n; kad─▒nl─▒k vas─▒flar─▒n─▒ terk ettik├že d├╝┼čen, d├╝┼čt├╝k├že de h├╝rmete l├óy─▒k h├óllerini kaybeden bir vaziyete gelmi┼čtir. Devrimizde kad─▒n, daima yenilen ve her yenili┼činde galip il├ón edilen bir pehlivan durumundad─▒r. Bunu bir annenin ├žocu─čunu d├Âvd├╝kten sonra, a─člamas─▒n diye a─čz─▒na ┼čeker vermesine benzetebiliriz. Evet, ne yaz─▒k ki kad─▒n, insanl─▒k d├╝nyas─▒nda; ┬źH├╝rriyetini kazand─▒n!┬╗ yaygaras─▒na aldanarak bug├╝n i├žinde bulundu─ču fel├óketlere s├╝r├╝klenmi┼čtir. Bu senaryolar, bat─▒dan gelmi┼čtir. H├ólbuki bat─▒ medeniyeti, erkek gibi kad─▒na da mutluluk getirmemi┼čtir. Hatt├ó daha ├žok kad─▒n─▒n r├╗h├« ve madd├« de─čerlerini silip s├╝p├╝ren bir zihniyeti yerle┼čtirmekle kad─▒n─▒ mutsuz k─▒lm─▒┼čt─▒r.

Ôť│ Hem d├╝nya tarihinin hem de ─░sl├óm tarihinin yapraklar─▒n─▒ bir bir ├ževirip okudu─čumuzda g├Âr├╝r├╝z ki; kad─▒n, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n y├╝ce prensiplerine s├ód─▒k kald─▒─č─▒ s├╝rece, ┼čerefini ve toplum i├žindeki ├«tibar─▒n─▒ zirveye y├╝kseltmi┼čtir.

Ôť│ Ne zaman ki kad─▒n, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n kuts├« prensiplerine s─▒rt ├ževirip uzakla┼čm─▒┼č ve onlar─▒ hi├že saym─▒┼čt─▒r; i┼čte o zaman zarf─▒nda, de─čerini kaybetmi┼č ve gazete s├╝tunlar─▒nda, rekl├óm afi┼člerinde, fuhu┼č yap─▒lan ahl├óks─▒z mek├ónlarda; kendisine em├ónet olarak bah┼čedilen en mahrem yerlerini, c├╝retk├órca te┼čhir ederek istism├ór edilmi┼č ve bir ticaret mal─▒ gibi kullan─▒lm─▒┼čt─▒r.

Ôť│ Para kazanmak, vurgunlar vurup servet sahibi olmak isteyen birtak─▒m art niyetli ki┼či ve kurulu┼člar; kad─▒n─▒ istism├ór edip toplumun temel ta┼člar─▒n─▒ yeti┼čtirme g├Ârevi olan bu de─čerli varl─▒─č─▒, de─čersiz h├óle getirmek i├žin ellerinden ne geliyorsa yapt─▒lar. Kad─▒n─▒ ├ódeta ahl├óks─▒zl─▒─č─▒n sembol├╝ h├óline getirdiler. Onun en mahrem yerlerini herkese pe┼čke┼č ├žekercesine hay├ós─▒zca sergilediler ve en ac─▒s─▒ da bunu bizzat kad─▒n─▒n kendisine keyifle yapt─▒rd─▒lar. Ne yaz─▒k ki nice gafil kad─▒n da; bu ┼čerefsiz i┼či; ┼čan, ┼č├Âhret ve ┼čeref olarak g├Ârd├╝ ve ├Âyle bir aldan─▒┼ča s├╝r├╝klendi ki d├╝nden bug├╝ne ┼čik├óyetlenmemize kadar meseleyi vard─▒rd─▒. Bunun neticesinde kad─▒n; de─čerini d├╝┼č├╝rd├╝, kad─▒nl─▒k ├«tibar─▒n─▒ zedeledi. Ard─▒ndan da nesiller bozuldu.

Ôť│ Maalesef art niyetli, keselerini doldurmak isteyen, kad─▒n─▒n g├╝zelliklerini kullanarak para kazanma merakl─▒s─▒ olan ahl├óks─▒z ve izÔÇśans─▒z ┼čah─▒slar, hatt├ó m├╝esseseler; kendi ├žirkin emelleri i├žin kad─▒n─▒ kulland─▒lar.

Ôť│ Ailesinin e┼čsiz sultan─▒, yuvas─▒n─▒n ve yavrusunun yeg├óne koruyucusu bu k─▒ymetli varl─▒k; en basit gazetelerde boy g├Âsteren ├ód├« bir duruma d├╝┼č├╝r├╝lm├╝┼čt├╝r. Kad─▒na; ┬ź├Âzg├╝rl├╝k┬╗ kisvesi alt─▒nda kocas─▒na isyan─▒, b├╝y├╝klere sayg─▒s─▒zl─▒─č─▒, k├╝├ž├╝klere merhametsizli─či, akraba-arkada┼č-kom┼čuya nez├óketsiz davranmay─▒ ├Â─črettiler.

Ôť│ ─░sl├óm d├╝┼čmanlar─▒; ┬źkad─▒n haklar─▒┬╗ perdesi alt─▒nda, kad─▒n─▒ ├Âz benli─činden uzakla┼čt─▒rarak, onu kand─▒r─▒p do─čru yoldan ay─▒rd─▒lar.

Ôť│ BU SEBEPLE; EY M├ťSL├ťMAN KADINI! UYAN GAFLET UYKUSUNDAN…

Ôť│ ─░SL├éMÔÇÖIN SANA GET─░R─░P SUNDU─×U KURTARICI ESASLARA DAYAN!

Ôť│ ─░┼×TE O ZAMAN SANA B├ťT├ťN GER├çEKLER OLUR AY├éN…

Ey m├╝sl├╝man han─▒mefendi!

Ôť│ Sen bu d├╝nyaya bo┼čuna gelmedin. D├╝nyaya geli┼činde nice hikmet ve sebepler var. Sen ba┼č─▒bo┼č dola┼čas─▒n diye yarat─▒lmad─▒n. Yapacak oldu─čun bir├žok g├Ârev ve mesÔÇÖ├╗liyetlerin var. Bunlar─▒ yerine getirdi─činde, toplum i├žindeki m├╝mtaz yerini alm─▒┼č olursun.

Ôť│ ─░sl├ómÔÇÖ─▒n temel prensiplerini yerine getiren kad─▒nlar─▒ d├╝┼č├╝n. Onlar ne a─č─▒r ┼čartlar alt─▒nda ya┼čam─▒┼člar, bin bir t├╝rl├╝ zorluk ve me┼čakkat i├žinde ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ├žizdi─či nurlu ve vakarl─▒ yoldan hi├ž ayr─▒lmam─▒┼člard─▒r. Haydi, sen de kalk ve art─▒k onlar─▒n yoluna rev├ón ol!..