HA├çÔÇÖIN KANCASI

YAZAR : Mustafa As─▒m K├ť├ç├ťKA┼×CI tali@yuzaki.com

Teb├╝k Seferi, ┬źHil├ól-Ha├ž┬╗ m├╝cadelesinin ilk sahnelerinden biriydi. Peygamber Efendimiz 30.000 sah├ób├«si ile istihb├ór olunan Ha├žl─▒ haz─▒rl─▒─č─▒n─▒n ├╝zerine gitti. Kar┼č─▒s─▒na ├ž─▒kamad─▒lar.

Medine d├Ân├╝┼č├╝nde, o ├žok m├╝him ve hayat├« sefere kat─▒lmayanlar─▒ bir sorgulama bekliyordu.

Yalanc─▒ m├╝naf─▒klar… Tevbek├ór m├╝ÔÇÖminler…

├ť├ž ki┼či daha vard─▒. Onlar ne yalan mazeretlere s─▒─č─▒nm─▒┼člard─▒ ne de tevbede erken davranabilmi┼člerdi. Allah Ras├╗l├╝, onlar─▒ il├óh├« bir emirle tecrit etti. Sel├ómlar─▒n─▒ dah├« almad─▒… Allah Te├ól├ó;

ÔÇťMahcubiyetten dah├« olsa g├Âz├╝n├╝ onlardan ay─▒rma!ÔÇŁ dedi─či ash├ób─▒ hakk─▒nda, ┼čimdi;

ÔÇťOnlar─▒n y├╝z├╝ne bakma!ÔÇŁ diyordu demek ki. ├ç├╝nk├╝ onlar; ha├ž─▒n hunhar taarruzlar─▒na kar┼č─▒, hil├ól d├óv├ós─▒n─▒ terk etmi┼člerdi.

Ha├žl─▒ o g├╝n, yok etmek istiyordu. Tarih boyunca da bu niyetler hep, FilistinÔÇÖden ├ž─▒karmak, AnadoluÔÇÖdan ├ž─▒karmak, End├╝l├╝sÔÇÖten ├ž─▒karmak, Balkanlardan ├ž─▒karmak ┼čeklinde ┼čekillendi. Bug├╝n de ─░sl├ómÔÇÖa m├ól edilemeyece─či h├ólde cihadist diye adland─▒r─▒lan ter├Âr, ─░sl├ómofobi, minare referandumu, entegrasyon g├Âr├╝nt├╝s├╝ alt─▒nda asimile, m├╝sl├╝man m├╝ltec├« almak istememek, hatt├ó m├╝sl├╝man ├╝lkelere vize vermemek ve benzeri tez├óh├╝rlerle ortaya ├ž─▒kan ─░sl├óm d├╝┼čmanl─▒─č─▒ da ─░sl├ómÔÇÖ─▒ ├Ânce bat─▒dan sonra da d├╝nyadan silmeye y├Ânelik…

O g├╝nlerde, o geri kalm─▒┼č ├╝├žl├╝den K├óÔÇśb bin M├ólikÔÇÖe bir mektup geldi. Bizans tesirindeki Gass├ón├« em├«rindendi bu mektup. Diyordu ki:

ÔÇťArkada┼č─▒n─▒n sana haks─▒z yere eziyet verdi─čini biliyoruz… Bize kat─▒l─▒rsan, sana hak etti─čin k─▒ymet verilecektir!..ÔÇŁ

Hazret-i K├óÔÇśb, bu mektupla bir kere daha y─▒k─▒ld─▒. Allah Ras├╗l├╝ÔÇÖn├╝n ve m├╝ÔÇÖmin karde┼člerinin y├╝z├╝ne bakmad─▒─č─▒ bir peri┼čanl─▒─ča, bir de d├╝┼čman─▒n ├╝mit besledi─či bir adam olmak peri┼čanl─▒─č─▒ eklenmi┼čti.

Dikkat edelim:

Teb├╝kÔÇÖte Hil├ól ordusunun kar┼č─▒s─▒na ├ž─▒kamayan Ha├žl─▒; m├╝sl├╝manlar─▒n i├žine bir tefrika atmak, onlar─▒ i├žeriden ifs├ód etmeye kalkmak hususunda ne kadar da istekli, becerikli ve h─▒zl─▒d─▒r! MedineÔÇÖde ya┼čanan bu h├ódiseden haberdar olduklar─▒na g├Âre; istihbarat├ž─▒lar─▒ ve casuslar─▒ da vard─▒. Demek ki m├╝naf─▒klarla temas i├žindeydiler. Nitekim Teb├╝k d├Ân├╝┼č├╝; EfendimizÔÇÖe bir suikast d├╝zenlendi. Ba┼čar─▒s─▒z oldular. H─▒y├ónet te┼čebb├╝s├╝n├╝n ├╝ss├╝ olmas─▒ i├žin Mescid-i D─▒r├órÔÇÖ─▒ kurdular. Fakat o ┼čer yuvas─▒ da Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒n emriyle imh├ó edildi.

Ha├ž, Hil├ólÔÇÖe kanca atmaya ├žal─▒┼čmaktayd─▒. Hil├ólÔÇÖin burcunda yuvalanmaya kalkmaktayd─▒. ├ç├╝nk├╝ mert├že d├Âv├╝┼čmekte ┼čans─▒n─▒n olmad─▒─č─▒n─▒ biliyordu; i┼čin i├žine n├ómertlik kar─▒┼čt─▒rmak, hem seciyesinin gere─čiydi, hem de muhatab─▒na en b├╝y├╝k darbeydi.

K├óÔÇśb -rad─▒yall├óhu anh- bu teklife yenilmedi. L├ókin tarih boyunca, Hil├ól-Ha├ž m├╝cadelesinde, kendisini ha├ža kulland─▒ranlar eksik olmad─▒.

Ba┼člang─▒├žta ne kadar masum, iyi niyetli, samim├« olunursa olunsun; yabanc─▒yla dostluk her ┼čeyi peri┼čan eden bir zehir. Bu sebeple Hayat Rehberimiz KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde defalarca; k├ófirlerle, yahudi ve h─▒ristiyanlarla dostluk yasaklanm─▒┼čt─▒r. Bilhassa ┼ču ├óyet, verece─čimiz misallerde ya┼čananlar─▒ ne kadar net anlat─▒yor:

ÔÇť(K├ófirleri dost edinmeyin! ├ç├╝nk├╝) ┼čayet onlar sizi ele ge├žirirlerse, (onlar─▒n avucuna d├╝┼čerseniz, ├Ânceki sahte dostluklar─▒n─▒ bitirip ├ón─▒nda) size d├╝┼čman kesilecekler, size ellerini ve dillerini k├Ât├╝l├╝kle uzatacaklard─▒r. Zaten ink├ór etmenizi istemektedirler.ÔÇŁ (el-M├╝mtehine, 2)

Tarihten misaller:

Timur, Ankara Sava┼č─▒ÔÇÖnda ma─čl├╗p etti─či Y─▒ld─▒r─▒mÔÇÖ─▒ esir al─▒p yan─▒nda g├Ât├╝rd├╝. Y─▒ld─▒r─▒mÔÇÖ─▒n ┼čehzadelerinden Mustafa, maceral─▒ y─▒llardan sonra Bizans kral─▒ Manuel KomnenosÔÇÖa s─▒─č─▒nd─▒. M├╝te├ókip y─▒llarda da Bizans deste─čiyle RumeliÔÇÖde fitne ├ž─▒kard─▒. II. Murad Han taraf─▒ndan bertaraf edilen bu ┼čehzade, kaynaklar─▒m─▒zda D├╝zme veya D├╝zmece Mustafa olarak y├ód edilir. ├édeta, g├óvura s─▒─č─▒nan bir ┼čehzade ancak sahte bir ┼čehzadedir mi denilmek istenmi┼čtir?

Lâkin tarih bir kez daha tekerrür eder:

Cem Sultan, Fatih Sultan Mehmed HanÔÇÖ─▒n evl├ótlar─▒ndan idi. Saltanat devrinde eksik olmayan ┼čehzadeler aras─▒ taht m├╝cadelesinde, a─čabeyi II. B├óyez├«dÔÇÖe ma─čl├╗p oldu. Fakat m├╝cadelesini yanl─▒┼č mecr├ólara ta┼č─▒d─▒. Ahmak├ža bir telkine kap─▒larak, Rodos ┼č├Âvalyelerinin eline kendi kendini teslim etti. Sonra PapaÔÇÖn─▒n esiri oldu. Kendisine h─▒ristiyan olmas─▒ ve ha├žl─▒lara kat─▒lmas─▒ gibi ├žirkin teklifler yap─▒ld─▒. Sonunda b├╝y├╝k ihtimalle Papa taraf─▒ndan zehirlenerek ├Âld├╝r├╝ld├╝. Kendisi bir ha├žl─▒ olmad─▒; fakat baz─▒ kaynaklar, evl├ótlar─▒n─▒n frenk diyar─▒nda frenkle┼čti─čini ifade ediyorlar. 13 y─▒l boyunca AvrupaÔÇÖda Osmanl─▒ÔÇÖya kar┼č─▒ bir koz olarak tutuldu. Fetihler durdu. Masraf ad─▒ alt─▒nda hara├žlar ├Âdendi. Kim bilir hudut boylar─▒nda m├╝sl├╝manlar ne sanc─▒lar ├žektiler! Hil├ólÔÇÖin evl├ód─▒ kendi kendine ha├ža s─▒─č─▒nd─▒ ve ha├ža ├žal─▒┼čm─▒┼č oldu.

Ad─▒ an─▒ld─▒─č─▒nda y├╝re─čimizde derin bir s─▒z─▒ b─▒rakan End├╝l├╝s de, Hil├ól d├óv├ós─▒n─▒ unutup, ha├žl─▒yla ittifak edenler, d├╝┼čman belledi─či karde┼čine kar┼č─▒ ha├žl─▒dan istimdat edenler y├╝z├╝nden elden ├ž─▒kt─▒ demek m├╝mk├╝nd├╝r. Harun ├ľ─×M├ť┼×, o ac─▒ ve ├žirkin ahv├óli ┼č├Âyle dile getirmi┼čti:

G─üfil eyyamc─▒ emirler, ├žekemez birbirini,
├çal─▒┼č─▒r her biri yok etmek i├žin d├«─čerini.
Karde┼čin karde┼či ├Âld├╝rmesi yokken dinde,
├ça─č─▒r─▒rlar buna onlar yedi kat elleri de.
Vererek bir Katolik ├╝lkeye her t├╝rl├╝ ┼čeyi,
Yoksa ┼č├óyet para, h├╝km├╝ndeki birka├ž kaleyi,
├çi─čnetir her biri ├Âz karde┼činin topra─č─▒n─▒,
Unutur ┼čan dolu ─░sl├óm ve h─▒s─▒ml─▒k ba─č─▒n─▒…
Bu da─č─▒lm─▒┼čl─▒─ča Kastilyal─▒ f─▒rsat diyerek,
Ba┼člar i┼čg─üle b├╝t├╝n yurdu, bas─▒p ├ži─čneyerek…

Ac─▒ hakikatin tarihte m├╝┼čahhas h├óle gelmesidir ki;

End├╝l├╝s; m├╝sl├╝manlar─▒n parampar├ža h├óllerine kar┼č─▒l─▒k, k├╝ff├ór─▒n birle┼čip tek bir kuvvet h├óline gelmesi neticesinde kaybedilmi┼čtir. Balkanlar da buna ├žok benzer ┼čekilde kaybedildi: Birbiriyle ─▒rk, mezheb-kilise bak─▒m─▒ndan ihtil├ófl─▒ olduklar─▒ h├ólde gayr-i m├╝slim Balkan unsurlar─▒ ittifak etmi┼č, buna kar┼č─▒l─▒k Osmanl─▒ ordusunda tefrika;

ÔÇťEdirneÔÇÖyi Enver alaca─č─▒na Bulgar als─▒n!ÔÇŁ s├Âz├╝yle hul├ósa edilen fec├« bir derekeye d├╝┼čm├╝┼čt├╝.

Dinda┼ča kar┼č─▒, d├╝┼čmanla i┼č birli─či; ─░ranÔÇÖ─▒n ve ├Âncesinde ┼×├«aÔÇÖn─▒n bariz vas─▒flar─▒ndan biri oldu. ├ľnce Ha├žl─▒lar─▒n sonra Mo─čollar─▒n Orta Do─čuÔÇÖyu bug├╝nk├╝ gibi talan etti─či 10-13. m├«l├ód├« as─▒rlarda; ┼×├«a han├žeri, ─░sl├óm ├óleminin ba┼č bel├ós─▒ idi. G├╝n├╝m├╝zde de ─░sl├óm d├╝nyas─▒ mezheb sava┼člar─▒na sevk ediliyor. ├ťstelik bu iki tarafl─▒ bir pl├ón h├ólinde i┼čletiliyor:

S├╝nn├« mahallesinde, ┼×i├« yapm─▒┼č gibi bir bombal─▒ sald─▒r─▒; sonra ┼×i├« camisinde S├╝nn├« yapm─▒┼č gibi bir sald─▒r─▒ sonra, gerisi ├žorap s├Âk├╝─č├╝ gibi gelsin!

Bunun yan─▒nda; ┬źMezhep├žilik yapmayal─▒m!┬╗ diyerek takiyyeci ┼×├«aÔÇÖn─▒n ├Ân├╝nde ehl-i s├╝nnet duyarl─▒l─▒─č─▒ zay─▒flat─▒l─▒yor. B├ót─▒l bir f─▒rka, ┬źEhlibeyt M├╝sl├╝manl─▒─č─▒┬╗ gibi s├╝sl├╝ ifadelerle pazarlanmaya ├žal─▒┼č─▒l─▒yor. Burada idareciler, siyaseten mezhepler aleyhinde s├Âz s├Âyleyebilirler. Bu siyaseten do─črudur. Fakat ferd├« hayat─▒m─▒zda, zihin d├╝nyam─▒z─▒n g├╝mr├╝klerinde, hele itikad gibi en k─▒ymetli varl─▒─č─▒m─▒z─▒n muhafazas─▒nda; neyin hak, neyin b├ót─▒l oldu─čunu do─čru ay─▒rt etmemiz gerekir!

Ha├žl─▒ entrikalar─▒; taze cumhuriyetin toy demokrasisinde de, darbelerle dev┼čirildi. Bug├╝n 27 May─▒s, 12 Mart, 12 Eyl├╝l gibi darbelerin hangi d─▒┼č kuvvetlerin tesiriyle ger├žekle┼čtirildi─či yaz─▒l─▒p ├žiziliyor. Hatt├ó her birinin, di─čer m├╝sl├╝man ├╝lkelerdeki benzerleri de ortaya konuyor. Burada k├╝ffarla i┼č birli─či yapan ┼čehzade, emir veya pa┼čan─▒n yerini; cuntalar, masonlar, ucu d─▒┼čar─▒da te┼čkil├ótlar ald─▒.

Birinci sene-i devriyesinde oldu─čumuz 15 TemmuzÔÇÖun en b├╝y├╝k ehemmiyeti burada. ├ç├╝nk├╝, Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒n ikram─▒ ve bin y─▒ld─▒r ─░sl├óm ile yo─črulan milletimizin bas├«reti sayesinde, Ha├žl─▒ entrikas─▒ bo┼ča ├ž─▒kar─▒ld─▒. Milletin bas├«retini ┼čekillendiren de, kollektif ┼čuuralt─▒nda yatan Hil├ól ve Ha├ž m├╝cadelesi olmal─▒.

Ge├žmi┼čte ne taht m├╝cadelelerine, ne yeni├žeri isyanlar─▒na, ne de darbelere esasl─▒ bir tepki vermemi┼č halk─▒m─▒z bu sefer, mukadder├ót─▒na sahip ├ž─▒kt─▒.

├ľncekilerde tepki verememesinin sebepleri vard─▒:

ÔÇó Halk kitlesi g├╝n├╝m├╝zdeki kadar ┼čuurlu ve e─čitimli de─čildi. Gen├ž Osman veya Abd├╝laziz ┼čehid edildi─činde halk ac─▒ ac─▒ a─č─▒tlar yakm─▒┼čt─▒. O kadar… Abd├╝lhamid Han da, halk─▒n kendi mukadder├ót─▒na sahip ├ž─▒kmakta yeterince yeti┼čmi┼č olmad─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝yordu. 1950ÔÇÖlere kadar m├╝sl├╝man halka ┬ź├žar─▒kl─▒┬╗ g├Âz├╝yle bak─▒lm─▒┼čt─▒r. Halk; Abd├╝lham├«dÔÇÖi, Vahdedd├«nÔÇÖi, MenderesÔÇÖi, ├ľzalÔÇÖ─▒ ve ErbakanÔÇÖ─▒ muhafaza edememi┼č fakat iyice bilenmi┼čti…

ÔÇó Halk, hakikatlerden yeterince mal├╗mat sahibi olam─▒yordu. 31 Mart veya 27 May─▒s ├Âncesi yalan haberler, efk├ór-─▒ ├ómmeyi m├╝thi┼č derecede y├Ânlendiriyordu. Ne┼čriyat kuvveti, d├╝┼čman─▒n ve h├óinin elinde idi. Fakat bu sefer; yalan kadar, do─čru haberin de kap─▒s─▒ a├ž─▒k tutulabildi.

ÔÇó Evvelki darbe ve benzeri h─▒y├ónetlerde; halk, kar┼č─▒s─▒nda Mehmet├ži─či, kendi bayra─č─▒n─▒, kendi insan─▒ zannetti─či ┼čah─▒slar─▒ g├Âr├╝yordu. Yani nifak ve takiyye tesirli oluyordu. Buna halk─▒n;

ÔÇťBiz ne bilek beyim, b├╝y├╝kler bilir!ÔÇŁ s├ófiyeti il├óve olununca, halk;

ÔÇťBen ne yapabilirim ki?ÔÇŁ diye d├╝┼č├╝n├╝yordu.

Fakat bu sefer, 2013-2017 aras─▒, b├╝t├╝n maskeler d├Âk├╝ld├╝.

H├ólbuki h├óin, bu sefer bir vaiz k─▒l─▒─č─▒ndayd─▒. Hem de s├Âz├╝ ├óyetli-hadisli, g├Âz├╝ ya┼čl─▒ bir vaiz.

L├ókin takd├«r-i il├óh├«, o ┼čarlatan─▒n kalbini, kendi lis├ón─▒ndan ortaya ├ž─▒kard─▒: Bu ┼čarlatan; ha├žl─▒y─▒ ├Âvd├╝, m├╝sl├╝mana s├Âvd├╝, beddu├ó etti. El ├ólemin kasetiyle, yata─č─▒yla, bata─č─▒yla me┼čguliyetini itiraf etti. Papa eline kapand─▒, i┼čgalci ├ž─▒f─▒ta ┬źotorite┬╗ dedi, ┬źFuller┬╗lerin kef├óletiyle devrin BizansÔÇÖ─▒na D─▒rar ├žukuru a├žt─▒. Emellerine m├óni olaca─č─▒n─▒ anlad─▒─č─▒, m├╝sl├╝manlar─▒n me┼čr├╗ ve muktedir reisini bertaraf edebilmek i├žin, her t├╝rl├╝ h─▒y├óneti yapt─▒. Din ve vatan d├╝┼čmanlar─▒yla dah├« ittifak etti. Devlet s─▒rlar─▒n─▒ ortaya d├Âkmeye bile ├žal─▒┼čt─▒.

Bu adam; ├Âncesinde de ┼čer├«atten, us├╗lden ve f├╝r├╗dan inhiraflar─▒yla kendisini ortaya koyuyordu. Fakat onlar, milletimiz i├žin; vatan─▒, milleti ve ├╝mmeti yani d├óv├óy─▒ al├ókadar eden hususlardaki h─▒y├ónet kadar net bir manzara verememi┼čti.

17 TemmuzÔÇÖda kaleme ald─▒─č─▒m tarih k─▒tÔÇśas─▒nda bunu ifade etmeye ├žal─▒┼čt─▒m:

Ha├žl─▒-sever h├óini, sahtek├ór─▒ d─▒┼člad─▒,
┬źHa┼čh├ó┼č├«┬╗ye ┬źMehmet├žik┬╗ demedi AnadoluÔÇÖm!
Kazan kald─▒ranlar─▒, hilesinde ha┼člad─▒,
┬źDarbe-i makl├╗beyi yemedi AnadoluÔÇÖm!┬╗ (1437)

Tarihimizden verdi─čimiz ├Ârneklere bir de ─░srailo─čullar─▒ndan bir misal il├óve edelim:

BelÔÇś├óm bin Ba├╗ra…

Bu ki┼či, ilim ve irfanda derece sahibi m├╝ÔÇÖmin bir ki┼čiydi. Riv├óyete g├Âre ism-i ├ózam─▒ dah├« ├Â─črenmi┼čti. L├ókin, devrin ha├žl─▒s─▒n─▒n yani din d├╝┼čman─▒n─▒n ak─▒l hocas─▒ oldu. Riv├óyete g├Âre, onlara;

ÔÇťHazret-i MusaÔÇÖn─▒n ordusunu yenmek istiyorsan─▒z; s├╝sleyip g├Ânderece─činiz kad─▒nlar─▒n─▒zla onun askerlerini ayart─▒n!ÔÇŁ tedbirini ├Â─čretti. Allah Te├ól├ó, ondan b├╝t├╝n m├ónev├« derecelerini s├Âk├╝p ald─▒. Hem fiziken hem m├ónen dili sark─▒k bir k├Âpek h├ólinde onu b─▒rakt─▒. (Bkz. el-AÔÇśr├óf, 175-176)

Bug├╝nk├╝ BelÔÇś├óm ┼čarlatan─▒n─▒n da, kad─▒n ve fah┼č├ó unsurunu ├žok├ža kulland─▒─č─▒n─▒ art─▒k bilmeyen yok. Eskiden taklit├ži bir papa─čan gibi ├Âten a─čz─▒ da bug├╝n ancak k├Âp├╝kler sa├ž─▒yor.

Ge├žmi┼č h─▒y├ónetler ve h├óinler de ge├žip gittiler. Zaman kaybettirseler de All├óhÔÇÖ─▒n h├╝km├╝n├╝ de─či┼čtiremediler ve ha├žl─▒ya ma┼ča olanlar da kendi ├ók─▒betlerini berbat etmekten ba┼čka bir ┼čey elde edemediler.

Tansiyon ├Âl├žt├╝rmesi bile sahte olan bu h├óin de; BelÔÇś├ómlar─▒n, Hasan Sabbahlar─▒n, ┼×eyh Bedreddinlerin tarihteki ├ž├Âpl├╝─č├╝ne s├╝p├╝r├╝lecek.

Yaz─▒m─▒z─▒n ├Âz├╝ olan h├╝km├╝n son bir delili ve misali olacak.

Tarih diyor ki:

H─▒rs─▒n i├žin, m├╝sl├╝man karde┼čine olan d├╝┼čmanl─▒─č─▒n i├žin, hasedin i├žin, asla d├╝┼čman─▒nla ittifaka kalk─▒┼čma!.. Dostunun k├Âlesi ol, d├╝┼čman─▒n─▒n orta─č─▒ olma!.. Yoksa peri┼čan olursun!..