143. SAYI TAKD─░M

 

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

Tam otuz y─▒l saatim i┼člemi┼č ben durmu┼čum,
G├Âky├╝z├╝nden habersiz u├žurtma u├žurmu┼čum.

Necip Faz─▒lÔÇÖ─▒n insano─člu ad─▒na, hislerimize terc├╝man oldu─ču bir itiraf…

G├Âky├╝z├╝nden habersiz yery├╝z├╝ne saplan─▒p kalmak. Fakat f├ón├«li─čin gere─či, d├╝nyaya kaz─▒k ├žakmak da m├╝mk├╝n de─čil. Sonsuza yolculuk var. L├ókin, sonsuzun hangi buuduna?

B├ó─č-─▒ cennetine mi, n├ór-─▒ hicr├ón─▒na m─▒?

Kimin m├╝lk├╝ndeyiz?

Nereye gidiyoruz?

├éyet, ├Âm├╝r ├žizgisinin, v├╝cutlar─▒m─▒zda seyredilen mesaj─▒n─▒ okumaya davet ediyor:

ÔÇť├ľm├╝r verdi─čimiz ki┼čiye (├Ânce gen├žlik, g├╝├ž ve kuvvet veririz sonra da bu g├╝├ž-kuvveti) tersine ├ževiririz. (─░nsanlar) hi├ž ak─▒l erdirmiyorlar m─▒? (Yolculuk nereye?)ÔÇŁ (Y├ós├«n, 68)

Bu ya┼članma, bu t├╝kenme, ruhta bir ya┼članma meydana gelmezken, bu f├ón├« bedenin ├ž├╝r├╝y├╝┼č├╝ ve devre kal─▒┼č─▒ neden?

Yolculuk nereye?

Yolculuk sonsuza…

Fakat hangi boyutuna?

HakkÔÇÖ─▒n r─▒z├ós─▒na m─▒, gazab─▒na m─▒?

D├╝nyay─▒ kana bulayanlar, bu f├ón├« g├Âlgelikte cinayetler i┼čleyenler ve dramlara seyirci kalanlar; sonsuzlu─čun ate┼č, pi┼čmanl─▒k ve h├╝sran dolu ├žukurlar─▒na yuvarlanacaklar─▒n─▒n fark─▒nda m─▒?

Y├╗nus Emre, as─▒rlar ├Âncesinden, bir had├«s-i ┼čer├«fi nazmediyor:

D├ťNYA DED─░KLER─░ B─░R G├ľLGEL─░KT─░R!

O g├Âlgelenme bitecek ve SONSUZA YOLCULUK ba┼člayacak…

O f├ón├«, k─▒sa g├Âlgelikte; niyetlerimiz, davran─▒┼člar─▒m─▒z, duru┼čumuz ve ┼čahsiyetimiz ├žok m├╝him. ├ç├╝nk├╝ o duru┼č belirleyecek, yolun devam─▒ndaki gidi┼č├ót─▒…

Takvimlerin y─▒l h├ónesine bir rakam─▒n daha eklendi─či sene ba┼člar─▒nda; m├ón├ós─▒z kutlamalar de─čil, muhasebeler bekler bizi. G├Âky├╝z├╝nden haberdar olmaya ├ža─č─▒r─▒r, yery├╝z├╝n├╝n ge├žicili─či. R├╗h├óniyete yo─čunla┼čt─▒r─▒r, ya┼članan bedenlerimiz…

F├ón├«li─či anlamamak, o g├Âlgelikte gaflete s├╝r├╝klememeli bizi. D├╝nyay─▒ do─čru idrak ┼čart. D├╝nyaya ├óhiret ayar─▒ ┼čart. D├╝nyay─▒ kazanma h─▒rs─▒ beyhude… D├╝nya i├žin ├óhiretten taviz ise, hamakat!..

D├╝nyaya, sonsuz yolculu─čun bir merhalesi g├Âz├╝yle bakarak, onu ebediyet yollar─▒nda tek ge├žer ak├že olan takv├ó az─▒─č─▒ teminine hasretmek elzem…

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░, d├╝nya g├Âlgeli─činin, b├╝t├╝n par─▒lt─▒l─▒ makyajlara ra─čmen hakikat g├╝ne┼či kar┼č─▒s─▒nda karanl─▒k ve nursuz oldu─čunu belirterek, iki cihan─▒ da tenvir edecek KurÔÇÖan ve S├╝nnet ayd─▒nl─▒─č─▒na ┼č├Âyle davet etti:

ÔÇťNe mutlu, d├╝nya denen g├Âlgelikte k─▒sac─▒k ├Âmr├╝n idrakini, ├Âl├╝m ve ├óhiretin ┼čuurunu, hesap ve azab─▒n hakikatini, cennet ve cehennemin ebed├« ahv├ólini ve i├žerisindekilerin de tam vaziyetini anlayabilenlere!ÔÇŁ

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× ├ťstad─▒m─▒z; Fahr-i K├óinat EfendimizÔÇÖin Kanaat, Tevekk├╝l ve ─░sti─čn├ós─▒n─▒, tarihimizden de misallerle kaleme ald─▒. Esas hayat─▒n ├óhiret oldu─ču inanc─▒, tercihlerde nas─▒l tebell├╝r eder su├óline en tesirli cevap mahiyetinde…

Mevl├ón├óÔÇÖdan meseller ve ikazlarla dolu S─▒r ve Hikmet ─░ncileri yaz─▒s─▒nda ise, g├Âlgelik d├╝nya ayarlar─▒yla sonsuzluk yolcusu insana k─▒lavuzluk etmeye kalkan felsefecilere cevaplar var.

Yazarlar─▒m─▒z; f├ón├«li─či idrak, d├╝nyev├«le┼čme, toplum hayat─▒m─▒zdaki bat─▒l─▒la┼čma ve modernizm tahribat─▒ ve benzeri a├ž─▒lardan yaz─▒lar kaleme ald─▒lar. ├éhiretsiz c├óhiliyye d├╝nyas─▒nda, f├ón├«li─če aldan─▒┼č─▒n em├órelerini ve ├žarelerini yazd─▒lar.

E─čitim Notlar─▒nda toy duygular─▒n nas─▒l y├Ânetilmesi gerekti─či. Hayat Notlar─▒nda ise, ezel├« rak├«bimizin pusular─▒ ve tedbirleri yer ald─▒. Ac─▒l─▒ g├╝ndemimiz kalemlerin m├╝rekkeplerine kan oldu, damlad─▒. Allah i├žin, vatan i├žin ve bayrak i├žin candan ge├žme ┼čuurumuz tazelendi. Karde┼čli─čin, birlik ve beraberli─čin alt─▒ kuvvetle ├žizildi. ┼×eyh├╝lisl├óm ─░bn-i Kemal, ─░mam ┼×├ófi├«, Teft├óz├ón├«, Mahir ─░Z ve Keb├«kec, mecm├╗am─▒zda cem olan di─čer g├╝zellikler…

┼×iirler g├Âlgelenen insan─▒n gafletini da─č─▒tma azminde tefekk├╝rlerle dolu…

Hepsi bu f├ón├« kubbede ho┼č bir sed├ó b─▒rakmak, sonsuz yolculukta cennete u├žmak i├žin…

Y├╝zak─▒yla…