END─░┼×ELER ARASINDAÔÇŽ

YAZAR : M. Ali E┼×MEL─░ seyri@seyri.com seyri@yuzaki.com

egitim_notlari_yuzakidergisi_aral─▒k2015

Yery├╝z├╝nde;

Bazen bir kas─▒rga esti, onunla birlikte bin bir endi┼če kas─▒rga oldu:

ÔÇĺHer ┼čey alt-├╝st, bu ne b├Âyle!

ÔÇĺKas─▒rga bu, peri┼čan etti i┼čte.

ÔÇĺNe olacak h├ólimiz?

ÔÇĺ├éh kahpe r├╝zg├ór ├óh!

ÔÇĺ├çabuk ambul├óns!

Bazen bir deprem meydana geldi, yuvalarda endi┼čeler feryat oldu:

ÔÇĺAman y├ó Rabb├«! Eyvahlar olsun!

ÔÇĺHay l├ónet olas─▒ bel├ó!

ÔÇĺDur, bel├ó okuma, fakat k├Ât├╝ bir fel├óket bu!

ÔÇĺDikkat yan bina ├╝st├╝m├╝ze y─▒k─▒l─▒yor!

ÔÇĺ├çabuk ambul├óns!

Bazen ac─▒ bir kaza ya┼čand─▒, karakterler bir ba┼čka kazan─▒n kurban─▒ oldu:

ÔÇĺHey dikkatsiz, densiz ve dengesiz!

ÔÇĺTrafik canavar─▒ da amma c├ón├« imi┼č!

ÔÇĺBeter bir k─ütil o.

ÔÇĺBen bu kazaya ne diyeyim, melÔÇÖunluk melÔÇÖunluk!

ÔÇĺ├çabuk ambul├óns!

Bazen bir sava┼č patlak verdi, insan─▒n ┼čahsiyeti daha b├╝y├╝k bir sava┼č alan─▒ oldu:

ÔÇĺVah┼čet!

ÔÇĺDeh┼čet bu! Fakat mazlumlar y├╝z├╝nden, bir t├╝rl├╝ uslanmad─▒lar.

ÔÇĺZay─▒flar beter olsun, niye hadlerini bilmezler?

ÔÇĺHer zaman g├╝├žl├╝ olan hakl─▒! Hakl─▒lar ise g├╝├žl├╝ de─čil. Durum ├žok k├Ât├╝.

ÔÇĺ├çabuk ambul├óns!

Bu h├ódiselerin ve benzerlerinin ya┼čand─▒─č─▒ her ortamda maalesef alev renkli g├╝llerin de─čil g├╝l renkli savrulmu┼č k├╝llerin ├╝zerine bir b├╝lb├╝l kondu. Tel├ó┼č ve endi┼čeler aras─▒nda ko┼ču┼čturanlara hayk─▒rd─▒:

ÔÇťÔÇĺEy insanlar!

Her ├ón─▒n─▒z bin bir endi┼čeyle dolu. Endi┼čeler aras─▒nda parampar├ža oldunuz gitti. O kadar ├žok endi┼čeleriniz var ki, saymakla bitmez.

Haks─▒z da de─čilsiniz.

├éfetlerin ve bel├ólar─▒n getirdi─či ac─▒ neticeler, hunharca sava┼člar─▒n ve katliamlar─▒n do─čurdu─ču musibetlerden daha k├Ât├╝ zul├╝mler, nas─▒l endi┼če deryas─▒nda bo─čmas─▒n ki!

Fakat bunca endi┼če ni├žin, biliyor musunuz?

─░nsanlar─▒n ├žo─ču, h├╝z├╝n ve korku ├╝reten f├ón├« endi┼čelere kendilerini kapt─▒rm─▒┼č. Fakat h├╝z├╝n ve korkular─▒ gideren ebed├« endi┼čeden y├╝reklerinde eser yok!

F├ón├« zararlardan korkuyor da endi┼čeler aras─▒nda neler yap─▒yor neler! F├ón├« ├ófetlerden korkuyor da endi┼čeler aras─▒nda kahroluyor. F├ón├« s─▒k─▒nt─▒lardan ├╝rk├╝yor da endi┼čeler aras─▒nda ├ž─▒ld─▒r─▒yor.

Hemen bir cankurtaran derdinde ├ž─▒rp─▒n─▒yor.

Fakat;

R├╗ha dair b├Âyle bir endi┼če kimilerinde ├ódeta yok. H├ólbuki en b├╝y├╝k endi┼če ruh ekseninde zar├╗r├«. Ebediyet hakk─▒nda endi┼če ┼čart. ├ç├╝nk├╝ b├Âyle bir endi┼če g├Ânle yerle┼čirse, o g├Ân├╝l korku ve h├╝z├╝nden d├╝nyada da ├óhirette de ├óz├óde olur. ├ç├╝nk├╝ o g├Ân├╝l, istikamet ├╝zere ya┼čar. O g├Ân├╝l, merhamet ve ┼čefkat ├óbidesi olur. O g├Ân├╝l, ad├ólet tims├ólidir. O g├Ân├╝l, en g├╝zel ahl├ók─▒n en g├╝zel tecell├«lerini sergiler. O g├Ân├╝l, kurtulu┼č re├žetesinin ta kendisi olur. O g├Ân├╝l, insanlara ├ófet de─čil rahmet bir ┼čahsiyet takdim eder.

Yani ey endi┼če sahipleri!

Endi┼če, bin bir t├╝rl├╝.

─░nsan hayat─▒nda da ├Âmr├╝n ├Âzeti. Birka├ž damla kandan ibaret olan insan bin bir endi┼če deposu gibi. O birka├ž damla ile bin bir endi┼čeyi ta┼č─▒man─▒n ve onlar─▒ tanzim edebilmenin derdiyle ├Âm├╝r boyu ├žalkalan─▒r durur zavall─▒ insano─člu.

Fakat endi┼čelerin d├╝nyev├« olanlar─▒ tamamen bo┼č, nafile ve ac─▒ kay─▒plar sebebi. Hepsinin sonu, ebed├« ├ólemde ac─▒ korkular ve kahredici ├╝z├╝nt├╝lerden ibaret. Hepsi de gereksiz ve yersiz.

Bir tek;

─░l├óh├« ├žer├ževedeki endi┼če, bir ebed├« endi┼če ┼čart.

─░lle ┼čart.

├ç├╝nk├╝ o endi┼če, insanl─▒k ayar─▒. Cehennemden kurtulu┼č kap─▒s─▒ ve cennete n├óil olu┼čun yeg├óne s─▒rr─▒.

Bu sebeple;

Peygamberler d├óhil, b├╝t├╝n se├žkin kullar, daima b├Âylesi m├óhiyette bir endi┼če i├žinde ya┼čam─▒┼člard─▒r.

├ľyle ki;

All├óhÔÇÖ─▒n rahmeti veya azab─▒ kar┼č─▒s─▒nda kendilerini en m├╝stesn├ó ┼čahsiyetler bile garanti alt─▒nda hissetmemi┼čler.

Hepsi, hatt├ó Peygamberler Sultan─▒ Efendimiz -sall├óll├óhu aleyhi ve sellem- de, hi├žbir d├╝┼čman kar┼č─▒s─▒nda, onlar ne kadar g├╝├žl├╝ ve kah─▒rl─▒ da olsalar, zerre kadar korkmam─▒┼člar, fakat kudret-i il├óhiyye ve All├óhÔÇÖ─▒n azameti ├Ân├╝nde daima yaprak gibi titremi┼čler.

D├╝nyaya ait ne kadar bask─▒n olursa olsun hi├žbir endi┼če, onlardaki bu endi┼čenin ├Ân├╝ne ge├žememi┼č.

Bu bak─▒mdan;

En m├╝reffeh zamanlarda bile az─▒c─▒k bir rahatl─▒k ve reh├óvet derdine ve endi┼česine kendilerini kapt─▒rmam─▒┼člar. En zor zamanlarda da b├╝t├╝n endi┼čeleri, asla nefs├ón├« ve d├╝nyev├« geni┼čli─če kavu┼čmak de─čil, sadece her imtihan─▒ Hak r─▒z├ós─▒na muv├óf─▒k ┼čekilde kazanabilmek olmu┼č.

├ťstelik;

B├╝t├╝n peygamberlerin ve kurtulmu┼č s├ólihlerin ate┼če girmeyece─či ├ó┼čik├ór oldu─ču h├ólde hepsi de cehennem ve azap ifadesi ge├žti─či her noktada, her nefeste, her anda sarar─▒p solmu┼člar!

Onlar;

Ne kadar m├╝jdelere mazhar olsalar bile i├žlerinde bu m├ón├ódaki endi┼čeyi hi├žbir zaman, bir l├óhzac─▒k dah├« devre d─▒┼č─▒ b─▒rakmam─▒┼člar.

Yoklu─čun en beterini ya┼časalar da, m├╝himsememi┼čler, l├ókin ebediyet endi┼česi bahsinde k├╝├ž├╝c├╝k bir mahrumiyet olsa, y├╝rekleri hoplam─▒┼č!

─░┼čte;

Onlar─▒ se├žkin yapan da tamam─▒yla bu endi┼če. Samimiyetten, takv├ódan, g├╝zel ahl├óktan, tesl├«miyetten zerre kadar koparmayan, k─▒l kadar ay─▒rmayan bir endi┼če bu!

Uykulara ma─čl├╗p etmeyen bir endi┼če bu!

Onlar─▒ s├ólihler kervan─▒n─▒n t├ó ba┼č─▒na yazd─▒ran bir endi┼če. Cennetin b├╝t├╝n kap─▒lar─▒n─▒ onlara a├žan bir endi┼če.

Ey âhirzaman insanları!

K─▒y├ómetin e┼či─činde gaflet en l├╝ks ve en cil├ól─▒ ambal├ójlar i├žinde g├Âzlerinizi boyamas─▒n. D├╝nya i├žin endi┼čeli, ├óhiret i├žin endi┼česiz ya┼čamay─▒n!

Dili ve y├╝re─či birlikte Allah deyip tir tir titreyen peygamberleri ve onlar─▒n ebediyet endi┼čelerini y├╝ce Mevl├ó, bo┼čuna misal vermiyor.

─░drak edip muhasebe edelim!

Cennete giri┼čleri rahmet-i il├óhiyye ile garanti edilen ulu ruhlar, be┼čikten mezara kadar her nefes ni├žin endi┼če i├žinde ya┼čad─▒lar?

Peki, biz nas─▒l ya┼č─▒yoruz?

Hani; birka├ž bilgi k─▒r─▒nt─▒s─▒ ve ib├ódet m─▒r─▒lt─▒s─▒ ile; ┬źBen vazifemi yap─▒yorum, yapmayanlar d├╝┼č├╝ns├╝n!┬╗ diyerek endi┼česiz ┼čekilde ya┼čayan bizler!

Ah ba┼čka endi┼čeler aras─▒nda bo─čulup da il├óh├« a┼čk─▒ endi┼česiz ya┼čayanlar!

Ah, y├╝ce m├ón├óda endi┼česiz olanlar!

Ne yaz─▒k ki;

Ne kadar g├╝zel hasletler ve gayretler i├žinde de olsalar, onlar, ┼čuursuz kimselerdir. All├óhÔÇÖ─▒ ve nefislerini hakk─▒yla bilmeyen kimselerdir. K─▒y├ómet g├╝n├╝nde neler olaca─č─▒n─▒ All├óhÔÇÖ─▒n h├╝km├╝ penceresinden de─čil de kendi pencerelerinden seyredenlerdir. Oysaki kendi pencereleri sadece hayal ve hayalleri de bilgi k├╝p├╝nde bile olsa, yine hayal. ├ç├╝nk├╝ h├╝k├╝m sadece All├óhÔÇÖ─▒n. O y├╝ce kudret, kimin hakk─▒nda tam olarak neye h├╝kmedecek, bu me├žhul. ─░┼čte;

Bu me├žhul hakikat, peygamberleri bile mal├╗m titreyi┼čler i├žinde endi┼čelerle ya┼čatm─▒┼č!

En g├Ân├╝l erbab─▒!

Bu endi┼če, l├ókin;

├ťmitsizlik a┼č─▒lay─▒c─▒ bir kasvet ve k├óbus de─čil. Aksine ├╝midi besleyen, ├╝midi ya┼čatan bir endi┼če. ├édeta ├╝midin yok olmas─▒n─▒ engellemek i├žin ├ž─▒rp─▒n─▒┼č bu.

├ç├╝nk├╝ ┼čayet hak olan ├╝mit yok olursa, yani o ├╝mit etme hakk─▒ kaybolursa, insano─člu ne yapar? Koca bir hi├ž.

Bu bak─▒mdan;

O kurtulu┼č ├╝midi ve gayreti ille l├óz─▒m insana. Onun i├žin de yeg├óne ┼čart:

Endi┼če.

├éhiret endi┼česi. ─░l├óh├« h├╝km├╝n, kendisi hakk─▒nda nas─▒l tecell├« edece─či endi┼česi. Azap ihtimalinin endi┼česi.

─░┼čte bu endi┼čeden beslendi─či nisbette ├╝mit, ger├žek bir ├╝mittir. ├ç├╝nk├╝ endi┼česi var olan bir kalbin ├╝mit etme hakk─▒ vard─▒r. Endi┼česi olmayan bir kalbin ise, hi├žbir ├╝mit hakk─▒ da, ihtimali de yoktur.

B├╝t├╝n peygamberlerin ve onlar─▒n v├órisleri olan s├ólih kullar─▒n son nefese kadar hi├ž bitmeyen endi┼čeli h├ólleri, hep bu ger├že─čin aynas─▒ ve bizlere d├Âne d├Âne izah─▒d─▒r.

Kıyâmet meydanında;

Onlar─▒n bile, ba┼člar─▒na ├Âyle anlar gelecek ki; ┬źNefs├«!┬╗ diyecekler o anlarda. Kimseyi d├╝┼č├╝nemeyecek bir h├ól ve endi┼če i├žinde olacaklar.

Hepsi Hazret-i PeygamberÔÇÖe ko┼čacak.

Niye?

├ç├╝nk├╝ cennet ├Âncesinde bu endi┼če, onlar─▒n beraatine il├óh├« bir imza olacak. Yani ├óhiret meydan─▒nda endi┼čeden endi┼čeye ko┼čmak, onlar i├žin sonsuz nasiplerin e┼či─čine can atmak olacak.

Ba┼čka niye?

Kurtulu┼č niyaz─▒n─▒n ve sel├ómet ├╝midinin en do─čru anahtar─▒ ve ├žaresi bu diye. Zira Hazret-i Allah, insano─člu i├žin ger├žek ├╝midi, d├╝nya ve ├óhirette kendisi kar┼č─▒s─▒nda duyulmas─▒ gereken endi┼čeler i├žine yerle┼čtirmi┼č! O endi┼čelere sar─▒larak ya┼čayana ise asla h├╝z├╝n ve korku ya┼čatmayacak!

Âyetteki;

ÔÇťBilesiniz ki, All├óhÔÇÖ─▒n dostlar─▒na hi├žbir korku yoktur. Onlar ├╝z├╝lmeyeceklerdir de.ÔÇŁ (Y├╗nus, 62) ferman─▒n─▒ ger├žekle┼čtirecek.

Mal├╗m;

Allah dostlar─▒, bir ├Âm├╝r ihl├ós ve takv├ó bahsinde daim├« bir endi┼če i├žinde hi├ž ┼ča┼čmadan ya┼čayan kullar.

├ç├╝nk├╝ onlar kavram─▒┼člard─▒r ki;

All├óhÔÇÖ─▒n istedi─či endi┼če ve titreyi┼č i├žinde olanlar, muazzam bir ├╝mit ile m├╝stesn├ó hususiyetlere sahip olurlar. Onlarda;

All├óhÔÇÖa ve emirlerine t├ózim ve ri├óyet, en ├╝st seviyede olur. ─░hl├ós ve takv├ódan bir nefes ayr─▒lmazlar. Muhabbet ve m├órifetullah ekseninde ya┼čarlar. Mahl├╗kata ┼čefkat ve merhamette g├╝ne┼č gibi olurlar. Nice zirvelere t─▒rmansalar da tev├ózu ve mahviyette ise her biri ├ódeta toprak misalidir.

Beden├« hastal─▒klarda ula┼č─▒lan b├╝t├╝n tedaviler bile, hep bir endi┼čenin mahsul├╝ de─čil mi?

E─čer do─čru endi┼čeler olmasayd─▒, t─▒p diye bir ├žareler d├╝nyas─▒ meydana gelir miydi?

Evet;

Y├╝ce Allah her hastal─▒─č─▒n tedavisini de beraberinde gizlemi┼č. Onu ortaya ├ž─▒karan hamle, endi┼če i├žinde gayretler de─čil mi?

Ayn─▒ ┼čekilde;

M├ónev├« hakikatler de bu ├žer├ževede takdir edilmi┼č. ├éhiretteki ebed├« kurtulu┼č da bu ├žer├ževede mukadder.

Endi┼česi olmayanlar, ma─črur ve kibirli bir davran─▒┼č─▒n zeb├╗nu olurlar. Endi┼česiz olanlar, kulluk ekseninde ya┼čamay─▒ bir t├╝rl├╝ idrak edemezler. Endi┼česiz olanlar, ┼čik├óyetleri i├žinde bo─čulurlar.

Endi┼česiz olanlar, da─č gibi g├╝nahlar─▒ m├╝himsemez ve nice a─č─▒r c├╝r├╝mleri en hafif ve tatl─▒ bir m├╗s─▒k├« gibi irtik├ób ederler.

Kabirler lâkin haykırır:

├çok b├╝y├╝k g├╝nahlar i┼čleyip, sonra da sadece l├ófta af dilemek s├╗retiyle onlar─▒ kendi kendine affedildi zannederek kahkaha h├ólinde ya┼čayanlara ne yaz─▒k, ├žok yaz─▒k! Eyvahlar ola!

H├ólbuki ey insano─člu!

Allah dostlar─▒, k├╝├ž├╝c├╝k bir g├╝nah─▒n, hatt├ó bir anl─▒k gafletin bile bir ├Âm├╝r endi┼česi ve g├Âzya┼č─▒ i├žinde ya┼čam─▒┼člard─▒r. Hem de t├ó son nefese dek.

Seriyy-i Sakat├« Hazretleri muhaddisti. Talebelerine ders yap─▒yordu. ┼×u mealde bir had├«s-i ┼čer├«fi a├ž─▒kl─▒yordu:

┬źM├╝ÔÇÖminlerin dertleriyle dertlenmeyen bizden de─čildir!┬╗

O s─▒rada p├╝r tel├ó┼č bir talebesi kap─▒dan i├žeri girdi. Nefes nefeseydi. Getirdi─či haber fel├óketti:

ÔÇĺEfendim b├╝t├╝n mahalle yand─▒.

ÔÇĺEyvah, aman y├ó Rabb├«!

ÔÇĺFakat ├žok ┼č├╝k├╝r sizin eve ate┼č s─▒├žramad─▒!

ÔÇĺElhamd├╝lill├óh!

Bir anl─▒k gafletti bu. O Allah dostu, Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒n kendisine lutfetmesine sevinip ┼č├╝krederken di─čerlerinin ba┼č─▒na gelen musibete kar┼č─▒ ├╝z├╝lmeyi ihmal etmi┼čti.

Hemen kendine geldi. G├Âzya┼člar─▒ i├žinde tevbeye sar─▒ld─▒. O bir anl─▒k gaflete, o derece ├╝z├╝ld├╝ ki, y─▒llarca bu ned├ómeti kalbinde ve g├Âzlerinde ta┼č─▒d─▒. Aradan otuz sene ge├žti─či h├ólde pi┼čmanl─▒─č─▒ ayn─▒ tazelikte ve ayn─▒ i├žli tevbeler h├ólinde idi. G├Ânl├╝ne yak─▒n buldu─ču dost bir g├Ânle bunu ┼č├Âyle itiraf etti:

ÔÇťÔÇĺNe hazindir ki, din karde┼člerimin ba┼č─▒na gelen fel├óketten bir anl─▒k da olsa gafil kald─▒m! Otuz senedir i┼čte o ├ón─▒n tevbesiyle me┼čgul├╝m.ÔÇŁ

Ni├žin bu hassasiyet?

Tabi├« ki, yapt─▒─č─▒ bir anl─▒k hatan─▒n affedildi─čine dair kendisine kesin bir bilgi verilmedi─čini bildi─či i├žin. Bir de kudret-i il├óhiyyeyi idrak etti─či i├žin.

Hakikaten;

─░l├óh├« kudreti idrak eden kimse, OÔÇÖnun huz├╗runda neyin ne ile mukabele g├Ârece─čini tam bilse ve g├Ârse, en k├╝├ž├╝k g├╝naha bile cesaret edemez, hatt├ó akl─▒ndan bile ge├žiremez.

H├ós─▒l─▒ ey endi┼če sahipleri!

Do─čru bir endi┼če;

Tarifsiz tecr├╝beler kazand─▒r─▒r. Bu sayede insan, nice yapamayaca─č─▒ i┼čleri de ba┼čar─▒l─▒ bir ┼čekilde yapmaya ba┼člar. ├ç├╝nk├╝ Hazret-i Allah yard─▒m eder. Yani akl─▒n─▒n kesmedi─či vazifeleri ve engelleri, insano─člu i├žindeki endi┼če enerjisi ile halleder. Dolay─▒s─▒yla;

Kula gereken, i┼čin endi┼česi. Daha ├Âtesi, Hazret-i All├óhÔÇÖ─▒n lutf u ihs├ón─▒. Allah nelere k─üdir de─čil ki!

Hâsılı;

Bir yerde hay─▒rl─▒ bir endi┼če varsa;

Orada; gayret var, enerji var, harman var, derman var.

├ç├╝nk├╝ ger├žek endi┼če sahipleri;

Her an yeni bir ┼č├╝kr├╝n ve hamdin ve tesbihin bereketli neticelerine ve ihs├ón-─▒ il├óh├«ye mazhar olurlar.

Endi┼če bu noktada, derdin alevlenmi┼č ┼čekli.

Dert, alev alm─▒┼čsa, ondan art─▒k bereket meydana gelir. Elektri─čini bulmu┼č cihaz gibi, verimlilik ba┼člar. Ba─čr─▒nda ate┼č olan da b├Âyledir.

Hazret-i Mevlânâ buyurur:

Neyde ses kordur hevâ zannetme sen,
Hi├ž bu kordan tatmayan giysin kefen! (Nazmen Terc. Seyr├«)

Ancak;

Endi┼če, il├óh├« eksende ve y├╝ce takdire g├Âre ger├žekle┼čirse do─čru ve makbul bir endi┼čedir.

Yoksa;

Rotas─▒ndan kaym─▒┼č, olmayacak ┼čeyler ve olmayacak i┼člerde kendini g├Âsteren bir enerji gibi ortaya ├ž─▒karsa, insan─▒n ba┼č─▒n─▒ derde sokar. Ziyana s├╝r├╝kler.

M├óneviyat i├žin g├Âsterilmesi gereken endi┼če, sapma yapar da maddiyat i├žin kullan─▒l─▒rsa, o zaman saplant─▒lar meydana getirir.

Cehennem az├ób─▒ndan kurtulu┼č i├žin vesile olmas─▒ gereken endi┼če, nas─▒l g├╝nah i┼člerim ┼čeklinde bir kayg─▒ya d├Ân├╝┼č├╝rse, eyvah o zaman! Cennete ved├ó ettiren duygular─▒n eline ge├žmi┼č bir fel├ókettir.

H─▒rs─▒z, ├žalma i┼činde ba┼čar─▒l─▒ olamazsam endi┼česini ta┼č─▒r, d├╝r├╝st insan ise bir lokma haram kazanc─▒ma bula┼čmas─▒n diye endi┼čeler ya┼čar.

Yani;

Endi┼če diye insan─▒ tetikleyen bir enerji merkezi herkeste ill├ó var. Ancak onun kumandas─▒ insan─▒n hangi y├Ân├╝nde, ona bakmak gerek.

E─čer nefs├óniyetin elinde ise endi┼čenin kumandas─▒, o kimse k├Ât├╝l├╝k yapamaman─▒n kayg─▒s─▒yla kahrolur. Bir c├ón├«, i┼čleyemeyece─či cinayetin endi┼česini ├žeker. Bir yalanc─▒, ger├žekler ortaya ├ž─▒kmas─▒n diye endi┼čeye sar─▒l─▒r.

Fakat e─čer endi┼čenin kumandas─▒, insandaki m├óneviyat ve il├óh├« idrak y├Ân├╝n├╝n elindeyse, o zaman en m├╝kemmel ve k─▒ymetli vazifelere ve en hay─▒rl─▒ neticelere vesile olur. ─░┼čte arzu edilen endi┼če budur! Olmad─▒─č─▒ takdirde insan─▒n peri┼čan olaca─č─▒ endi┼če budur!

Yani;

┼×eytan elinde bir endi┼če ile hareket etmemelidir insano─člu. Rahman nezdinde makbul olan endi┼čeler i├žinde ya┼čamal─▒d─▒r, t├ó ki, ebed├« sa├ódete mazhar olsun!

Yâ Rab,

Nasîb et!

├ém├«n!..ÔÇŁ