129. SAYI TAKD─░M

yuzakidergisi_kas─▒m2015_say─▒_129

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

Kadim bir hakikat:

ÔÇťNefsini bilen, Rabbini bilir.ÔÇŁ

Rabbini bilen, OÔÇÖnun kar┼č─▒s─▒ndaki acziyetini, hi├žli─čini idrak eder.

K├óin├ót─▒ d├╝┼č├╝nen; de─čil kendisinin, ya┼čad─▒─č─▒ g├╝ne┼č sisteminin dah├« bir ┬źhi├ž┬╗ oldu─čunu idrak etmez mi? Trilyonlarcas─▒n─▒n i├žinde bir hi├ž…

Ya idrak ├Âtesi, ├élemlerin RabbiÔÇÖni biraz tan─▒sa insan? B├Âb├╝rlenebilir mi? B├╝y├╝klenebilir mi? Zulmedebilir mi? Haks─▒zl─▒k yapabilir mi? Yalan s├Âyleyebilir mi? Di─čer yandan;

OÔÇÖnun teminat─▒ alt─▒nda oldu─čunu bilince;

├ťmitsizli─če d├╝┼čebilir mi? Daralabilir mi? ├ťz├╝lebilir mi?

Bilgi ├ža─č─▒nda ya┼č─▒yoruz. Her ┼čeyi biliyoruz. Bir kendimizi bilemiyoruz, All├óhÔÇÖ─▒n azametini ve kendi hi├žli─čimizi idrak edemiyoruz.

H├ólbuki Koca Y├╗nus as─▒rlar ├Âncesinden ses veriyor:

─░lim ilim bilmektir
─░lim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Bu nice okumakt─▒r?..

Hi├žli─či idrakten ka├ž─▒┼č, zay─▒fl─▒─č─▒ kabulden ka├žmak m─▒? H├ólbuki hi├žli─či idrak, kuvvetin ta kendisi… Hi├žli─či idrak; tev├ózuun ┼čerefi, kullu─čun saltanat─▒…

Gururu terk edebildi─čimiz ├Âl├ž├╝de, izzete ula┼čabiliriz.

Kibri ayaklar─▒m─▒z─▒n alt─▒na alabildi─čimiz ├Âl├ž├╝de, il├óh├« pl├ónda el ├╝st├╝nde tutulan kullar olabiliriz.

İlâhî kudret ve azameti anlayanda yeis kalır mı, ilâhî adâleti idrak edende depresyon kalır mı?

Ama Y├╗nus├ža bilmek, Y├╗nus├ža bir idrak ┼čart…

Buhranl─▒ toplum meselelerine;

Çatırdayan ailelere;

Y─▒pranan ve il├ó├žlara dadanan psikolojilere;

Çare;

─░l├óh├« Azamet Kar┼č─▒s─▒nda; H─░├çL─░─×─░ ─░DRAK

├éhiret kar┼č─▒s─▒nda;

D├╝nyan─▒n hi├ž oldu─čunu idrak…

Cehennem kar┼č─▒s─▒nda; d├╝nyev├« b├╝t├╝n s─▒k─▒nt─▒lar─▒n hi├ž oldu─čunu idrak…

Cennet mukabilinde; d├╝nyan─▒n b├╝t├╝n servet ve k─▒ymetlerinin hi├ž oldu─čunu idrak…

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░; insan─▒n da ┼čeytan─▒n da il├óh├« azamet kar┼č─▒s─▒nda bir hi├ž oldu─čunu, il├óh├« beyanlar─▒n ─▒┼č─▒─č─▒nda a├ž─▒klarken, hi├žli─či idrak edemeyenlerin Nemrutlar gibi hel├ók oldu─čunu, hi├žli─čini idrak edenlerin ise Fatihler gibi ├ób├ód oldu─čunu ┼čiirler refakatinde izah etti.

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× Hocaefendi; OÔÇÖnun Muhte┼čem Ahl├ók─▒ makalelerinin d├Ârd├╝nc├╝s├╝nde, ┬źTev├ózu ve Mahviyet┬╗ mevzuunu kaleme alarak; Fahr-i K├óin├ót Efendimiz, ash├ób─▒ ve etb├ó─▒n─▒n en g├╝zel misallerini sergiledi.

Hazret-i Mevl├ón├óÔÇÖn─▒n G├Ân├╝l Dery├ós─▒nda S─▒r ve Hikmet ─░ncileri b├Âl├╝m├╝nde ise; Allah yolunda mal ve can ile cih├ód etmenin, Hak yolunda ├žilelere sabretmenin, ─▒zd─▒raplara katlanman─▒n ehemmiyeti i┼člendi.

Yazarlar─▒m─▒z da tev├ózu faz├«letini ve z─▒dd─▒ olan kibir rez├«letini farkl─▒ farkl─▒ z├óviyelerden ele ald─▒lar. Do─ču ve bat─▒ mukayeseleri i├žinde hi├žli─či, fen├óy─▒, mahviyeti, tef├óhuru, vakar─▒, ucbu masaya yat─▒rd─▒lar. Televizyon dizilerinden, sosyal payla┼č─▒mlara ve k─▒l─▒k-k─▒yafete kadar sir├óyet eden i├žtim├ó├« yans─▒malar─▒n─▒ de─čerlendirdikleri gibi, i┼čin m├ónev├« ve der├╗n├« taraflar─▒na da ─▒┼č─▒k tuttular.

B├╝y├╝k ahl├ók felsefecimiz K─▒nal─▒z├ódeÔÇÖden Medine m├╝d├ófii Fahreddin Pa┼čaÔÇÖya, Muhyiddin ─░bn├╝ÔÇÖl-Arab├«ÔÇÖden K├ótip ├çelebiÔÇÖye bir├žok b├╝y├╝k, fakat m├╝tev├óz─▒ ┼čahsiyet de dosyam─▒z─▒n misaller alb├╝m├╝n├╝ te┼čkil etti.

Tev├ózu da vakar da, b├╝t├╝n faz├«letler gibi samim├«, olduk├ža de─čerli… ┼×iirler de hissiy├ót─▒m─▒z─▒n samim├« yans─▒malar─▒ oldu.

Ac─▒lar─▒m─▒z ve sevin├žlerimiz… ├ça─čr─▒lar─▒m─▒z ve feryatlar─▒m─▒z…

Yar─▒na y├╝z ak─▒ ile ├ž─▒kmak i├žin y├╝z a─čart─▒c─▒ i┼čler ba┼čarmak, y├╝z k─▒zart─▒c─▒ ve y├╝z karas─▒ i┼člerden uzak durmak ┼čart… Nur y├╝zl├╝ medeniyetimizi hakk─▒yla temsil etmek, HakkÔÇÖ─▒n yery├╝z├╝nde ┼čahidi olma gayreti i├žinde olmak; asla gurur de─čil, samim├«, haysiyetli, vakur bir duru┼č…