101. Say─▒ Takdim

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

Tan─▒mak, inanmak, sevmek, sevilmek…

Bunlardan maksat, yakla┼čmak ve v├ós─▒l olmak…

M├órifet, muhabbet, ├«man, tevbe, isti─čfar… Bunlar kalb├« fiiller. Lisanda kalabilen beyanlar…

Bunlar; fedâkârlıkla, sâlih ameller ile ispatlanmak, tescil edilmek ister.

Çünkü;

Kalp ├«m├ón eder, dil ikrar eder, bununla i┼č bitmez… B├╝t├╝n v├╝cudu, b├╝t├╝n ├óz├ós─▒yla insan; kullu─ča ba┼člar. Kalbin, dilin ve fiillerin ayn─▒ istikamette olmas─▒; tutarl─▒ bir insan, takv├ól─▒ bir m├╝ÔÇÖminin tarifi. Fakat tutars─▒zl─▒k varsa, davran─▒┼člar, tercihler, se├žimler; kalbin kabul ve kararlar─▒na, dilin ifade ve ikrarlar─▒na uyumsuz ise, o zaman ortada bir problem var. O zaman kul, HakkÔÇÖa yakla┼čam─▒yor.

├ç├╝nk├╝ HakkÔÇÖa yakla┼čmak, farz ve n├ófile vazifeleri ed├ó etmeye ba─čl─▒.

Niyeti fiile, ├«m├ón─▒ takv├óya, kabul├╝ tatbikata d├Ân├╝┼čt├╝rmek, sa─člam bir kararl─▒l─▒k ve g├╝├žl├╝ bir iradeyle m├╝mk├╝n. Vakti, miktar─▒ belirli ib├ódetler bunun i├žin bir talim f─▒rsat─▒ sunmakta…

Ramazan, takv├ó mektebi…

Oru├ž, irade talimi, sab─▒r talimi, fed├ók├órl─▒k talimi… Neticesi itibar─▒yla;

ORU├ç; HAKKÔÇÖA YAKINLIK T├éL─░M─░…

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░; gerek insanl─▒k tarihi, gerekse ─░sl├óm tarihinin h├╝l├ósas─▒n─▒; HakkÔÇÖa yak─▒nla┼čt─▒k├ža elde edilen huzur ve birlik ile HakÔÇÖtan uzakla┼čt─▒k├ža d├╗├ž├ór olunan tefrika ve peri┼čanl─▒k ┼čeklinde ortaya koydu ve HakkÔÇÖa yakla┼čman─▒n t├ólimi i├žin, sab─▒r, irade, dirlik, birlik ve huzur i├žin, Ramazan ve oru├ž iklimini gan├«met bilmemiz gerekti─čini vurgulad─▒.

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× Hocaefendi, Mevl├ón├óÔÇÖdan S─▒r ve Hikmetler k├Â┼česinde; oru├ž ve orucun ana unsuru olan a├žl─▒ktaki hikmetlere pencereler a├žt─▒. A├žl─▒k ile kolayla┼čan m├ónev├« g─▒dalara dikkatimizi ├žekti.

Ge├žti─čimiz say─▒da ilk k─▒sm─▒ yay─▒mlanan; ┬źRahm├ón├« ve Nebev├« Beyanlarla; Allah Te├ól├ó Hangi Kullar─▒n─▒ Sever┬╗ ba┼čl─▒kl─▒ makalenin ikinci k─▒sm─▒nda da; takv├ó, tevbe, temizlik, ad├ólet, cesaret gibi ┬źmuhabbetull├óh┬╗a mazhar hasletler misallerle anlat─▒ld─▒.

Yazarlar─▒m─▒z ┬źirade e─čitimi ve oru├ž┬╗ ┼čeklinde ├Âzetlenebilecek dosya konumuzu, farkl─▒ a├ž─▒lardan ele ald─▒lar. Kamer├« takvimin, il├óh├« hikmetle her ├Âm├╝rde birka├ž kez Ramaz├ónÔÇÖ─▒ yaz aylar─▒ndan ge├žirmesini de ele alan yazarlar─▒m─▒z; iradenin nas─▒l bilenece─či noktas─▒nda d├«n├« ve pedagojik tecr├╝belerini payla┼čt─▒lar. Kimi, iradeyi g├╝├žlendirmede toplulu─čun faydas─▒na, kimi ├Âzg├╝rl├╝k tuza─č─▒na d├╝┼čmemenin ├Ânemine dikkat ├žekti. ─░radeyi keskinle┼čtirmede en ├žok ├╝zerinde durulan nokta, f├ón├«li─čin ve ├Âl├╝m├╝n tefekk├╝r├╝ oldu.

┼×airlerimiz de o m├╝thi┼č kudreti, iradeyi g├Ân├╝l taht─▒ndaki yerine oturttular. Ger├žek zaferin, nefse, ┼čeytana ve k├Ât├╝l├╝─če kar┼č─▒ kazan─▒lan irade zaferi oldu─čunun ┼čuuruyla…

├ľl├╝ms├╝z bir hayat i├žin, ├Âl├╝ml├╝y├╝ elinin tersiyle itebilme iradesini kazanmam─▒z ve kazand─▒rmam─▒z ┼čart.

Yoksa, f├ón├« ve s├╝fl├« ┼čeyler pe┼činde, b├ók├« ve ebed├« f─▒rsatlar ka├ž─▒yor.

Ka├žmas─▒n…

Bu Ramazanlar, HakkÔÇÖa yak─▒nl─▒k talimi olan oru├žlar, HakkÔÇÖa vuslat f─▒rsatlar─▒ ka├žmas─▒n…

─░rademizin ├Ân├╝nde ne yaz─▒n s─▒ca─č─▒ durabilsin, ne g├╝nahk├ór davetlerin harareti…

Nefsin;

ÔÇť

ÔÇťAma ├žok s─▒cak!ÔÇŁ itiraz─▒na;

─░draklerimiz f─▒s─▒ldas─▒n:

ÔÇťFakat cehennem ate┼či daha s─▒cak!ÔÇŁ

Y├╝zak─▒ylaÔÇŽ