96. Say─▒ Takdim

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

G├╝nebakanlar, g├╝ne┼če ├ževirir y├╝z├╝n├╝… Bir├žok ├ži├žek de g├Â─če d├Âner… K├Âkleri, topraklar─▒nda sabittir. Topra─č─▒nda sebat etmezse ├Âlece─čini bilir… Sebat─▒yla, do─čru istikametinde, f─▒trat─▒na uygun gidi┼čat─▒yla sonunda nimet olur, hikmet olur…

R├╝zg├ór g├╝l├╝ ise r├╝zg├ór nereden eserse oraya d├Âner… R├╝zg├ór g├╝l├╝n├╝n sadece ad─▒ g├╝ld├╝r. K├ó─č─▒ttan, i─čneden, basit bir ├ž─▒tadan yap─▒lan derme-├žatma bir oyuncakt─▒r, o… Sadece y├Ân├╝n├╝ d├Ânmez, sonra y├╝z├╝ yani kimli─či de f─▒r─▒l f─▒r─▒l d├Ânmeye devam eder. Bir sabiti yoktur. Sebat─▒, istikameti, kararl─▒l─▒─č─▒ yoktur. Sonunda kuvvetli bir r├╝zg├órda par├žalan─▒r oyuncak, ibret olur…

T├╝rl├╝ t├╝rl├╝ r├╝zg├órlar esmekte… Menfaat r├╝zg├órlar─▒… Taklit r├╝zg├órlar─▒… ┼×ehvet r├╝zg├órlar─▒… ─░h├ónet r├╝zg├órlar─▒… Kimi s─▒cak, yumu┼čak ve ayart─▒c─▒, kimi sert, ayaz ve sars─▒c─▒…

R├╝zg├ór da bir hikmet… ├ç├╝r├╝─č├╝, ├žar─▒─č─▒, kuruyu, ├Âl├╝y├╝ d├Âk├╝yor. Sa─člama, mukavemetliye, do─čruya a┼č─▒ oluyor, tecr├╝be oluyor…

G├Âvdesini, ┼čahsiyet b├╝nyesini kal─▒nla┼čt─▒rarak g├Â─če do─čru dosdo─čru s├óbit kademleri ├╝zerinde b├╝y├╝yen neb├ótat, r├╝zg├óra kar┼č─▒ mukavemeti nisbetinde k─▒ymetli…

─░nsan da bir a─ča├ž… ─░nsan da bir nebat…

─░nsan e─črilince, meyvesi olan s├Âz ve davran─▒┼člar─▒ da e─čri… ─░nsan ├ž├╝r├╝y├╝nce; ya meyvesiz kal─▒yor, ya zehirli meyveler sunmaya ba┼čl─▒yor.

─░nsan─▒ e─čriltmeden e─čitecek ilim, irfan ve terbiye zaafa u─čray─▒nca ortal─▒k e─čri b├╝─čr├╝ beyanlarla doldu. E─čri b├╝─čr├╝ davran─▒┼člar… E─čri b├╝─čr├╝ adamlar… ├ç─▒nar k─▒deminde, servi istikametinde 14 as─▒rl─▒k hakikatlere, e─čri yaftas─▒ yap─▒┼čt─▒ranlar…

Ak┼čamdan sabaha de─či┼čen tav─▒rlar, de─či┼čen kimlikler…

Fakat onlara bu primi verenler, ekranlarda a─čz─▒ a├ž─▒k izleyenler de─čil mi?

Problem yarat─▒l─▒┼č s─▒rr─▒n─▒ unutmakta… Yarat─▒l─▒┼č s─▒rr─▒m─▒z kulluk… Kul, sahibinin emirlerini ger├žekle┼čtirir; f─▒s─▒lt─▒, felsefe ve vesvese r├╝zg├órlar─▒n─▒n de─čil…

Bu sebeple bu ay dosya konumuzu hakikati idrak edildi─činde sa├žlar─▒ a─čartacak bir il├óh├« ikaza ay─▒rd─▒k:

┬źEmrolundu─čun Gibi Dosdo─čru Ol!┬╗

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░; g├╝ndemdeki bir ├Ârne─či de tenkit ederek, HakkÔÇÖ─▒n emretti─či ┼čekilde istikametin ├Ânemine temas etti ve e─črili─čin lisan ile irtibat─▒n─▒ vurgulad─▒.

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× Hocaefendi; ger├žek tahsili, ger├žek okumay─▒ ┼čartlar─▒yla de─čerlendirdi: ─░b├ódetlerin derinli─čini ve m├╝ttak├«, m├╝stak├«m ve k├ómil bir m├╝ÔÇÖminin sahip olmas─▒ gereken ahl├ók├« hasletleri t├ód├ód etti.

Hazret-i Mevl├ón├óÔÇÖn─▒n G├Ân├╝l Dery├ós─▒nda S─▒r ve Hikmet ─░ncileriÔÇÖnde de insan─▒n irf├ón├« yolculu─ču, istikamet ve s─▒r├ót-─▒ m├╝stak├«m hakikatleri var.

Mevzuu misallerle, te┼čhislerle, tespitlerle, ┼čiirlerle i┼čledi yazar ve ┼čairlerimiz…

Sadece yamuklu─čun te┼čhiri de─čil; istikametin, istikametli k├ómil m├╝ÔÇÖmin misallerinin sergisi de sayfalar─▒m─▒z─▒ ikmal etti.

Bir a─čac─▒n g├Âsterdi─či do─čru, asl─▒nda iki ucunda iki hakikat g├Âsterir:

K├Âkler ve g├Âkler…

Muhte┼čem bir m├óz├«, ihti┼čaml─▒ yar─▒nlar…

Beslendi─čimiz ve hi├ž ayr─▒lmad─▒─č─▒m─▒z kaynak; Kitap, S├╝nnet, d├«n, ahl├ók, ├ód├ób… Kendisine ilerledi─čimiz ve y├Ân├╝m├╝z├╝ belirleyen tek istikamet, Hak ve hakikat…

Hi├žli─čimizin ve tev├ózuumuzun temeli, toprak… Z├╝bde-i ├ólem olan varl─▒─č─▒m─▒z─▒n k─▒blesi, Ar┼č-─▒ ├ól├ó…

Y├╝zak─▒yla…