95. Say─▒ Takdim

K─▒ymetli Okuyucular─▒m─▒z,

Bilim ve Din… Bilmek ve ─░nanmak… Asl─▒nda bir m├ón├óda evl├ót ve baba… ├ç├╝nk├╝; ilk kitap, vahiy… ─░lk ├Â─čretmen, peygamber… ─░nsana; ak─▒l, okuma-yazma-aktarma kabiliyeti (K─▒r├óat, kit├ób ve beyan); All├óhÔÇÖ─▒ tan─▒mas─▒ ve OÔÇÖna kulluk etmesi i├žin verildi. T─▒pk─▒ ├Âm├╝r gibi, ilim de kulluk gayesinin sermayesi, vas─▒tas─▒… ─░lk ├╝niversiteler; kendini ilme adam─▒┼č, r─▒hle tarz─▒ ilim yolculuklar─▒na ├Âmr├╝n├╝ vakfetmi┼č ├ólim ve dervi┼člerin gayretleriyle te┼čekk├╝l etti. Bat─▒da bile bilim; bug├╝n h├ól├ó ─░sl├óm├« gelenekten gelen akademik k├╝rs├╝ ve c├╝bbe gibi al├ómetleriyle ya┼č─▒yor.

Fakat son as─▒rlarda evl├ót ile baban─▒n aras─▒na vir├╝s at─▒lmaya ├žal─▒┼č─▒ld─▒. Bilim kimilerince gaye h├ólini ald─▒. Kimilerince ise; art─▒k d├«ne, inanca, ibret ve hakikati tefekk├╝re de─čil de, basit menfaatlere, madd├« ilerlemelere ve hakikati ink├óra vas─▒ta h├óline getirildi.

├ľyle ki, asl─▒nda il├óh├« bir ikram olan ilim; dindarl─▒kla, ├«m├ón ile bir araya gelemez, z─▒t ┼čeyler imi┼č gibi sunuldu. H├ólbuki bu sahte g├Âr├╝nt├╝y├╝ tarih├« ger├žekler de, ger├žek ilim adamlar─▒ da tekzip ediyor.

─░lmi tekrar gayesine d├Ând├╝rmeli…

Tefekk├╝re…

Okuduk├ža, ├Â─črendik├že ve derinle┼čtik├že insan─▒n il├óh├« azamet kar┼č─▒s─▒nda hayret ve ha┼čyeti artmal─▒… D├╝nyadaki kudreti seyrettik├že, ak─▒┼čtaki f├ón├«lik m├╝hr├╝n├╝ okumal─▒ ve ├Âtelere a├ž─▒lan pencereye bakarak sormal─▒:

├ľM├ťR TAKV─░M─░NDE KA├ç YAPRAK KALDI?

Yeni bir senenin ilk g├╝nlerinde, ilk g├╝ndem:

Be┼čik ile tene┼čir aras─▒nda bir zaman t├╝neli olan ├Âmr├╝n muhasebesi…

Genel Yay─▒n Y├Ânetmenimiz M. Ali E┼×MEL─░; ├Âm├╝r takviminin insana nice hakikatleri tem├ó┼č├ó ettirecek bir pencere oldu─čunu ifade ederek, hayat─▒ o hakikatten ka├žarak ya┼čaman─▒n anlams─▒zl─▒─č─▒n─▒, Mevl├ón├ó HazretleriÔÇÖnden temsillerle ortaya koydu. ├ľm├╝r takvimine bakarak ebediyet s─▒rr─▒n─▒ ├ž├Âzen ash├ób─▒n m├╝stesn├ó h├óline davet etti.

Muhterem Osman N├╗ri TOPBA┼× Hocaefendi, ┬źZaman ve ─░lim Nimetleriyle; ├ľmr├╝n ve Hayat─▒n Tefekk├╝r├╝┬╗ ba┼čl─▒kl─▒ makalelerinin ilkinde; ├Âmr├╝n geri d├Ân├╝┼čs├╝z mevsimlerine ve ilmin bizi nereye yakla┼čt─▒rd─▒─č─▒na dikkatlerimizi ├žekti.

Mevl├ón├ó HazretleriÔÇÖnin g├Ân├╝l penceresinden ise; ┬źK├óinat Kitab─▒na ├érif├óne Nazar┬╗ k─▒l─▒narak, bak─▒┼č─▒n ibret olu┼ču tem├ó┼č├ó edilmekte…

Mustafa As─▒m K├ť├ç├ťKA┼×CI, yabanc─▒ fikirlerden istifadenin ┼čartlar─▒ ├╝zerine bir tefekk├╝r yapt─▒. Ayla A─×ABEG├ťM, bir merhamet tefekk├╝r├╝ne hasretti yaz─▒s─▒n─▒… Yard. Do├ž. Dr. Harun ├ľ─×M├ť┼×, bilimlerin geli┼čmesinin temelindeki s├óik─▒n KurÔÇÖ├ón oldu─čunu delilleriyle g├Âsterdi.

H. K├╝bra ERG─░N; insanl─▒k tarihine ku┼č bak─▒┼č─▒ bakt─▒─č─▒ yaz─▒s─▒nda, maddeci bilimin yolun sonuna geldi─čini, ├ž─▒k─▒┼č yolunu yine ─░sl├ómÔÇÖ─▒n g├Âsterece─čini vurgulad─▒. Sami G├ľKS├ťN, tefekk├╝r├╝; ├óyetlerle, mevzuu ve faydas─▒ istikametinde ele ald─▒.

Fatih GARCAN; askerlik jargonunu kulland─▒─č─▒ hik├óyesinde, ├Âmr├╝n ve ├Âtesindeki esas hayat─▒n de─čerlendirilmesi ve peri┼čan edilmesini i┼čledi.

E─čitim Notlar─▒nda; All├óhÔÇÖa ger├žek m├ón├óda y├Ânelme s─▒rlar─▒ var.

─░rfan ├ľZT├ťRK, anne hakk─▒yla ilgili sars─▒c─▒ menk─▒beler payla┼čt─▒. ├édem SARA├ç, tebli─čin ilk g├╝nlerinden bir m├╝nazara sahnesini, konuyla ilgili n├ózil olan ├óyetlerle ele ald─▒.

Ahmet Z─░YLAN; ortakl─▒k konusunda, tecr├╝belerini payla┼čmaya devam etti─či yaz─▒da, idare ilminin ipu├žlar─▒n─▒ verdi. Aynur TUTKUN; psikoloji ilminin, ki┼čilikler ├╝zerinde yapt─▒─č─▒ tasnifi ├Âzetledi.

Tarih k├Â┼čemizde Ahmet MERAL; bat─▒ sanat ve tekni─činin, b├╝t├╝n d├╝nya medeniyetlerinin gayretleriyle geldi─či noktadan hareketle; tek kanatl─▒, sadece maddeci, menfaatperest ve hay├ós─▒z bir ┼čekilde inki┼čaf─▒n─▒n ilk ad─▒m─▒ olan R├ÂnesansÔÇÖ─▒ hul├ósa etti. Hasan Basri ├çANTAY, Ak┼čemseddin, S├╝leyman Nazif, ├érif Nihat ASYA tarih b├Âl├╝m├╝nde n├╝kteleriyle kar┼č─▒la┼čaca─č─▒n─▒z ┼čahsiyetler…

─░lyas KAYAOKAY; sadece bat─▒dan gelen as─▒ls─▒z ve rekl├óm kokan yaygara zamanlar─▒nda de─čil, asl─▒nda her zaman g├╝ndemimizde olmas─▒ gereken ┬źK─▒y├ómet┬╗ edebiyat─▒na temas etti. Mizahta da, gayesinden sapm─▒┼č bilimin nas─▒l bir maskaral─▒k oldu─ču sergilenmekte.

Ve ┼čairlerimiz… Kimisi, Ziya Pa┼čaÔÇÖn─▒n;

─░sl├óm imi┼č devlete p├ó-bend-i terakk├«,
Evvel yo─č idi i┼čbu riv├óyet yeni ├ž─▒kt─▒!

diye reddetti─či ├╝zere, ─░sl├ómÔÇÖ─▒n m├╝dafaas─▒na ay─▒rd─▒ kalemini…

Kimisi, tefekk├╝r penceresinden g├Âr├╝nen nak─▒┼člar─▒, ak─▒┼člar─▒, duyulan ┼čak─▒y─▒┼člar─▒ kaleme ald─▒. Kimisi de f├ón├«li─čin ac─▒s─▒n─▒ ve ebediyette fel├óh─▒n hasretini m─▒sralara d├Âkt├╝.

Bir y─▒l daha, ├Âm├╝r takviminden d├╝┼čt├╝… Bir sayfa daha a├ž─▒ld─▒… Arzu ve temennimiz, o ak sayfay─▒, yine y├╝z ak─▒ bir hayat ile nak─▒┼č nak─▒┼č i┼člemek…

Tefekk├╝r bunun tefekk├╝r├╝… ─░lim bunun ilmi…

Y├╝zak─▒yla…