ET-TEKRÂRU AHSEN!

Mustafa K├ť├ç├ťKA┼×CI tali@yuzaki.com

Asr─▒m─▒zda pek ├žok sahada, ┬źyenilik┬╗ ve ┬źde─či┼čim┬╗ modas─▒ h├ókim…

Art─▒k etiketlerine yabanc─▒la┼čan ÔÇťgelenek├žiÔÇŁ ve ÔÇťmuhafazak├órÔÇŁ kesimlerde bile…

Edebiyatta, e─čitimde, m├╗s─▒k├«de, k─▒l─▒k-k─▒yafette, hayat─▒n her safhas─▒nda… Hatt├ó dinde ve ilimde bile…

Bu modan─▒n parolas─▒ da:

┬źTekrara d├╝┼čmeyin!┬╗

Ba┼čta ├žok hakl─▒ ve masum g├Âr├╝n├╝yor bu ikaz.

Mesel├ó edebiyatta…

Bikr-i mazmun, yani daha evvel hi├ž kullan─▒lmam─▒┼č bir mazm├╗nu g├Ârmek, bulmak ve seslendirmek edebiyat├ž─▒n─▒n en b├╝y├╝k arzusu…

S├Âylenmemi┼či s├Âylemek ┼čairin ideali… K├╝f├╝rbazlar bile ┬źyakas─▒ a├ž─▒lmad─▒k┬╗ k├╝f├╝rler ararken, sanatk├órlar da e┼čsiz bir eser ortaya koymak isterler.

Bunun ad─▒ ┬źibd├ó┬╗…

Yani yapt─▒─č─▒ i┼či m├╝kemmel ve e┼čsiz bir ┼čekilde yapmak demek olan ┬źibd├ó┬╗ hem tek hakik├« sanatk├ór olan Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒n s─▒fat─▒, hem kudretleri nisbetinde sanatk├ór insanlar─▒n…

Fakat; ┬źTekrara d├╝┼čmeyin!┬╗ uyar─▒s─▒n─▒;

ÔÇťG├╝l ile b├╝lb├╝lden daha ├Ânce bahsedildi, olmak ve ├Âlmek daha evvel kafiye yap─▒ld─▒, ko┼čmalar─▒ daha evvel Karacao─član yazd─▒, hece ┼čiirlerini Necip Faz─▒l yazd─▒, gazelleri B├ók├« ile Yahya Kemal yazd─▒, ┼čimdi serbest s├Âylemek l├óz─▒m, canca─č─▒z─▒m!ÔÇŁ s─▒─čl─▒─č─▒nda ve k─▒r─▒k nesire altyap─▒ olsun diye s├Âylemek, tam bir garabet… ├ťstelik her devirde ba┼č─▒bozuklar─▒n tekrarlad─▒─č─▒ bir garabet… ┬źBu kadar─▒ da s├Âylenmez!┬╗ demeyin, s├Âyleniyor, hem de ┬ź┼čiir at├Âlyesi┬╗, ┬źyazarl─▒k s─▒rlar─▒┬╗ gibi yald─▒zl─▒ tabel├ólar alt─▒nda…

┬źYeni ┼čeyler l├óz─▒m, canca─č─▒z─▒m┬╗ modas─▒, sadece k─▒yafet, sa├ž modeli gibi sahalara mahpus de─čil art─▒k. ─░┼č, d├«n├« sahaya bile s─▒zabiliyor.

Adam KurÔÇÖ├ón-─▒ Ker├«mÔÇÖe meal haz─▒rl─▒yor, i├žinde devrin modas─▒n─▒n bask─▒s─▒ var: Yeni ┼čeyler s├Âylemesi l├óz─▒m! Hem aksi h├ólde say─▒lar─▒ y├╝ze yakla┼čan meallere bir yenisini ne y├╝zle eklesin? Her as─▒rda taptaze kalmas─▒yla da m├╗cize olan KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖden yeni m├ón├ólar elbette bulunabilir, fakat bu modan─▒n zoruyla hareket eden ki┼čiler bir de bak─▒yoruz ki asl─▒nda yine, yeni olmayan kad├«m tahrif hastal─▒klar─▒n─▒n taklit├žisi/tekrarlay─▒c─▒s─▒ olmu┼člar… Modas─▒ ├žoktan ge├žmi┼č pozitivizm hatr─▒na bir m├╗cizeyi gizlemeye ├žal─▒┼čan bir yorumda bulunmu┼člar veya bat─▒ya ho┼č g├Âr├╝nmeyen bir ahk├óm─▒ tarihe g├Âmmeye kalkm─▒┼člar. Daha olmad─▒ ┬źv├óv─▒n t├ólil vurgusu┬╗ diye, olmayan vurgular bile icat etmi┼čler. 1

├ç├╝nk├╝; ┼×uurlu bir ┼čekilde takip etmeyen, ┼čuursuz bir ┼čekilde taklit eder.

Adam naÔÇśt yazma ihtiyac─▒ duyuyor. Ne kadar g├╝zel… EfendimizÔÇÖi methetmek, OÔÇÖnu anlatmak. Ama i├žinde asr─▒n modas─▒… ┬źEski ter├óneler olmayacak!┬╗ Ne ├ž─▒k─▒yor ortaya?

┼×uurlu ┼čekilde takip etmeyen, ┼čuursuz bir ┼čekilde taklit eder, hakikatinin sonucu:

G├╝ya yeni ama asl─▒nda t├╝redi birka├ž modan─▒n tekrarlanmas─▒ndan ibaret de─čersiz taklitler… Ge├žen sene bir naÔÇśt yar─▒┼čmas─▒ j├╝risinde Y├╝zak─▒ ┼čairlerinden arkada┼člarla bulunduk. Pek ├žok ┼čiirde ayn─▒ tema tekrarlan─▒yordu:

ÔÇťSen gittin peri┼čan olduk. Ne olur gel!ÔÇŁ Kendinden ├╝midi kesmi┼č, hay─▒flanmalar…

Bu kadar tekrar─▒ g├Âr├╝nce insan;

ÔÇťYoksa H─▒ristiyan ve Yahudilerin, MesihÔÇÖi; ┼×i├«lerin, 12. ─░mamÔÇÖ─▒ bekledikleri gibi M├╝sl├╝manlar da Hazret-i PeygamberÔÇÖin tekrar gelece─čini mi beklemeye ba┼člad─▒lar?ÔÇŁ diye soras─▒ geliyor.

Bunlar─▒ ba┼ča getiren tekrardan ka├žma duygusu, farkl─▒ ┼čeyler yapma arzusu ve bunu k├Âr├╝ k├Âr├╝ne k├Âr├╝kleyen modalar…

Ama ┬źtekrar┬╗ bi-z├ótih├« k├Ât├╝ bir ┼čey de─čil.

Kendimize ve tabiata bakal─▒m;

Her saniye kalbimiz kendini tekrarlayarak ├žarp─▒yor. Kendini tekrarlamay─▒p, ayar─▒n─▒ bozarsa ritim bozuklu─ču te┼čhisi konuyor.

Birka├ž saniyede bir ci─čerlerimiz nefes al─▒p veriyor. V├╝cudumuzda her biri vazifelendirildi─či i┼či tekrar tekrar yapan ├óz├ólar─▒m─▒z…

Tabiatta binlerce y─▒ld─▒r kendini tekrarlayan nebatat, hayvanat…

Her g├╝n do─čup batan g├╝ne┼č, ay, y─▒ld─▒zlar…

Hangimiz bir gur├╗b manzaras─▒ kar┼č─▒s─▒nda; ┬źNe var, d├╝n de batm─▒┼čt─▒!┬╗ deyip omuz silkebilir?

Ama; ┬źBal yiyen baldan usan─▒r.┬╗ s├Âz├╝n├╝n de ifade etti─či gibi bazen tekrarlanan ├žok g├╝zel ┼čeylerden de s─▒k─▒l─▒yoruz.

O h├ólde i┼čin s─▒rr─▒ ne?

Evvel├ó s─▒k─▒lmak duygusunu bir te┼črih etmeli…

Ac─▒kt─▒k├ža yemek yemekten s─▒k─▒lmaz insan. Ama doydu─ču h├ólde yemekten veya her g├╝n ayn─▒ yeme─či yemekten usan─▒r. Ama kimse karn─▒n─▒ doyurmaktan usanmaz. Temel besinler olan ekmekten, sudan da kimse usanmaz.

O h├ólde esas olan, gaye olan, olmazsa olmaz olan hususlarda tekrardan s─▒k─▒lm─▒yoruz. Ama vas─▒ta, us├╗l ve ├╝sl├╗pta de─či┼čiklik, farkl─▒l─▒k ar─▒yoruz.

O h├ólde e─čitimin, edebiyat─▒n, insan hayat─▒n─▒n esaslar─▒nda tekrardan usanmak s├Âz konusu olmamal─▒d─▒r. E─čer varsa b├Âyle bir b─▒kk─▒nl─▒k, orada tekrarlanan ┼čeyde de─čil, usananda problem vard─▒r. T─▒pk─▒ bedenen hastalanan bir ki┼činin i┼čtah─▒n─▒n kesilmesi yahut hazlara a┼č─▒r─▒ y├╝klenerek, nefsinin ayarlar─▒yla oynayarak m├ónen hastalanan bir ki┼činin, arzular─▒nda iffet ├Âl├ž├╝s├╝nden art─▒k tatmin olmay─▒p b─▒kmas─▒ gibi…

Bu a├ž─▒dan bak─▒nca ki┼činin namazdan usanmas─▒n─▒n hakl─▒l─▒k pay─▒ olamaz.

Ki┼či namaz─▒ sadece bir rutin olarak k─▒l─▒yorsa, her rutin gibi nefis namazdan da usan─▒r. O h├ólde ki┼či, namaz─▒ ni├žin ac─▒kma ve susama gibi bir tabi├« ihtiyac─▒ h├óline getiremedi─čine yanmal─▒… Namaz─▒ hayat─▒n─▒n esas─▒, gayesi h├óline getirmenin yolunu aramal─▒. Cen├ób-─▒ Hak ile m├╝l├ókat─▒ ni├žin arzulamad─▒─č─▒n─▒, HakkÔÇÖa niyaz kap─▒s─▒na ko┼čman─▒n ni├žin i├žinden gelmedi─čine bakmal─▒…

Yoksa elbette namaz s├╝rekli tekrarlanacakt─▒r. ├ç├╝nk├╝ su gibi, hava gibi bir ihtiya├žt─▒r o. De─či┼čmez hakikatlerin unutkan insana tekrar tekrar hat─▒rlat─▒lmas─▒d─▒r.

De─či┼čmez hakikatler…

Hakikat, pop ┼čark─▒c─▒lar─▒n imaj─▒ gibi, m├╝┼čteri bulmak i├žin de─či┼čip duracak bir ┼čey de─čildir.

Allah, Hazret-i ├édemÔÇÖden Hazret-i Fahr-i Rus├╝lÔÇÖe kadar, tevhidi, ana-babaya ihsan─▒, ib├ódeti, namaz─▒, adaleti, merhameti, iffeti… insanl─▒─ča emrediyor.

Tekrar, e─čitimde de bilginin iyice peki┼čmesi i├žin kullan─▒lan bir metottur.

Tekrîr, edebiyatta bir sanattır.

Ahl├ók, ib├ódet sahas─▒nda da bir kereye mahsus zuhur etmi┼č davran─▒┼člar de─čil, devaml─▒l─▒k kazanm─▒┼č, ki┼čide bir ├ódet, bir al─▒┼čkanl─▒k h├ólini alacak kadar tazelenmi┼č ┼čuurlu ─▒srarl─▒ fiiller makbuld├╝r.

Tekrar ve kerre/kere kelimelerinin t├╝retildi─či k├Âk, d├╝┼čmana tekrar tekrar, d├Âne d├Âne sald─▒rmak m├ón├ós─▒na gelen ┬źkerr┬╗dir. Hazret-i AliÔÇÖnin; ┬źHaydar-─▒ Kerr├ór┬╗ d├╝┼čman─▒na d├Âne d├Âne sald─▒ran aslan m├ón├ós─▒ndaki lakab─▒ da bu k├Âkten gelir:

Buldu ┼č├ón, yatt─▒ fir├ó┼č─▒nda Aliyy├╝ÔÇÖl-Kerr├ór,
┼×eh-i merd├ón olarak, Hayder-i meyd├ón olarak…
(K. Edip K├ťRK├ç├ťO─×LU)

E─čitimde, ilimde, ibadette, her yerde, tekrar, ┼čeytana ve nefse kar┼č─▒ daim├« bir harbin i├žinde olmakt─▒r. En iyi savunma h├╝cumdur. Tekrar tekrar h├╝cumdur. Harpte durmak diye bir ┼čey yoktur. Ya kerr├ór olaca─č─▒z, ya ferr├ór! (firar eden)

Tekrar─▒ b─▒rak─▒rsak ve d├╝┼čman bu oyunu kazan─▒rsa; akl─▒m─▒zdan ├ž─▒karmayal─▒m ki, bu hayat─▒n, imtihan─▒n tekrar─▒ yok. Seneye girersin ┼čans─▒ yok! KurÔÇÖ├ón haber veriyor ki, yenilen pehlivanlar ├Âte d├╝nyada s├╝rekli; ÔÇťLev enne len├ó kerraten: ├éh bir kere daha gelebilsek!ÔÇŁ yalvar─▒┼č─▒ i├žinde olacaklar. (el-Bakara, 167; e┼č-┼×uar├ó, 102; ez-Z├╝mer, 58) Ama bu imtihan─▒n ├Âm├╝rde bir defa oldu─čunu unutmamak gerek…

Unutmamak i├žin de tekrarlamak gerek!..

├ç├╝nk├╝ tekrar, unutma bel├ós─▒na k─▒l─▒├ž sallamakt─▒r.

┬źH├╗!┬╗ deyip ├Âlmek dilersen her nefes temrin gerek

├ç├╝nk├╝ tekrarlanan ┼čeyler, k├Âkle┼čir… O sebeple esaslar─▒m─▒z─▒n tekrar─▒ zarur├«…

Ama bunaltmayacak, s─▒kmayacak tedbirleri us├╗lde, uygulamada alarak;

Meselâ minarelerimizde asırlardır, aynı esaslar tekrarlanıyor.

Ama esastaki bu tekrarlan─▒┼č─▒n, farkl─▒ mertebelerdeki nefislerce s─▒k─▒c─▒ bulunmamas─▒ i├žin, us├╗lde, ├╝sl├╗pta, sunu┼čta tekrar─▒ hafifletecek ├žareler aranmal─▒d─▒r. Belki bu sebeple milletimiz; ezan─▒ sabah ba┼čka makamda, ├Â─čleyi ba┼čka makamda, ak┼čam─▒ ba┼čka makamda okumu┼č. Yine EfendimizÔÇÖden itibaren ezan─▒ g├╝zel seslilerin okumas─▒na itina g├Âsterilmi┼č.

De─či┼čmez hakikatler yaz─▒l─▒rken, rikÔÇÖadan d├«v├ón├«ye y├╝zlerce yaz─▒ ┼čekli geli┼čtirilmi┼č.

Tabi├« s├Âylerken de…

Edebiyatta da esaslar─▒n tekrarlanmas─▒ gayet tabi├«dir. Ama; sanat─▒n, ibd├ón─▒n icab─▒ olarak, us├╗l tekrarlanmamal─▒d─▒r. Dildeki tabi├« de─či┼čim, her insanda farkl─▒ olan il├óh├« tecell├«nin farkl─▒l─▒─č─▒, Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒n, varl─▒─č─▒na bir delil olarak g├Âsterdi─či ├že┼čitlilik sebebiyle her devirde ayn─▒ hakikatler farkl─▒ ifadelerle, ├že┼čitli s├Âyleyi┼člerle, yeni mazmunlarla ifade edilecektir.

Mesel├ó naÔÇśt gelene─činde tekrarlanan ┬źesas┬╗lardan biri ┬źisti┼čf├óÔÇś┬╗ yani ┼čef├óat talebidir.

─░sl├ómÔÇÖ─▒n sadece sosyo-politik bir ├žare olarak takdim edildi─či ak─▒mlardan beslenen;

ÔÇťGel de d├╝nyam─▒z g├╝zelle┼čsin!ÔÇŁ ├ža─čr─▒s─▒, hem edebe mug├óyirdir, hem de;

ÔÇťD├╝nyada rahat yok!ÔÇŁ buyuran ve;

ÔÇťYoksa siz, sizden ├Ânce gelip ge├ženlerin ba┼č─▒na gelenler size de gelmeden cennete girece─činizi mi sand─▒n─▒z?ÔÇŁ (el-Bakara, 214) ├óyetini tebli─č eden Peygamber EfendimizÔÇÖe s├Âylenecek s├Âz de─čildir. EfendimizÔÇÖin hayat─▒ da z├óhire bak─▒l─▒rsa bin bir ├žile i├žerisinde ge├žmi┼čtir.

ÔÇťAndolsun size i├žinizden bir Ras├╗l gelmi┼čtir.ÔÇŁ (et-Tevbe, 128) ├óyetinin de ifade etti─či gibi Efendimiz bize gelmi┼čtir, ┼čimdi s─▒ra bizdedir. Biz OÔÇÖna gitmeliyiz. OÔÇÖndan ┼čef├óat talebimiz de yine OÔÇÖnun oca─č─▒na d├╝┼čt├╝─č├╝m├╝z, OÔÇÖnun ┼čef├óat-i uzm├ó adl─▒ du├ós─▒n─▒ yapaca─č─▒ makama gidi┼čimiz demektir, OÔÇÖnu ├ža─č─▒r─▒┼č─▒m─▒z de─čil. Bu d├╝nyada bile yine biz OÔÇÖna gideriz. RavzaÔÇÖs─▒na gideriz. Huzuruna var─▒r─▒z. Gidemiyorsak, b├ód-─▒ sab├ó ile sal├ót ├╝ sel├óm g├Ândeririz.

┬ź┼×ef├óat talebi┬╗ esas… Tekrarlanmas─▒ gayet tabi├«… Ama onu ayn─▒ tarzda de─čil farkl─▒ niyazlarla, taptaze yakar─▒┼člarla s├Âylemeli…

─░┼čte bir demet ┼čef├óat talebi… Esas olarak tekrar, ├╝sl├╗p olarak her biri bedi├«/e┼čsiz…

Y├╗nus EmreÔÇÖde sade ve derin:

Can─▒m kurban olsun SenÔÇÖin yoluna
Ad─▒ g├╝zel kendi g├╝zel Muhammed
┼×ef├óat eylesen kemter kuluna
Ad─▒ g├╝zel kendi g├╝zel Muhammed

Fuz├╗l├«ÔÇÖde ┼č─▒r─▒l ┼č─▒r─▒l bir ak─▒┼č i├žinde:

D├óruÔÇÖ┼č-┼čif├ó-y─▒ ha┼črde b├«m├ór-─▒ m├ósiyet
┼×ehd-i ┼čef├óat├╝nden umar ┼čerbet-i ┼čif├ó

ÔÇťMah┼čer ┼čif├óh├ónesinde, g├╝nah hastas─▒, ┼čef├óat bal─▒ndan yap─▒lm─▒┼č ┼čif├ó ┼čerbeti i├žmeyi umar!ÔÇŁ

Nefis bir te┼čbihle;

Y├╝z├╝m karas─▒n ├ób-─▒ ┼čef├óatle umaram;
P├ók ide ger in├óyet-i Rabb-i Gaf├╗r ola…

ÔÇťBa─č─▒┼člamas─▒ bol RabbimÔÇÖin in├óyeti olur da umar─▒m y├╝z├╝m├╝n karas─▒n─▒, ┼čef├óat suyuyla temizler.ÔÇŁ

┼×ef├óate de ┼čef├«/arac─▒ bularak:

Y├ó Ras├╗l├óllah ┼čef├óat isterim, and eyledim
Nesl-i p├ókin Hazret-i HayruÔÇÖn-Nis├óÔÇÖn─▒n ├╝st├╝ne…
(Ahmed Remzi AKY├ťREK)

ÔÇťEy All├óhÔÇÖ─▒n Ras├╗l├╝, tertemiz k─▒z─▒n, han─▒mlar─▒n en hay─▒rl─▒s─▒ (Hazret-i F├ót─▒ma) ├╝st├╝ne ant verdim, SenÔÇÖden ┼čef├óat isterim.ÔÇŁ (Ant vermek: Allah a┼čk─▒na, ├žocuklar─▒n─▒n ba┼č─▒ i├žin gibi ifadelerle muhataba ─▒srarc─▒ olmak)

Yinelemek ile yenilemek i├ž i├že… T─▒pk─▒ All├óhÔÇÖ─▒n sanat─▒ gibi. Birbirinin tekrar─▒ gibi g├Âr├╝nen milyarlarca insan eli yarat─▒yor Cen├ób-─▒ Hak; fakat her birine farkl─▒ birer imza at─▒yor. Milyarlarca g├Âz bebe─či, katrilyonlarca kar tanesi…

Hem tekrar hem e┼čsiz…

Tekrar olmayacak diye h├ó┼č├ó gar├óbet sergilemek yok bu sanatta…

─░┼čin e─čitime bakan y├Ân├╝nde de; ┬źyenileyerek yinelemek, bedi├« ├Âl├ž├╝ler i├žerisinde tekrarlamak┬╗ s─▒rr─▒n─▒ yakalamal─▒.

─░┼čte ├Ân├╝m├╝zde yaz mevsimi…

Elbette ├žocuklar─▒m─▒za KurÔÇÖ├ón ├Â─čretece─čiz…

EfendimizÔÇÖin hayat─▒n─▒ ├Â─čretece─čiz.

Ak├«deyi, ib├ódetleri, ahl├ók─▒ ├Â─čretece─čiz.

Bunlar de─či┼čmez esaslar…

KurÔÇÖ├ón kurslar─▒n─▒n m├╝fredat─▒ ├╝zerine isti┼č├óre toplant─▒s─▒na kat─▒lan bir arkada┼č─▒m─▒z; bir y─▒ll─▒k s├╝rede ┬źDuh├ó-N├ós┬╗ aras─▒ s├╗relerin ezberletilmesini ├žok bulan ┬źKurÔÇÖ├ón kursu ├Â─čreticileri┬╗nin varl─▒─č─▒ndan bahsetmi┼čti. Arkada┼č─▒m─▒z;

ÔÇťSiz neden bahsediyorsunuz, biz Y├ós├«n ve M├╝lk S├╗relerini de ekledi─čimiz h├ólde, yine zaman─▒m─▒z kal─▒yor!ÔÇŁ diyerek m├╝dahale etti─čini s├Âylemi┼čti.

KurÔÇÖ├ónÔÇÖs─▒z KurÔÇÖ├ón kursu olur mu?

─░┼čte yenilik modas─▒n─▒n zarar─▒…

├çocuklar s─▒k─▒lmas─▒n diyerek e─čitimi ku┼ča ├ževirmek…

Ne zamand─▒r bu ├╝lkede e─čitim ve yenilik denince akla m├╝fredat de─či┼čikli─či gelir ve ay─▒klama ┼čeklinde say─▒klamalar yap─▒l─▒r. Sonu├ž, esaslar─▒ndan kaybeden bir e─čitim…

Di─čer yandan tabi├« ki, her y─▒l;

┬źBenim o─člum bin├ó okur, d├Âner d├Âner bir daha okur!┬╗, verimsizli─činde de─čil, temcit pil├óv─▒ so─čuklu─čunda ve de─čersizli─činde de─čil, yeniden pl├ónlayarak, esasa dokunmadan us├╗lde yenilikler, tazelikler arayarak yapmal─▒ din e─čitimini, cami e─čitimini… her t├╝rl├╝ e─čitimi…

Mesel├ó, m├óz├«de oldu─ču gibi edebiyat─▒n nefesini, e─čitimde istihdam etmek, ├╝sl├╗p yenilik ve farkl─▒l─▒klar─▒na b├╝y├╝k bir kap─▒ a├žmaz m─▒? Ge├žmi┼čte dil ├Â─čreniminde kelime ezberletmekten, en ileri k─▒r├óat-─▒ a┼čere tahsiline kadar, e─čitimde manzum eserler b├╝y├╝k bir rol oynuyordu. Bilgi ├Âzl├╝ ve az-├žok sanatl─▒ bir form├╝lle h├óf─▒zaya nak┼čediliyordu. Bir sanat eseri h├óline gelmi┼č olmas─▒, onun kendi ba┼č─▒na tekrar─▒n─▒ bile b─▒kk─▒nl─▒k vermekten koruyordu.

Nazm─▒n, ger├žek nazm─▒n sihrini yeniden e─čitimin ├Ân├╝ne sermeli…

S├Âz├╝n ├Âz├╝…

Milyonla kez s├Âylense b─▒k─▒lmayacak, b─▒kt─▒rmayacak esaslar, her defas─▒nda bed├«iyet s─▒rr─▒yla e┼čsiz bir us├╗l ile yenilenerek yineleniyor ise; yar─▒ T├╝rk├že yar─▒ Arap├ža s├Âyleyi┼čle bitirelim s├Âz├╝:

et-Tekrâru ahsen
Velev kâne yüz seksen!2

1 Ebubekir S─░F─░L, ┬źOperasyonel Meal Yaz─▒c─▒l─▒─č─▒ ya da Meal ├ťzerinden Din Tasavvuru ─░n┼čas─▒┬╗, s. 67, R─▒hle, sa: 4, 2009; derginin bu say─▒s─▒nda meallerde modernist kalemlerin ne gibi c├╝rÔÇÖetlere giri┼čti─či geni┼č ┼čekilde i┼členmi┼č. http://www.rihledergisi.com.tr
2 ┬źTekrar en g├╝zeldir. ─░sterse y├╝z seksen(inci kez) olsun!┬╗